Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ανακοινώσεις της Αγωνιστικής Συνεργασίας στην ΟΤΟΕ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ανακοινώσεις της Αγωνιστικής Συνεργασίας στην ΟΤΟΕ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025

Ανακοίνωση της Αγωνιστικής Ενότητας στήριξης στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις

   

 

 

 

 

Ο αγώνας των αγροτών είναι δίκαιος και μας αφορά όλους !

 

Ο γνήσιος ξεσηκωμός των αγροτών είναι καθημερινή είδηση, γιατί δεν μπορούν να το κρύψουν τα καθεστωτικά ΜΜΕ, αν και προσπαθούν να καλλιεργήσουν κοινωνικό αυτοματισμό για τα κλεισίματα των δρόμων.  Η αλήθεια όμως είναι μία: η κατάσταση των αγροτοκτηνοτρόφων είναι δραματική κι αν δεν είχαν βγει στο δρόμο, κανείς δεν θα ασχολούνταν..

Κι αντί να τους στηρίζει το κράτος, τους έστειλαν και τα ΜΑΤ με χημικά και πλαστικές σφαίρες,  ενάντια στις δίκαιες διαμαρτυρίες τους.

Κάποιοι αγρότες κυριολεκτικά πεινάνε και έχουν πνιγεί από τα χρέη και τις υποχρεώσεις. Η φοροληστεία, το αυξανόμενο κόστος παραγωγής, η έλλειψη προοπτικής στη δουλειά τους, οι χαμηλές τιμές των προϊόντων τους έχουν φέρει σε απόγνωση, οι επιδοτήσεις κατασπαταλήθηκαν από τους Φραπέδες και τους Χασάπηδες!

Το καταγγέλλουν οι αγρότες παντού, για άλλη μια φορά κερδίζουν και τη βγάζουν λάδι οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων, οι μεσάζοντες κι οι έμποροι, αφού οι αγρότες πουλάνε σε τιμή εξευτελιστική και τα προϊόντα φτάνουν σε μας έως και 10-15 φορές πιο ακριβά!

Χαιρετίζουμε τον δυναμικό αγώνα των αγροτών και κτηνοτρόφων, δεν θέλουμε να μετράμε ανθρώπινες ζωές ή να εγκαταλείψουν το επάγγελμα! Έχουν πολύ θράσος στην κυβέρνηση ΝΔ, τη στιγμή που κάποιοι έκλεψαν εκατομμύρια στον ΟΠΕΚΕΠΕ, να απαγγέλουν κατηγορίες  στους αγρότες ότι επιτέθηκαν στα ΜΑΤ στα Χανιά σαν εγκληματική οργάνωση! Να τους ρίχνουν χημικά σαν να είναι επικίνδυνοι εγκληματίες!

Το αγροτικό ζήτημα δεν αφορά μόνο τους αγρότες και τους εργάτες γης. Το τι τρώμε και πόσο το πληρώνουμε αφορά όλους μας. Κι αυτό είναι στον πυρήνα του αγώνα των αγροτών. Άλλωστε, αυτοί οδηγούν τρακτέρ κι όχι Ferrari..

Σε όλη την Ευρώπη, απαξιώνεται η αγροτική παραγωγή.. Γι’ αυτό και οι Γάλλοι αγρότες βρίσκονται κι αυτοί σε αγροτικές κινητοποιήσεις!

Οι γιάπηδες των τραπεζών είναι σίγουρα λιγότερο χρήσιμοι στην κοινωνία από όσους μοχθούν στα χωράφια και τις στάνες για να έχουμε εμείς να τρώμε.

Αυτοί που καλλιεργούν τη γη, έχουν το σεβασμό όλων μας. Απαιτούμε να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των αγροτών και να αποσυρθούν όλες οι κατηγορίες για τις κινητοποιήσεις.

Κοινό μέτωπο εργαζομένων και αγροτών τώρα, οφείλουμε κι οι εργαζόμενοι να μπούμε με μεγάλες απεργίες και αγώνες ενάντια στην αντεργατική αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης ΝΔ υπέρ των κεφαλαιοκρατών και του σάπιου πολιτικού συστήματος.

Δεκέμβριος 2025

https://pantrapezikosxhma.blogspot.com/ 6947724051

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022

Κάλεσμα στη διαδήλωση Παρασκευή 7/10 - Ξεσηκωμός για ρεύμα φθηνό για το λαό

 

Αγωνιστική Συνεργασία Τραπεζοϋπαλλήλων

                       


ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ για ρεύμα φθηνό, ζωή για το λαό. 

ΕΕ και κυβερνήσεις προστατεύουν τα ιδιωτικά κέρδη και εξαθλιώνουν τους λαούς. 

Να τους ανατρέψουμε.

Συγκέντρωση 7/10, πλ. Κλαυθμώνος 7μμ και πορεία στη Βουλή & στα γρ. της ΕΕ.

 

Στις 7 Οκτώβρη πραγματοποιείται η σύνοδος κορυφής των αρχηγών των κρατών μελών της ΕΕ για να αποφασίσουν τα μέτρα – κοροϊδία για την ενέργεια.

