Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αγωνιστική Πρωτοβουλία στην Πειραιώς. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αγωνιστική Πρωτοβουλία στην Πειραιώς. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018

Νέα ανακοίνωση της Αγων. Πρωτοβουλίας στην Πειραιώς για την απόσχιση καθαριστριών κ φυλάκων


ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΗ – ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ

ΝΑ ΑΝAΚΛΗΘΕΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΣΧΙΣΗ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΦΥΛΑΚΩΝ

Την Πέμπτη 18-01-2018 πραγματοποιήθηκε Γενικό Συμβούλιο της ΟΤΟΕ με θέμα τις εξελίξεις στην Πειραιώς σχετικά με την απόφαση της τράπεζας για απόσχιση του κλάδου των φυλάκων και καθαριστριών.

Η τράπεζα ανακοίνωσε αυτή την απόφασή της στις 15-12-2017.

Η πρόταση μας τότε ήταν άμεση σύγκληση του Γενικού Συμβουλίου της ΟΤΟΕ με συμμετοχή των γενικών συμβούλων όλων των συλλόγων, άμεσες απεργιακές κινητοποιήσεις από 27-12-2017   και συνέλευση όλων των συλλόγων για την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Οι σύλλογοι στην Πειραιώς μαζί με την ΟΤΟΕ αφού διακήρυξαν με πύρινες ανακοινώσεις  την αγωνιστική τους ετοιμότητα, και την αποφασιστικότητά τους να μην αποδεχθούν  τις συγκαλυμμένες ομαδικές απολύσεις, κατέληξαν να χαρακτηρίσουν θετικό βήμα την … μετατόπιση της τράπεζας, που δήλωσε στην τριμερή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο, ότι θα παγώσει τη διαδικασία μεταφοράς μέχρι τις 20-01-2018 ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία διαβούλευσης για εξεύρεση λύσης στο θέμα (της επιβαλλόμενης από τα πλάνα αναδιάρθρωσης μείωσης του προσωπικού) που έχει προκύψει.

Πέρασε λοιπόν σχεδόν 1 μήνας, κατά τη διάρκεια του οποίου από τους 120 συναδέλφους φύλακες και καθαρίστριες περίπου 80 έχουν ήδη «οικειοθελώς» αποχωρήσει με εθελούσια,  για να αποφασίσει   η ΟΤΟΕ να πραγματοποιήσει Γενικό Συμβούλιο.

Αποκαλυπτική ήταν η στάση σε αυτό της πλειοψηφίας των συμβούλων του εργοδοτικού και κυβερνητικού μπλοκ.

·       Θεώρησαν  κατόρθωμα !!!!! τη διαβούλευση.
·       Επιδιώκουν έστω και μια «πύρρειο νίκη» με οποιοδήποτε τρόπο είτε στο προσκήνιο είτε στο παρασκήνιο.
·       Έκλιναν σε όλες τις πτώσεις την ενιαία ενωτική στάση συμπόρευσης και συμφωνίας των οργάνων των συλλόγων με την ΟΤΟΕ και καταδίκασαν όσους δε συμφωνήσαμε με τους μέχρι τώρα «αγωνιστικούς χειρισμούς».
·       Κατέληξαν δε σε …. ανώτερου επιπέδου αγωνιστικές αποφάσεις κλιμάκωσης που περιλαμβάνουν :
Κάλεσμα της διοίκησης της τράπεζας να εγκαταλείψει τους σχεδιασμούς της,
Διάβημα στην κυβέρνηση και στα κόμματα για «νομοθετικές πρωτοβουλίες προστασίας των εργαζομένων από ανάλογες  μεθοδεύσεις»,
Περιοδείες των συλλόγων για ενημέρωση και προετοιμασία των εργαζόμενων για αγωνιστικές κινητοποιήσεις αν χρειαστούν, με τη συμμετοχή στα κλιμάκια και μέλους της ΟΤΟΕ,
Εξουσιοδότηση της εκτελεστικής γραμματείας να προχωρήσει σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις σε περίπτωση αντεργατικής και αδιάλλακτης στάσης της τράπεζας.


Με απλά λόγια :
Καμιά κινητοποίηση των εργαζόμενων δεν προετοιμάζεται ούτε επιδιώκεται. Οδηγούμαστε σαν πρόβατα στη σφαγή και την έσχατη στιγμή θα γίνει διαπραγμάτευση και διαβούλευση  ποιοι και αν  θα γλιτώσουν το μαχαίρι.
Είναι πρόσφατη άλλωστε η στάση της ΓΣΕΕ, της ΟΤΟΕ και του ΕΚΑ (με πρόεδρο το συνάδελφο  του ΣΕΥΤΠΕ Μυλωνά) που μπροστά στην ψήφιση του νομοσχεδίου των προαπαιτούμενων (που έβαζε στο στόχαστρο το δικαίωμα της απεργίας, τις εργασιακές σχέσεις , τα ασφαλιστικά δικαιώματα, τους πλειστηριασμούς, τις ιδιωτικοποιήσεις κλπ) πήραν θέση στηρίζοντας ανοικτά την εργοδοσία, τις πολιτικές της κυβέρνησης του ΣΕΒ, της ΕΕ,  αρνούμενοι κάθε απεργιακή κινητοποίηση (πόσο μάλλον κλιμάκωση) συμβάλλοντας στην προσπάθεια επικράτησης σιγής νεκροταφείου.



