Πέμπτη 17 Ιουλίου 2025

Πρόταση Προοπτικής Εργαζομένων ΕΤΕ για την επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση που υπέγραψαν Διοίκηση-ΣΥΕΤΕ

 

Πρόταση Προοπτικής   

Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Εργαζομένων Εθνικής Τράπεζας

 

Σύμβαση υποταγής στη θέληση της Διοίκησης της ΕΤΕ!

 

Όσοι περίμεναν αυτή τη φορά μια καλή επιχειρησιακή σύμβαση, αντίστοιχη με την τεράστια κερδοφορία της Τράπεζας τα τελευταία χρόνια, ταυτόχρονα με την απίστευτη χειροτέρευση των εργασιακών συνθηκών αλλά και την τεράστια ακρίβεια, διαψεύστηκαν.

Η Διοίκηση δεν ήθελε να δεσμευτεί για προσλήψεις, ούτε να δώσει αυξήσεις στις τακτικές αποδοχές, όπως έγινε και στην πρόσφατη κλαδική σύμβαση.

Ο Σύλλογος, με την πλειοψηφία ΔΗΣΥΕ, συμφώνησε κι αποδέχτηκε να υπογράψει μια συμφωνία χωρίς οφέλη για εμάς και χωρίς σχεδόν κανένα κόστος για την Τράπεζα, παρά τον μεγάλο απεργιακό αγώνα των εργαζομένων. Άνθρακας ο θησαυρός…

Αυτός ο συνδικαλισμός έτσι είναι και δεν αλλάζει: δεν διεκδικεί πραγματικά, αποδέχεται όλα τα σχέδια της εργοδοσίας, αρνείται να στραφεί στους εργαζόμενους και να κερδίσει για τις ανάγκες μας και ξεπουλάει τους αγώνες μας.

Αυτοί με τα τεράστια κέρδη και τα προνόμια, εμείς με τα ψιχουλάκια και το ξεζούμισμα!

Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα. Και οι απαντήσεις τους εκθέτουν ανεπανόρθωτα.

·      Μήπως δεν θυμόμαστε και την προηγούμενη επιχειρησιακή σύμβαση 2022-2025; Που ΔΗΣΥΕ-ΔΑΚΕ δεν είχαν κερδίσει καθόλου αυξήσεις στις τακτικές αποδοχές μας, παρότι είχε ήδη ξεκινήσει η κερδοφορία και το πάρτι εκατομμυρίων; Και πανηγύριζαν κάθε φορά που η Διοίκηση μας έδινε πόντους Go4more;

·      Αλήθεια, με 1,3 δις κέρδη το 2024, με τόσα bonus εκατομμυρίων που έχουν μοιραστεί μια χούφτα μεγαλοστελέχη, με τις αποδοχές του Διευθύνοντος Συμβούλιου να φτάνουν τα 1.700.000 το 2024, η ΔΗΣΥΕ συμφώνησε 40 ευρώ μεικτά για τους 1600 χαμηλόμισθους και 100-250 μεικτά για τα στελέχη του δικτύου; Κι αυτά σε 2 δόσεις, το 2026 και το 2027;

·      Έχει ή όχι μεγαλώσει σε δυσθεώρητα ύψη η ανισότητα και ψαλίδα ανάμεσα στις αποδοχές των μεγαλοστελεχών και τους μισθούς των εργαζόμενων;

·      Πάλι θα ψάχνουμε τη μισθοδοσία μας και θα ρωτάμε ΠΟΤΕ θα πάρουμε κάποια αύξηση;

·      Πάλι δεν θα καταλαβαίνουμε αν και πόσο αύξηση πήραμε, αφού δεν φαίνεται διαφορά με 20- 30 ευρώ καθαρά;;

·      Πάλι θα πηγαίνουμε στη δουλειά με κατεβασμένα μούτρα, γιατί δεν αντέχεται αυτή η πίεση κι οι συνθήκες γαλέρας;

·      Δημιουργούνται ή όχι δύο κατηγορίες εργαζομένων, ακόμη και στο θέμα του Λογαριασμού Αποκατάστασης Τέκνων; Οι συνάδελφοι πριν το 2008 που έχουν ενταχθεί στην προικοδότηση, και οι συνάδελφοι μετά το 2008 που θα έχουν ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο, από το 2026 και μετά, χωρίς σαφή εικόνα για τους όρους.