Είναι αυτοί – με πρώτο ανάμεσα στους άλλους τον Έλληνα πρωθυπουργό - που μας απειλούν με κρύο και εξαθλίωση  το χειμώνα, με δελτίο στην κατανάλωση ρεύματος και τη ζωή μας και προδιαγράφουν την επιστροφή μας στο 1942.

Αυτοί που μας κοροϊδεύουν με τα pass και τα voucher, τα οποία δεν αποτελούν λύση. Είναι χρήματα που μέσω των εργαζόμενων καταλήγουν στις τσέπες των ιδιωτών της ενέργειας και διατηρούν την τιμή του ρεύματος και τα κέρδη τους ψηλά αντί να τα περιορίζουν.

Μεταφέρουν την ευθύνη σε μας – ατομική ευθύνη ξανά - για την «οικονομία στην κατανάλωση» για το αν και πόση επιδότηση θα δοθεί.

Αυτοί που προσπαθούν να μας πείσουν ότι για τις περικοπές και την κρίση πάντα φταίει κάτι άλλο – ο κορονοϊός, η πράσινη μετάβαση ή ο πόλεμος στην Ουκρανία. Προσπαθούν να κρύψουν ότι η ακρίβεια στο ρεύμα και την ενέργεια απογειώθηκε πριν από τον πόλεμο – με την απελευθέρωση της αγοράς, την ιδιωτικοποίηση και τα χρηματιστήρια της ενέργειας που επέβαλλε η ΕΕ με συνέπεια την απογείωση των κερδών των ιδιωτών στην ενέργεια.

Στη χώρα μας μιλάμε για κέρδη πάνω από 7 δις σε δύο μόλις χρόνια για τους ιδιωτικούς παρόχους. Το πρόβλημα φυσικά ενισχύεται εξαιτίας των ανταγωνισμών και της χρήσης και από τις δύο εμπόλεμες πλευρές, των καυσίμων ως μέσω εκβιασμού που τελικά πληρώνουν οι λαοί.  ΝΑΤΟ-ΕΕ επιβάλουν κυρώσεις και εμπάργκο στη Ρωσία και η Ρωσία κλείνει τη στρόφιγγα φυσικού αερίου.

Ακριβώς αυτή η λεηλασία επιβάλλεται από την ελληνική κυβέρνηση ΝΔ με την ανοχή και στήριξη των παλιών και επίδοξων νέων κυβερνητικών πολιτικών δυνάμεων της αντιπολίτευσης καθώς όλοι τους αποδέχονται το πλαίσιο και την πολιτική της ΕΕ.

Επεκτείνεται σε όλη τη σφαίρα των κοινωνικών αγαθών και υπηρεσιών (Παιδεία, Υγεία, ασφάλιση, ΝΕΡΟ, ΜΜΜ, κλπ) όπου η ιδιωτικοποίηση επελαύνει και οι δημόσιες δομές - όπου παραμένουν τέτοιες - τους επιβάλλεται επιχειρηματική λειτουργία και μεταφορά του κόστους υπηρεσιών στους εργαζόμενους.

Την ίδια ώρα η ακρίβεια καταβροχθίζει το λαϊκό εισόδημα. Οι τιμές στα βασικά είδη πρώτης και στα SUPER MARKET αυξάνουν κάθε εβδομάδα. Η στέγη μετατρέπεται σε πανάκριβη πολυτέλεια.

Οι εξαγγελίες για «αυξήσεις» κοροϊδία της τάξης του κάτω από ένα ευρώ τη μέρα ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΡΥΨΟΥΝ ότι οι μισθοί μειώνονται δραματικά. Στην ουσία επιβάλλεται νέο πολλαπλό μνημόνιο.

Το χτυπημένο από τα μνημόνια, εισόδημά των εργαζόμενων καταληστεύεται, από την ακρίβεια και τον πληθωρισμό, τη στιγμή που τα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων απογειώνονται. Ενώ την ίδια στιγμή επιβάλλουν άθλιες εργασιακές σχέσεις, ελαστικά ωράρια, απλήρωτη εργασία και απολύσεις.

 Γι΄ αυτό επιστρατεύεται η καταστολή  - ν. Χατζηδάκη στα συνδικάτα απέναντι σε κάθε απεργιακό αγώνα και στη νεολαία με την πανεπιστημιακή αστυνομία και τα ΜΑΤ και χημικά.

.

ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ :

ΔΕΝ ΘΑ ΚΡΥΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΠΕΙΝΑΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΟΜΙΛΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

Τα μέτρα κυβέρνησης και ΕΕ, μας οδηγούν να παγώσουμε το χειμώνα και να πούμε το «ψωμί-ψωμάκι». Μας θυσιάζουν για να μεγαλώσουν τα κέρδη των εταιρειών στην ενέργεια, τους εξοπλισμούς, τη διατροφή και τα αγαθά.

ΞΕΣΗΚΩΝΟΜΑΣΤΕ ΟΠΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΛΑΟΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

 

ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ και ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΚΗ ΤΗΣ ΕΕ ΚΑΙ ΤΗ ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ

 

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΚΟΙΝΟ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΞΙΟΒΙΩΤΗ  ΖΩΗ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.

 

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ :

 

·                Ρεύμα, πετρέλαιο, βενζίνη, φυσικό αέριο, φτηνά για το λαό. Διατίμηση στα τιμολόγια του ρεύματος και των καυσίμων. Κατάργηση των χρηματιστηρίων της ενέργειας, κόντρα στην πολιτική της ΕΕ, των ιδιωτικοποιήσεων, του ανταγωνισμού, της αγοράς.