Η απόφαση αυτή της διοίκηση της Πειραιώς είναι πλήρως εναρμονισμένη με την διακηρυγμένη στρατηγική της όπως παρουσιάζεται στην  AGENTA 2020 και στα πλάνα αναδιάρθρωσης που έχει συμφωνήσει με τους θεσμούς. Έχει δηλαδή προγραμματίσει μεταξύ άλλων μείωση λειτουργικού κόστους με κλείσιμο καταστημάτων και  μειώσεις προσωπικού. Όσον αφορά τις μειώσεις προσωπικού η αρχή έγινε με τις μέχρι τώρα εθελούσιες συνεχίζεται με την απόσχιση του κλάδου των καθαριστριών και φυλάκων και θα συνεχιστεί με κάποιο άλλο τμήμα, κομμάτι εργαζομένων  ( είτε στα καταστήματα , βλέπε ψηφιοποίηση και επέκταση δημιουργίας καταστημάτων e-branch, είτε εργαζόμενους στα δάνεια κλπ).

Το προηγούμενο διάστημα η διοίκηση της ALPHA προχώρησε σε ανάλογες ενέργειες (πιέσεις για να φύγουν οι καθαρίστριες με εθελούσια, όσες δεν δέχθηκαν μεταφέρθηκαν σε συνεργεία όπου θα ήταν διασφαλισμένη η εργασία τους μέχρι να συνταξιοδοτηθούν αλλά απολύθηκαν μετά από 2-3 μήνες, μετατάχθηκαν όσοι φύλακες δεν έφυγαν με εθελούσια σε άλλες θέσεις έχοντας υποστεί μειώσεις στο μισθό τους). Η ΟΤΟΕ ήταν απούσα, το ίδιο και ο εργοδοτικός σύλλογος της ALPHA και  τώρα δηλώνουν αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν  καμία απόλυση !!

Η απόφαση αυτή της διοίκησης της Πειραιώς είναι μέρος των αναδιαρθρώσεων που προωθούνται στις τράπεζες συνέπεια των μνημονιακών πολιτικών ισοπέδωσης εργατικών και εργασιακών δικαιωμάτων. Δεν ξεκίνησε τώρα η επίθεση που δεχόμαστε σαν κλάδος. Οι ενοικιαζόμενοι, και οι τραπεζικές εργασίες που ήδη εκτελούνται και από εργαζόμενους που δεν είναι τραπεζοϋπάλληλοι, η εκχώρηση ολοένα και περισσότερων εργασιών σε outsourcing, η ψηφιοποίηση των εργασιών και  τα  e-branch καταστήματα δεν ξεκίνησε σήμερα. Η ΟΤΟΕ όμως ενώ τα σημάδια υπήρχαν  συνομιλούσε με τις διοικήσεις των τραπεζών υπέγραφε μειώσεις μισθών και κλαδικές με τη «βούληση» για μη απολύσεις και πανηγύριζε πάλι στο όνομα της  βιωσιμότητας και κερδοφορίας των τραπεζών, της  ανάπτυξης της οικονομίας του κεφαλαίου. 

Από το  ΓΣ του Ιουλίου φάνηκαν οι αντιδραστικά «ρεαλιστικές» προτάσεις και σκέψεις αντιμετώπισης των συνεπειών της  ψηφιοποίηση των εργασιών, για δημιουργία φορέα εκπαίδευσης ελαστικού τραπεζοϋπαλλήλου που να μπορεί να ανταποκρίνεται ευέλικτα στις αλλαγές, αλλά και ταμείου κάλυψης απολυμένων!!

ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ

Είναι απαραίτητο  να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, να θέσουμε στο περιθώριο  τη λογική της συνδιαλλαγής και του «ρεαλισμού» με αίτημα την ανάκληση των απολύσεων και όχι τη διαχείρισή τους στη λογική του μικρότερου κακού και «εφικτού»..
Να μην χαρίσουμε και άλλο χρόνο -  προβάδισμα στη διοίκηση για  δημιουργία   τετελεσμένων γεγονότων.

Στο ΓΣ της ΟΤΟΕ καταθέσαμε την παρακάτω πρόταση :

Έπρεπε, όπως από το Δεκέμβρη είχαμε πει,  να γίνουν τότε απεργιακές κινητοποιήσεις  με κλιμάκωση και ΓΣ συλλόγων καθώς  και ΓΣ ΟΤΟΕ γιατί το κόστος όντως (τέλος του χρόνου) θα έτσουζε την τράπεζα.
Ακόμα και τώρα όμως είναι απαραίτητη η απεργιακή κινητοποίηση  κατά την ημέρα της διαβούλευσης, η συνεδρίαση των συλλόγων με γενικές συνελεύσεις  που θα αποφασιστεί και η παραπέρα κλιμάκωση. Κινητοποιήσεις πραγματικά αγωνιστικές και απεργιακές όχι προδιαγεγραμμένες τουφεκιές με αρχή και τέλος.

Ο μόνος δρόμος για να διασφαλίσουμε την εργασία μας είναι η άμεση καθολική αγωνιστική απεργιακή απάντηση.
Παίρνουμε ξεκάθαρα θέση και δηλώνουμε ότι δεν αποδεχόμαστε καμιά απόλυση.

Να δώσουμε τον αγώνα μαζί με ενοικιαζόμενους, καθαρίστριες, φύλακες. Ενωμένοι στη βάση των κοινών μας προβλημάτων .

 

·       Καμία διαπραγμάτευση.

·       Άμεση ανάκληση της απόσχισης καμιά απόλυση.


