Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πρόταση Προοπτικής Εθνικής Τράπεζας. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πρόταση Προοπτικής Εθνικής Τράπεζας. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 17 Ιουλίου 2025

Πρόταση Προοπτικής Εργαζομένων ΕΤΕ για την επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση που υπέγραψαν Διοίκηση-ΣΥΕΤΕ

 

Πρόταση Προοπτικής   

Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Εργαζομένων Εθνικής Τράπεζας

 

Σύμβαση υποταγής στη θέληση της Διοίκησης της ΕΤΕ!

 

Όσοι περίμεναν αυτή τη φορά μια καλή επιχειρησιακή σύμβαση, αντίστοιχη με την τεράστια κερδοφορία της Τράπεζας τα τελευταία χρόνια, ταυτόχρονα με την απίστευτη χειροτέρευση των εργασιακών συνθηκών αλλά και την τεράστια ακρίβεια, διαψεύστηκαν.

Η Διοίκηση δεν ήθελε να δεσμευτεί για προσλήψεις, ούτε να δώσει αυξήσεις στις τακτικές αποδοχές, όπως έγινε και στην πρόσφατη κλαδική σύμβαση.

Ο Σύλλογος, με την πλειοψηφία ΔΗΣΥΕ, συμφώνησε κι αποδέχτηκε να υπογράψει μια συμφωνία χωρίς οφέλη για εμάς και χωρίς σχεδόν κανένα κόστος για την Τράπεζα, παρά τον μεγάλο απεργιακό αγώνα των εργαζομένων. Άνθρακας ο θησαυρός…

Αυτός ο συνδικαλισμός έτσι είναι και δεν αλλάζει: δεν διεκδικεί πραγματικά, αποδέχεται όλα τα σχέδια της εργοδοσίας, αρνείται να στραφεί στους εργαζόμενους και να κερδίσει για τις ανάγκες μας και ξεπουλάει τους αγώνες μας.

Αυτοί με τα τεράστια κέρδη και τα προνόμια, εμείς με τα ψιχουλάκια και το ξεζούμισμα!

Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα. Και οι απαντήσεις τους εκθέτουν ανεπανόρθωτα.

·      Μήπως δεν θυμόμαστε και την προηγούμενη επιχειρησιακή σύμβαση 2022-2025; Που ΔΗΣΥΕ-ΔΑΚΕ δεν είχαν κερδίσει καθόλου αυξήσεις στις τακτικές αποδοχές μας, παρότι είχε ήδη ξεκινήσει η κερδοφορία και το πάρτι εκατομμυρίων; Και πανηγύριζαν κάθε φορά που η Διοίκηση μας έδινε πόντους Go4more;

·      Αλήθεια, με 1,3 δις κέρδη το 2024, με τόσα bonus εκατομμυρίων που έχουν μοιραστεί μια χούφτα μεγαλοστελέχη, με τις αποδοχές του Διευθύνοντος Συμβούλιου να φτάνουν τα 1.700.000 το 2024, η ΔΗΣΥΕ συμφώνησε 40 ευρώ μεικτά για τους 1600 χαμηλόμισθους και 100-250 μεικτά για τα στελέχη του δικτύου; Κι αυτά σε 2 δόσεις, το 2026 και το 2027;

·      Έχει ή όχι μεγαλώσει σε δυσθεώρητα ύψη η ανισότητα και ψαλίδα ανάμεσα στις αποδοχές των μεγαλοστελεχών και τους μισθούς των εργαζόμενων;

·      Πάλι θα ψάχνουμε τη μισθοδοσία μας και θα ρωτάμε ΠΟΤΕ θα πάρουμε κάποια αύξηση;

·      Πάλι δεν θα καταλαβαίνουμε αν και πόσο αύξηση πήραμε, αφού δεν φαίνεται διαφορά με 20- 30 ευρώ καθαρά;;

·      Πάλι θα πηγαίνουμε στη δουλειά με κατεβασμένα μούτρα, γιατί δεν αντέχεται αυτή η πίεση κι οι συνθήκες γαλέρας;

·      Δημιουργούνται ή όχι δύο κατηγορίες εργαζομένων, ακόμη και στο θέμα του Λογαριασμού Αποκατάστασης Τέκνων; Οι συνάδελφοι πριν το 2008 που έχουν ενταχθεί στην προικοδότηση, και οι συνάδελφοι μετά το 2008 που θα έχουν ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο, από το 2026 και μετά, χωρίς σαφή εικόνα για τους όρους.

·      Γιατί ο ΣΥΕΤΕ δεν επέμεινε στο ζήτημα των προσλήψεων; Αφού είχε ανακοινωθεί κάποιος διαγωνισμός για το δίκτυο, έπρεπε να μην υποχωρήσουμε από το αίτημα της αύξησης του αριθμού των προσλήψεων. Ανακοίνωσαν 70 προσλήψεις, όταν τα κενά σύμφωνα με το δικό τους οργανόγραμμα είναι πολυ παραπανω.

·      Γιατί αμέσως αποδέχθηκαν τον ισχυρισμό της Διοίκησης ότι «δεν συζητάει πια για τη 12ετία», τα κλεμμένα που μας χρωστούν για το επίδομα πολυετίας και τα μισθολογικά κλιμάκια; Επειδή η ΟΤΟΕ αποφάσισε να πάει δικαστικά, λες και δεν ξέρουμε πώς λειτουργεί η αστική δικαιοσύνη;

Ακόμα και στα αιτήματα για την οικογένεια, που είχαμε στο πλαίσιο διεκδικήσεων και είναι καλοδεχούμενα, η Διοίκηση δέχθηκε όσα αφορούν λίγους. Το σχολικό βοήθημα τον Σεπτέμβρη για όσους έχουν παιδιά στο σχολείο, ενώ υπάρχει σε άλλες τράπεζες, αρνήθηκαν να το θεσπίσουν.

Και για να μιλάμε με παραδείγματα, ένας υπάλληλος δικτύου, που δεν κατέχει κάποιο κλιμάκιο ευθύνης, θα λάβει 40 ευρώ μεικτά σε 2 δόσεις! (2% αύξηση τον 10/2025, κι άλλο 2% τον 12/2026). Ένας συνάδελφος προϊστάμενος σε διεύθυνση, θα λάβει 50-70 ευρώ αύξηση στο επίδομα ευθύνης σε 2 δόσεις! (τα μισά τον 07/2026 και τα άλλα μισά 1/12/2027).

Αυτές είναι οι περίφημες «αυξήσεις», κάτω κι από τον πληθωρισμό. Δεν σχολιάζουμε το γεγονός ότι οι συνδικαλιστές της ΔΗΣΥΕ πανηγυρίζουν για την αύξηση 2% της κλαδικής σύμβασης που θα ισχύσει από 1/7 αντί για 1/12 (δηλαδή αυτή που κατακεραύνωναν πριν 3 μήνες). Αυτά ακούει κι η Διοίκηση και γίνεται ολοένα πιο ασύδοτη, στα θεσμικά και στα πρακτικά εργασιακά ζητήματα. Κι όμως, στο ΔΣ μας είπαν ότι είναι η καλύτερη σύμβαση των τελευταίων 20 ετών.

Και το κυριότερο, είχαν το θράσος να εντάξουν στα αιτήματα της απεργίας την απαίτηση της Διοίκησης για ένταξη όλων των ειδικών συνεργατών (1100 σύνολο) ανεξαιρέτως στον κανονισμό εργασίας! Δηλαδή, «φυτευτοί», που προσλαμβάνονται με αδιαφανείς διαδικασίες μέχρι και σήμερα, ως μεγαλοστελέχη από άλλες τράπεζες, παιδιά διευθυντών, όσοι προσλαμβάνονται μέχρι και σήμερα από τα παράθυρα και τοποθετούνται σε υψηλόβαθμες θέσεις, να ενταχθούν έτσι απλά εν μια νυκτί. Όταν το 2014, θυμίζουμε, είχαν γίνει εκλογές στο ΣΥΕΤΕ για τις προσλήψεις τέκνων συνδικαλιστών ως ειδ. συνεργάτες!