·                Το ρεύμα είναι κοινωνικό αγαθό όχι εμπόρευμα.  Επιστροφή στο δημόσιο χωρίς αποζημίωση της ΔΕΗ και όλων των ιδιωτικών παρόχων – Αποκλειστικά δημόσια η παραγωγή, διάθεση και διατίμηση του ρεύματος για να λειτουργεί σε όφελος της πλειοψηφίας του λαού.

·                Κανένα σπίτι χωρίς ρεύμα και θέρμανση και κανένας πλειστηριασμός και καμία έξωση.Δικαίωμα στη στέγη σε όλους ντόπιους και πρόσφυγες.

·                Μέτρα ΤΩΡΑ ενάντια στην ακρίβεια. Κατάργηση του ΦΠΑ και κάθε έμμεσου φόρου  στα είδη πρώτης ανάγκης και διατροφής. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ.

·                Υπεράσπιση των δημόσιων αγαθών, ενάντια στις ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ και τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις. – Όχι στο μαζικό ξεπούλημα των δημόσιων υποδομών και του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ. Αποκλειστικά στο δημόσιο με λειτουργία σε όφελος του λαού, η ενέργεια, το ρεύμα, το Νερό, οι μεταφορές και τα βασικά κοινωνικά αγαθά. Κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ.

·                Αύξηση των δαπανών για Υγεία, Παιδεία κοινωνικές ανάγκες και όχι για τους εξοπλισμούς.

·                Πραγματικές αυξήσεις ΤΩΡΑ: Κανένας μισθός και καμία σύνταξη κάτω από 1000 ευρώ καθαρά (εισαγωγικός σε δημόσιο - ΥΕ κατηγορία - και ιδιωτικό τομέα). ΣΣΕ παντού. Κάλυψη όλων των απωλειών των μνημονίων, του πληθωρισμού και της ακρίβειας - τιμάριθμου για ζωή με αξιοπρέπεια. Επιστροφή 13ου και 14ου μισθού  στο δημόσιο. Αφορολόγητο 12000 ευρώ και 4000 για κάθε παιδί.

 

·                Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους/ες με πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα.

 

·                Τέρμα στην επίθεση στα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απεργία, στην καταστολή και τις παρακολουθήσεις. Κατάργηση του νόμου για τις συγκεντρώσεις και του ν Χατζηδάκη και απειθαρχία στην εφαρμογή του. Αγώνας μαζί με το φοιτητικό κίνημα για την κατάργηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας.

 

·                ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ -Έξω ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – Ρωσία από την Ουκρανία– ΑΠΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΠΟΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΩΡΑ - Ειρήνη και Φιλία των Λαών!

 

Εργατικά σωματεία καλούν στις 7 Οκτώβρη σε μεγάλη διαδήλωση,  να μη λείψει κανείς!

 

ΔΕ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ

Παρασκευή 7 ΟΚΤΩΒΡΗ 2022–μέρα της συνόδου κορυφής για την ενέργεια – διαδηλώνουμε

ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΝ ΤΗ ΦΩΝΗ ΜΑΣ – ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥΣ

 

http://pantrapezikosxhma.blogspot.com/

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021

Ανακοίνωση για τα απαράδεκτα μέτρα της κυβέρνησης

 

Εγκληματικές οι ευθύνες της κυβέρνησης ΝΔ για την πανδημία!

 

Συνεχίζει η κυβέρνηση Μητσοτάκη την απαράδεκτη διαχείριση της πανδημίας, με το λαό να πληρώνει το μάρμαρο. Αντί να ενισχύσει τη δημόσια υγεία, με προσλήψεις μόνιμων γιατρών και ενίσχυση των νοσοκομείων, εντείνει τους διαχωρισμούς και προβάλει μόνο την ατομική ευθύνη επιβάλλοντας τιμωρητικά μέτρα χωρίς αντίκρισμα ούτε επιστημονική βάση.

Η χώρα αριθμεί πλέον 16000 νεκρούς από τον κορονοϊό, οι διασωληνωμένοι εκτοξεύτηκαν, αλλά η ΝΔ δεν αλλάζει τακτική, παρότι παραδέχτηκε την αποτυχία της με τον μετασχηματισμό της κυβέρνησης και την αλλαγή του Υπουργού Υγείας, ξηλώνοντας τον πρόεδρο του ΕΟΔΥ. Μετά τα συνεχόμενα λοκντάουν και τα πρόστιμα για γελοίους λόγους, τώρα η κυβέρνηση εκδικείται τους ανεμβολίαστους, τσουβαλιάζοντας όλους ανεξαιρέτως, όταν με την πολιτική της ενισχύει την ακροδεξιά και τη σκοταδιστική φιλολογία ενάντια στα εμβόλια. Πώς να ξεχάσουμε το εκφυλιστικό μέτρο των Bonus 150 ευρώ για όσους νέους εμβολιάζονταν; Η κοινωνία δεν αντέχει πια, μετά από 2 χρόνια, να ακούει τον πρωθυπουργό να ανακοινώνει νέα απαράδεκτα μέτρα, που μόνο με την πανδημία δεν έχουν σχέση.

