Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020

Ανακοίνωση για τον κορονοιο


            
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ                     
Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Εργαζομένων Εθνικής Τράπεζας

Με την υγεία μας δεν παίζουμε!
Απαιτούμε τώρα μέτρα προστασίας των εργαζομένων!

Ελάχιστα μέτρα δυστυχώς έχουν παρθεί από τη Διοίκηση της ΕΤΕ για να προστατευθεί το σύνολο των εργαζομένων από την εξάπλωση του κορονοϊού. Στέλνουν οδηγίες για να βγει η υποχρέωση, αλλά το κύριο μέλημά τους είναι να βγει η δουλειά και να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι εργασίες και όχι να προστατευτούν οι εργαζόμενοι!
Για παράδειγμα, στο κτίριο του Γέρακα ήδη άρχισαν να εφαρμόζουν σε κάποιες διευθύνσεις την «εργασία από το σπίτι». Βέβαια, δεν έχουν νοιαστεί τόσο καιρό που υπάρχουν εργαζόμενοι στοιβαγμένοι σε χώρους όπου φέρνουν νέα γραφεία και προσωπικό, πολύ περισσότερο από το προβλεπόμενο. Για όσους δεν μπορούν να εργαστούν από το σπίτι, δεν τους νοιάζει καθόλου και εκατοντάδες εργαζόμενοι προσέρχονται κανονικά στα υπόλοιπα κτίρια.
Στα καταστήματα δεν έχουν λάβει μέτρα παρά μόνο για το θεαθήναι. Είναι προφανές ότι εκεί υπάρχει ο μεγαλύτερος κίνδυνος και για τους εργαζόμενους αλλά και για τους πελάτες, καθώς η προσέλευση των πελατών γίνεται κανονικά με εκατοντάδες διερχόμενους κάθε μέρα. Ένα αντισηπτικό ανά 10 συναδέλφους δεν φτάνει ούτε για τον ταμία, που μετράει χρήματα, που είναι ο καλύτερος τρόπος διάδοσης του ιού. Πολλά  καταστήματα δεν έχουν καθόλου παράθυρα και δεν υπάρχει φυσικός εξαερισμός. Σε μικρά καταστήματα συνωστίζονται δεκάδες συναλλασσόμενοι. Δεν έχουν παρθεί έκτακτα μέτρα (κλείσιμο καταστημάτων) ούτε καν στις περιοχές όπου έχουν εμφανιστεί πολλά κρούσματα (Ζάκυνθο, Ηλεία, Πάτρα κλπ).
 Αφού το ΤΥΠΕΤ άρχισε να λειτουργεί με προσωπικό ασφαλείας (γιατί σίγουρα η μετάδοση θα εμποδιστεί με λιγότερους παρόντες), γιατί όχι και το δίκτυο; Αφού στα capital controls μπορέσαν και έκλεισαν καταστήματα για αρκετές μέρες, πρέπει να κλείσουν και τώρα – πλέον μιλάμε για ανθρώπινες ζωές. Είναι χώρος μαζικής προσέλευσης πελατών και ιδιαίτερα ηλικιωμένων. Η κίνησή μας ζήτησε έγκαιρα έκτακτη συνεδρίαση της Γραμματείας Υγιεινής κι Ασφάλειας του ΣΥΕΤΕ, καθώς πρέπει να απαιτήσουμε προληπτικά έκτακτα μέτρα, ώστε να προλάβουμε τον πανικό ενώ ήδη κινητοποιούνται και εργαζόμενοι με κείμενα.

Θέλουν να φορτώσουν στους εργαζόμενους τη χασούρα του κεφαλαίου

Κι αντί να παρθούν μέτρα υπέρ των εργαζομένων και των ευπαθών ομάδων, βλέπουμε την κυβέρνηση ΝΔ να παίρνει μέτρα καταρχήν για τους εργοδότες! Και ξέρουμε από το παρελθόν (διετία 10-2012) όταν στο όνομα των μνημονίων και των έκτακτων συνθηκών πάρθηκαν «έκτακτα» αντεργατικά μέτρα που έμειναν μόνιμα. Προσωρινή αναστολή του συστήματος Εργάνη και της υποχρέωσης να καταγράφονται οι υπερωρίες, αναστολή για 3 μήνες της καταβολής των εργοδοτικών εισφορών (!!), και εργασία από το σπίτι που δεν προβλέπεται στην εργατική νομοθεσία ή τις κλαδικές συμβάσεις. Αυτό το τελευταίο μπορεί να ακούγεται καλό, γιατί γλιτώνουμε και τη μετακίνηση, όμως υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι αν παγιωθεί (εμπλοκή επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, να δουλεύεις χωρίς ωράριο και βράδυ, σε Σαββατοκύριακα, ή σε ασθένεια, να διαθέτεις τον προσωπικό σου υπολογιστή κλπ). Προφανώς δεν μπορείς να φροντίζεις μικρά παιδιά ή ηλικιωμένο και να δουλεύεις παράλληλα. Από την άλλη, ενώ ήδη έκλεισαν τα σχολεία για δύο βδομάδες, αντί να δοθεί πλήρης έκτακτη άδεια μετ αποδοχών στους γονείς των παιδιών, η «άδεια ειδικού σκοπού» για τους γονείς εμπεριέχει και την κανονική άδεια, θέλουν να μας «φάνε» και αυτήν! Η περίφημη «ατομική ευθύνη» με την οποία μας βομβαρδίζουν Κυβέρνηση και εργοδότες, δεν τους απαλλάσσει απ’ την ευθύνη να λάβουν αυστηρά μέτρα προστασίας των εργαζομένων και των πολιτών.

