Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

Πρόταση για ανακοίνωση της ΟΤΟΕ για την απαράδεκτη απέλαση Ελλήνων συνδικαλιστών από το Ισραήλ

      

 


Προς τον Πρόεδρο, Γ. Γραμματέα και το Γενικό Συμβούλιο της ΟΤΟΕ

 

26-6-2026

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

 

Σας στέλνουμε σχέδιο ανακοίνωσης που προτείνουμε να εκδώσει η ΟΤΟΕ, για το ζήτημα που θέσαμε και στην κοινή συνεδρίαση της Γραμματείας Εργασιακών Σχέσεων και Ισότητας στις 23/6.

Ήδη, το Εργατικό Κέντρο Αθήνας, καθώς και πλήθος άλλων συνδικαλιστικών φορέων έχει εκδώσει αντίστοιχα ψηφίσματα διαμαρτυρίας.

 

 

 

ΑΠΟΛΥΤΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΑ Η ΑΠΕΛΑΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟ ΚΡΑΤΟΣ

 

Καταδικάζουμε την απαράδεκτη απαγόρευση εισόδου Ελλήνων συνδικαλιστών  στην Δυτική όχθη όπου ήταν προσκεκλημένοι από την «Γενική Ομοσπονδία Σωματείων Παλαιστίνης».

Το κράτος του Ισραήλ απέλασε από το Τελ-Αβίβ την Ελληνική αποστολή στην οποία μετείχε και η συνάδελφος Γ. Λαζαροπούλου, μέλος του ΓΣ της ΟΤΟΕ, στην προσπάθεια του να επιβάλλει τον απομονωτισμό του λαού της Παλαιστίνης.

Το συγκεκριμένο περιστατικό συνέβη την ώρα που στις διεθνείς εξελίξεις αποτυπώθηκε η αποτυχία των ΗΠΑ – ΙΣΡΑΗΛ να επιβάλλουν το σχεδιασμό τους στο ΙΡΑΝ για τον έλεγχο της χώρας. Χωρίς αυταπάτες και εμπιστοσύνη στις δεσμεύσεις των ιμπεριαλιστών,  η αποτυχία των ΗΠΑ-ΙΣΡΑΗΛ έστειλε σαφές μήνυμα στην παγκόσμια κοινότητα ότι ο ιμπεριαλισμός δεν είναι ανίκητος.

Δηλώνουμε την αλληλεγγύη μας στον Παλαιστινιακό λαό, που αγωνίζεται ενάντια στη γενοκτονία  και έχει πληρώσει βαρύ τίμημα  από την ιμπεριαλιστική επιθετικότητα των ΗΠΑ και της δολοφονικής κυβέρνησης του Ισραήλ .

Η Ελληνική Κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύβεται. Οφείλει άμεσα να καταδικάσει την απέλαση, να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες, διαβήματα κλπ και να  ζητήσει εξηγήσεις από το Ισραήλ.

Δευτέρα 18 Μαΐου 2026

Εκδήλωση για την επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στο τραπεζικό σύστημα και τους εργαζόμενους, Τετάρτη 27/5/2026

 


Ανακοίνωση για τις συγκαλυμμένες απολύσεις στην Intrum

   

Όχι στις συγκαλυμμένες απολύσεις στην Intrum Hellas!

 

Επίθεση έχει εξαπολύσει το τελευταίο διάστημα η διοίκηση της Intrum στο προσωπικό, στοχεύοντας ξεκάθαρα σε μείωση προσωπικού με απολύσεις. Μετά την OELD, άλλη μια εταιρεία που υποδέχτηκε προσωπικό από απόσχιση από την Τράπεζα Πειραιώς, προχωράει σε εκβιαστικές απολύσεις, με λίγο καλύτερη αποζημίωση. 

Αυτή τη φορά η εταιρεία Intrum , δεν κάνει μαζικές απολύσεις, κάνει ατομικά και αποσπασματικά κρούσεις σε συναδέλφους και τους «κάνει προσφορά» για αποχώρηση με αποζημίωση απόλυσης συν 5 μισθούς επιπλέον!