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ στην ΠΕΙΡΑΙΩΣ


Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2017

Ανακοίνωση της Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας στην Τρ. Πειραιώς

ΑΜΕΣΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΔΕΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΣΗ ΚΑΝΕΝΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ

Στις 15/12 η διοίκηση της τράπεζας ανακοίνωσε ότι στα πλαίσια της υλοποίησης του σχεδίου αναδιάρθρωσης σχετικά με τη μείωση του προσωπικού (650 άτομα μέχρι τέλος του 2017), προχωράει στην  «απόσχιση του κλάδου των φυλάκων και καθαριστριών» σε ιδιωτικές εταιρείες. Με αυτό τον τρόπο οι συνάδελφοι φύλακες και καθαρίστριες τίθενται εκτός κλαδικής σύμβασης με «συμφωνία για 5-6 χρόνια απασχόλησης τους από τις ιδιωτικές εταιρείες».
Στο δελτίο τύπου μάλιστα που δημοσιεύθηκε στις 19-12-2017 από την τράπεζα ξεκάθαρα και ευθαρσώς αναφέρεται ότι «Με τον τρόπο αυτό (της μεταφοράς των οργανικών μονάδων ασφάλειας και καθαριότητας σε τρίτες εξειδικευμένες εταιρείες παροχής των αντίστοιχων υπηρεσιών) η τράπεζα Πειραιώς συμμορφούμενη προς τις δεσμεύσεις του σχεδίου αναδιάρθρωσης επιδεικνύει κοινωνική ευαισθησία και διασφαλίζει όλες τις θέσεις εργασίας με το ίδιο επίπεδο παροχών».
Τα ίδια «όμορφα» και «εύηχα» λόγια που είχαμε ακούσει και σαν εργαζόμενοι της ΑΤΕ όταν ανακοινώθηκε το χάρισμα  στην Πειραιώς. Πέντε χρόνια μετά έχουμε καταλάβει τόσο το πόσο διασφαλισμένες είναι οι θέσεις εργασίας μας όσο και το κατά πόσο το επίπεδο παροχών παρέμεινε το ίδιο.
Η απόφαση αυτή της διοίκησης της Πειραιώς έρχεται σε συνέχεια της στάσης της διοίκησης της ALPHA που εδώ και δύο μήνες στέλνει επιστολές στις καθαρίστριες που τους ανακοινώνει ότι ή θα φύγουν με την «εθελούσια» ή θα απολυθούν.
Η στάση αυτή της διοίκησης δεν είναι κεραυνός εν αιθρία, ούτε μας εκπλήσσει. Δεν είναι ούτε «αιφνιδιαστική» ούτε απλά «μας δημιουργεί υποψίες για την δρομολόγηση παραπέρα διαδικασιών εξωτερίκευσης εργασιών, κλάδων, τομέων και υπηρεσιών από την Τράπεζα», όπως ισχυρίζεται η ΟΤΟΕ στην ανακοίνωσή της.
Είναι μνημονιακή απαίτηση και δέσμευση που περιλαμβάνεται στα πλάνα αναδιάρθρωσης των τραπεζών μαζί με τη μείωση του αριθμού των καταστημάτων, τους πλειστηριασμούς, τα κόκκινα δάνεια , τις εταιρείες διαχείρισής τους και τα funds.
Ούτε είναι απλά υποψία η παραπέρα μείωση των τραπεζοϋπαλλήλων μέχρι το 2020 κατά 10.000 άτομα στο σύνολο των τραπεζών. Ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος Μεγάλου στις συναντήσεις με όλους τους συλλόγους είχε δηλώσει  ότι οι μειώσεις προσωπικού θα πραγματοποιηθούν είτε με παροχή κινήτρων (βλέπε «εθελούσιες») αν βέβαια το επιτρέψουν οι θεσμοί είτε με … εναλλακτικά σχέδια.
Για το λόγο αυτό στο τελευταίο Γ.Σ της ΟΤΟΕ σαν Αγωνιστική Συνεργασία είχαμε δηλώσει ότι πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα για άμεση αγωνιστική απάντηση για οποιοδήποτε μέτρο θα λάμβανε η Πειραιώς ώστε να καλύψει το πλάνο των 650 μειώσεων προσωπικού μέσα στο 2017 και όχι μόνο.
Είναι προφανές λοιπόν ότι η διοίκηση ακολουθεί πιστά την πολιτική που έχει χαράξει, άλλοτε με το καρότο άλλοτε με το μαστίγιο αποφεύγοντας «απαγορευμένες λέξεις». Η  πραγματικότητα όμως δεν κρύβεται παρά μόνο σε όσους εθελοτυφλούν.

Το ερώτημα που τίθεται επιτακτικά λοιπόν είναι τι κάνουμε εμείς.
Περιμένουμε να έρθει η σειρά μας;
Ευελπιστούμε και τρέφουμε αυταπάτες για μια πιο ευνοϊκή μεταχείριση;
Δουλεύουμε περισσότερο, σκύβοντας το κεφάλι για να πιάσουμε στόχους και πλάνα ώστε να «αξιολογηθούμε επαρκείς»;
Αποδεχόμαστε ότι έτσι είναι τα πράγματα και δεν αλλάζουν και περιμένουμε μια νέα «εθελούσια» για να πάρουμε κάτι παραπάνω ;
Ο μόνος δρόμος για να διασφαλίσουμε την εργασία μας είναι η άμεση καθολική αγωνιστική απεργιακή απάντηση.
Δεν διαπραγματευόμαστε το ενδεχόμενο βελτίωσης σημείων του «προγράμματος μεταφοράς».
Δεν συνδιαλεγόμαστε με τη διοίκηση  στη λογική του μικρότερου κακού.

Παίρνουμε ξεκάθαρα θέση και δηλώνουμε ότι δεν αποδεχόμαστε καμιά απόλυση.