ü  Λήψη όλων των αναγκαίων προληπτικών μέτρων υγείας και ασφάλειας για τους χώρους δουλειάς από τη Διοίκηση, σε καταστήματα και διευθύνσεις. Απολυμάνσεις χώρων και καταστημάτων σε πληγείσες περιοχές, να κλείσουν καταστήματα προσωρινά. Άμεση διάθεση αντισηπτικών, καθαριστικών, γαντιών. Τοποθέτηση τζαμιών σε όλα τα ταμεία άμεσα. Εύκολη πρόσβαση σε γιατρό εργασίας. Να γίνει παντού εξαερισμός και να ανοίγονται παράθυρα στα καταστήματα. Να υπάρχει ελεγχόμενη είσοδος πελατών ανά κατάστημα, να γίνονται μόνο οι επείγουσες εργασίες.  Να διατεθούν μάσκες με φίλτρο ενεργού άνθρακα στους tellers & στους κεντρικούς ταμίες Να απολυμαίνονται τα χρήματα πριν το φόρτωμα των ΑΤΜs & APS. Άμεση και επίσημη ενημέρωση όλου του προσωπικού. Άμεση πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας, δεν επαρκεί η μία ώρα την ημέρα που έχει  σύμβαση με τους εργολάβους η τράπεζα. Να γίνουν άμεσα προσλήψεις προσωπικού, αφού θα κρατήσει για καιρό η εξάπλωση του ιού και θα υπάρχουν πολλά κενά.
ü  Να εξασφαλιστούν πρόσθετες άδειες – και όχι η κανονική άδεια - με πλήρεις αποδοχές και ασφάλιση σε όσους εργαζόμενους:
·      νοσούν, προκειμένου να αναρρώσουν.
·      αναγκάζονται να απέχουν από την εργασία τους, ως έκτακτο μέτρο πρόληψης της διάδωσης του κορονοϊού.
·      καλούνται να αναλάβουν τη φροντίδα άρρωστου παιδιού ή ηλικιωμένου μέλους της οικογένειας.
·      καλούνται να παραμείνουν με τα παιδιά τους στο σπίτι, εξαιτίας του κλεισίματος των σχολείων και των βρεφονηπιακών σταθμών.
ü  Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, προκειμένου να στελεχωθούν πλήρως όλα τα δημόσια Κέντρα Υγείας, νοσοκομεία, εργαστήρια και το ΕΚΑΒ.  Στην Ιταλία εδώ και μέρες ανακοινώθηκαν 20.000 προσλήψεις στην υγεία. Να ανοίξουν όλες οι κλειστές κλίνες ΜΕΘ και οι ανενεργές δομές υγείας. Άμεσα να λειτουργήσουν σε 24ωρη βάση όλες οι μονάδες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας για την αποσυμφόρηση των νοσοκομείων. Να εξασφαλιστεί η προμήθεια όλων των δημόσιων μονάδων υγείας σε φάρμακα, υγειονομικό υλικό, είδη υγιεινής. Τα ενδεικνυόμενα υλικά προφύλαξης (μάσκες, σαπούνια, αλκοολούχα αντισηπτικά κλπ) να διατεθούν από το κράτος δωρεάν στον πληθυσμό και ιδιαίτερα σε όλους τους χώρους που υπάρχει συγχρωτισμός.  Να παταχτεί η αισχροκέρδεια.
ü  Να γίνουν άμεσα προσλήψεις προσωπικού καθώς και ανανέωση του στόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς, προκειμένου να αυξηθούν τα δρομολόγια, για αποφυγή του συνωστισμού, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής. Επίσης να πραγματοποιείται πιστοποιημένη απολύμανση των οχημάτων για την ασφάλεια επιβατών και προσωπικού.
6980925499, 6947724051, 18767, 23218, 19923, 34507

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2020

Ανακοίνωση για το νέο κανονισμό αξιολόγησης


ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ
Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Εργαζομένων Εθνικής

Η “αξιολόγηση” της εργοδοσίας στοχεύει τα εργασιακά μας δικαιώματα!

«Εργαζόμαστε για τη δημιουργία και εφαρμογή ενός νέου εργασιακού πλαισίου, περισσότερο αξιοκρατικού και ανταποδοτικού για τους ανθρώπους μας. Στόχος μας είναι να προχωρήσουμε στην υλοποίηση αυτού του νέου πλαισίου άμεσα», μήνυμα Π. Μυλωνά 15/1/2020 .
«Με αυτή τη λογική χτίζουμε βήμαβήμα τη συμφωνία για ένα νέο σύστημα Αξιολόγησης και Ανάπτυξης της Απόδοσης, που να υπηρετεί κοινά αποδεκτές αξίες και αρχές συλλογικότητας, τεκμηρίωσης, διαφάνειας και δίκαιης κρίσης», ομιλία Προέδρου ΣΥΕΤΕ 22/2/2020.
Σε συμφωνία φαίνεται να βρίσκονται Διοίκηση και ΣΥΕΤΕ για την αλλαγή του κανονισμού αξιολόγησης, μια πολύ σοβαρή αρνητική εξέλιξη για τους εργαζόμενους στην ΕΤΕ. Στον νέο κανονισμό, όπου κι αν κάτσει τελικά η μπίλια με τα παζάρια των συνδικαλιστών, η ποιοτική τομή είναι και η τυπική καθιέρωση των στόχων και η απόδοσή μας με βάση αυτούς ως σημαντική παράμετρος της αξιολόγησής μας.

Γιατί τέτοια πίεση για νέο κανονισμό «αξιολόγησης της απόδοσης»;
Η Διοίκηση έχει προτάξει την αλλαγή στον κανονισμό αξιολόγησης. Είναι εμφανές τι επιδιώκει και δεν εξωραΐζεται. Θέλει την αύξηση της παραγωγικότητάς μας, την αύξηση της εκμετάλλευσης. Θέλει, όπως ανέφερε καθαρά στα κείμενα για τον κανονισμό εργασίας που δεν έχει αποσύρει, να επιβάλει σύνδεση μισθού – παραγωγικότητας και να μας αμείβει με βάση αυτήν, έναντι των σταθερών αμοιβών μέσω συμβάσεων. Καθόλου δεν ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη – εκπαίδευση δήθεν του προσωπικού, κι αυτό φαίνεται καθημερινά καθώς προσλαμβάνει συνεχώς από την αγορά στελέχη και ενοικιαζόμενους από εταιρείες.
Η «αξιολόγηση» είναι ένα εργαλείο στα χέρια της εργοδοσίας για να μειώσει το εργατικό κόστος, αφού θα δουλεύουμε περισσότερο μέσω της πίεσης για στόχους χωρίς να αμειβόμαστε αντίστοιχα, ενώ ασκεί και εργοδοτική τρομοκρατία.  Προωθεί ένα κλίμα ανταγωνισμού, κανιβαλισμού, ενάντια στη συναδελφικότητα και την αλληλεγγύη. Θέλει ένα νέο μηχανισμό που θα της επιτρέπει άνετα είτε να προάγει όποιον θέλει, είτε να μεταχειρίζεται δυσμενώς, μέχρι και με απόλυση όποιον «υπολείπεται» του στόχου. Στο δημόσιο, πριν 6 χρόνια, η κυβέρνηση Σαμαρά καθιέρωσε την «αξιολόγηση», με βασικό στόχο να στρωθεί το έδαφος για απολύσεις. Το 2018, ο ΟΤΕ απέλυσε εργαζόμενο επικαλούμενος τη «χαμηλή αξιολόγηση».