Μέσα στον Απρίλιο, έχει διώξει με αυτόν τον τρόπο περίπου 30 εργαζόμενους που δέχονται τηλεφώνημα για την «πρόταση» απόλυσης,  με πρόσχημα την πώληση του χαρτοφυλακίου «Iris». 

Σε όσους αρνούνται, τους απειλούν ότι θα τους μετακινήσουν στο τηλεφωνικό κέντρο με εβδομαδιαίους στόχους! 

Επίσης, εργαζόμενους που εργάζονται με σύμβαση ορισμένου χρόνου, τους καταγγέλλουν τη σύμβαση νωρίτερα και τους απολύουν κανονικά.

Οι ψυχολογικοί εκβιασμοί δίνουν και παίρνουν, καθώς πολλοί συνάδελφοι φέτος είχαν χαμηλή αξιολόγηση, και η εταιρεία το χρησιμοποιεί ως απειλητικό επιχείρημα. Να τα βλέπουν αυτοί που λένε ότι η αξιολόγηση είναι για να γίνουμε καλύτεροι, την ίδια στιγμή που οι τράπεζες θέλουν πρώτα να μας στύψουν και μετά να μας πετάξουν. Οι συνάδελφοι φοβούνται ποιος θα είναι ο επόμενος.

Το 2025 η Intrum Hellas είχε κέρδη 60 εκ ευρώ και σταθερά καθαρά κέρδη! Μάλιστα, είχαν μοιράσει και προμέρισμα στους μετόχους 32 εκ ευρώ για το 2025 , ενώ δημοσιεύματα αναφέρουν ότι θα μοιράσουν συνολικά 53 εκ ευρώ στους μετόχους! 

Δεν πρόκειται απλά για απληστία αλλά για προσπάθεια να υποτιμήσουν ακόμα περισόττερο τον παράγοντα εργασία και την τάξη μας συνολικά.

Απαράδεκτη είναι η στάση του Συλλόγου Εργαζομένων που ελέγχεται από τη ΔΗΣΥΕ {ΠΑΣΚΕ). Στην ανακοίνωσή τους πριν το Πάσχα, αποδέχτηκαν τη θέση του Διευθύνοντος ότι δήθεν δεν είναι τελεσίγραφα αλλά «προτάσεις αποχώρησης κοινή συναινέσει». Λες και δεν γνωρίζουν καλά την τακτική της Διοίκησης.

 Στις εκκλήσεις των συναδέλφων, να γίνει Γενική Συνέλευση, να αποφασίσουν αγωνιστικές κινητοποιήσεις και απεργία ενάντια στις απολύσεις αυτές, οι συνδικαλιστές απαντούν ότι «δεν τραβάει ο κόσμος» και παρακολουθούν τις εξελίξεις, ενώ η Διοίκηση συνεχίζει τα ίδια.

Κατά τα άλλα, πέρυσι είχαν υπογράψει επιχειρησιακή ΣΣΕ, όπου ο Διευθύνων Σύμβουλος πανηγύριζε και έκανε λόγο για «ίσες ευκαιρίες».

 Επίσης, η Intrum ανήκει στην ΟΤΟΕ και η στάση της εταιρείας οφείλει να αφυπνίσει συνολικά τον κλάδο. Οι απολύσεις δεν αντιμετωπίζονται με παζάρια και συζητήσεις πίσω από κλειστές πόρτες. 

Και γιατί οι νέοι εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται δεν υπάγονται στη συλλογική σύμβαση και δεν θεωρούνται «τραπεζικοί υπάλληλοι» , αλλά υπογράφουν ως υπάλληλοι γραφείου;

Πόσο φιλοεργοδοτική γίνεται αυτή η ΔΗΣΥΕ, που δεν κάνει καν μια Γενική Συνέλευση, μια παράσταση διαμαρτυρίας, μια απεργία και αφήνει τη Διοίκηση να διώχνει συναδέλφους και να κυκλοφορεί σενάρια για μεγάλη μείωση προσωπικού;

Καλούμε τους συναδέλφους να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Απαιτούμε να γίνει Γενική Συνέλευση και να προταθούν αγωνιστικές κινητοποιήσεις. 