Εμείς το λέμε καθαρά: δεν μπορεί να υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά. Δεν μπορεί να ενταχθούν όλοι οι παραπάνω και να μένουν εκτός οι ενοικιαζόμενοι συνάδελφοι μέσω εταιρειών, πολλοί από τους οποίους εργάζονται 10-20 χρόνια στην Τράπεζα με μισθούς 800-900 ευρώ , χωρίς δικαιώματα. Δεν γίνεται να μην έχουν ενταχθεί ήδη στον κανονισμό οι συνάδελφοι των συνεταιριστικών τραπεζών, όπως έγινε με τους συναδέλφους από Probank και  FΒΒ. Δεν δεχόμαστε να παραμένουν ακόμη τόσα χρόνια εκτός κανονισμού οι νέοι συνάδελφοι που ήρθαν με το πρόγραμμα υποτροφίας ΙΚΥ πριν 10 χρόνια, από θυγατρικές τράπεζες, τέκνα θανόντων που προσλήφθηκαν με ατομική σύμβαση, χαμηλόμισθοι ειδικοί συνεργάτες, ενώ για αντίστοιχες περιπτώσεις είχαν γίνει ειδικές επιχειρησιακές συμβάσεις. Ας γίνουν αυτές οι εντάξεις, χωρίς αλλαγή του κανονισμού εργασίας. Δεν πρέπει να νομιμοποιηθεί η παραβίαση του κανονισμού.

Ρωτάμε: γιατί η Διοίκηση προσλαμβάνει κάθε μέρα αδιαφανώς ειδικούς συνεργάτες για τις ανάγκες των διευθύνσεων, εκτός κανονισμού εργασίας, και ζητάει ταυτόχρονα αυτοί οι ειδικοί συνεργάτες να ενταχθούν στον κανονισμό; Γιατί δεν κάνουν προσλήψεις με διαγωνισμό; Ας το απαντήσουν αυτό, όλες οι άλλες παρατάξεις του ΣΥΕΤΕ και οι Σύλλογοι που συμφωνούν πια με την απαίτηση της Διοίκησης για ένταξη όλων των ειδικών συνεργατών.

Το τονίζουμε: ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΝ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, χωρίς έκτακτη Γενική Συνέλευση, ενημέρωση των συναδέλφων και απόφαση από τους ίδιους. Αν αυτοί παζάρεψαν τον κανονισμό εργασίας, για να πάρουν τα ψίχουλα από τη Διοίκηση, πρόβλημά τους. Θα λογοδοτήσουν όμως στους εργαζόμενους.

Όχι στη ζωή με το κομμάτι, οι ανάγκες μας είναι για τώρα κι όχι «με δόσεις»!

Είχαμε μια πραγματική ευκαιρία με τη μεγάλη απεργία στις 27-30 Ιουνίου, τέλη του εξαμήνου, που πραγματικά ζόρισε τη Διοίκηση. Έφτασαν στο σημείο οι Διοικούντες να πιέσουν ακόμη και στα καταστήματα, να δουλέψει ο κόσμος δήθεν να πιάσει το στόχο για να πάρει bonus...

Κι αφού δεν τσίμπησαν οι συνάδελφοι, και η απεργία την Παρασκευή έφτασε σε τεράστια ποσοστά, έφτασαν στο σημείο να στείλουν το Διευθυντή Ασφάλειας έξω από το Κατ/μα Σταδίου όπου βρισκόμασταν απεργοί συνάδελφοι και μέλη της Διοίκησης του ΣΥΕΤΕ, να μας τρομοκρατήσει και να μας στείλει την αστυνομία!

Συνάδελφοι διατράνωναν τη βούλησή τους να συνεχιστεί η απεργία κι ο αγώνας κι από 1η Ιουλίου, καθώς θα στοίχιζε πραγματικά στην Τράπεζα και υπήρχε δυνατότητα να πετύχουμε μια πραγματική νίκη. Ειδικά όταν έμαθαν την πρόταση της Διοίκησης, καθώς στο viber του ΣΥΕΤΕ (δηλ. της ΔΗΣΥΕ) δεν αναφέρονταν οι πραγματικές ημερομηνίες, ούτε λεπτομέρειες... Αυτήν την πρόταση για κλιμάκωση του αγώνα καταθέσαμε κι εμείς στη συνεδρίαση του ΔΣ του ΣΥΕΤΕ.

Εφόσον πρώτη φορά συμμετείχαμε στις διαπραγματεύσεις, είδαμε τη στάση της Διοίκησης, πώς καθυστερούσε και δεν ικανοποιούσε τα αιτήματά μας. Με ευθύνη της πλειοψηφούσας ΔΗΣΥΕ, χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Φτάσαμε στο τέλος της 3μηνης μετενέργειας. Αρνήθηκαν να κάνουν συγκεντρώσεις, συνελεύσεις, να ενεργοποιήσουν τις ΕΑΚ και τα νομαρχιακά παραρτήματα. Για να γίνει ένας αγώνας όσο γίνεται πιο «μαζεμένος», χωρίς δυναμική.

Αυτά τα ζητήματα φυσικά τα θέτουμε την ώρα του αγώνα, γιατί τότε παίζουν ρόλο για την έκβαση. Μας κάνει εντύπωση που η Ενιαία (ΠΑΜΕ) επέλεξε να μας ασκήσει «δεξιά» κριτική με τα επιχειρήματα του αστικοποιημένου συνδικαλισμού, ενώ άφησε στο απυρόβλητο τη ΔΗΣΥΕ. Κι ενώ 7 μήνες μετά τις εκλογές , έχουν 2 αποσπασμένες συναδέλφισσες μη εκλεγμένες με 1 έδρα στο ΔΣ, ενώ ως Πρόταση Προοπτικής έχουμε 3 έδρες και καμία απόσπαση.  

Η ΔΗΣΥΕ ακύρωσε την πραγματική δυναμική που υπήρχε από τους αγώνες των συναδέλφων κι από τη διαπαραταξιακή ομάδα, όταν τέλη Ιουνίου μάθαμε ότι πήγαιναν και διαπραγματεύονται μόνοι τους οι Πρόεδρος και Γ. Γραμματέας του ΣΥΕΤΕ. Ακόμη και μετά την απεργία, μόνοι τους κατέληξαν σε αυτή τη συμφωνία μετά από 3ωρη συνάντηση με τη Διοίκηση και μετά φώναξαν τη διαπαραταξιακή ομάδα για να μας ανακοινώσουν τι κατέληξαν. Ήταν όλα στημένα.

Ρωτήσαμε πόσο κόστισε αυτή η σύμβαση στην Τράπεζα, δεν μας απάντησαν. Πραγματικά, λάδι την έβγαλε η Διοίκηση με κάτι ελάχιστα εκατομμύρια σε 3 χρόνια. Οι μέτοχοι όμως έλαβαν 402 εκ μέρισμα φέτος, και το ίδιο ετοιμάζονται και για του χρόνου!

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Την ίδια περίοδο με εμάς, έκαναν απεργία τέλη Ιουνίου και οι ναυτεργάτες στη γραμμή της Αδριατικής για Ιταλία. Απέναντι σε εργοδότες εξίσου ισχυρούς με τους τραπεζίτες. Με δέκα συνεχόμενες μέρες 24ωρης απεργίας, αλληλεγγύη από δεκάδες σωματεία και εργατικά κέντρα, πέτυχαν 300 ευρώ αύξηση και άλλα θεσμικά αιτήματα. Πέτυχαν μια πραγματική νίκη γιατί ο αγώνας βασίζονταν και συνεχίζονταν με καθημερινές γενικές συνελεύσεις, και η συμφωνία ψηφίστηκε από τους ίδιους τους εργαζόμενους.

Ο ΣΥΕΤΕ γιατί ποτέ δεν θέτει τη συμφωνία στην κρίση των εργαζόμενων για λήψη απόφασης;

Προτίμησαν αντ΄ αυτού να τη ψηφίσουν μόνοι τους οι συνδικαλιστές της ΔΗΣΥΕ στο ΔΣ του ΣΥΕΤΕ στις 2/7. Με οριακή πλειοψηφία 13 στους 25, αποφάσισαν να κλείσουν την απεργία και να δώσουν ένα «δωράκι» στη Διοίκηση. Μια σύμβαση που της δίνει τη δυνατότητα να συνεχίζει το έργο της διάλυσης των εργασιακών μας δικαιωμάτων και της σύνδεσης μισθού – παραγωγικότητας, μέσω των μεταβλητών αποδοχών. Και να ετοιμάζεται να αλλάξει και τον κανονισμό εργασίας.