Παρότι έχει αποδειχθεί ότι μόνο τα πολλά και συχνά τεστ για όλους μπορούν να αναχαιτίσουν την εξάπλωση του ιού  και να προστατεύσουν τις ευπαθείς ομάδες, αυτοί απαγορεύουν τα – μόνα πραγματικά αξιόπιστα- μοριακά τεστ στα δημόσια νοσοκομεία για τους ανεμβολίαστους, ενώ υποχρεώνουν τους εργαζόμενους να κάνουν 2 rapid test  με δικά τους έξοδα. Τους βάζουν δηλαδή να ενισχύουν τα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα με 80 ευρώ το μήνα από την τσέπη τους! Από εκεί που έβαζαν σε καραντίνα τις επαφές κρουσμάτων χωρίς τη διενέργεια τεστ κι άρα δεν μπορεί να εκδοθεί πιστοποιητικό νόσησης, τώρα έχουν εγκαταλείψει πλήρως μέχρι και την ιχνηλάτηση!  Τον Αύγουστο οι τουρίστες είχαν πλήρη πρόσβαση και έμπαιναν χωρίς τεστ, σήμερα όμως, οι ανεμβολίαστοι μόνο στις εκκλησίες μπαίνουν, γιατί ο ιός φυσικά δεν κολλάει στους ναούς.

Παράλληλα, κι αυτό δείχνει πόσο αδιαφορούν πραγματικά για την πανδημία και την εξάπλωσή της, στις τράπεζες παρατηρούμε ότι σε περίπτωση κρούσματος, οι εμβολιασμένοι καλούνται να εργαστούν χωρίς καν τεστ(!), ενώ είναι τεκμηριωμένο ότι η πανδημία εξαπλώνεται από όλους, και το εμβόλιο προστατεύει από βαριά νόσηση. Ο παραλογισμός και η ασυδοσία των εργοδοτών είναι τέτοια που για παράδειγμα στην Εθνική Τράπεζα, ενώ τα μοριακά τεστ γίνονται δωρεάν στο ΤΥΠΕΤ, ζητούνται ιδιωτικά rapid test επίτηδες για να πληρώνουν οι συνάδελφοι! Για να μην πούμε για τα πλημμελή μέτρα πρόληψης, καθώς αντισηπτικά στέλνουν πια ένα το μήνα για δείγμα, ενώ η υποχρέωσή τους εξαντλήθηκε στις 5 υφασμάτινες μάσκες που έστειλαν τον Απρίλη του 2020. Καταξοδεύτηκαν...

Και τώρα έρχονται να απαγορεύσουν την είσοδο στις τράπεζες κι άλλους δημόσιους χώρους στους ανεμβολίαστους, αν δεν προσκομίσουν πρόσφατο rapid τεστ, ενώ φορέας του ιού μπορεί να είναι και κάποιος με πιστοποιητικό εμβολιασμού. Δηλαδή πρέπει να πληρώνουν από την τσέπη τους 10 ευρώ για τεστ για να εξυπηρετηθούν στο δημόσιο ή την τράπεζα, για τιμωρία και εκδίκηση, όχι γιατί έτσι θα σταματήσει η διασπορά του ιού. Βούτυρο στο ψωμί των τραπεζιτών, που με πρόσχημα την πανδημία, βρήκαν την ευκαιρία για νέα δραστική μείωση του προσωπικού, αφήνοντας ολόκληρες περιοχές της χώρας χωρίς τραπεζική εκπροσώπηση. Αποκλείουν δηλαδή την πρόσβαση στις τράπεζες και άλλες υπηρεσίες σε μεγάλα μέρη του πληθυσμού.

Επιδιώκουν να εξοντώσουν ακόμα περισσότερο το  προσωπικό των τραπεζών, που έχει ξεζουμιστεί και υποφέρει από την πίεση και την εντατικοποίηση με τις απανωτές εθελούσιες και τις αποσχίσεις. Θέλουν να μας φέρουν- ακόμα περισσότερο- σε αντιπαράθεση με την πελατεία, που εξοργισμένη περιμένει σε ουρές για ώρες ή κάνει δεκάδες χιλιόμετρα στην επαρχία προκειμένου να εξυπηρετηθεί για τραπεζικές συναλλαγές οι οποίες γίνονται μόνο με φυσική παρουσία, ή περιμένει για ώρες σε ένα ακουστικό του τηλεφωνικού κέντρου, με αποτέλεσμα να ξεσπάει πάνω στους τραπεζοϋπαλλήλους.

Η ΟΤΟΕ, απ’ την άλλη, ζητάει να προσληφθούν ιδιώτες σεκιούριτι, δηλαδή να μπουν κι άλλες εταιρείες στις τράπεζες, ενώ δεν αντιπαρατίθενται στην εφαρμογή του απαράδεκτου μέτρου. Βέβαια τι να λέμε! Εδώ ο Σύλλογος της Alpha Bank, ο οποίος ελέγχεται από την έτερη παράταξη της ΝΔ, την Ενότητα/Νέα Πορεία, πρώτος ως λαγός του ΣΕΒ, είχε ζητήσει να απολύονται όσοι δεν εμβολιάζονται!