Το παραμύθι περί αξιολόγησης και αξιοκρατίας...
Στα τελευταία μηνύματα του Διευθύνοντος Συμβούλου προς το προσωπικό, επικαλείται συνεχώς την «αξιοκρατία». Η Διοίκηση Μυλωνά έχει πολύ θράσος να μιλάει για αξιοκρατία, όταν την ίδια στιγμή επιβραβεύονται τα ρουσφέτια, μπαίνουν από τα παράθυρα και τις πόρτες κολλητοί και συγγενείς διευθυντών, κομματαρχών και συνδικαλιστών, και προάγονται όλοι οι άλλοι εκτός από τους «άξιους». Μας θυμίζει την πρεμούρα της ΝΔ που θέλει να διορίζει τους «άριστους» απόφοιτους των ιδιωτικών κολλεγίων, αυτούς που δεν πέρασαν με την αξία τους στα πανεπιστήμια, αλλά είχαν λεφτά για δίδακτρα. Η αδιαφάνεια ζει και βασιλεύει στην ΕΤΕ στο σύστημα προαγωγών, τοποθετήσεων στελεχών και το σύστημα αξιολόγησης. Τον καιρό που τεράστια σκάνδαλα και ευθύνες στελεχών έχουν κουκουλωθεί και καλυφθεί επίσημα (κινέζικα POS, Γενικές Αποθήκες, Πανγαία, ΛΕΠΕΤΕ κλπ), η Διοίκηση δεν εμπνέει καμία εμπιστοσύνη όταν μας μιλάει για αξιοκρατία στην αξιολόγηση.
Αλήθεια, οι ειδικοί συνεργάτες που προσλαμβάνονται κάθε μέρα από την αγορά, αξιολογούνται; Ή επειδή οι περισσότεροι είναι γνωστοί στελεχών που έρχονται από άλλες Τράπεζες και τους φέρνουν μαζί, είναι υπεράνω αξιολόγησης; Λες και δεν γνωρίζουν όλοι ότι οι αθρόες τοποθετήσεις ειδικών συνεργατών σε θέση ευθύνης τα τελευταία χρόνια, εκτός κανονισμού εργασίας, έγιναν παράτυπα και χωρίς καμιά αξιολόγηση.

Τελικά χρειάζεται η αξιολόγηση;
Θα πει κάποιος, δηλαδή εσείς δεν θέλετε την αξιολόγηση καθόλου; Μακριά από εμάς η «λούφα» και οι λογικές «γλειψίματος» και ρουσφετιών, που είναι στο απυρόβλητο. Θεωρούμε ότι ειδικά σήμερα που οι εργασιακές συνθήκες είναι απαράδεκτες και η πίεση και εντατικοποίηση απίστευτη, οι εργαζόμενοι με φιλότιμο και ευσυνειδησία σε συντριπτική πλειοψηφία ανταποκρίνονται και με το παραπάνω. Προκύπτουν κάποια ερωτήματα.
Υπάρχει ή όχι απόλυτο διευθυντικό δικαίωμα στην αξιολόγηση; Ναι. Αν δεν γουστάρει κάποιον συνάδελφο ο διευθυντής, τον τσεκουρώνει άνετα (πριν με 2 κριτές υπήρχε μεγαλύτερη αμεροληψία, τώρα επαφίεσαι στην κρίση ενός).
Οι υφιστάμενοι μπορούμε να αξιολoγήσουμε τα στελέχη ή μόνο οι από πάνω αξιολογούν; Εμείς μόνο κρινόμαστε, δεν έχουμε δικαίωμα να κρίνουμε. Πολύ «δίκαιο». Η εργοδοσία και τα στελέχη της είναι στο απυρόβλητο και δεν λογοδοτούν ποτέ και πουθενά!
Και η αυτοαξιολόγηση; Μόνο ως κοροϊδία μπορεί να χαρακτηριστεί.
Οι στόχοι συνδιαμορφώνονται κι από εμάς; Όχι, τους θέτει μόνη της η εργοδοσία και τους αναπροσαρμόζει κατά το δοκούν. Στο δίκτυο το βιώνουμε συχνά, με τις απαιτήσεις της  στοχοθεσίας να αυξάνονται ξαφνικά για να περάσουν το μήνυμα στους συναδέλφους ότι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους! Δεν ισχύει κανένα από όσα αναφέρει το κείμενο για «προκαθορισμένους, ρεαλιστικούς, ενιαίους και αδιαίρετους στόχους της Μονάδας / ομάδας».
Όσον αφορά το κείμενο του νέου κανονισμού, όλοι ξέρουμε ότι οι στόχοι είναι ατομικοί πια σε μεγάλο βαθμό στο δίκτυο (πολλές «ομάδες» Premium, Business ή Δανείων, αποτελούνται από 1 άτομο) και το κριτήριο των 4 συναδέλφων ανά κατάστημα δεν αρκεί, και ας αναφέρει ο κανονισμός ομαδικούς στόχους. Επίσης, μπορεί ένας συνάδελφος να κάνει εξαιρετικά τη δουλειά του, όμως επειδή πχ δεν πουλάει τα προϊόντα που θέλουν στο δίκτυο ή επειδή φεύγει στο ωράριό του, να κριθεί ότι δεν συμβάλλει όπως πρέπει στην επίτευξη των στόχων της μονάδας. Σύμφωνα με το προτεινόμενο κείμενο άλλωστε ο όρος «δεξιότητες» αναφέρεται «στα χαρακτηριστικά και τις επαγγελματικές ικανότητες που αναμένεται να διαθέτουν οι εργαζόμενοι, πέραν των τεχνικών γνώσεων του αντικειμένου εργασίας τους (η έμφαση δική μας)». Άρα η γνώση του αντικειμένου θεωρείται αυτονόητη; Επιπλέον, αναφέρεται ότι «τα στοιχεία αξιολόγησης είναι απόρρητα και η κοινοποίησή τους αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα», κάτι που δυσκολεύει αφάνταστα τη διεκδίκηση κάθε εργαζόμενου και βγάζει λάδι τα στελέχη να αξιολογούν όπως θέλουν.