Τελικά, και στην κλαδική σύμβαση και στην επιχειρησιακή σύμβαση το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: οι τράπεζες με αμύθητα κέρδη «τη βγάζουν λάδι». Και για αυτό φροντίζουν ΠΑΣΚΕ - ΔΗΣΥΕ και ΔΑΚΕ που τις υπογράφουν και τις υπερασπίζονται, είτε σε ΟΤΟΕ είτε σε ΣΥΕΤΕ. Αυτός είναι ο υποταγμένος συνδικαλισμός. Κουβέντα για το νέο νόμο του Υπουργείου Εργασίας που φέρνει η ΝΔ μέσα στο καλοκαίρι, για 13 ώρες εργασία στον ίδιο εργοδότη!

Στο χέρι μας είναι η οριακή πλειοψηφία που έχουν αυτές οι παρατάξεις είτε στην ΟΤΟΕ είτε στο ΣΥΕΤΕ, να ανατραπεί από τη βάση των συναδέλφων. Για να δούμε μια άσπρη μέρα. Όπως απορρίπτουμε αυτά τα σχέδια της εργοδοσίας, όπως έδειξε η συμμετοχή στην απεργία, έτσι να απορρίψουμε κι αυτό το συνδικαλισμό, του συμβιβασμού και της υποταγής. Να μην τους κάνουμε τη χάρη. Να παλεύουμε κάθε μέρα, με συναδελφικότητα, ανθρωπιά, αγωνιστικό πνεύμα, αξιοπρέπεια, και χωρίς να χαρίζουμε τίποτα σε όσους μας κλέβουν τη ζωή.

Ιούλιος 2025

e-mail:protasiprooptikis@gmail.com, Ιστοσελίδα: protasiprooptikis.blogspot.com

6980925499, 6947724051 , 34709, 69321 (διεπ.)

Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2023

Ανακοίνωση της Πρότασης Προοπτικής: τα μεγαλοστελέχη στον αφρό, οι εργαζόμενοι στη γαλέρα!

 

  Πρόταση Προοπτικής

                                 Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Εργαζομένων Εθνικής Τράπεζας

 

 

Εθνική Τράπεζα: Τα μεγαλοστελέχη στον αφρό, οι εργαζόμενοι στη γαλέρα!

 

Εξοργισμένοι παρακολουθούν οι εργαζόμενοι της Εθνικής το τελευταίο διάστημα τις προκλητικές κινήσεις της Διοίκησης Μυλωνά. Ενώ η μείωση του προσωπικού συνεχίζεται στο όνομα περικοπής κόστους, και οι συνάδελφοι έχουν φτάσει στα όριά τους ψυχικά και σωματικά, το πάρτι εκατομμυρίων συνεχίζεται με λίγους και εκλεκτούς να απολαμβάνουν μπόνους, νέες παροχές. Η στρατιά γιάπηδων παρελαύνει και καμαρώνει!

Πριν λίγες μέρες ανακοίνωσαν με δελτίο τύπου ότι το ΔΣ της ΕΤΕ αποφάσισε  να μοιράσει σε 5 χρόνια δωρεάν μετοχές αξίας συνολικής 85 εκ ευρώ σε μεγαλοστελέχη, ως κίνητρο προσέλκυσης στελεχών από την αγορά! Θα ξεκινήσουν μάλιστα άμεσα το 2023, δίνοντας σε 137 στελέχη 2,3 εκατομμύρια δωρεάν μετοχές! Θα μοιραστούν δηλαδή πάνω από 13 εκ ευρώ! Στα στελέχη αυτά συμπεριλαμβάνονται εκτελεστικά μέλη του ΔΣ, Γενικοί Διευθυντές, Βοηθοί Γενικοί Διευθυντές και άλλα στελέχη, ακόμη και άλλων εταιρειών που συνεργάζονται με την τράπεζα!

Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει δηλαδή! Μοιράζουν μέρισμα από τα τεράστια κέρδη του 2023, που βγήκαν από τους κόπους και τον μόχθο των εργαζομένων,  στους εαυτούς τους!  

Αρχές Δεκεμβρίου, με πράξεις του Διευθύνοντος Συμβούλου, τοποθετήθηκαν νέοι βοηθοί Γενικοί Διευθυντές, δημιουργήθηκαν ειδικές θέσεις για συγκεκριμένα στελέχη, μέχρι και για στέλεχος που προσλήφθηκε τον τελευταίο μήνα! Ο κος Μυλωνάς θεσμοθέτησε μάλιστα νέα «τιμητική» θέση, αυτή του Ανώτερου Διευθυντή, τοποθετώντας 9 μεγαλοστελέχη, όλα σχεδόν  χρυσοπληρωμένοι ειδικοί συνεργάτες που ήρθαν στην Εθνική πρόσφατα!

Οι εργαζόμενοι όμως στο δίκτυο και τις διευθύνσεις στενάζουν κυριολεκτικά! Τον Δεκέμβρη έκλεισαν άλλα 5 καταστήματα σε Αττική και επαρχία, η πίεση από τα καθημερινά μέιλ για τις πωλήσεις και τους στόχους έχει ξεφύγει, τα ραντεβού ανά συνάδελφο έχουν πιάσει νέα ρεκόρ.  Με τη νέα εθελούσια αποχώρησαν 270 συνάδελφοι περίπου, ανάμεσά τους πολλοί συνάδελφοι με λιγότερα από 20 χρόνια στην τράπεζα, που προφανώς δεν άντεχαν τις άθλιες συνθήκες!

Την ίδια στιγμή σε 60 καταστήματα -κυρίως στην Αττική- εμφανίστηκαν στις 1 Δεκέμβρη νέοι εργαζόμενοι μέσω εταιρείας, με μοναδική εργασία να είναι όρθιοι και να δείχνουν στους πελάτες τα μηχανήματα, με πτυχίο, 6μηνη σύμβαση και μισθό 500 ευρώ (!!!) Όσα δηλαδή τα μεγαλοστελέχη βγάζουν σε λίγες ώρες…

Υπάλληλοι δύο «τάξεων», όπως εκατοντάδες ενοικιαζόμενοι συνάδελφοι με μισθό 700-800 ευρώ τόσα χρόνια, χαμηλόμισθοι ειδικοί συνεργάτες των 1000 ευρώ (συνεταιριστικές, ΙΚΥ, τέκνα θανόντων, θυγατρικές), ταμίες που βγαίνουν από τη θέση τους και χάνουν 200€/μήνα, όλοι εμείς που κόβουμε από βασικά είδη ανάγκης λόγω της ακρίβειας!

Στις διευθύνσεις συμβαίνει το ίδιο και χειρότερο, οι συνάδελφοι δουλεύουν 10ωρα και 12ωρα για να βγει η δουλειά, απλήρωτα! Η περίφημη τηλεργασία δίνεται όπου και όπως τους βολεύει, δεν ικανοποιούν αιτήματα μητέρων μικρών παιδιών ή συναδελφισσών με προβλήματα υγείας, γιατί πρέπει να βγαίνει η δουλειά!   

Το θράσος τους δεν έχει όρια. Προφανώς τα συγχαρητήρια του κ Μυλωνά με μέιλ προς το προσωπικό για τη διάθεση μετοχών της ΕΤΕ, αλλά και τα παλαμάκια που έκαναν στη γελοία φιέστα της 5/12, ήταν για τους ίδιους και τα εκατομμύρια που θα βάλουν στην τσέπη!