·      Γιατί ο ΣΥΕΤΕ δεν επέμεινε στο ζήτημα των προσλήψεων; Αφού είχε ανακοινωθεί κάποιος διαγωνισμός για το δίκτυο, έπρεπε να μην υποχωρήσουμε από το αίτημα της αύξησης του αριθμού των προσλήψεων. Ανακοίνωσαν 70 προσλήψεις, όταν τα κενά σύμφωνα με το δικό τους οργανόγραμμα είναι πολυ παραπανω.

·      Γιατί αμέσως αποδέχθηκαν τον ισχυρισμό της Διοίκησης ότι «δεν συζητάει πια για τη 12ετία», τα κλεμμένα που μας χρωστούν για το επίδομα πολυετίας και τα μισθολογικά κλιμάκια; Επειδή η ΟΤΟΕ αποφάσισε να πάει δικαστικά, λες και δεν ξέρουμε πώς λειτουργεί η αστική δικαιοσύνη;

Ακόμα και στα αιτήματα για την οικογένεια, που είχαμε στο πλαίσιο διεκδικήσεων και είναι καλοδεχούμενα, η Διοίκηση δέχθηκε όσα αφορούν λίγους. Το σχολικό βοήθημα τον Σεπτέμβρη για όσους έχουν παιδιά στο σχολείο, ενώ υπάρχει σε άλλες τράπεζες, αρνήθηκαν να το θεσπίσουν.

Και για να μιλάμε με παραδείγματα, ένας υπάλληλος δικτύου, που δεν κατέχει κάποιο κλιμάκιο ευθύνης, θα λάβει 40 ευρώ μεικτά σε 2 δόσεις! (2% αύξηση τον 10/2025, κι άλλο 2% τον 12/2026). Ένας συνάδελφος προϊστάμενος σε διεύθυνση, θα λάβει 50-70 ευρώ αύξηση στο επίδομα ευθύνης σε 2 δόσεις! (τα μισά τον 07/2026 και τα άλλα μισά 1/12/2027).

Αυτές είναι οι περίφημες «αυξήσεις», κάτω κι από τον πληθωρισμό. Δεν σχολιάζουμε το γεγονός ότι οι συνδικαλιστές της ΔΗΣΥΕ πανηγυρίζουν για την αύξηση 2% της κλαδικής σύμβασης που θα ισχύσει από 1/7 αντί για 1/12 (δηλαδή αυτή που κατακεραύνωναν πριν 3 μήνες). Αυτά ακούει κι η Διοίκηση και γίνεται ολοένα πιο ασύδοτη, στα θεσμικά και στα πρακτικά εργασιακά ζητήματα. Κι όμως, στο ΔΣ μας είπαν ότι είναι η καλύτερη σύμβαση των τελευταίων 20 ετών.

Και το κυριότερο, είχαν το θράσος να εντάξουν στα αιτήματα της απεργίας την απαίτηση της Διοίκησης για ένταξη όλων των ειδικών συνεργατών (1100 σύνολο) ανεξαιρέτως στον κανονισμό εργασίας! Δηλαδή, «φυτευτοί», που προσλαμβάνονται με αδιαφανείς διαδικασίες μέχρι και σήμερα, ως μεγαλοστελέχη από άλλες τράπεζες, παιδιά διευθυντών, όσοι προσλαμβάνονται μέχρι και σήμερα από τα παράθυρα και τοποθετούνται σε υψηλόβαθμες θέσεις, να ενταχθούν έτσι απλά εν μια νυκτί. Όταν το 2014, θυμίζουμε, είχαν γίνει εκλογές στο ΣΥΕΤΕ για τις προσλήψεις τέκνων συνδικαλιστών ως ειδ. συνεργάτες!