Και ο Σύλλογος τι λέει για όλα αυτά;
Το έργο το έχουμε ξαναδεί με τη στάση των 3 μεγάλων παρατάξεων, και απέναντι στη Διοίκηση και προς τους εργαζόμενους. Ήδη αρχίζουν να πλασάρουν ότι υπάρχει μια «ιστορική» νίκη, και μας έσωσαν από τα χειρότερα.
Ο Σύλλογος, αντί να απορρίψει τους στόχους, και την αποσπασματική υπογραφή μόνο του κανονισμού αξιολόγησης, κάνει ο ίδιος προτάσεις προς την Τράπεζα! Ο ίδιος ο ΣΥΕΤΕ πρότεινε ποσοστά καταγεγραμμένα στην αξιολόγησή μας ανάλογα με τους στόχους (πχ σε έναν υπάλληλο το 20%  να αφορά τη συμβολή του στην επίτευξη της στοχοθεσίας και το 80% άλλες δεξιότητες, ενώ για τα στελέχη διαφορετικές αναλογίες). Κρύβουν πολλές δυσμενείς αλλαγές. Τι να περιμένει βέβαια κανείς όταν η Ανοιχτή Γραμμή (ΔΑΚΕ) στη συνεδρίαση του ΔΣ είπε καθαρά ότι «οι στόχοι υπάρχουν, άρα να τους θεσμοθετήσουμε»!
Η κίνησή μας δεν γνωρίζει όλες τις λεπτομέρειες, αφού είναι η μόνη που έχει αποκλειστεί από την επιτροπή του Συλλόγου που συζητάει με την Τράπεζα, με απόφαση της πλειοψηφίας ΔΗΣΥΕ-ΔΑΚΕ. Στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ, προτείναμε ο Σύλλογος να μην υπογράψει τίποτα πριν τη ΓΣ στις 21/3 και να υπάρχει ξεχωριστό θέμα «Κανονισμός εργασίας – κανονισμός αξιολόγησης», ώστε να ενημερωθούν αναλυτικά οι εργαζόμενοι και να παρθούν αποφάσεις για αγωνιστικές δράσεις. Αρνήθηκαν, με ψέματα μάλιστα, ότι δήθεν τα θέματα της Συνέλευσης θα αποφασιστούν σε επόμενη συνεδρίαση, ενώ κυκλοφόρησαν ήδη ανακοίνωση για  σύγκληση της ΓΣ με τα θέματα που αποφάσισαν άγνωστο ποιοι και πώς. Θέλουν να υπογράψουν ερήμην μας.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες. Μπορεί για πολλά χρόνια οι συνάδελφοι να εκλάμβαναν την αξιολόγηση ως ένα μέσο εξέλιξης και προαγωγών, όμως στη νέα εποχή του μετασχηματισμού που απειλούνται πολλές κατακτήσεις μας, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος η αξιολόγηση να είναι ο Δούρειος Ίππος που θα προάγει την μισθολογική εξαθλίωσή μας, ή ακόμη χειρότερα, θα κοστίσει την ίδια τη δουλειά μας. Από αυτή τη σκοπιά, απορρίπτουμε αυτές τις αλλαγές και θεωρούμε ότι οι εργαζόμενοι πρέπει αγωνιστικά και συλλογικά να αντιδράσουν και να αποτρέψουν την πλήρη καθιέρωση της αξιολόγησής μας με βάση τους στόχους. Καμία σύνδεση μισθού - παραγωγικότητας!
25-2-2020
6980925499, 6947724051, 18767, 23218, 83913, 19923, 34507

Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020

Ανακοίνωση για την αξιολόγηση


ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Μικρό το καλάθι και φέτος
Μετά την τεχνητή ευφορία της εορταστικής περιόδου, όπου όλοι οι διοικούντες την Τράπεζα μάς έστειλαν τις θερμές ευχαριστίες τους για την προσπάθεια που καταβάλλαμε κατά το προηγούμενο έτος και τις ακόμα πιο θερμές ευχές τους για το νέο, είναι πλέον καιρός για προσγείωση στην πραγματικότητα. Κι αυτή, όσον αφορά τον κλάδο μας, είναι ότι πέρα από τα όμορφα αναπτυξιακά παραμυθάκια, οι τράπεζες για να διατηρήσουν και να αυξήσουν την κερδοφορία τους κινούνται σε δύο βασικά άξονες:
·       Στη διαρκή επιβολή νέων (και αύξηση των υφιστάμενων) προμηθειών στο συναλλακτικό κοινό, και δη για υπηρεσίες που διαρκώς χειροτερεύουν
·       Στη μείωση του λειτουργικού (βλέπε μισθολογικού) κόστους.
Κι αν για το πρώτο σκέλος δε χρειάζονται και πολλές επεξηγήσεις καθώς επιβεβαιώνεται εύκολα τόσο από την προσωπική μας εμπειρία (είτε ως εργαζόμενοι είτε ως πελάτες) από συναλλαγές όσο και από το τιμολόγιο προμηθειών που αναθεωρείται ανά δεκαήμερο, για το δεύτερο θα πρέπει να αναφερθούμε λίγο εκτενέστερα.
Την περίοδο αυτή λοιπόν τρέχουν στην τράπεζα δύο έργα που σχετίζονται άμεσα με το σκοπό της περικοπής του λειτουργικού κόστους μέσω της μείωσης του προσωπικού. Το πρώτο έχει να κάνει με τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, με σχετικά εξουσιοδοτημένες επιτροπές στελεχών να επεξεργάζονται αρχικά την επιλογή αναδόχου και εν συνεχεία την υποστηρικτική διαδικασία. Όπως έχουμε διαπιστώσει στην πράξη από ανάλογες διεργασίες που έγιναν τελευταία σε άλλες τράπεζες, η ανάθεση των εργασιών σήμανε και την απομάκρυνση των εργαζομένων με τρόπους περισσότερο (π.χ. Πειραιώς) ή λιγότερο (π.χ. Eurobank) βίαιους. Εμείς (και όχι μόνο) εκτιμούμε ότι οι εργαζόμενοι που απασχολούνται στις σχετικές με το αντικείμενο διευθύνσεις δεν περισσεύουν και μπορούν κάλλιστα να αξιοποιηθούν σε πολλά διαθέσιμα πόστα, όπως π.χ. στο γυμνό από κόσμο δίκτυο των καταστημάτων με τα άδεια γραφεία· να μην ταλαιπωρείται κι ο προσωπάρχης μας να βγάζει αποσπάσεις κάθε μέρα… Από την άλλη δεν αρκεί βέβαια να το λέμε και να συμφωνούμε αναμεταξύ μας, χρειάζεται οργανωμένη συλλογική παρέμβαση και διεκδίκηση για να μη γίνουν κάποιοι από εμάς “παράπλευρες απώλειες”. Κι επειδή η κατάτμηση των τραπεζικών (και όχι μόνο) επιχειρήσεων, μέσω της περαιτέρω απόσχισης κλάδων, δραστηριοτήτων και υπηρεσιών πρόκειται να συνεχιστεί και σε άλλους τομείς, δεν έχει κανείς μας την πολυτέλεια να θεωρήσει ότι αυτό αφορά μονάχα “κάποιους άλλους”.
Ραντεβού στα τυφλά
Το δεύτερο project που προβάλλεται με διθυραμβικούς τόνους και μάλιστα παρουσιάζεται σαν να πρόκειται για ικανοποίηση δικού μας αιτήματος, είναι η εισαγωγή του νέου συστήματος αξιολόγησης. Ωστόσο, ακόμα και οι πλέον καλοπροαίρετοι που πιθανά ήλπιζαν ότι με ένα νέο αξιοκρατικό σύστημα θα αναγνωριστεί η προσπάθειά τους και θα ανταμειφθεί η προσφορά τους, δεν μπορεί παρά να μούδιασαν με το ηλεκτρονικό μήνυμα της ΔΑΔ της 30/01 για το πρόγραμμα ατομικών συναντήσεων με εξειδικευμένους εξωτερικούς συμβούλους. Να θεωρήσουμε δηλαδή ότι η Τράπεζα, που διαθέτει πλήρη φάκελο με όλες τις πληροφορίες για τα προσόντα και τις δεξιότητες του καθενός (τίτλοι σπουδών, βαθμοί, εργασιακή εμπειρία κτλ), που μας απασχολεί επί δεκαετίες σε θέσεις που η ίδια μας τοποθετεί κατά την απόλυτη κρίση της για εργασία που υπόκειται σε διαρκή και καθημερινό έλεγχο και για την οποία λαμβάνει και ανατροφοδότηση από το κοινό, δεν μπορεί να μας αξιολογήσει και χρειάζεται το πόρισμα μιας συνέντευξης από κάποιον «ειδικό»;


Τόση αριστεία πώς να την αντέξεις;
Ποιοι είναι όμως αυτοί οι ειδικοί που θα μας κρίνουν; Από τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα στην “περίτεχνη” ιστοσελίδα τους, η αλήθεια είναι ότι δεν εντυπωσιαστήκαμε κιόλας. Ούτε από τα οικονομικά μεγέθη (τριακόσια ευρώ εταιρικό κεφάλαιο δεν το λες και μεγάλη επένδυση), ούτε από τα (όχι και τόσο) βαριά βιογραφικά: η γνωστή πασπαλισμένη με χρυσόσκονη “αριστεία” των κολεγίων (που στην περίπτωση αυτή δεν έχει σχέση με τη βαθιά επιστημονική γνώση -η οποία επιτυγχάνεται με προσπάθεια και εργασία μακριά από κοσμικότητες-, αλλά με δημόσιες σχέσεις, στερεότυπα και, μπόλικη έπαρση) και βαρύγδουπους τίτλους (που στην πραγματικότητα αντιστοιχούν σε βεβαιώσεις παρακολούθησης σεμιναρίων). Εντοπίζει κανείς εν τούτοις και κάποιες πιο χαριτωμένες πλευρές όπως το εγχειρίδιο για το πώς θα αυξήσουμε την αποδοτικότητα μας αν κάνουμε γυμναστική μόλις ξυπνάμε, κόψουμε τον καφέ και χαμογελάμε περισσότερο ή τις εκπαιδευτικές ημερίδες συνοδεία κοκτέιλ, από τα πάνελ των οποίων εύκολα μπορεί να διακρίνει κανείς τις εκλεκτικές συγγένειες.

Δεν υπάρχουν «αθώες» αξιολογήσεις
Οι εκπαιδευτικές παρουσιάσεις του νέου συστήματος αξιολόγησης εκ των πραγμάτων (διεξαγωγή πέραν του ωραρίου και σε τμήματα των 65 ατόμων) δε θα μπορούσαν να είναι ιδιαίτερα διαφωτιστικές, ωστόσο κάποια από τα σημεία αιχμής του είναι ήδη διακριτά:
·       Η υποτιθέμενη καινοτομία της “αυτοαξιολόγησης” και της υποβολής σχολίων από τον αξιολογούμενο, είναι ουσιαστικά άνευ περιεχομένου. Φυσικά και δεν πρόκειται να ληφθούν υπόψη, απλώς καταγράφονται. Έτσι για να έχουμε την ψευδαίσθηση ότι έχουμε κάπου να πούμε τον καημό μας…
·       Εισάγεται η σύνδεση της αξιολόγησης με την ατομική στοχοθεσία. Η πολύ προσεκτικά διατυπωμένη αναφορά ότι «δεν μπαίνουν ατομικοί στόχοι προς το παρόν» υποκρύπτει το γεγονός ότι προφανώς δε γίνεται να μπουν αναδρομικά στόχοι για μια αξιολόγηση που αφορά προηγούμενο έτος (το 2019). Από εκεί και πέρα, ο δρόμος είναι ορθάνοιχτος.
·       Η ατομική στοχοθεσία δε θα αφορά μόνο την υπηρεσιακή εξέλιξη, αλλά προορίζεται να συνδεθεί και άμεσα με τους μισθούς, με το ενιαίο μισθολόγιο να μπαίνει στο στόχαστρο. Όπως διατυπώθηκε ανοιχτά κι από τους “ειδικούς” της εταιρείας που ανέλαβε την εποπτεία της αξιολόγησης, εν είδη “προβληματισμού”: «Γιατί να πληρώνεται στον ταμία ένα πτυχίο Θεολογίας ή Αστροφυσικής» (sic);