Σήμερα είναι οι φύλακες και οι καθαρίστριες, αύριο κάποιοι που θα περισσεύουν λόγω ψηφιοποίησης εργασιών, την επόμενη όσοι διαχειρίζονται τα «κόκκινα δάνεια» λόγω πώλησής τους σε εταιρείες διαχείρισης και funds, μετά οι συνάδελφοι σε …., σε…..Ο κατάλογος δεν θα έχει τελειωμό. Και όταν θα έρθει η σειρά του καθενός αν από τώρα δεν αντισταθούμε θα είναι πολύ αργά.
Μέχρι σήμερα όλοι οι σύλλογοι και η ΟΤΟΕ βροντοφωνάζουν ότι δεν θα επιτρέψουν τις απολύσεις των συναδέλφων μας. Απαιτούν από την πολιτεία και την κυβέρνηση να πάρει θέση υπέρ των εργαζομένων.
Μα όλοι αυτοί έχουν πάρει θέση και έχουν ψηφίσει τα μνημόνια και τα μέτρα για τη σωτηρία των τραπεζών ενάντια στα συμφέροντα των εργαζομένων και της κοινωνίας .

Ο μόνος τρόπος να το «ξανασκεφτούν»  είναι να πιεστούν  από την μαζική απεργιακή απάντηση των εργαζομένων. Ιδιαίτερα σήμερα τέλος του χρόνου που η τράπεζα θα έχει πραγματικό κόστος.
Ας μην κωλυσιεργούμε άλλο.
Προτείνουμε να πραγματοποιηθεί άμεσα ΓΣ της ΟΤΟΕ με τη συμμετοχή και των Γενικών Συμβουλίων των συλλόγων της Πειραιώς.
Άμεση απεργιακή απάντηση που θα ξεκινά στις 27/12 και ανοικτή συνέλευση όλων των συλλόγων για απόφαση περαιτέρω βημάτων.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ στην ΠΕΙΡΑΙΩΣ
  www.apeate.gr


Παρασκευή 19 Μαΐου 2017

Αγωνιστική Πρωτοβουλία στην Πειραιώς: Ανακοίνωση


ΝΑ ΞΑΝΑΒΓΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Δε θα ζήσουμε σα σκλάβοι στη φυλακή της ΕΕ του ΔΝΤ των μνημονίων
Σύγκρουσηρήξηανατροπή του νέου αντιλαϊκού σφαγείου

Συναδέλφισες – συνάδελφοι,

Ως εργαζόμενοι βιώνουμε καθημερινά τις συνέπειες της πολιτικής της κυβέρνησης που σε συμπόρευση με το ντόπιο και ξένο κεφάλαιο, με τους θεσμούς, το ΔΝΤ και την ΕΕ επιχειρούν να  επιβάλλουν το δικό  τους μονόδρομο της εκτόξευσης των καπιταλιστικών τους κερδών, του δόγματος «δεν υπάρχει εναλλακτική».

Την επομένη της εργατικής Πρωτομαγιάς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, προς ανακούφιση όλου του αστικού πολιτικού κόσμου, συνεχίζοντας και αναβαθμίζοντας το δρόμο που υπηρέτησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις,  ανακοίνωσε τη συμφωνία – 4ο μνημόνιο με τους δανειστές, με μέτρα που περιλαμβάνουν :

·       νέα μείωση συντάξεων
·       μείωση του αφορολόγητου (πρακτικά αντί για επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού μας πάνε σε 10 – 11 μισθούς) την ίδια στιγμή που οι τράπεζες ευνοούνται από τον αναβαλλόμενο φόρο
·       απολύσεις συμβασιούχων και μείωση του αριθμού τους στο σύνολο του δημοσίου
·       άνοιγμα του δρόμου για ομαδικές απολύσεις στις μεγάλες επιχειρήσεις (με την κατάργηση της υποχρεωτικής Υπουργικής Απόφασης για την έγκρισή τους),
·       μη επαναφορά συλλογικών συμβάσεων, κυριαρχία ελαστικών σχέσεων εργασίας, υποκατώτατου μισθού
·       κατάργηση της κυριακάτικης αργίας με ακόμα περισσότερες Κυριακές ανοιχτά μαγαζιά
·       συνέχιση των ιδιωτικοποιήσεων ετά το σιδηρόδρομο, τα αεροδρόμια και τα λιμάνια) με το ξεπούλημα του 40% των λιγνιτικών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και του 17% της εταιρείας μέσω του ΤΑΙΠΕΔ,
·       αιματηρά πλεονάσματα 3,5% που θα σηματοδοτήσουν νέες περικοπές στις κοινωνικές δαπάνες
·       εντατικοποίηση μέτρων αρπαγής και κατάσχεσης λαϊκού εισοδήματος για χρέη σε εφορία και τράπεζες
·       και  … "αντίμετρα" που περιλαμβάνουν φοροαπαλλαγές στις επιχειρήσεις, επιχειρηματική ασυλία για τους Σαββίδηδες και Μελισσανίδηδες, τους «επενδυτές» χωρίς σύνορα και χωρίς όρια και …«συσσίτια» για όσους ζουν κάτω από το όριο φτώχιας

Το πρωτοφανές όμως γεγονός είναι ότι συμφωνήθηκαν και θα ψηφιστούν μέτρα προκαταβολικά και πριν καν τελειώσει το 3ο μνημόνιο η κυβέρνηση δεσμεύεται για το 4ο. Όποια και να είναι η επόμενη βουλή η οικονομική πολιτική θεωρείται συγκεκριμένη.

Οι τράπεζες ως βασικός πυλώνας του καπιταλιστικού συστήματος έχουν προνομιακή μεταχείριση. Το τελευταίο διάστημα ήταν εμφανές ότι η αξιολόγηση έπρεπε να κλείσει με οποιοδήποτε κόστος  για να επιβιώσουν.
Χαρακτηριστικές αλλά όχι μοναδικές οι δηλώσεις Σάλλα  «οι νέες εντάσεις για τη διάσωση της χώρας θέτουν σε κίνδυνο αυτή την μέχρι τώρα πρόοδο των τραπεζών»  και Στουρνάρα « Όσο περισσότερο αργεί να αρθεί το αδιέξοδο, τόσο πιο επιζήμιο θα είναι για τις τράπεζες».