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Το εμβόλιο προστατεύει και είναι ένα όπλο κατά της πανδημίας, όμως δεν είναι το μοναδικό. Η κυβέρνηση με τους επιστήμονες-τηλεπερσόνες που εδώ και 2 χρόνια σαν παπαγαλάκια της κυβερνητικής πολιτικής έχουν απαξιωθεί στα μάτια του κόσμου – θυμόμαστε τι έλεγαν στην αρχή για τις μάσκες!-, έχει πετύχει να καλλιεργήσει την καχυποψία απέναντι στα εμβόλια, παράλληλα με την επέλαση του σκοταδιστικού φονταμενταλισμού.

 Τα μέτρα αυτά είναι το αποκορύφωμα στην απαράδεκτη διαχείριση της πανδημίας, για την οποία είναι υπεύθυνη η κυβέρνηση ΝΔ, ενώ σιγοντάρουν ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΝΑΛ με την απουσία στοιχειώδους αντιπολίτευσης. Έχουν διαλύσει τη δημόσια υγεία για να μας αναγκάσουν να πληρώνουμε στα ιδιωτικά κέντρα, αυτή είναι η πολιτική του Μητσοτάκη.

Απαιτούμε να ανακληθούν όλα αυτά τα απαράδεκτα μέτρα, δεν θα την πληρώσουμε οι συνάδελφοι στο δίκτυο τραπεζών, ως εδώ! Όχι στην υποχρεωτικότητα, όχι στους διαχωρισμούς, κανένας αποκλεισμός από πρόσβαση σε τράπεζες και υπηρεσίες, ευρεία ενημέρωση του λαού για τα εμβόλια από νοσοκομειακούς γιατρούς. Να πάρουν μέτρα για τα μέσα συγκοινωνίας, αυξάνοντας άμεσα τα οχήματα, να μην στοιβάζεται ο κόσμος για να πάει στη δουλειά του. Να σταματήσουν τα εκδικητικά μέτρα που δεν πείθουν ενώ δημιουργούν  αντίθετα αποτελέσματα.

Αυτό που χρειάζεται είναι αφενός μαζικές προσλήψεις στις τράπεζες ώστε να εξυπηρετείται ο κόσμος, και αφετέρου ενίσχυση των νοσοκομείων με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ενίσχυση της δημόσιας πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας καθώς στη Θεσσαλονίκη πχ δεν υπάρχει ελεύθερη ΜΕΘ, υγειονομική σοβαρότητα στην επιδημιολογική επιτήρηση, σωστή ενημέρωση από τους κατάλληλους ανθρώπους για τον εμβολιασμό χωρίς αντιεπιστημονικές αρλούμπες, χωρίς δωροδοκίες και χωρίς «βούρδουλες».

Νοέμβριος 2021

 

http://pantrapezikosxhma.blogspot.com/, τηλ 6947724051, 6980925499

Τετάρτη 7 Ιουλίου 2021

Ανακοίνωση για τις σοβαρές εξελίξεις στις τράπεζες

 


 

Να σταματήσουμε τον οδοστρωτήρα των τραπεζών 

πριν λιώσει τις ζωές μας!

 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Το βαρέλι δεν έχει πάτο όσον αφορά τις ορέξεις των τραπεζιτών, που έχουν εξαπολύσει καθημερινή βίαια επίθεση ενάντια στους εργαζόμενους στον κλάδο αλλά και την κοινωνία.

Δεν πρόλαβαν να κλείσουν εκατοντάδες καταστήματα μέσα στο 2020, και όλες οι τράπεζες ανακοινώνουν νέα λουκέτα καταστημάτων μέσα στο 2021 και ταυτόχρονα πιέζουν τρομοκρατικά το προσωπικό κάθε ηλικίας να μείνει άνεργο με προγράμματα αποχώρησης που απροκάλυπτα πλέον δεν είναι «εθελούσια». Δεν καταλαβαίνουν ούτε από πανδημία, ούτε από καλοκαίρι και άδειες, είναι αδίστακτοι οι γιάπηδες των τραπεζών. Αδιαφορούν πλήρως για κομμάτια της κοινωνίας που μένουν χωρίς τραπεζικό κατάστημα και έχουν ανάγκη προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, δηλαδή ηλικιωμένους, πρόσφυγες, ανθρώπους της επαρχίας. Οι εργαζόμενοι τρέχουμε να καλύψουμε κενά με απίστευτη εντατικοποίηση και η κοινωνία καλείται να αρκεστεί σε αυτόματους τηλεφωνητές, κλικ στον υπολογιστή και ώρες χαμένες σε αποστάσεις και αναμονές λες και η τραπεζική εξυπηρέτηση είναι αγαθό πολυτελείας.