Από τη θεωρία στην πράξη
Σε ό,τι αφορά την εταιρεία συμβούλων, δεν μπορούμε φυσικά να γνωρίζουμε το περιεχόμενο και την ποιότητα των υπηρεσιών της προς τις διευθύνσεις προσωπικού των εταιρειών-πελατών τους. Σύμφωνα με τα βιογραφικά των στελεχών της πάντως, φαίνεται πως ο επικεφαλής έκανε μια θητεία στο HR μεγάλης εισηγμένης εταιρείας, παραρτήματος πολυεθνικής, που δραστηριοποιείται στην επαγγελματική ψύξη και διατηρούσε παραγωγική μονάδα με 210 εργαζόμενους στην περιοχή της Κάτω Αχαΐας. Φυσικά, η εφαρμογή όλου του πακέτου αντεργατικών μέτρων για την “εξυγίανση” της επιχείρησης (εθελούσιες, μειώσεις, εκ περιτροπής εργασία, κ.α.), ήταν απλά ένας σταθμός πριν κλείσει οριστικά το περασμένο καλοκαίρι το εργοστάσιο στην Αχαΐα και να μεταφερθεί στη Νιγηρία. Εκεί, ανεξαρτήτως από το αν οι εργαζόμενοι έχουν καταρτισμένο προσωπικό πλάνο ανάπτυξης και καλύτερο coaching, έχουν κάτι σημαντικότερο: κατώτατο μηνιαίο μισθό 39 ευρώ…

Ραντεβού στον αέρα (Up in the air)
Κλείνουμε με μια σινεφίλ πρόταση για όσους δεν έχουν δει τη συγκεκριμένη ταινία με πρωταγωνιστή τον Τζορτζ Κλούνει στο ρόλο ενός εξέχοντος συμβούλου “επαγγελματικής μετάβασης”, με άλλα λόγια ένα ειδήμον στις απολύσεις στέλεχος, που συνεργάζεται με τα HR εταιρειών που προβαίνουν σε περικοπές προσωπικού. Το έργο του είναι να “παρηγορεί” τον προς απόλυση, πουλώντας του ένα “εναλλακτικό σχέδιο”, που βασίζεται σε ένα ανολοκλήρωτο προσωπικό του όνειρο -αφού προηγουμένως μελετήσει προσεκτικά το βιογραφικό στο ιστορικό του. Η προσπάθεια του συμβούλου να “χρυσωθεί το χάπι”, προσαρμόζεται ψυχολογικά στο άτομο, αντιμετωπίζοντας (προβλέψιμα πάντα) οποιαδήποτε αντίδραση, τυχόν υπάρξει.
Οι ομοιότητες με το «θα ακολουθήσει προσωπική συνάντηση με εξειδικευμένο σύμβουλο της εταιρείας προκειμένου να σας αναλύσει τα αποτελέσματα, να συζητήσει μαζί σας τις αναπτυξιακές σας ανάγκες και να σας βοηθήσει στην κατάρτιση του προσωπικού σας πλάνου ανάπτυξης» του ηλεκτρονικού μηνύματος της ΔΑΔ, δεν ξέρουμε πόσο συμπτωματικές είναι. Είναι που μερικές φορές η ζωή μιμείται την τέχνη…

Υ.Γ. Με αυτά και με αυτά παραλίγο να ξεχάσουμε ότι κάπου υπάρχει και η ηγεσία του ΣΥΤΑ, η οποία από ότι φαίνεται μεριμνά ώστε η ίδια να μην εμφανίζεται πουθενά στο κάδρο. Κατανοούμε ότι το προεδρείο του Συλλόγου μας έχει παρατεταμένες εορταστικές υποχρεώσεις, υπάρχουν ωστόσο κάποιες απορίες στις οποίες μόνο αυτοί μπορούν να απαντήσουν:
·       Για τους συν/φους των διευθύνσεων που διαχειρίζονται τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια θα διασφαλιστεί η παραμονή τους στην Τράπεζα; Ή μήπως τους αρκεί που εξασφάλισαν κάποιες ευνοϊκές μεταθέσεις μακριά από τη διακεκαυμένη ζώνη για τα “δικά τους παιδιά” και μόνο;
·       Βάσει του νέου σύγχρονου, δημοκρατικού κλπ Κανονισμού Εργασίας (άρ.7 παρ.4) «για την κατάρτιση του συστήματος αξιολόγησης και της διαδικασίας αξιολόγησης θα συνεκτιμώνται και οι υποβληθείσες από το Σύλλογο εργαζομένων προτάσεις». Η διαδικασία των ατομικών συνεντεύξεων ήταν λοιπόν σε γνώση του προεδρείου; Συναίνεσε στη διαδικασία αυτή;
·        Έχει αλλάξει κάτι στην πάγια και διαχρονικά διατυπωμένη θέση της ΟΤΟΕ και των συλλόγων μελών της, με την οποία απορρίπτεται η επιβολή ατομικής στοχοθεσίας και η σύνδεση του μισθού με την επίτευξη στόχων;
·       Είναι τόσο μεγάλη επιτυχία που οι έξι σύμβουλοι της ΔΗΣΚ σήκωσαν τα χέρια τους στον οικονομικό απολογισμό και υπερψήφισαν τον εαυτό τους, που χρειάζεται να βγει και πανηγυρική ανακοίνωση για αυτό;
Όταν με το καλό τελειώσουν με το «τη κοπή τη πίτα» κι εφόσον βέβαια θέλουν, ασχολούνται και με τα ουσιαστικά ζητήματα που αφορούν τους εργαζόμενους.

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

Ανακοίνωση για τις απειλές στην Εθνική Τράπεζα

 

 

Υπό διωγμόν οι εργαζόμενοι στην Εθνική Τράπεζα!



Φοβερή έκταση έχουν λάβει το τελευταίο διάστημα οι απειλές και οι πιέσεις στο προσωπικό της Εθνικής Τράπεζας να φύγει από την τράπεζα, βαφτίζοντας αυτές τις αποχωρήσεις υπό καθεστώς εκβιασμών και τρομοκρατίας «εθελούσιες».