Και αυτό γιατί στη διαπραγμάτευση υπήρχαν  κρίσιμα  ανοικτά θέματα για τις ελληνικές τράπεζες, τα οποία είναι κομβικά για την επίτευξη των πλάνων αναδιάρθρωσης που περιλαμβάνουν στόχους  μείωσης των "κόκκινων" δανείων, λειτουργικού κόστους κλπ.

Πρόκειται για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό, τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, την παροχή νομικής κάλυψης-ασυλίας στα στελέχη τραπεζών και Δημοσίου που θα χειριστούν αναδιαρθρώσεις-διαγραφές δανείων, καθώς και βελτιώσεις στο δικαστικό σύστημα ώστε αυτό να μην γίνεται, λόγω χρονοβόρων διαδικασιών, αλλά και τις ομαδικές απολύσεις, τις κλαδικές συμβάσεις.

Η έκθεση του 02/2017 της ΕΕΤ για την κατάσταση στις τράπεζες είναι αποκαλυπτική
Προσωπικό: μείωση κατά 19.067 (29%)άτομα (2009-2016)- Καταστήματα: μείωση κατά 1736 (42,5%)
Κερδοφορία :Καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000, ακολουθεί μια περίοδο ζημιών αλλά το 2016 επανήλθε
Τελευταία ανακεφαλαιοποίηση (με το 3ο μνημόνιο και τους «μένουμε Ευρώπη» YESΕΕ κλπ): το 62% (32 δις) προήλθε από το ελληνικό δημόσιο (ΤΧΣ) και μόλις το 38% (19,7 δις) προήλθε από κεφάλαια ιδιωτών παρόλα αυτά όμως οι ιδιώτες κατέχουν το 71% και το ελληνικό δημόσιο μόλις το 29%. Δηλαδή οι τράπεζες πρέπει με κάθε κόστος (με μνημόνια και με τα χρήματα των φορολογούμενων) να παραμείνουν στα χέρια του κεφαλαίου. 
Για την  Πειραιώς «η χρονιά σηματοδότησε την σταθεροποίηση επιδόσεων της τράπεζας, … προϋπόθεση για να εισέλθουμε σε αναπτυξιακή τροχιά είναι ένα σταθερό πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον»  δήλωσε  ο Γ.Χατζηνικολάου.
Ενώ ο νέος CEO Χ.Μεγάλου έδωσε τα διαπιστευτήριά του από την πρώτη στιγμή τονίζοντας ότι «οι τράπεζες μπορούν και θέλουν να στηρίξουν τη συγκρότηση ενός νέου υγιούς και βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης που θα λειτουργεί με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια» και δηλώνοντας ότι «πρέπει να  συνεχίσουμε στο δρόμο των μεταρρυθμίσεων  και να παραμείνουμε σταθερά στην Ευρώπη…».
Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι στη διαδικασία υλοποίησης του πλάνου αναδιάρθρωσης επιβάλλεται περαιτέρω μείωση του προσωπικού τουλάχιστον κατά 1.292 άτομα (μέχρι τώρα από το 2012 ο αριθμός εργαζομένων και καταστημάτων από 19.401 και 1.380 μειώθηκε σε 14.492 και 660 αντίστοιχα).
Καθόλου τυχαία δεν είναι η σύνθεση του νέου ΔΣ από «επιφανείς έλληνες και ξένους ειδικούς σε αναδιαρθρώσεις, ανασυγκροτήσεις, τιτλοποιήσεις, ειδικούς ρίσκου και στελέχη αιμοδιψών hedge fund.
Ο μεγαλοεπενδυτής Τζ.Πόλσον χαρακτηριστικά δήλωσε ότι «πιστεύει στο μέλλον των ελληνικών τραπεζών και στους έλληνες που είναι εργατικοί και ανθεκτικοί»

Πέρα όμως από τις αλλαγές σε διοικητικό επίπεδο έχουν ήδη αρχίσει να συντελούνται αλλαγές στις ίδιες τις διαδικασίες οργάνωσης και λειτουργίας των καταστημάτων καθώς και στον τρόπο αντιμετώπισης των «κόκκινων δανείων».
Οι αλλαγές αυτές δεν είναι πρωτοπορία της Πειραιώς αλλά εντάσσονται σε μια συνολική τάση του τραπεζικού – χρηματοπιστωτικού τομέα για συνέχιση και αύξηση της κερδοφορίας του στις νέες συνθήκες ακολουθώντας πάντα τα πλάνα αναδιάρθρωσης.