Καλούμε και το Γενικό Συμβούλιο της ΟΤΟΕ να συνεδριάσει και να πάρει αγωνιστικές πρωτοβουλίες.

Προσλήψεις θέλουμε κι όχι απολύσεις! 

Τα κέρδη τους βγαίνουν στις πλάτες μας! Συλλογικές συμβάσεις για όλους!

18/5/2026

https://pantrapezikosxhma.blogspot.com/ τηλ. 6947724051, 6980925499

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2026

Συνεδρίαση ΓΣ ΟΤΟΕ , Πέμπτη 2/4

 

Την Πέμπτη 2 Απριλίου θα συνεδριάσει στις 11.00 το Γενικό Συμβούλιο της ΟΤΟΕ με θέματα:

 

1. Το ΓΕΜΗΣΟΕ μετά το ν. 5278/2026. Λήψη απόφαση εγγραφής της ΟΤΟΕ. 

2. Ενημέρωση για τις θετικές εξελίξεις δικαστικών υποθέσεων συναδέλφων  


Τρίτη 24 Μαρτίου 2026

Ανακοίνωση για τις δύο σημαντικές νίκες του κλάδου

  

Ο αγώνας ενάντια στις απολύσεις στις τράπεζες συνεχίζεται και θα συνεχιστεί!

 

Δικαίωση για τις θέσεις μας αποτέλεσαν δύο πρόσφατες νίκες για εργαζομένους. Καταρχήν, η νίκη στην αγωγή των 3 απολυμένων συνδικαλιστών στην Credia Bank, πρώην Attica Bank

Οι 3 συνάδελφοί μας, που απολύθηκαν επειδή υπερασπίστηκαν την απολυμένη συναδέλφισσά τους, πρέπει άμεσα να επιστρέψουν στην εργασία τους σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση.

Ο κλάδος μας έκανε απεργία για τις 3 απολύσεις το περασμένο καλοκαίρι. Ήταν προφανές ότι πρόκειται για ξεκάθαρη συνδικαλιστική δίωξη, ακόμα και σε μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων της Τράπεζας Αττικής. 

Απέλυσαν τους 3 εκπροσώπους μιας ολόκληρης παράταξης.  

 Ήταν προφανές ότι σκοπός τους είναι να σπείρουν την τρομοκρατία στους χώρους δουλειάς.

Η απάντηση σε όσους θέλουν την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης δόθηκε. Ακόμα και αυτά τα ψήγματα της σημερινής εργατικής νομοθεσίας προστατεύουν το συνδικαλισμό σήμερα. 

Η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών είναι αδιαπραγμάτευτη για μας!

Παράλληλα, 3 συνάδελφοι που είχαν αποσχισθεί το 2023 από την Τράπεζα Πειραιώς στην PELD, και σήμερα OELD, κέρδισαν πριν λίγες μέρες την αγωγή που έκαναν ενάντια στην απόσχιση που κρίθηκε άκυρη. Η Τράπεζα Πειραιώς πρέπει να τους προσλάβει σε 3 μέρες.

Αυτή είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη, καθώς οι αποσχίσεις είναι συγκαλυμμένες απολύσεις και το λέγαμε τόσα χρόνια.

 Άλλωστε, θυμίζουμε ότι 45 περίπου συνάδελφοι από την OELD, όπως αναλυτικά είχαμε αναδείξει τον Ιανουάριο, έχουν ενημερωθεί ότι θα απολυθούν όλοι με τη διαδικασία των ομαδικών απολύσεων στις 2 Απριλίου. 

Και η κυβέρνηση ΝΔ μέσω του Υπουργείου Εργασίας ενέκρινε τις απολύσεις.