Πόσες χιλιάδες ευρώ πέταξαν στο βίντεο της 5ης Δεκέμβρη; Πόσες χιλιάδες ευρώ θα κοστίσει το νέο σήμα; Πόσες δεκάδες χιλιάδες ευρώ δίνονται σε συνεχή έργα ανακαινίσεων πανελλαδικά, έργα βιτρίνας με διαφημιστικές οθόνες και τηλεοράσεις, ακόμη και για καταστήματα που μετά κλείνουν;  Τα συνεργεία εταιρειών μπαινοβγαίνουν σε όλα τα καταστήματα κάθε τρεις και λίγο! Λεφτά υπάρχουν και μάλιστα πολλά!

Άλλοι παίρνουν μετοχές , άλλοι παίρνουν τα … (go4more) τους!!!

Οι μισθοί μας είναι καθηλωμένοι, και από την τελευταία κατάπτυστη επιχειρησιακή σύμβαση που υπέγραψε ο ΣΥΕΤΕ η μόνη αύξηση που δόθηκε στις τακτικές αποδοχές μας μέχρι στιγμής είναι 34 ευρώ στους συναδέλφους του δικτύου! Νομίζουν ότι θα μας πετάνε ένα ψίχουλο μια φορά το χρόνο, το τελευταίο μάλιστα του Σεπτεμβρίου σε πόντους Go4more, και όλα εντάξει;

ΔΗΣΥΕ και ΔΑΚΕ στέλνουν φωτογραφίες από τη Γενική Συνέλευση και πανηγυρίζουν ότι οι εργαζόμενοι τους επιβραβεύουν, ενώ κάθε μέρα που περνάει επιβεβαιώνεται πόσο ξεπουλημένος είναι ο ΣΥΕΤΕ. Όλα καλά, όλα ανθηρά για ΔΗΣΥΕ και ΔΑΚΕ.

Οι εργαζόμενοι θέλουν γενναία αύξηση στο μισθό τους, μαζικές προσλήψεις, τήρηση του ωραρίου και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας! Δεν είμαστε σκλάβοι , ούτε θα δουλεύουμε εμείς για 5 άτομα για να κερδίζουν κάποιοι χιλιάδες ευρώ και μια χούφτα διευθυντάδες να θησαυρίζουν σε βάρος μας!

Να μην τους ανεχτούμε άλλο, συνάδελφοι και συναδέλφισσες!  Επιτέλους, να ξεσηκωθούμε! Απειθαρχία τώρα στους στόχους τους και στις εντολές τους!

Ήρθε η ώρα να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, να αποκτήσουμε ένα Σύλλογο αγωνιστικό να βάλουμε ένα φρένο σε αυτή την κατηφόρα! Κανένας και καμία να μη δέχεται προσβολές, απλήρωτες ώρες, παραβίαση δικαιωμάτων!

Δεκέμβριος 2023

 

 protasiprooptikis.blogspot.com,  e-mail:protasiprooptikis@gmail.com

6980925499, 6947724051, 64984, 23218

 

 

 

Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023

Ανακοίνωση της Πρότασης Προοπτικής για το πλήγμα στην κοινωνία από την πολιτική κράτους - τραπεζών

 

Πρόταση Προοπτικής

 

Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Εργαζομένων Εθνικής

 

Πόσα ακόμα πάρτυ στις πλάτες μας;

 

Πέρα από τα "σκάνδαλα" της συγκυρίας, όπως αυτό της εμπλοκής του πρώην πια βουλευτή της ΝΔ Πάτση με τη διαχείριση κόκκινων δανείων, υπάρχει μία κατάσταση κερδοσκοπίας σε βάρος της κοινωνίας που φαντάζει σκανδαλώδης αλλά έχει γίνει πλέον μόνιμη και από πολλούς θεωρείται κανονική: είναι η λειτουργία των τραπεζών σε συνθήκες ακρίβειας, επισφάλειας και φτώχειας, όπως οι σημερινές. 

Από το καλοκαίρι του 2022, η ΕΚΤ έχει αυξήσει το επιτόκιο δανεισμού κατά 3,50% με αιτιολογική βάση την τιθάσευση του πληθωρισμού. Ο τεχνοκρατισμός στο απώγειό του: αυτό που προβάλλεται ως φάρμακο από τους τεχνοκράτες της ΕΕ είναι δηλητήριο για τους πολίτες/δανειολήπτες. Με τα βασικά αγαθά και υπηρεσίες στα ύψη (σούπερ μάρκετ, ενέργεια κα) ένα μέσο νοικοκυριό καλείται να πληρώσει πολύ υψηλότερη δόση για την εξυπηρέτηση των υποχρεώσεων προς τις τράπεζες. Από πού θα καλυφθούν οι βασικές ανάγκες και υποχρεώσεις; Μήπως από την πολυδιαφημιζόμενη αύξηση του κατώτατου μισθού; " Στις 1 Απρίλη θα φτάσει 780 μεικτά. Αν ήμασταν εξωγήινοι θα νομίζαμε ότι οι μισθωτοί θα πιάσουν την καλή! 

Δανειολήπτες με στεγαστικό δάνειο πρώτης κατοικίας, άλλοι που εντάχθηκαν στο ν. Κατσέλη λόγω τεράστιας μείωσης εισοδήματος την πενταετία 2010-2015, και εκατοντάδες χιλιάδες που λόγω αδυναμίας έκαναν κάποια ρύθμιση, βρίσκονται αντιμέτωποι με συνεχείς αυξήσεις στη δόση του δανείου, σε εποχή που όλα ανεβαίνουν και το κόστος ζωής έχει γίνει δυσβάσταχτο. Οι τράπεζες αρνούνται να μειώσουν τα περιθώρια, παρά την τεράστια κερδοφορία τους, ενώ η κυβέρνηση ΝΔ επίσης αρνείται να στηρίξει τη μεγάλη πλειοψηφία. Η πλατφόρμα που ενεργοποιήθηκε στις 1 Φλεβάρη για επιδότηση αφορά πολύ λίγους.

Μέσα σε αυτούς, και πολλοί συνάδελφοι με ρυθμισμένα στεγαστικά ή καταναλωτικά δάνεια βιώνουν την ίδια κατάσταση. Ο ΣΥΕΤΕ δεν εξασφάλισε καμία ευνοϊκή ρύθμιση στην περυσινή επιχειρησιακή σύμβαση, και το πλαφόν 4% για ρυθμισμένα στεγαστικά από παλιά δεν είχε μεγάλο όφελος, αφού έχει υπάρξει μέχρι και διπλασιασμός των τόκων. 

Οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν χρήματα και αποπληρώνουν πρόωρα για να γλιτώσουν το αυξημένο κόστος δανεισμού. Τώρα φαίνεται ποιανών οι καταθέσεις λίμναζαν μέσα στην πανδημία και ποιοι διαθέτουν "πλεονάζουσα ρευστότητα". Καμία σχέση δηλαδή με όσους την έβγαλαν με αναστολή συμβάσεων ή βρέθηκαν απολυμένοι.

Οι τράπεζες ως επιχειρήσεις αποκομίζουν τεράστια κέρδη από τη διαφορά ανάμεσα στα επιτόκια χορηγήσεων και καταθέσεων. Μιλάμε για μερικά δις ευρώ και χαρακτηρισμούς όπως "πάρτυ", "ρεκόρ", "ράλι"κα. Όσο τα επιτόκια ήταν χαμηλά, καθιέρωσαν ένα σωρό προμήθειες δήθεν για να τα βγάλουν πέρα.  Τώρα που όχι μόνο διασώθηκαν από ζεστό δημόσιο χρήμα αλλά ευημερούν, συνεχίζουν τη ληστρική πολιτική τους.

Προμήθειες παντού, ακόμα και για να ξαναβγάλεις μια κάρτα που κλάπηκε ή έληξε, για να πάρεις κωδικούς internet banking κα. Μόνο η Εθνική αύξησε στο 9μηνο του 2022 κατά 25-30% τα έσοδα από προμήθειες διαφόρων ειδών. Σε λίγο θα χρεώνουν και την επίσκεψη σε Κατάστημα ή τη συνομιλία με υπάλληλο, που έχει γίνει είδος προς εξαφάνιση. Και τα κλεισίματα καταστημάτων συνεχίζονται, χιλιάδες πελάτες ταλαιπωρούνται αφάνταστα για υπηρεσίες που χρειάζονται κατάστημα, η αναλγησία των στελεχών των τραπεζών δεν έχει τέλος. 