·       κλείνουνε καταστήματα και δημιουργούνται καταστήματα κόμβοι και δορυφόροι.
Το κατάστημα καθίσταται κατά κάποιο τρόπο αυτοτελής οικονομική μονάδα που πρέπει να βγάζει τα λειτουργικά του έξοδα (μισθοδοσία υπαλλήλων και πάγια) συν κέρδος (πωλήσεις ασφαλιστικών κυρίως προϊόντων). Επομένως συνδέεται άμεσα η παραγωγικότητα του κάθε εργαζόμενου με την παραμονή του στο κατάστημα, εντείνεται η πίεση, καταστρατηγούνται ωράριο – άδειες, κατηγοριοποιούνται οι εργαζόμενοι σε υψηλού και χαμηλού κόστους (ένας ανύπαντρος είναι ευπρόσδεκτος γιατί έχει χαμηλότερο μισθό από μια παντρεμένη μητέρα που μπορεί να έχει και μειωμένο ωράριο). Τίθεται όμως το ερώτημα   οι διευθύνσεις με τα golden boys και τους παχυλούς μισθούς πού θα προσμετρούνται;;;
·       Στόχος το κατάστημα όπου οι μόνοι πελάτες που θα μπαίνουν χωρίς ραντεβού να είναι αυτοί που επιθυμούν ταμειακές συναλλαγές. Άρα οι υπάλληλοι απερίσπαστοι θα επικεντρώνονται στην πώληση των προϊόντων.
·       Καταστήματα e-branche με προσωπικό ενοικιαζόμενους και ωράριο εμπορικών καταστημάτων. Και η τεχνολογία στην υπηρεσία μείωσης του λειτουργικού κόστους των τραπεζών, στην καταβαράθρωση των εργασιακών σχέσεων  αντί προς όφελος των εργαζομένων για μείωση του χρόνου εργασίας και πιο ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.
·       Ξεκαθάρισμα του χαρτοφυλακίου των «κόκκινων δανείων» των ιδιωτών – μικρομεσαίων επιχειρήσεων – επαγγελματιών με στόχο την μεγαλύτερη εξασφάλιση της τράπεζας χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η δυσμενή θέση που έχει περιέλθει η συντριπτική πλειοψηφία των δανειοληπτών αυτής της κατηγορίας. Η τράπεζα πρέπει με κάθε τρόπο να πιάσει τους στόχους καταγγελιών, πλειστηριασμών, διαταγών πληρωμής.  Η εξυγίανση του χαρτοφυλακίου δεν αγγίζει τα δανεικά και αγύριστα στο μεγάλο κεφάλαιο, για αυτούς  άλλωστε περιμένουν με αγωνία τη θεσμοθέτηση της ασυλίας των τραπεζικών στελεχών ώστε «νόμιμα» να προχωρήσουν σε διαγραφές και σκανδαλώδεις ρυθμίσεις. Δεν αγγίζουν ούτε τους στρατηγικούς κακοπληρωτές που έχουν ήδη προλάβει να διαφυλάξουν την περιουσία τους και περιμένουν την κατάλληλη «πρόταση» για αποπληρωμή.
·       Την ίδια στιγμή ετοιμάζονται μεθοδικά για τους πλειστηριασμούς ξεκινώντας κυρίως με ακίνητα μεγάλης αξίας ώστε να νομιμοποιηθεί στα μάτια του κόσμου αυτή η πρακτική για να συνεχίσουν με τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς όπου χωρίς δημοσιότητα τράπεζες ή funds (με μετόχους τις ίδιες τις τράπεζες) θα επιδιώξουν την υφαρπαγή της λαϊκής κατοικίας.  Είναι ένα στοίχημα που ήδη το κίνημα μετράει νίκες και θα πρέπει να το έχουμε στους στόχους μας το επόμενο διάστημα.

·       Εντείνονται οι διαφορετικές συνθήκες εργασίας και αμοιβών ενοικιαζόμενοι- εργαζόμενοι καταστημάτων – εργαζόμενοι διευθύνσεων, οι οποίες πολλές φορές εξαρτώνται και από τους επικεφαλείς των τμημάτων – καταστημάτων – περιφερειών.
·       Αυξάνεται η πίεση, το άγχος για κάλυψη και υπέρβαση της ατομικής στοχοθεσίας (που είναι παράνομη ακόμα και κατά δηλώσεις στελεχών της ΔΑΔ) με καλλιέργεια πολεμικού κλίματος μεταξύ συναδέλφων. Ακόμα και η ρύθμιση θεωρείται προϊόν πώλησης που πρέπει να αυξήσει τα κέρδη της τράπεζας και όχι να καλύψει πραγματική ανάγκη των πελατών. 
·       Η αξιολόγηση αποτελεί τον μπαμπούλα σε ενδεχόμενες «πιέσεις αποχώρησης» - απολύσεις.
Χαρακτηριστική η δήλωση Γ.Χατζηνικολάου ότι «δεν είναι στις προθέσεις της διοίκησης να μειωθούν οι θέσεις εργασίας με τη μέθοδο των απολύσεων, που σε κάθε περίπτωση αποτελεί ύστατο μέσο», διευκρινίζοντας ότι «η προστασία της απασχόλησης παραμένει στις προτεραιότητες διαρθρωτικών αλλαγών της τράπεζας».
·       Το ωράριο είναι ευσεβής πόθος ακόμα και για αυτούς που δεν φοβούνται να το τηρήσουν στο δίκτυο λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών. Σε κάποιες διευθύνσεις οι συνάδελφοι χρωματίζονται με κόκκινο αν δεν δουλέψουν  8ωρο καθημερινά και καλούνται να αποχρωματιστούν δουλεύοντας επιπλέον.  Δε συζητάμε για τις αποχωρήσεις των συναδέλφων στα τμήματα υλοποίησης ρυθμίσεων ιδιαίτερα τέλη τριμήνων αλλά το τελευταίο διάστημα και τέλη κάθε μήνα. Οι υπερωρίες  δεν υπάρχουν στο λεξιλόγιο.


Απέναντι σε αυτή την εργασιακή μας καθημερινότητα τι κάνουμε και τι πρέπει να κάνουμε


Οι πλειοψηφίες σε ΣΕΤΑΠ – ΣΕΥΤΠΕ – ΣΕΤΠ συμφωνούν στην ουσία.