Και η ΟΤΟΕ, πλειοψηφία ΠΑΣΚΕ-ΕΝΟΤΗΤΑ-ΕΑΚ, και τα δύο σωματεία ΣΕΤΠ και ΣΕΤΑΠ, με πλειοψηφία τη ΔΗΣΥΕ, κρατούν χαμηλούς τόνους για τους συναδέλφους υπό απόλυση. 

Δεν έχουν κανένα αγωνιστικό σχέδιο για  να διεκδικήσουν την επαναπρόσληψή τους στην Πειραιώς, όπως προέβλεπε η συμφωνία ΣΕΤΠ - Τράπεζας. 

Η ΔΗΣΥΕ που ελέγχει το Σύλλογο της Πειραιώς ούτε φωνή ούτε ακρόαση.

Παρότι η δικαίωση των 3 αποσχισθέντων συναδέλφων που κινήθηκαν δικαστικά αποτελεί ένα ηχηρό χαστούκι σε όσους συμφώνησαν και υπερασπίστηκαν τις αποσχίσεις, δεν αρκεί αυτό. Χρειάζονται αγωνιστικές δράσεις!

Γι αυτό και ζητήσαμε άμεση συνεδρίαση του ΓΣ της ΟΤΟΕ με επιστολή στην 17/3, μαζί με άλλους Γενικούς Συμβούλους.

Πρέπει να παρθούν άμεσα αγωνιστικές πρωτοβουλίες! Δεν μπορεί οι τράπεζες των κερδών δις, που δίνουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε μεγαλοστελέχη, που έχουν μειώσει δραματικά το προσωπικό, να αρνούνται να προσλάβουν πίσω τους 45 προς απόλυση συναδέλφους.

24/3/2026

https://pantrapezikosxhma.blogspot.com/ 6947724051

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2026

Για την απώλεια του Σπύρου Ζουρτσάνου

     




 
 

Με βαθιά θλίψη αποχαιρετούμε τον συνάδελφο, σύντροφο, συναγωνιστή, φίλο, Σπύρο Ζουρτσάνο, που έφυγε από κοντά μας σε ηλικία 60 ετών στις 4/3.

Ο Σπύρος με τη λεβέντικη μάχη που έδωσε, ιδιαίτερα την τελευταία 2 ετία, απέδειξε ότι τα ιατρικά πρωτόκολλα είναι για να σπάνε και οι πραγματικοί αγωνιστές δίνουν παληκαρίσια τον αγώνα για ζωή.

Στο χώρο εργασίας του, είχε κερδίσει μεγάλο σεβασμό. Συμμετείχε ενεργά εδώ και πολλά χρόνια στα ταξικά ανεξάρτητα σχήματα των τραπεζών, μέχρι και σήμερα.

Προερχόμενος από την Εμπορική Τράπεζα, συμμετείχε στον Ενωτικό Αγωνιστικό Σύλλογο Εργαζομένων Alpha Bank –Εμπορικής, φτιάχνοντας πριν λίγα χρόνια μαζί με άλλους συναδέλφους την Αγωνιστική Πρωτοβουλία Εργαζομένων Alpha Bank.

Ήταν μέλος του ΔΣ του Συλλόγου από τον Δεκέμβρη του 2019,  ενώ εκλέχτηκε και τον Νοέμβρη του 2025 με την Αγωνιστική Πρωτοβουλία σε 3η συνεχή θητεία. Παρότι έδινε μεγάλη μάχη με την υγεία του, συμμετείχε και εκλέχτηκε και σύνεδρος στο ΕΚΑ και την ΟΤΟΕ.

Ο Σπύρος δεν έλειψε από καμιά μάχη. Μελετούσε τις εξελίξεις στην τεχνολογία και τον κλάδο. Είχε ασχοληθεί με την τεχνητή νοημοσύνη, με ένα κείμενο που υποσχόμαστε να δημοσιεύσουμε σύντομα.