Ζεστό χρήμα εξακολουθεί να ρέει στα ταμεία των τραπεζών μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και ενισχύεται ο ρόλος τους στο παρόν μοντέλο ανάπτυξης. Η κοινωνία όμως καλείται να ζήσει με έκτακτα κουπόνια, συμβολικές αυξήσεις στους μισθούς που τις καταπίνει ο πληθωρισμός, μεγάλα ποσοστά ανεργίας και ελαστικής εργασίας, συντάξεις φιλοδώρημα. Υποφέρουν οι πολλοί για να ευημερούν λίγοι.

Και την ώρα που οι τραπεζίτες θέλουν μέχρι και μέρισμα να διανείμουν στους μετόχους τους και κάποιοι τρίβουν τα χέρια τους, χιλιάδες δανειολήπτες έρχονται να προστεθούν σε όσους έχουν ήδη χάσει την πρώτη κατοικία τους από πλειστηριασμό. Χωρίς κανένα σχεδόν προστατευτικό πλαίσιο (Νέος Πτωχευτικός νόμος, αποφάσεις Αρείου Πάγου) οι πολίτες νιώθουν έρμαια της ταξικής πολιτικής των τραπεζών και της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

 Ο κος Σταϊκούρας που δήθεν έδωσε ματς με τους τραπεζίτες για να διασώσει όσους γίνεται (και τελικά "κατάφερε" 30.000 ενώ κινδυνεύουν 590.000, δηλαδή "σώζει" 1 στους 20) βραβεύτηκε πρόσφατα από το περιοδικό The Banker του ομίλου Financial Times ως Υπουργός Οικονομικών του 2023! Μεγάλη τιμή να σε βραβεύουν τσιράκια των τραπεζιτών για "τις θυσίες του ελληνικού λαού", που δεν ρωτήθηκε ποτέ για το πατριωτικό καθήκον που του φόρτωσαν να διασώσει τις τράπεζες.

Ο θεσμός που τις εποπτεύει, ο SSM, τις υποβάλλει σε τεστ ανθεκτικότητας (stress tests) και τα βρίσκει όλα τέλεια αφού μας έχουν στραγγίξει με όλα τα μέσα, πιστωτικά και δημοσιονομικά. Δεν ξεχνάμε ότι "ο θεσμός" αυτός απαρτίζεται από τεχνοκράτες που σκοπός τους είναι η διαιώνιση και αύξηση των κερδών των πιστωτικών ιδρυμάτων και όχι να ασκούν κάποιου είδους κοινωνική πολιτική.

Ο κοινωνικός έλεγχος όμως επί των πρακτικών που ακολουθούν οι τράπεζες τις δίνει εξαιρετικά χαμηλή βαθμολογία. Μελέτη για καταγγελίες καταναλωτών έδειξε ότι 1 στις 4 για το 2022 αφορούσε τράπεζες, όπως για αθέμιτες πρακτικές και δεσμεύσεις ποσών σε λογαριασμούς. Για μικροχρέη σε Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία κλπ να μην μπορεί κάποιος να πάρει ούτε καν ένα έκτακτο επίδομα και να ταλαιπωρείται σε ουρές και γραφειοκρατικά εμπόδια. Να μην έχει να πληρώσει το ρεύμα και να τον καλούν στο τηλέφωνο επανειλημμένα για να πληρώσει τη δόση.

Το πρόσφατο έγκλημα στα Τέμπη απέδειξε ότι οι εργαζόμενοι στους κλάδους αιχμής και κοινής ωφέλειας, οφείλουν να διεκδικούν για όλο το κοινωνικό σύνολο και να καταγγέλλουν τα κακώς κείμενα, και όχι να σιωπούν.

Το συνδικαλιστικό κίνημα στον κλάδο έχει παραδοθεί εδώ και χρόνια πλειοψηφικά στον υποταγμένο συνδικαλισμό. Η ντροπιαστική στάση της ΟΤΟΕ στο δημοψήφισμα του 2015, και η σύμπλευση στην κοινωνική συμμαχία με τους εργοδότες σήμερα μεταφράζεται σε πλήρη συναίνεση στην πολιτική του συστήματος και τους τραπεζίτες από τις ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ-ΣΥΡΙΖΑ. Δεν τολμούν ούτε να ψελλίσουν ένα όχι στους πλειστηριασμούς και την αύξηση των επιτοκίων των δανείων των χαμηλόμισθων, να καταγγείλουν τη διαπλοκή επιχειρηματικού και τραπεζικού κεφαλαίου, να ταχθούν υπέρ της χειμαζόμενης κοινωνίας. Διαλέγουν να συμπορευτούν με τους μετόχους και γιάπηδες των τραπεζών, λες και δεν είναι αυτοί που ευθύνονται για τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων στον κλάδο και τη μείωση χιλιάδων θέσεων εργασίας.

 

Συνδικαλισμός σημαίνει να είσαι με την πλευρά των κοινωνικά αδύναμων

Εμείς όμως, και ευτυχώς και ένα μειοψηφικό αλλά σημαντικό κομμάτι των τραπεζοϋπαλλήλων, θεωρούμε ότι ως κομμάτι του εργατικού κινήματος, πρέπει να συντονιστούμε με τα κινήματα ενάντια στους πλειστηριασμούς λαϊκής κατοικίας, να θέσουμε ως εργατικά αιτήματα την επιδότηση τώρα της δόσης των στεγαστικών δανείων εργαζομένων, ανέργων και συνταξιούχων, να βάλουν το χέρι στην τσέπη τράπεζες και κράτος. Να μπει φρένο στις προμήθειες και να υπάρχει πραγματικά εξυπηρέτηση και των πιο αδύναμων που έχουν ανάγκη ένα τραπεζικό κατάστημα. Η «πελατεία» που βιώνει αυτήν την άθλια κατάσταση είναι οι συγγενείς μας, οι συνάδελφοί μας, εμείς οι ίδιοι.

Να απαιτήσουμε το τραπεζικό σύστημα να περάσει άμεσα υπό δημόσιο και κοινωνικό έλεγχο, όπως όλοι οι σημαντικοί τομείς κοινής ωφέλειας, η ενέργεια, οι τηλεπικοινωνίες, η παιδεία και η υγεία. Δεν μπορεί οι τράπεζες να διοικούνται από μετόχους και στελέχη που τους νοιάζει μόνο η κερδοφορία, και αυτό να γίνεται σε βάρος της κοινωνίας, με στυγνά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Και φυσικά αυτό δεν μπορεί να αφορά μόνο μία τράπεζα, όπως λέει ο ΣΥΡΙΖΑ που θα έσκιζε τα μνημόνια χωρίς σύγκρουση με την ΕΕ, αλλά και δεν μπορεί να μας αφήνει αδιάφορους όπως προτείνει το ΠΑΜΕ.

Βλέποντας καθημερινά την απόγνωση της φτωχοποιημένης κοινωνικής πλειοψηφίας και τα εκατομμύρια που διακινούνται σαν στραγάλια να καταλήγουν στις τσέπες λίγων, δάνεια επιχειρηματιών να διαγράφονται με χαρακτηριστική γενναιοδωρία και κόσμο της βιοπάλης να παραλαμβάνει εξώδικες καταγγελίες και εξώσεις, θεωρούμε απαραίτητο να πάρουμε θέση υπέρ αυτών που πλήττονται.

Το σύστημα αυτό δεν μπορεί να παραμένει αδιατάρακτο. Οι τραπεζοϋπάλληλοι πρέπει να είμαστε μέρος της μεγάλης σε ένταση και διάρκεια πορείας για την ανατροπή.