Στην Τράπεζα Αττικής κλείνουν 12 καταστήματα και έτρεξε νέο πρόγραμμα αποχώρησης με ιδιαίτερα χαμηλές αποδοχές, με μεγάλη πια για όλους απόκλιση από την συνταξιοδότηση και με τεράστιες πιέσεις στους συναδέλφους να «πάρουν μια προσφορά που δεν θα μπορούν να αρνηθούν». Οι δύο συνάδελφοι που διάλεξαν να παραμείνουν στην εργασία τους στο κατάστημα Πύργου που συγχωνεύτηκε, ο ένας απολύθηκε κι ο δεύτερος τέθηκε σε αναστολή σύμβασης εργασίας (δηλ. με μισθό 534 ευρώ το μήνα, εκμεταλλευόμενη η Διοίκηση της τράπεζας τις προβλέψεις Μητσοτάκη υπέρ των εργοδοτών). Παράλληλα, έπεσαν τρομοκρατικά τηλεφωνήματα σε δεκάδες συναδέλφους που εργάζονται σε καταστήματα των οποίων επίκειται το κλείσιμο αυτό το μήνα, ότι δεν υπάρχει θέση γι΄ αυτούς αλλού και πρέπει να επιλέξουν την αποχώρηση καθώς θα κλείσουν κι άλλα καταστήματα. Φήμες κάνουν λόγο για κλείσιμο τόσων καταστημάτων το επόμενο τρίμηνο, που αν ισχύσει σημαίνει ότι σε λίγους μήνες θα κλείσουν το 40% του δικτύου της Τράπεζας!

Στην Τράπεζα Πειραιώς ανακοινώθηκε πριν λίγες μέρες ότι θα κλείσουν 62 καταστήματα, σε συνέχεια των όσων είχαν κλείσει το 2020 και ξεκίνησε νέο πρόγραμμα εθελούσιας. Πριν ένα μήνα είχαν γίνει μετακινήσεις εργαζομένων, που φαίνεται πού αποσκοπούσαν, δηλαδή σε πραγματικούς διωγμούς και στοχοποιήσεις. Ήδη στην επαρχία άρχισαν εκβιασμοί στους εργαζόμενους των καταστημάτων που συγχωνεύονται ότι «δεν ταιριάζουν με το προφίλ του μετασχηματισμού, δεν υπάρχει εγγύηση ότι θα απορροφηθούν». Με θράσος διακηρύσσουν ωμά στους συναδέλφους ότι «οι εργαζόμενοι των καταστημάτων που κλείνουν πρέπει υποχρεωτικά να αποχωρήσουν με εθελούσια, αλλιώς θα απολυθούν».

Στην Εθνική, δεν πρόλαβαν να κλείσουν 41 καταστήματα ως τον Γενάρη, και ανακοινώθηκαν σε 5 μήνες μετά ότι άλλα 25 καταστήματα διακόπτουν οριστικά σε Αττική και επαρχία, μερικά μάλιστα στην καρδιά του καλοκαιριού τον Ιούλιο! Μόνο «εθελούσια» δεν είναι η επιλογή για αποχώρηση, αφού κλείνουν καταστήματα στον Έβρο όπου η επόμενη επιλογή είναι 100 χλμ μακριά για όποιον μείνει. Και βέβαια, πάει πακέτο με συνέχιση του προγράμματος εθελούσιας, αφού οι 1500 που αποχώρησαν μέσα σε ένα χρόνο δεν είναι αρκετοί και η Τράπεζα έχει χρήματα που περίσσεψαν, όπως ανακοίνωσαν στο Σύλλογο, για να διώξουν κι άλλους! Ταυτόχρονα, έγιναν επιπλέον μετακινήσεις 100 εργαζόμενων σε «έργο» που συνδέεται με τα κόκκινα δάνεια για να αναγκαστούν να φύγουν και κυκλοφόρησε Πράξη διοίκησης για μεταβλητές αποδοχές.

Η εργοδοτική τρομοκρατία, το μπαράζ διωγμών των εργαζόμενων στις τράπεζες έχει πια φτάσει ταβάνι! Οι τράπεζες πλέον προχωρούν ραγδαία και βίαια στην αντιδραστική αναδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων: κλείνοντας καταστήματα διώχνουν μαζικά προσωπικό που υπάγεται στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Την ίδια στιγμή που εκβιάζουν χιλιάδες συναδέλφους να μείνουν άνεργοι, αντικαθιστούν τις ανάγκες με ελαστικά εργαζόμενο προσωπικό, νέους εργαζόμενους με 700 ευρώ μισθό και χωρίς δικαιώματα, εργαζόμενους με ατομικές συμβάσεις 3μηνες και μέσω εταιρειών. Παράλληλα, χιλιάδες εργαζόμενοι στις κεντρικές υπηρεσίες είναι εδώ και 15 μήνες σε μόνιμο σχεδόν καθεστώς τηλεργασίας, με σχέδιο που αποσκοπεί να παραμείνουν σε μόνιμη βάση χωρίς γραφείο, περιφερόμενοι με ένα λάπτοπ, απελευθερώνοντας τις τράπεζες από μεγάλα λειτουργικά κόστη και ευθύνες. Οι τράπεζες ετοιμάζονται πρώτες να εφαρμόσουν το αντεργατικό τερατούργημα του Χατζηδάκη που ψηφίστηκε τον μήνα που πέρασε.