Ο Σπύρος ήταν ο ορισμός της λέξης «παλληκάρι».  Στην αγαπημένη του συντρόφισσα Ελπίδα, που συμμετείχε κι εκείνη πάνω από 25 χρόνια στις εργατικές συσπειρώσεις των τραπεζών από την Alpha Bank και την πρώην Ιονική, δίνουμε την πιο μεγάλη αγκαλιά μας μαζί με την υπόσχεση να συνεχίσουμε να παλεύουμε όπως εκείνος.

Σπύρο, δεν παίχτηκε η παρτίδα μας ακόμη. Θα σε θυμόμαστε πάντα και θα σε έχουμε δίπλα μας.

Σε αποχαιρετούμε με ένα από τα αγαπημένα σου ποιήματα που είχες απαγγείλει σε μια Γενική Συνέλευση του Συλλόγου.

Ἀντισταθεῖτε

σ᾿ αὐτὸν ποὺ χτίζει ἕνα μικρὸ σπιτάκι

καὶ λέει: καλὰ εἶμαι ἐδῶ.

Ἀντισταθεῖτε σ᾿ αὐτὸν ποὺ γύρισε πάλι στὸ σπίτι

καὶ λέει: Δόξα σοι ὁ Θεός.

 

Ἀντισταθεῖτε

στὸν περσικὸ τάπητα τῶν πoλυκατοικιῶν

στὸν κοντὸ ἄνθρωπο τοῦ γραφείου

στὴν ἑταιρεία εἰσαγωγαὶ- ἐξαγωγαί

στὴν κρατικὴ ἐκπαίδευση

στὸ φόρο

σὲ μένα ἀκόμα ποὺ σᾶς ἱστορῶ.

 

Ἀντισταθεῖτε

σ᾿ αὐτὸν ποὺ χαιρετάει ἀπ᾿ τὴν ἐξέδρα ὦρες

ἀτέλειωτες τὶς παρελάσεις

σ᾿ αὐτὴ τὴν ἄγονη κυρία ποὺ μοιράζει

ἔντυπα ἁγίων λίβανον καὶ σμύρναν

σὲ μένα ἀκόμα ποὺ σᾶς ἱστορῶ.

 

Ἀντισταθεῖτε πάλι σ᾿ ὅλους αὐτοὺς ποὺ λέγονται

μεγάλοι

στὸν πρόεδρο τοῦ Ἐφετείου ἀντισταθεῖτε

στὶς μουσικὲς τὰ τούμπανα καὶ τὶς παράτες

σ᾿ ὅλα τ᾿ ἀνώτερα συνέδρια ποὺ φλυαροῦνε

πίνουν καφέδες σύνεδροι συμβουλατόροι

 

σ᾿ ὅλους ποὺ γράφουν λόγους γιὰ τὴν ἐποχὴ

δίπλα στὴ χειμωνιάτικη θερμάστρα

 

στὶς κολακεῖες τὶς εὐχὲς τὶς τόσες ὑποκλίσεις

ἀπὸ γραφιάδες καὶ δειλοὺς γιὰ τὸ σοφὸ

ἀρχηγό τους.

 

Ἀντισταθεῖτε στὶς ὑπηρεσίες τῶν ἀλλοδαπῶν

καὶ διαβατηρίων

στὶς φοβερὲς σημαῖες τῶν κρατῶν καὶ τὴ

διπλωματία

στὰ ἐργοστάσια πολεμικῶν ὑλῶν

σ᾿ αὐτοὺς ποὺ λένε λυρισμὸ τὰ ὡραῖα λόγια

στὰ θούρια

στὰ γλυκερὰ τραγούδια μὲ τοὺς θρήνους

στοὺς θεατὲς

στὸν ἄνεμο

σ᾿ ὅλους τοὺς ἀδιάφορους καὶ τοὺς σοφοὺς

στοὺς ἄλλους ποὺ κάνουνε τὸ φίλο σας

 

ὡς καὶ σὲ μένα, σὲ μένα ἀκόμα ποὺ σᾶς ἱστορῶ

ἀντισταθεῖτε.