 

Πανεργατικός συντονισμός για την προστασία της α΄ κατοικίας

Οι τραπεζοϋπάλληλοι να είναι στην πρώτη γραμμή του λαϊκού κινήματος

Μάρτης 2923

protasiprooptikis.blogspot.com,  e-mail:protasiprooptikis@gmail.com

6980925499, 6947724051, 64984, 23218

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023

Ανακοίνωση για τη συνεταιριστική Ολύμπου

 

   Πρόταση Προοπτικής

Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Εργαζομένων Εθνικής Τράπεζας

 

 

Ο κλάδος των τραπεζοϋπαλλήλων δεν αντέχει άλλες απολύσεις

 

Στις 4-5 Φλεβάρη, με συνοπτικές διαδικασίες ανακοινώθηκε η ανάκληση της άδειας της Olympus Bank (πρώην Συνεταιριστική Τράπεζα Δράμας και Έβρου). Η Τράπεζα της Ελλάδος ανακοίνωσε ότι η Olympus δεν κατάφερε να αντλήσει τα απαραίτητα κεφάλαια, και μετά από αίτηση της ΕΤΕ, οι καταθέσεις μεταφέρθηκαν στην τελευταία ενώ δάνεια και επενδυτικά πέρασαν στον εκκαθαριστή.

Η Εθνική ανακοίνωσε αμέσως ότι στις 3 πόλεις όπου διέθετε καταστήματα η Olympus (Δράμα, Ορεστιάδα, Αλεξανδρούπολη) παράτεινε μονομερώς το ωράριο ως τις 5 το απόγευμα για να εξυπηρετηθούν οι πελάτες της, παραβιάζοντας κατάφορα την κλαδική σύμβαση.

Για τους 43 εργαζόμενους της τελευταίας όμως δεν υπήρξε καμία μέριμνα ή δέσμευση. Δημοσίευμα μάλιστα οικονομικής ιστοσελίδας (www.capital.gr)  ανέφερε στις 7/2 ότι οι εργαζόμενοι θα απολυθούν με κανονική αποζημίωση! Δυστυχώς, αποδεικνύεται ότι η έλλειψη ενός σωματείου εργαζομένων στη Συνεταιριστική που θα παλεύει συλλογικά για τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων, έχει τραγικές συνέπειες. Αποτελεί πρόκληση η Εθνική να αποδέχεται τις καταθέσεις της Τράπεζας και να μην προσλαμβάνει τους εργαζομένους!

Η προκλητικότητα της διοίκησης δεν εξαντλείται εκεί. Ο φόρτος εργασίας στο δίκτυο είναι δυσβάσταχτος, οι πιέσεις καθημερινές και αφόρητες. Κι ενώ στις 3 πόλεις εν προκειμένω, ήρθε να προστεθεί η εξυπηρέτηση των χιλιάδων πελατών της συνεταιριστικής, στελέχη της ΕΤΕ αναφέρουν με αναλγησία ότι με βάση το περίφημο πελατοκεντρικό υπάρχει πλεονάζον προσωπικό στους νομούς Έβρου και Δράμας.

Εδώ συμβαίνει το εξής παράδοξο. Υποχρέωσαν τους εργαζομένους της ΕΤΕ στα τρία καταστήματα να εργαστούν 2 ώρες παραπάνω, για να εξυπηρετήσουν την πελατεία της Olympus, για 2 εβδομάδες «και βλέπουμε». Μάλλον δεν είμαστε αρκετοί για να βγει η δουλειά ως τις 15:15 και πρέπει να δουλέψουμε παραπάνω, αλλά μετά περισσεύουμε και το κατάστημα είναι υπερπλήρες.  Για πολλοστή φορά αποδεικνύεται πως το πελατοκεντρικό δεν είναι πάρα μόνο ένα απαράδεκτο τέχνασμα για να μειώνουν συνεχώς το προσωπικό!

Ο δε ΣΥΕΤΕ δεν μπήκε ούτε στον κόπο να εκδώσει ανακοίνωση, δεν συγκινείται ούτε από την άρνηση των προσλήψεων των συναδέλφων στην Εθνική, ενώ δέχτηκε και την παράταση του ωραρίου!

Η θέση μας οφείλει να είναι ξεκάθαρη: όχι σε νέες απολύσεις τραπεζοϋπαλλήλων, σε συνθήκες μεγάλης ανεργίας και τεράστιας έλλειψης προσωπικού στην ΕΤΕ. Ήδη στον Έβρο και παντού έχουν φύγει δεκάδες εργαζόμενοι, λόγω της πίεσης και της πολιτικής της Τράπεζας που τους εξώθησε σε παραίτηση. Υπάρχουν τεράστιες ανάγκες σε προσωπικό στο δίκτυο.

Η ΕΤΕ δεν μπορεί μονομερώς να επιβάλει 10ωρα, κάτω τα χέρια από το κλαδικό ωράριο. Να επανέλθει σε όλα τα καταστήματα σήμερα το κανονικό ωράριο.

Να προσληφθούν και οι 43 εργαζόμενοι, στο δίκτυο και σε διευθύνσεις, ενταγμένοι κανονικά στον κανονισμό εργασίας και στις συλλογικές συμβάσεις. Δεν γίνεται τη στιγμή που λένε όχι στους συναδέλφους της Olympus , να προσλαμβάνουν από το παράθυρο χρυσοπληρωμένους ειδικούς συνεργάτες  .  Όλοι οι εργαζόμενοι των συνεταιριστικών να ενταχθούν κανονικά όπως έγινε με τους συναδέλφους των Probank και Fbb και να πάψουν να είναι εργασιακά όμηροι.

20-2-2023

protasiprooptikis.blogspot.com,  e-mail:protasiprooptikis@gmail.com

6980925499, 6947724051, 64984, 23218

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023

Ανακοίνωση για την απόσχιση στην Εθνική και τις κατάπτυστες ατομικές συμβάσεις

 

Πρώτη απόσχιση κλάδου στην ΕΤΕ: κατάπτυστες ατομικές συμβάσεις

 

Ακολουθώντας τον δρόμο που χάραξαν οι άλλες τράπεζες με τις αποσχίσεις τους, η Εθνική επιφύλασσε τελικά δυσάρεστες «εκπλήξεις» στις ατομικές συμβάσεις που έδωσε στους εργαζόμενους που πήγαν τον Δεκέμβριο στην εταιρεία αμερικάνικων συμφερόντων NBG PAY.

Η περίφημη συμφωνία του ΣΥΕΤΕ πήγε περίπατο.  Ο ΣΥΕΤΕ και ο Σύλλογος πρ. Εθνοκάρτας, και οι δύο ελεγχόμενοι από ΔΗΣΥΕ-ΔΑΚΕ, μετά τις πρώτες πανηγυρικές ανακοινώσεις που διαψεύστηκαν παταγωδώς, ποιούν την νήσσαν.

Στον ΣΥΕΤΕ δε, χωρίς ντροπή μετέθεσαν την ευθύνη στους συναδέλφους πως υπέγραψαν τις συμβάσεις αδιαμαρτύρητα. Τους ίδιους συναδέλφους που με ζήλο έπεισαν λίγο καιρό πριν να μετακινηθούν!

Τι έγραφαν οι συμβάσεις αυτές;

·      Ότι οι συνάδελφοι «δεν θα έχουν σταθερό ωράριο εργασίας, και εξαιρούνται από ό,τι προβλέπει η εργατική νομοθεσία για το χρόνο εργασίας»!  Μπορεί να εργάζονται υπερωρίες, νύχτα, Σάββατο ή και Κυριακή ακόμη, χωρίς καμία επιπλέον αποζημίωση!

·      Δεν δικαιούνται καμία αύξηση ούτε αν, για παράδειγμα, αποκτήσουν παιδιά ή πάρουν κάποιο πτυχίο. Ακόμη και σε περίπτωση υπηρεσιακής μετακίνησης σε άλλη πόλη, θα επιβαρύνονται οι ίδιοι με τα οδοιπορικά και έξοδα διαμονής !

·      Η εταιρεία  δεν έχει καμία υποχρέωση για τις έξτρα αποδοχές που κατά τα άλλα συμφώνησε ο ΣΥΕΤΕ, τις δίνει οικειοθελώς και όποτε θέλει τις παίρνει πίσω!

·      Ούτε την άδειά τους δεν μπορούν να λάβουν όταν την έχουν ανάγκη, η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να απαιτήσει να τη λάβουν συγκεκριμένες ημερομηνίες!