Έχοντας την πλήρη στήριξη της κυβέρνησης ΝΔ, όπως και των προηγούμενων κυβερνήσεων και του ΣΥΡΙΖΑ, που τους έδωσαν δισεκατομμύρια ευρώ για στήριξη με τις ανακεφαλαιοποιήσεις, οι μέτοχοι των τραπεζών αφού γλέντησαν με τα χρήματα του ελληνικού δημοσίου λειτουργούν εντελώς παρασιτικά σε βάρος της κοινωνίας και προκαλούν με την πολιτική τους και εν μέσω πανδημίας. Την ίδια στιγμή που ετοιμάζονται να πλειστηριάσουν χιλιάδες σπίτια φτωχών τμημάτων του λαού, τα μεγαλοστελέχη των τραπεζών που κάνουν μεταγραφές από τράπεζα σε τράπεζα απολαμβάνουν μισθούς και προνόμια που συνιστούν πραγματική πρόκληση, και οι τράπεζες γεμίζουν νεοφερμένους γιάπηδες - ρουσφέτια της κυβέρνησης και της εργοδοσίας που μπαίνουν σωρηδόν.

Όμως εξίσου εντυπωσιακή είναι η στήριξη του συνδικαλιστικού κινήματος στις επιλογές αυτές των τραπεζών. Η ΟΤΟΕ έχει από καιρό περάσει στο στρατόπεδο των εργοδοτών μας και τώρα οι μάσκες πέφτουν. Όταν υπέγραφε την κλαδική σύμβαση με θριάμβους και πανηγυρισμούς, ήξερε ότι δεν υπήρχε ρήτρα μη απολύσεων αφού δεν την δεχόντουσαν οι τράπεζες και οι ίδιοι δεν οργάνωσαν κανέναν αγώνα για να την επιβάλουμε. Αυτήν την 3ετία, η πλειοψηφία της ομοσπονδίας ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ-ΕΝΟΤΗΤΑ/ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ δεν αντέδρασε ούτε για τα μάτια του κόσμου και αποδέχτηκε πλήρως ακόμα και αυτές τις βίαιες επιλογές των τραπεζών να εκδιώξουν χιλιάδες τραπεζοϋπάλληλους με κάθε τρόπο: 2000 συνάδελφοι έχουν βρεθεί στα fund από Πειραιώς – Eurobank- Alpha Bank με τις ευλογίες της ΟΤΟΕ, χιλιάδες άλλοι αποχώρησαν εξαιτίας των λουκέτων στα καταστήματα και των μειώσεων στους μισθούς τους. Οι οικονομικές εφημερίδες βγάζουν κάθε μέρα τα στοιχεία για τις περικοπές προσωπικού και καταστημάτων, αλλά η ΟΤΟΕ αδιαφορεί .

Συγκάλυψαν και δεν αφιέρωσαν μια λέξη για να καταγγείλουν την απόλυση της συναδέλφισσας στην Eurobank  πριν λίγους μήνες επειδή δεν έφυγε με την εθελούσια, ενώ δεν προκήρυξαν καμία κινητοποίηση για τις 2 απολύσεις στην Αττικής σήμερα. Διατείνονται ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα, ενώ προβάλλουν στις συνδικαλιστικές τους εφημερίδες τα προγράμματα των εθελουσιών σαν παπαγαλάκια των τραπεζιτών. Βρήκαν όμως χρόνο και προτίμησαν να παζαρεύουν πίσω από τις πλάτες μας να τα βρουν με τους τραπεζίτες για την τηλεργασία! Πριν διαβουλευτούν με την εργοδοσία οφείλουν να ακούσουν τη γνώμη και τη βιωμένη εμπειρία των συναδέλφων.

Τα ίδια κάνουν οι παρατάξεις αυτές και στους Επιχειρησιακούς Συλλόγους. Έχουν αφήσει απροστάτευτους τους εργαζόμενους. Έχουν μείνει στις καρέκλες τους πάνω από ένα χρόνο επιπλέον αφού δεν έχουν προκηρύξει εκλογές λόγω πανδημίας (με την κάλυψη του νόμου), αρνούνται να συγκαλέσουν Γενική συνέλευση, να δώσουν ρόλο στους εργαζόμενους να αποφασίσουν οι ίδιοι για τις ζωές τους. Οι εργαζόμενοι απαιτούσαν κλιμάκωση του αγώνα για το εργασιακό νομοσχέδιο, κι αυτοί δεν προκήρυξαν ούτε απεργία στις 16 Ιούνη, όπως είχαν κάνει και στις 3/6.

Η μόνη υπηρεσία που μπορεί να προσφέρει η ΟΤΟΕ στους τραπεζοϋπαλλήλους είναι να παραιτηθεί και να προχωρήσουμε σε έκτακτο συνέδριο άμεσα. Να εκλεγούν αντιπρόσωποι από συνελεύσεις και επιτροπές αγώνα σε κάθε νομό ανά τράπεζα, να πάρουν πάνω τους την υπόθεση του σοβαρού αγώνα που επείγει να οργανώσουμε άμεσα.

Ο κόσμος δεν αλλάζει με κουβέντες, δεν άλλαξε ποτέ με προσευχέςΈχουμε δύναμη που οι εργοδότες αναγνωρίζουν και γι΄ αυτό υπαγορεύουν στην κυβέρνηση να πάρει κάθε μέτρο ενάντια στα όπλα μας, όπως τις απεργίες, γι΄ αυτό μας θέλουν απομονωμένους στα σπίτια μας μπροστά στις οθόνες τους μονίμως διαθέσιμους. Ας μην επιτρέψουμε άλλο στους κηφήνες να κάνουν κουμάντο.