 

Τότε μπορεῖ βέβαιοι νὰ περάσουμε πρὸς τὴν

Ἐλευθερία.

«Η διαθήκη μου» Μιχάλης Κατσαρός

6/3/2026

 https://pantrapezikosxhma.blogspot.com/ 6947724051

Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2026

Νέα ανακοίνωση: να επαναπροσληφθούν οι συνάδελφοι που είχαν αποσχιστεί στην Τράπεζα Πειραιώς

  

Αγωνιστική Ενότητα Τραπεζοϋπαλλήλων

 
 

 


Να προσλάβει πίσω ξανά η Τράπεζα Πειραιώς τους συναδέλφους που θα απολυθούν από την OELD!

 

Στις 19/1 ανακοίνωσε κι επίσημα η OELD στους 3 εκπροσώπους των εργαζομένων, που η ίδια όρισε , ότι θα απολυθούν σε 3 μήνες και οι 48 εργαζόμενοι που είχαν αποσχιστεί τον Φλεβάρη του 2023.

Ως αιτία προβάλουν ότι ενώ η Πειραιώς είχε υπογράψει σύμβαση για 5ετές έργο, είπε στην OELD ότι το έργο τελείωσε και δεν θα έχουν κανένα αντικείμενο εργασίας.

Είναι πιο καθαρό από ποτέ αυτό που καταγγέλλουμε τόσα χρόνια: ότι οι αποσχίσεις κλάδων, που ψηφίστηκαν με το νόμο 4601 το 2019 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ήταν απαίτηση των μεγάλων εταιρειών και ιδιαίτερα των τραπεζών για να ξεφορτωθούν προσωπικό.

Είναι επίσης πιο αποδεδειγμένη από ποτέ η υποταγή του εργοδοτικού συνδικαλισμού ΠΑΣΚΕ/ΔΗΣΥΕ-ΔΑΚΕ στις απαιτήσεις των τραπεζών.

Όταν λέγαμε ότι οι αποσχίσεις είναι συγκαλυμμένες απολύσεις, οι συνδικαλιστές των ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ μας έλεγαν κινδυνολόγους.

Όταν λέγαμε ότι η κλαδική σύμβαση που υπέγραφαν ΔΗΣΥΕ-ΔΑΚΕ δεν είχε ρήτρα προστασίας από απολύσεις, μας έλεγαν κινδυνολόγους.

Τώρα οι συνδικαλιστές της ΔΗΣΥΕ αλλά και της ΔΑΚΕ, και τα μεγάλα σωματεία ΣΕΤΠ – ΣΕΤΑΠ , που δήθεν δεν θα ξεχνούσαν τους αποσχισμένους συναδέλφους, τι κάνουν 1 μήνα; Μια τηλεδιάσκεψη και έβγαλαν την υποχρέωση;

21 εργαζόμενοι έχουν προσφύγει δικαστικά ενάντια στην απόσχιση, και οι μισοί έχουν δικαιωθεί πρωτόδικα.

Αρνούμαστε να δεχτούμε και να περιμένουμε τις απολύσεις των 48 συναδέλφων! Απαιτούμε την επαναπρόσληψη στην Τράπεζα,  που κάνει προσλήψεις αυτό το διάστημα, ενώ το 2025 μοίρασε στους μετόχους 500 εκ ευρώ ως μέρισμα!

Καλούμε τους συναδέλφους να οργανωθούν άμεσα και να απαιτήσουν από την ΟΤΟΕ να συνεδριάσει άμεσα το Γενικό Συμβούλιο και να παρθούν αγωνιστικές αποφάσεις για την επαναπρόσληψη των συναδέλφων στην Πειραιώς. Ο κλάδος πρέπει αγωνιστικά να διεκδικήσει την κατάργηση του νομικού πλαισίου για τις αποσχίσεις και τις απολύσεις.  

Όχι στις αποσχίσεις στον κλάδο των τραπεζών!

26/1/2026

https://pantrapezikosxhma.blogspot.com/ τηλ. 6947724051