Ο λεγόμενος μετασχηματισμός είναι ο οδοστρωτήρας που τα σαρώνει όλα: θέσεις εργασίας, εργασιακά δικαιώματα, κανονισμό εργασίας. Είναι η απάντηση κάθε στελέχους σε κάθε ζήτημα που θέτουν οι εργαζόμενοι αντιδρώντας στη χειροτέρευση της ζωής τους.

Απροκάλυπτα πια η Διοίκηση πιέζει τους εργαζόμενους να φύγουν. Σε μήνυμα του Διευθύνοντος Συμβούλου πριν λίγες μέρες στο προσωπικό, ανέφερε ότι η αδιαφανής και κρυφή διαδικασία (που έλαβε χώρα από τον Ιούνιο και μετά, αφού το πρόγραμμα εθελούσιας είχε λήξει τον Μάιο), θα «παραταθεί» ως τις 10/2, για να δημιουργήσει πανικό στους εργαζόμενους. Ταυτόχρονα, κι αυτό είναι ακόμα πιο χυδαίο, ανέφερε ρητά ότι έχει ζητήσει έγκριση για νέο πρόγραμμα από το ΤΧΣ, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «οι όροι του νέου προγράμματος θα είναι αισθητά δυσμενέστεροι των όρων του τωρινού προγράμματος». Αν αυτό δεν είναι ωμός εκβιασμός επίσημα πια, τι είναι;

Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά: μέσα στο 2019 έφυγαν επιπλέον 850 συνάδελφοι, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων έχει αρκετά χρόνια για τη σύνταξη ή και νεότατοι συνάδελφοι με 10-15 χρόνια στην τράπεζα. Σε έκθεση της Τράπεζας Ελλάδος, οι δαπάνες προσωπικού των ελληνικών τραπεζών καταγράφονται μειωμένες κατά 161 εκατ. ευρώ (-13,4%) το α' εξάμηνο του 2019, κυρίως λόγω της τεράστιας μείωσης προσωπικού. Τα κέρδη τους που αυξήθηκαν βασίζονται ανοιχτά πλέον στο να στέλνουν προσωπικό στην ανεργία ή στα fund!

Με κάθε τρόπο η τράπεζα δημιουργεί τις συνθήκες να επιλέξουν οι συνάδελφοι με το μαχαίρι στο λαιμό την αποχώρηση:

- Το έργο «Ηρακλής», όπου το Νοέμβρη μετακίνησαν 55 συναδέλφους για 5 μήνες υποτίθεται και την Παρασκευή βγήκε νέα πράξη Διοίκησης για επιπλέον 45 συναδέλφους, λειτουργεί ανοιχτά ως προθάλαμος για εθελούσια. Τα Χριστούγεννα πίεζαν τους συναδέλφους να φύγουν, ότι θα τους μετακινήσουν στη Βαρυμπόμπη (!) και άρα καλύτερα να επιλέξουν την εθελούσια. Με ποια κριτήρια επιλέγουν τους συναδέλφους για το συγκεκριμένο έργο, που όπως ανακοινώθηκε θα στεγαστεί στο πρώην Κατάστημα Εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας (711), στον κόμβο της Βαρυμπόμπης; Όποιον αρνείται να φύγει με εθελούσια ή όποιον αποφασίζει κάθε διευθυντής, τον εκδικούνται με μετακίνηση τόσων χιλιομέτρων; Μέχρι και συναδέλφους με χειρουργεία προσπαθούν να «πετάξουν» εκτός, ειδικά από τη Δ/νση 038 που πρωταγωνιστεί στους εκβιασμούς, και γι’ αυτό κάναμε παρέμβαση που είχε αποτελέσματα.

- Το νέο πελατοκεντρικό που επικαιροποιήθηκε πριν 1 μήνα, όπως μας ενημέρωσε και ο κ Μυλωνάς στο μήνυμά του, έφερε πετσόκομμα στις οργανικές θέσεις στο δίκτυο. Σε όλα τα καταστήματα κόπηκαν θέσεις υποδιευθυντών και προϊσταμένων ενώ οι συνάδελφοι από τα καταστήματα που κλείνουν χάνουν την οργανική θέση. Η Διοίκηση είπε στο ΣΥΕΤΕ ότι θα κοπούν 37 θέσεις ταμείων, και θέσεις chief teller που θα γίνουν απλοί προϊστάμενοι. Όποιος ταμίας φύγει, δεν αναπληρώνεται η θέση, ή όποιος ζητήσει μετάθεση, του προτείνουν θέση εκτός ταμείου. Σε επισκέψεις περιφερειακών στα καταστήματα, ανακοινώνονται ότι θα κοπούν επιδόματα (πχ το 830 για τους chief tellers), θα αλλάξουν τα κλιμάκια ευθύνης κλπ. Στα δελτία αξιολόγησης δεν προτείνουν συναδέλφους για θέση ευθύνης, με την αιτιολογία ότι πλέον δεν υπάρχει θέση στο κατάστημα. Κι όλα αυτά, σε ένα δίκτυο που έχει αδειάσει από προσωπικό, υπάρχουν συνάδελφοι που καταφεύγουν στα φάρμακα και γι’ αυτό θέλουν να δραπετεύσουν, για να γλιτώσουν την υγεία τους που απειλείται σοβαρά.

- Η αναφορά στο μήνυμα του Διευθύνοντος Συμβούλου ότι θα υπάρχει «επαναξιολόγηση και απλοποίηση του οργανογράμματος στις κεντρικές υπηρεσίες» προφανώς σημαίνει το ίδιο: εξειδικευμένοι κανονισμοί και οργανικές θέσεις θα πετσοκοπούν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στην Πάτρα, όπου ανακοίνωσαν ότι το Κέντρο Πιστοδοτήσεων ΜΜΕ θα κλείσει και οι συνάδελφοι θα μεταφερθούν στην 038, και έπεται συνέχεια και σε άλλες πόλεις και μονάδες.

Και φυσικά, όλα αυτά τη στιγμή που ακόμη υπάρχει στο τραπέζι η πρόταση της Τράπεζας για πλήρη ανατροπή του κανονισμού εργασίας, όπως είχαμε αναφέρει αναλυτικά στην ανακοίνωσή μας τον Δεκέμβρη. Τώρα ο στόχος είναι ο κανονισμός αξιολόγησης: το κλειδί που θα ξεκλειδώσει το ξεχαρβάλωμα του κανονισμού, που θα μας φέρουν μετά. Σε συνεχείς συναντήσεις τον τελευταίο μήνα μεταξύ Διοίκησης και ΣΥΕΤΕ, στις οποίες υπενθυμίζουμε ότι η Πρόταση Προοπτικής είναι η μόνη κίνηση που δεν συμμετέχει, γίνονται παζάρια και διαπραγματεύσεις για το «πού θα κάτσει η μπίλια» στις σοβαρές αλλαγές που θέλει η ΕΤΕ.