Να εκφράσουμε ξανά θερμά συγχαρητήρια στους συναδέλφους συνδικαλιστές που άφησαν τους συναδέλφους μας «όμηρους» του νέου εργοδότη τους. Δεν μας προκαλεί έκπληξη, καθώς αυτούς τους απαράδεκτους όρους τους είχαμε δει και στη Cepal. Τους είχε συμφωνήσει ο αντίστοιχος εργοδοτικός Σύλλογος της Alpha Bank με τον οποίο συνεργάζονται τόσο αρμονικά στην ΟΤΟΕ.

Η δε ομοσπονδία αρκείται στα μεγάλα λόγια κατά των αποσχίσεων, και όσο μεγάλα τα λόγια αυτά, τόσο ανύπαρκτοι οι αγώνες και οι απεργιακές κινητοποιήσεις ενάντια στην απαράδεκτη πρακτική των αποσχίσεων κλάδου. Στην Πειραιώς γίνεται νέα απόσχιση μιας διεύθυνσης – αποθήκης, και η ΔΗΣΥΕ που ελέγχει τον αντιπροσωπευτικό σύλλογο κάνει τα στραβά μάτια, με τις πλάτες της ομοσπονδίας.

Ο συνδικαλισμός οφείλει να παλεύει για τα δικαιώματα των εργαζομένων. Ο εργοδοτικός συνδικαλισμός των ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ, των αποσχίσεων και των εθελοντικών απολύσεων, προσφέρει υπηρεσίες μόνο στους εργοδότες. Η όποια στήριξη και ανοχή σε αυτούς φέρει ευθύνες και οι συνέπειες βαρύνουν όλους μας.

Μόνος δρόμος για να μην μείνουμε άνεργοι ο ανυποχώρητος συλλογικός αγώνας . Ό,τι έχουμε καταφέρει, μόνο με αυτόν τον δρόμο το έχουμε πετύχει.

28/1/2023

protasiprooptikis.blogspot.com,  e-mail:protasiprooptikis@gmail.com

6980925499, 6947724051, 64984, 23218

Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2023

Ανακοίνωση για την αντεργατική επίθεση στην Εθνική Τράπεζα

 

   Πρόταση Προοπτικής

Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Εργαζομένων Εθνικής Τράπεζας

 

 

Η νέα χρονιά να σημάνει αντεπίθεση σε όλα τα επίπεδα!

Δεν θα μας ξεκάνει η ΕΤΕ!

 

Καμένη γη είναι η σωστή έκφραση για τα αποτελέσματα του περίφημου «μετασχηματισμού» στην ΕΤΕ που συνεχίστηκε και το 2022.

Η Εθνική Τράπεζα των 680 εκ κερδών για το 9μηνο του 2022 (+41%!) «επενδύει» συστηματικά στην απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, τη μείωση του εργατικού κόστους και τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων.

Χρηματοδότησε με 70εκ την πρόσφατη εθελούσια για να εκδιώξει σχεδόν 10% του ήδη αποψιλωμένου προσωπικού του κανονισμού εργασίας(430 άτομα).  Λίγους μήνες πριν είχε ξεμπερδέψει με μόλις 2,7εκ έκτακτης ενίσχυσης στην τελευταία επιχειρησιακή σύμβαση.

Η τακτική είναι δοκιμασμένη. Το περιβάλλον εκβιασμών, πίεσης και εργασιακής ζούγκλας οδήγησε στην αποχώρηση πολλούς συναδέλφους που απέχουν πολλά χρόνια από την ηλικία συνταξιοδότησης, τα 62+.

Στοχευμένα πριμοδοτήθηκαν Διευθύνσεις όπου ανθεί το outsourcing και οι εργολαβίες (πχ Πληροφορικής), και άλλες όπου τακτοποιούνται συνεχώς ειδικοί συνεργάτες αλεξιπτωτιστές (όπως Καταθέσεων, Εταιρικής Ευθύνης κλπ). Υπηρεσίες όπου οι συνάδελφοι εργάζονται 10ωρα και 12ωρα με τηλεργασία, κατά κανόνα αδήλωτα και απλήρωτα.

Στο βασανισμένο Δίκτυο, μετά από καθημερινή πλύση εγκεφάλου πως «περισσεύουμε» βάσει πελατοκεντρικού, και το νέο κλείσιμο καταστημάτων το Νοέμβρη, έδωσαν πριμ αποχώρησης  στις ομάδες «ιδιωτών» στην επαρχία και τους συναδέλφους των Καταστημάτων που έκλεισαν, με το δίλημμα «εθελουσία ή μετάθεση/μετακίνηση»

Ο ίδιος ο Πρόεδρος του ΣΥΕΤΕ όμως διατείνεται ότι όλα γίνονται σε κλίμα συναίνεσης και χωρίς πιέσεις, όπως στο τελευταίο ΔΣ του ΣΥΕΤΕ (20/12).

 

Οι αποδοχές μας στη λογική «κουπονιών προσφοράς»

 

Το κλείσιμο της χρονιάς είχε άρωμα κυβέρνησης Μητσοτάκη.  Εμπνευσμένη από το εξαιρετικό κοινωνικό έργο της κυβέρνησης ΝΔ και το πνεύμα των voucher και των –pass, η Διοίκηση αποφάσισε έκτακτη ενίσχυση 200-500€ σε προπληρωμένη κάρτα, αφορολόγητα και χωρίς ασφαλιστικές εισφορές. Αρωγός και πάντα δίπλα μας, όπως διαβάσαμε στο «μέιλ Μυλωνά - Χαρδούβελη».

Ενώ αρνούνται τις αυξήσεις στις τακτικές αποδοχές μας, και δεν καταβάλουν ούτε τις δεδουλευμένες υπερωρίες, με απλοχεριά μοιράζουν ενισχύσεις «άπαξ» ή και bonus ανάλογα με τα κέρδη και την παραγωγικότητα. Η μαγική λέξη είναι «έκτακτα». Ο μισθός που είναι κάτι εξ ορισμού τακτικό και διασφαλισμένο προοδευτικά θα μεταλλάσσεται σε μισθό «κατά περίπτωση».

Μας θέλουν κακοπληρωμένους και αναλώσιμους, να δουλεύουμε για να βγάζουν οι ίδιοι αμύθητα κέρδη και να μας πετούν ένα ξεροκόμματο όποτε τους περισσεύει.

Με αυτή την τακτική συντάχθηκαν αδιαμαρτύρητα ΔΗΣΥΕ και ΔΑΚΕ, υπογράφοντας μια απ’ τις χειρότερες επιχειρησιακές συμβάσεις της ιστορίας του ΣΥΕΤΕ το καλοκαίρι.

Συμφωνώντας πως τυχόν αύξηση θα δοθεί ως έκτακτη ενίσχυση, χωρίς να ενισχύει τις τακτικές αποδοχές μας. Αυτό, είχαν μάλιστα το θράσος να το παρουσιάσουν ως νίκη.

 

Οι λίγοι προνομιούχοι και οι χρυσές εξαιρέσεις

 

Λίγοι και εκλεκτοί όμως έχουν προκλητικά προνόμια. Πάνω απ’ όλα αξιοκρατία.

Παραμονές Χριστουγέννων (23/12) με την σχετική Πράξη Διοίκησης, έλαβαν νωρίς το χριστουγεννιάτικο δώρο-τοποθέτησή τους ειδικοί συνεργάτες, που ήρθαν να προστεθούν στον στρατό των άξιων συμβούλων, πάντα σε θέσεις επικεφαλής διευθύνσεων.

Έρχονται να συνεχίσουν την πολιτική εξαθλίωσης και απαξίωσης του Δικτύου.  Για το πολύτιμο έργο τους θα λάβουν προκλητικά μεγάλους μισθούς, θα χτίσουν το βιογραφικό τους και μετά θα πετάξουν οι γιάπηδες – όπως κάνουν όλοι οι γύπες – στην επόμενη εταιρεία. Τέτοια εφήμερα στελέχη είναι που αποφασίζουν για εμάς και για την πελατεία.