·       Αγωνιούν για την πορεία, το παρόν και το μέλλον, τη θωράκιση και ενίσχυση  της τράπεζας
·       Στηρίζουν και εκθειάζουν τους έλληνες τραπεζίτες και τραπεζικά στελέχη και όχι τους «ξένους» ξεχνώντας πως το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα
·       Συμφωνούν και στηρίζουν τις αποφάσεις της ΟΤΟΕ – ΓΣΕΕ που θριαμβολογούν για τις «συμβάσεις» που υπέγραψαν (αποδοχή των σημερινών μειωμένων από τα μνημόνια μισθών, «βούληση» για μη απολύσεις), που έχουν προσφέρει απλόχερα ταξική ειρήνη και σιωπή υποτασσόμενοι στην κυρίαρχη λογική της «ανάπτυξης» και κερδοφορίας των τραπεζών, στη λογική του σοβαρού ρεαλιστικού διαλόγου στα πλαίσια της αντοχής της  «εθνικής» οικονομίας
·       Για το θέμα της ΕΣΣΕ ο ΣΕΤΠ ως ο αντιπροσωπευτικός σύλλογος φέρει βαρύτατες ευθύνες. «Κατάφεραν» όχι τυχαία μία μέρα πριν την ΓΣ και πριν τις εκλογές τους την υπογραφή νέας ΣΣΕ στην ίδια λογική της εδώ και ένα χρόνο ληγμένης (εφάπαξ επιδόματα για τα παιδιά που σπουδάζουν ή τους συναδέλφους που παντρεύονται ή αποκτούν … 4ο παιδί. Μιλάμε για … κατακτήσεις που ο ΣΕΤΠ απέσπασε με «..διάθεση διαλόγου και ανάπτυξη εποικοδομητικών σχέσεων με τη διοίκηση.., σε μια πορεία .. με τα χαρακτηριστικά της υπευθυνότητας και του ρεαλισμού … που αποτελούν κεντρικές συνδικαλιστικές και πολιτικές επιλογές του συλλόγου ..».Την ίδια περηφάνια νιώθουν για το νέο  ασφαλιστήριο που ουσιαστικά μηδενίζει τις καθημερινές ιατρικές παροχές.
·       Κοινό σημείο όμως συνεχίζει να αποτελεί η λογική της μη μαχητικής και αγωνιστικής διεκδίκησης που ουσιαστικά είναι ο απαραίτητος παράγοντας νικηφόρας έκβασης.
·       Είναι χαρακτηριστική η λογική της ανάθεσης που ενστερνίζεται η πλειοψηφία και των τριών συλλόγων με αποτέλεσμα να μιλάμε για  «διαπραγμάτευση» και στην καλύτερη περίπτωση απόσπαση ευκαιριακά  καλύτερων συνθηκών στην κόλαση.

Σταχυολογούμε από τις ανακοινώσεις τους :

ΣΕΤΑΠ

«Ο πρόεδρος του ΣΕΤΑΠ Παναγιώτης Αδαμόπουλος προέβαλε το έντονο ενδιαφέρον μας για την πορεία της Τράπεζας και  ανέδειξε τον καθοριστική συμβολή των εργαζομένων. Υπογράμμισε ότι το παρόν και το μέλλον της Τράπεζας, θα πρέπει να στηριχθεί στην αμφίδρομη σχέση μεταξύ της Διοίκησης και των Εργαζομένων, στον ισόρροπο συνδυασμό των συμφερόντων της Τράπεζας, των μετόχων και των εργαζομένων της.»

ΣΕΥΤΠΕ

«Σπεύδουμε προκαταβολικά να δηλώσουμε ότι κανείς δεν είναι τόσο ανόητος, ώστε να πριονίζει το κλαδί του δέντρου πάνω στο οποίο κάθεται. …Δεν είναι δυνατόν να ανεχόμαστε η μεγαλύτερη ελληνική συστημική Τράπεζα να αποσπά αρνητικές πρωτιές στην ασφάλεια και την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας.»
Δεν είναι δυνατόν να δαπανώνται υπέρογκα ποσά σε προωθητικές ενέργειες και διαφημιστικές καμπάνιες - για την καθιέρωση και συνεχή ανάδειξη του εμπορικού σήματος της Τράπεζας Πειραιώς - και κάποιοι με τις πράξεις ή παραλείψεις τους να απαξιώνουν τις υποχρεώσεις, που απορρέουν έναντι της εργατικής νομοθεσίας..»
«, δική μας προτεραιότητα οφείλει σε κάθε περίπτωση να είναι:
 η θωράκιση και περαιτέρω ενίσχυση της Τράπεζας, με χαρακτηριστικά που θα επενδύουν στην ευημερία της κοινωνίας και την υγιή ανάπτυξη της οικονομίας ..»

 ΣΕΤΠ

«Οι λόγοι που επέβαλαν στον Σύλλογο μας να ζητήσει τις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν, ήταν για να εκφράσει την αγωνία του για τις τρέχουσες εξελίξεις που αφορούν στην οικονομία και την πορεία της Τράπεζας συνολικότερα, αλλά και ειδικότερα στα θέματα που αφορούν στους εργαζόμενους.»
«Στη δύσκολη συγκυρία για το Τραπεζικό Σύστημα της χώρας (πλάνα αναδιάρθρωσης, κόκκινα δάνεια κλπ), με την αξιολόγηση των θεσμών να παραμένει ανοικτή, και τις συνέπειες για την οικονομία της χώρας συνολικά, η υπεύθυνη στάση των εκπροσώπων των εργαζομένων, επιβάλλει τη εξεύρεση λύσεων σε εργασιακά ζητήματα και όχι την ανεύθυνη συμπεριφορά δημιουργίας εντυπώσεων.»