Ιούλιος 2021

http://pantrapezikosxhma.blogspot.com/, τηλ 6947724051, 6980925499

Πέμπτη 1 Ιουλίου 2021

Δήλωση της εκπροσώπου της Αγωνιστικής Συνεργασίας στην ΟΤΟΕ για τον αγώνα ενάντια στις απολύσεις στην Attica Bank

 

 

Δήλωση της εκπροσώπου της Αγωνιστικής Συνεργασίας στην ΟΤΟΕ

 

Η εργοδοτική τρομοκρατία της AtticaBank

πρέπει να λάβει την απάντηση που της αξίζει!

 

Η νέα προκλητική κίνηση της Διοίκησης της Τράπεζας Αττικής πριν λίγες μέρες να απολύσει ένα συνάδελφο και να θέσει άλλον ένα σε αναστολή σύμβασης εργασίας με τα πενιχρά 534 ευρώ μηνιαίως από το κατάστημα Πύργου το οποίο έκλεισε, ως αντίποινα επειδή θέλουν να συνεχίσουν να εργάζονται και να μη μείνουν άνεργοι, επιβεβαιώνει με το χειρότερο τρόπο αυτό που τόσο καιρό καταγγέλλουμε: οι τραπεζίτες θέλουν να ξεμπερδεύουν με τα εργασιακά δικαιώματα και να εκτινάξουν τα κέρδη τους, με μέσο τις απολύσεις, τα κλεισίματα καταστημάτων, τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις.

 

Πλέον οι εκβιασμοί είναι ωμοί: στην Τράπεζα Αττικής προειδοποιούν τηλεφωνικά τους συναδέλφους των επόμενων καταστημάτων που δρομολογούνται για κλείσιμο ότι δεν υπάρχει θέση αλλού να τους απορροφήσουν, και αν δεν φύγουν με το πρόγραμμα αποχώρησης που προβλέπει την αποζημίωση απόλυσης συν κάτι παραπάνω, θα απολυθούν με συνοπτικές διαδικασίες! Και ξεκίνησαν για παραδειγματισμό και εργοδοτική τρομοκρατία από το κατάστημα Πύργου.

 

Η αντίδραση των συναδέλφων στην Αττικής ωστόσο με την τεράστια συμμετοχή τους στην 24ωρη απεργία δείχνει ότι δεν θα είναι εύκολη υπόθεση για τα στελέχη της Attica Bank: οι εργαζόμενοι συμμετείχαν στην προειδοποιητική απεργία και στην απεργιακή συγκέντρωση στην Αθήνα και απαιτούν κλιμάκωση του αγώνα, νέες απεργίες με οργάνωση – καταλήψεις – συγκεντρώσεις σε κάθε πόλη, έκτακτη Γενική Συνέλευση, συντονισμό με όλο τον κλάδο και αγωνιζόμενα σωματεία.

 

Η πλειοψηφία της ΟΤΟΕ, ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ-ΕΝΟΤΗΤΑ, δεν είναι απλά φάντασμα ή θεατής, αφού ούτε ανακοίνωση δεν πρόλαβε να γράψει, πολύ περισσότερο να καλέσει σε κινητοποιήσεις για ένα ζήτημα που είναι αμιγώς κλαδικό αφού σε 3 τράπεζες ταυτόχρονα (Εθνική-Πειραιώς-Αττικής) υπάρχει μπαράζ κλεισιμάτων – εκβιασμών – προγραμμάτων αποχώρησης. Είναι θεματοφύλακας των τραπεζιτών και εμπόδιο για να υπάρξει οποιαδήποτε αντίσταση και αγώνας απέναντι στην επέλαση των τραπεζών.

 

Αφού δεν έκανε τίποτα για την απολυμένη συναδέλφισσα στη Eurobank, για τους χιλιάδες εργαζόμενους της Πειραιώς, της Eurobank και της Alpha Bank που βρέθηκαν εν μια νυκτί στα funds, για τις εκατοντάδες απολύσεις ετών των ενοικιαζόμενων συναδέλφων μας που εργάζονταν δίπλα μας κάνοντας την ίδια δουλειά με εμάς, έτσι η ΟΤΟΕ «αδειάζει» ακόμη πιο προκλητικά τους συναδέλφους στην AtticaBank. Η περίφημη κλαδική σύμβαση που ορθά καταγγέλλαμε αφού δεν είχε ρήτρα απολύσεων αλλά ευχολόγια που οι τραπεζίτες πολύ εύκολα ανακαλούν, ξανά αποδεικνύεται πουκάμισο αδειανό.

 

Ο μόνος δρόμος για τους τραπεζοϋπαλλήλους είναι η οργάνωση από τα κάτω, η συναδελφική αλληλεγγύη, ο σκληρός και δυναμικός αγώνας. Όπως βρεθήκαμε την Τρίτη έξω από το κτίριο του ΤΣΜΕΔΕ και τη Διοίκηση της Attica Bank, έτσι θα βρεθούμε και στη νέα 24ωρη απεργία στις 5/7 και κυρίως στην πρώτη γραμμή του αγώνα για να επιστρέψουν οι δύο συνάδελφοί μας στη δουλειά, για να μην απολυθεί κανένας άλλος συνάδελφος.

1/7/2021

Μαρία Ξιφαρά, Μέλος Γενικού Συμβουλίου ΟΤΟΕ

 

http://pantrapezikosxhma.blogspot.com/, τηλ 6947724051, 6980925499