Παράλληλα, σε δημοσιεύματα στον Τύπο, ο κ. Μυλωνάς δηλώνει ευθαρσώς ότι στην Εθνική λαμβάνουμε επιδόματα «λογικής του δημοσίου», όπως τα πτυχίου και ξένης γλώσσας. Επιδόματα κατοχυρωμένα από την επιχειρησιακή σύμβαση! Αυτήν ακριβώς στην οποία θέλει να βάλει χέρι και να αλλάξει.

Και όλα αυτά, στο όνομα της αξιοκρατίας! Μα έχουμε αρκετή σήμερα, δεν θέλουμε άλλη κύριε Μυλωνά, ευχαριστούμε! Την βλέπουμε στις αθρόες προσλήψεις δικών σας παιδιών από το παράθυρο με παχυλούς μισθούς που κάθε μέρα εμφανίζονται στις διευθύνσεις, στην κατάληψη θέσεων ευθύνης των εκλεκτών των διευθυντών, στις πράξεις Διοίκησης που προάγουν συνδικαλιστές των μεγάλων παρατάξεων που έχουν θριαμβεύσει υπηρεσιακά. Αυτοί με τους προκλητικούς μισθούς 200.000-335.000 ετησίως και τα προνόμια μας κουνάνε το δάχτυλο ότι όλα αυτά γίνονται δήθεν για το καλό μας και θα προαχθούν οι άξιοι! Σαν τους άριστους των κολεγίων που με τις κατάλληλες γνωριμίες και τα επαρκή χρήματα, θα διοριστούν στο δημόσιο με το νόμο της ΝΔ.

Βέβαια η ΕΤΕ και όλες οι τράπεζες έχουν την πλήρη στήριξη του σάπιου πολιτικού συστήματος, όλων των κυβερνήσεων μέχρι σήμερα και φυσικά του κ . Μητσοτάκη. Με το σχέδιο Ηρακλής, τους δίνεται νέα σανίδα σωτηρίας 11 δις από το κράτος, για να ξεφορτωθούν κόκκινα στεγαστικά δάνεια και να στείλουν σπίτια φτωχών σε πλειστηριασμούς. Οι προμήθειες που επιβάλουν οι τράπεζες στους πολίτες είναι πια σκάνδαλο, παρά τις επικοινωνιακές προσπάθειες του κ. Μητσοτάκη ότι δήθεν έκανε παρέμβαση. 1,5 δις κέρδη από τις προμήθειες είχαν οι τράπεζες το 2019, με την Εθνική κάθε μήνα να ανακοινώνει νέες προμήθειες!

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες. Η πλειοψηφία του ΣΥΕΤΕ μας έχει ξεπουλήσει ανοιχτά, καθώς τα έχουν δεχτεί όλα, δεν αντιδρούν σε τίποτα. Δεν είναι απλά θεατής, αλλά απών και συνένοχος. ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ αφού αποκρύπτουν εσκεμμένα πληροφορίες για τις προθέσεις της Διοίκησης, εξασφαλίζουν τις καρέκλες και τις προαγωγές τους, και φαίνεται να έχουν συμφωνήσει στις αλλαγές που θέλει η Διοίκηση στον κανονισμό εργασίας. Και θα μας το παρουσιάσουν και ότι μας έσωσαν.

Να μην τους κάνουμε το χατίρι! Όχι στην παραίτηση και στη μοιρολατρία. Πρέπει επιτέλους να δείξουμε τη δύναμή μας. Να τρομάξουμε τους διοικούντες, και να αλλάξει ο φόβος στρατόπεδο. Όχι στη δουλειά - λάστιχο, τη δουλειά χωρίς δικαιώματα, την εντατικοποίηση! Δικαιούμαστε ΟΛΟΙ αξιοπρεπείς εργασιακές συνθήκες και πλήρη εργασιακά δικαιώματα!

Στις πρόσφατες απεργίες οι συνάδελφοι έδειξαν με τα μεγάλα ποσοστά συμμετοχής ότι έχουν διάθεση αντίδρασης. Δεν αρκεί, όσο τον αγώνα μας τον διαχειρίζονται αυτοί που τα βρίσκουν με την εργοδοσία. Χρειάζεται ριζική αλλαγή στάσης από τον καθένα μας, με μάχη για το πιο μικρό ως το πιο μεγάλο. Με συμμετοχή και δράση, να πάρουμε το σωματείο στα χέρια μας. Έχουμε ανάγκη τώρα περισσότερο από ποτέ ένα σωματείο να μας οργανώσει και να μας εκπροσωπήσει άμεσα απέναντι στην εργοδοσία. Καλούμε τους συναδέλφους στις συνεδριάσεις του ΔΣ (πχ 29-30/1), και στη ΓΣ του Συλλόγου 21/3. Δεν έχουμε πολλές ευκαιρίες να διατρανώσουμε τη θέλησή μας. Συλλογικά και δυναμικά μπορούμε να καταφέρουμε πράγματα που δεν μας περνάνε από το νου. Δεν θα γίνουμε δούλοι στον 21ο αιώνα!

ΑΥΤΟΙ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΚΕΡΔΗ ΚΑΙ ΖΗΜΙΕΣ! 

ΕΜΕΙΣ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΖΩΕΣ!


28-1-2020



e-mail:protasiprooptikis@gmail.com, Ιστοσελίδα:www.protasiprooptikis.blogspot.com
6980925499, 6947724051, 18767, 23218, 83913, 19923, 34507

Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2020

Συνεδρίαση ΓΣ ΟΤΟΕ, Τρίτη 14/1


Την ΤΡΙΤΗ 14/1/2020 και ώρα 10.00 το πρωί, θα γίνει συνεδρίαση του Γ.Σ. της Ο.Τ.Ο.Ε. με Θέμα Ημερήσιας Διάταξης:
  
-  Εξελίξεις στις Τράπεζες