Πρέπει όλοι να πάρουμε θέση

Δεν έχουμε τα ίδια συμφέροντα εργαζόμενοι και εργοδότης – τράπεζα.
‘Η θα συνταχθούμε με τη «νόμιμη και αναγκαία» διάσωση των τραπεζών που προϋποθέτει μνημόνια αντεργατικών μέτρων και ισοπέδωσης εργασιακών και εργατικών δικαιωμάτων,  για
·       να επιστρέψουν ξανά στην κερδοφορία και να ξαναμοιράσουν δανεικά κι αγύριστα στο κεφάλαιο,
·       να θησαυρίζουν τα golden boys,
·       να ξεζουμίσουν τους εργαζόμενους – συνταξιούχους – άνεργους δανειολήπτες και  να βγάλουν στο σφυρί τα λαϊκά σπίτια,
·       να κουρέψουν τις οφειλές του μεγάλου κεφαλαίου (που είναι ο κύριος όγκος των κόκκινων δανείων) διαπλεκόμενων πολιτικών – μεγαλοεκδοτών – εφοπλιστών που καρπώθηκαν υπεραξίες και υπερκέρδη και στο τέλος χρεοκόπησαν τις εταιρείες τους αφήνοντας χρέη στο δημόσιο και στους εργαζόμενους,
‘Η θα διεκδικήσουμε αυτά που δικαιούμαστε με συμμάχους τους υπόλοιπους εργαζόμενους – άνεργους – συνταξιούχους, τον λαό που έχει ματώσει και είμαστε κομμάτι του απέναντι στους τραπεζίτες στο ντόπιο και ξένο κεφάλαιο.

Δεν συντασσόμαστε με τον υποταγμένο εργοδοτικό – κυβερνητικό συνδικαλισμό που κυριαρχεί σε ΓΣΕΕ, ΟΤΟΕ και συλλόγους .Δεν έχουμε καμιά αυταπάτη.  Όχι μόνο δε θα βάλουν πλάτη στο να αναπτυχθεί ένα νικηφόρο, επικίνδυνο ταξικό, ανατρεπτικό εργατικό κίνημα αλλά θα δράσουν πυροσβεστικά σε οποιαδήποτε σπίθα αντίδρασης.
Στηρίζουμε τις όποιες αγωνιστικές πρωτοβουλίες, τον αγωνιστικό συντονισμό πρωτοβάθμιων σωματείων και εργατικών αγωνιστικών συλλογικοτήτων και την προσπάθεια δημιουργίας ενός ταξικού κέντρου αγώνα.

Ο καθημερινός θυμός και η αγανάκτηση πρέπει να μετατραπεί σε συλλογική αντίδραση και διεκδίκηση  για δουλειά και ζωή με αξιοπρέπεια.
Η άμυνα και  το ατομικό «βόλεμα», η λογική «υπάρχουν και χειρότερα», η μη συμμετοχή σε συλλογικές διαδικασίες, η απουσία συναδελφικής αλληλεγγύης οδηγούν ταχύτατα στην χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας μας.

Ενώ μας κλέβουν τη ζωή μας κάνουν να νιώθουμε ευγνωμοσύνη επειδή έχουμε δουλειά και κάθε μήνα μπαίνει ο μισθός και ξεχνάμε αυτό που λέει το σύνθημα «χωρίς εσένα γρανάζι δε γυρνά , εργάτη μπορείς χωρίς αφεντικά».

Ας αναλογιστούμε όλοι τις ευθύνες μας αυτά που μέχρι τώρα δεν κάναμε γιατί μας «πήρε από κάτω» η καθημερινή δουλειά, βολευτήκαμε με τη δικαιολογία «κανείς δεν κάνει κάτι, τι να κάνω εγώ μόνος μου», όλα είναι ξεπουλημένα, δεν κινείται τίποτα, δικαιολογίες που δεν μας άφησαν να ακούσουμε για τις μικρές αλλά ελπιδοφόρες σπίθες αγωνιστικών σκιρτημάτων και κατακτήσεων που μπορούν να μετατρέψουν τη φλόγα σε πυρκαγιά.

Δεν ισχυριζόμαστε ότι η απάντηση του εργατικού – λαϊκού κινήματος είναι αντίστοιχη της επίθεσης που δέχεται. Ισχυριζόμαστε όμως ότι τώρα περισσότερο από ποτέ, που αποκαλύπτεται το βάρβαρο πρόσωπο του καπιταλιστικού συστήματος, που ξεγυμνώνονται οι νόμιμοι τοκογλύφοι ζητώντας μας να «πουλήσουμε την ψυχή μας», η μόνη επιλογή είναι να σηκώσουμε το γάντι που μας πετάνε αφεντικά, κυβερνώντες, παπαγαλάκια και να μη μείνουμε καθηλωμένοι και άπραγοι θεατές του κοινωνικού Survivor.

Συμμετέχουμε στη ΓΣ του ΣΕΤΑΠ καταψηφίζοντας τον οικονομικό και διοικητικό απολογισμό

Απέναντι στην πολυδιάσπαση, συγκροτούμε ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ στην ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Παλεύουμε με κριτήριο τις πραγματικές μας ανάγκες για αξιοπρεπή ζωή

Διεκδικούμε αυξήσεις στους μισθούς μας χωρίς αστερίσκους και οικειοθελείς παροχές, τήρηση του ωραρίου προσλήψεις και μείωση του χρόνου εργασίας, ενιαίες εργασιακές σχέσεις – μόνιμη δουλειά – ένταξη στον κανονισμό λειτουργίας όλων των εργαζόμενων στην Πειραιώς.

Παίρνουμε ξεκάθαρη θέση απέναντι στην εργοδοσία, ενάντια σε συνδιαλλαγές και διαπλοκή.
Παίρνουμε θέση στο πλευρό της κοινωνίας και των κινημάτων υπερασπιζόμενοι την λαϊκή κατοικία  από τους τραπεζίτες και το κράτος.
Απέναντι στην εργοδοτική αυθαιρεσία και τρομοκρατία απαντάμε με εργατική αλληλεγγύη.

Συντονιζόμαστε με τους αγώνες όλων των εργαζόμενων ενάντια σε κάθε ξενοφοβική, ρατσιστική αντίληψη και στεκόμαστε αλληλέγγυοι σε κάθε κατατρεγμένο λαό θύμα των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων.

Παλεύουμε  για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης, Ε.Ε. και Δ.Ν.Τ.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ στην ΠΕΙΡΑΙΩΣ