Αυτούς επικροτεί και το νέο σύστημα αξιολόγησής μας. Δεν προκαλεί καμία έκπληξη πως οι περισσότεροι απ’ τους ελάχιστους που είχαν βαθμολογία πάνω από 4,5, ήταν ειδικοί συνεργάτες, για να δικαιούνται βάσει εγκυκλίου το διπλό bonus. Την ίδια στιγμή λυσσασμένα πίεζαν τους υπαλλήλους του δικτύου να μη διανοηθούν να αυτοβαθμολογηθούν με βαθμούς πάνω από 3.

Και οι τοποθετήσεις πολλών διευθυντών και υποδιευθυντών τον Δεκέμβριο είχαν γαλάζιο χρώμα. Στέλεχος κατέλαβε ανώτατη θέση έχοντας παραμονή στο προηγούμενο κλιμάκιο μόλις 8 μήνες, αξιοκρατικά πάντα. Πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί για υπάλληλο Δικτύου να μεταπηδάει από το 9ο στο 2ο κλιμάκιο μέσα σε λιγότερο από 5 χρόνια;

Από τον απολογισμό της χρονιάς, δεν μπορούσε να λείπει η ανακοίνωση για τις δωρεές και διαφημίσεις-χορηγίες: 6 εκ σε ΜΜΕ το πρώτο 9μηνο του 2022 και  3,2 εκ ευρώ σε δωρεές (μεταξύ των οποίων και στην Κιβωτό του Κόσμου που «έτρωγε» από όλο το κύκλωμα)… Γιατί φυσικά Λεφτά Υπάρχουν. Αλλά όχι για μας.

 

Απόλυση με άρωμα της ΠΥΣ 6 του 2012 και περίεργη συμφωνία…

 

Άλλη μια υπόθεση επιβεβαιώνει το παραπάνω κλίμα. Η  Εθνική προχώρησε μέσα στο 2022 σε απόλυση στελέχους του δικτύου χωρίς πειθαρχική διαδικασία, με κανονική αποζημίωση. Η συγκεκριμένη διευθύντρια είχε κάνει αγωγή σε συνδικαλιστές της ΔΗΣΥΕ του ΣΥΕΤΕ και τασσόταν ανοιχτά ενάντια στη συνδικαλιστική δράση, κάτι που φυσικά μας βρίσκει απέναντι.

 Ωστόσο, το γεγονός ότι δεν εφαρμόστηκε ο κανονισμός εργασίας και η πειθαρχική διαδικασία, όπως συνηθιζόταν μέχρι σήμερα,  ενώ ο σπουδαίος λόγος δεν αφορούσε ζήτημα υπεξαίρεσης, ανοίγει για μας τον ασκό του Αιόλου. Η Διοίκηση προφανώς εφάρμοσε το νόμο Βρούτση που από το 2012 της δίνει δυνατότητα να απολύει με αποζημίωση και να παρακάμπτει το σχετικό άρθρο του κανονισμού εργασίας . Αυτό επισημάναμε και στο ΔΣ του Συλλόγου, χωρίς ωστόσο να εισακουστούμε.

Κατόπιν είδαμε σε ανακοίνωση της ΔΑΣ ότι η «συναδέλφισσα», που στο μεταξύ δικαιώθηκε δικαστικά και επαναπροσλήφθηκε, αποχώρησε από την Τράπεζα, με συμφωνία εθελούσιας! Αποτελεί πραγματικό σκάνδαλο για την Εθνική να μην λογοδοτεί πουθενά, να δρα εντελώς αναξιόπιστα και να προβαίνει σε περίεργους συμψηφισμούς.

 

Συνδικαλισμός υπέρ της εργοδοσίας και απέναντι στους εργαζόμενους

 

Όλο και περισσότεροι συνάδελφοι συνειδητοποιούν ότι η πλειοψηφία ΔΗΣΥΕ-ΔΑΚΕ λέει ΝΑΙ σε όλα στη Διοίκηση ΕΤΕ και έχει ρόλο την αποχαύνωση και τον εφησυχασμό των εργαζόμενων. Πολλοί εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για όσα συμβαίνουν, και οι συνδικαλιστές των ΔΗΣΥΕ και ΔΑΚΕ αντί να κάνουν παρέμβαση υπέρ τους, δικαιολογούν τη Διοίκηση ή τους λένε αν έχουν να βάλουν κανένα μέσο  να γλιτώσουν τον εαυτό τους!

Εξαντλούν τις προσπάθειές τους στο πώς θα αποκλείουν την Πρόταση Προοπτικής από όσα δικαιούται βάσει των τελευταίων εκλογών, δηλαδή ενημέρωση, αποσπάσεις, γραφείο.

ΔΑΣ και Ενιαία συμμετέχουν στο Προεδρείο, το οποίο αποφασίζει για όλα, επικουρικά, για να κρατούν τις 2 αποσπάσεις παραπάνω από όσες τους αντιστοιχούν σε βάρος της 3ης και 4ης παράταξης. Γιατί οι διευκολύνσεις δίνονται σε όσους υπηρετούν τις αποφάσεις του ΔΣ και είναι στο Προεδρείο, όπως δηλώνει συνεχώς ο Πρόεδρος του ΣΥΕΤΕ. Ειδικά για την Ενιαία είναι λυπηρή η εικόνα της πλέον να είναι το καλό παιδί της ΔΗΣΥΕ και της ΔΑΚΕ, όπως φάνηκε και στη Γενική Συνέλευση του ΣΥΕΤΕ.

Και τώρα ξεκινούν τη συζήτηση για αλλαγή του κανονισμού εργασίας, με συναντήσεις με τη Διοίκηση από τις οποίες αποκλειόμαστε για να μην γνωρίζουμε και να μην αποκαλύψουμε στους συναδέλφους τις προθέσεις της τελευταίας αλλά και του Συλλόγου.

 

Να φέρουμε τα πάνω κάτω με αγώνες από τα κάτω

 

Η φετινή Συνέλευση μετά από χρόνια απέδειξε τη δυσαρέσκεια των εργαζόμενων ενάντια στους χειρισμούς της πλειοψηφίας και του Προεδρείου.

Για πρώτη φορά, υπήρξε μικρή πλειοψηφία κατά την ψηφοφορία του διοικητικού απολογισμού, τον οποίο υποστήριξαν μόλις η ΔΗΣΥΕ και η ΔΑΚΕ. Και αρνήθηκαν να κάνουν καταμέτρηση όπως ζητήσαμε, για να παρουσιάζουν μια πλαστή εικόνα στους απόντες περί μεγάλης πλειοψηφίας, ακόμη και με φωτογραφίες από άλλες ψηφοφορίες!

Την ίδια αγανάκτηση εξέφρασαν οι συνάδελφοι και στη γενική απεργία της 9ης Νοέμβρη. Η συμμετοχή στο δίκτυο άγγιξε το 51%! Οι συνάδελφοι ζητούν αγώνες, αντίδραση, να μπει ένα φρένο και να πάρουμε πίσω όσα χάσαμε και ακόμα περισσότερα!

Ο αγώνας χωρίς συνέχεια και συνέπεια δεν αρκεί όμως. Απαιτείται ευρεία κινητοποίηση από τους εργαζόμενους, και ενεργή συμμετοχή στη Γενική Συνέλευση για να καταψηφιστούν τα πεπραγμένα τους και να αποκτήσουμε νέο Σύλλογο.

Πρέπει να πάρουμε στα σοβαρά την υπόθεση του εργασιακού μας βίου. Να σπάσουμε το φόβο, την απογοήτευση, τη μοιρολατρία, την ανάθεση σε άλλους να αγωνίζονται για μας χωρίς εμάς.

Κόντρα στον κανιβαλισμό που προωθούν οι από πάνω, να εκλέξουμε παντού ΕΑΚ, συναδελφικά και συλλογικά, να μη δεχόμαστε καμία παραβίαση των δικαιωμάτων μας!

 Ήδη μετράμε μικρές νίκες με παρεμβάσεις, όπου μας καλούν οι συνάδελφοι! Να συνεχίσουμε για μικρές και μεγάλες μάχες. Και το 2023 εμείς θα είμαστε εδώ.

Γενάρης 2023

protasiprooptikis.blogspot.com,  e-mail:protasiprooptikis@gmail.com

6980925499, 6947724051, 64984, 23218