Εμείς το λέμε καθαρά: δεν μπορεί να υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά. Δεν μπορεί να ενταχθούν όλοι οι παραπάνω και να μένουν εκτός οι ενοικιαζόμενοι συνάδελφοι μέσω εταιρειών, πολλοί από τους οποίους εργάζονται 10-20 χρόνια στην Τράπεζα με μισθούς 800-900 ευρώ , χωρίς δικαιώματα. Δεν γίνεται να μην έχουν ενταχθεί ήδη στον κανονισμό οι συνάδελφοι των συνεταιριστικών τραπεζών, όπως έγινε με τους συναδέλφους από Probank και  FΒΒ. Δεν δεχόμαστε να παραμένουν ακόμη τόσα χρόνια εκτός κανονισμού οι νέοι συνάδελφοι που ήρθαν με το πρόγραμμα υποτροφίας ΙΚΥ πριν 10 χρόνια, από θυγατρικές τράπεζες, τέκνα θανόντων που προσλήφθηκαν με ατομική σύμβαση, χαμηλόμισθοι ειδικοί συνεργάτες, ενώ για αντίστοιχες περιπτώσεις είχαν γίνει ειδικές επιχειρησιακές συμβάσεις. Ας γίνουν αυτές οι εντάξεις, χωρίς αλλαγή του κανονισμού εργασίας. Δεν πρέπει να νομιμοποιηθεί η παραβίαση του κανονισμού.

Ρωτάμε: γιατί η Διοίκηση προσλαμβάνει κάθε μέρα αδιαφανώς ειδικούς συνεργάτες για τις ανάγκες των διευθύνσεων, εκτός κανονισμού εργασίας, και ζητάει ταυτόχρονα αυτοί οι ειδικοί συνεργάτες να ενταχθούν στον κανονισμό; Γιατί δεν κάνουν προσλήψεις με διαγωνισμό; Ας το απαντήσουν αυτό, όλες οι άλλες παρατάξεις του ΣΥΕΤΕ και οι Σύλλογοι που συμφωνούν πια με την απαίτηση της Διοίκησης για ένταξη όλων των ειδικών συνεργατών.

Το τονίζουμε: ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΝ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, χωρίς έκτακτη Γενική Συνέλευση, ενημέρωση των συναδέλφων και απόφαση από τους ίδιους. Αν αυτοί παζάρεψαν τον κανονισμό εργασίας, για να πάρουν τα ψίχουλα από τη Διοίκηση, πρόβλημά τους. Θα λογοδοτήσουν όμως στους εργαζόμενους.

Όχι στη ζωή με το κομμάτι, οι ανάγκες μας είναι για τώρα κι όχι «με δόσεις»!

Είχαμε μια πραγματική ευκαιρία με τη μεγάλη απεργία στις 27-30 Ιουνίου, τέλη του εξαμήνου, που πραγματικά ζόρισε τη Διοίκηση. Έφτασαν στο σημείο οι Διοικούντες να πιέσουν ακόμη και στα καταστήματα, να δουλέψει ο κόσμος δήθεν να πιάσει το στόχο για να πάρει bonus...

Κι αφού δεν τσίμπησαν οι συνάδελφοι, και η απεργία την Παρασκευή έφτασε σε τεράστια ποσοστά, έφτασαν στο σημείο να στείλουν το Διευθυντή Ασφάλειας έξω από το Κατ/μα Σταδίου όπου βρισκόμασταν απεργοί συνάδελφοι και μέλη της Διοίκησης του ΣΥΕΤΕ, να μας τρομοκρατήσει και να μας στείλει την αστυνομία!

Συνάδελφοι διατράνωναν τη βούλησή τους να συνεχιστεί η απεργία κι ο αγώνας κι από 1η Ιουλίου, καθώς θα στοίχιζε πραγματικά στην Τράπεζα και υπήρχε δυνατότητα να πετύχουμε μια πραγματική νίκη. Ειδικά όταν έμαθαν την πρόταση της Διοίκησης, καθώς στο viber του ΣΥΕΤΕ (δηλ. της ΔΗΣΥΕ) δεν αναφέρονταν οι πραγματικές ημερομηνίες, ούτε λεπτομέρειες... Αυτήν την πρόταση για κλιμάκωση του αγώνα καταθέσαμε κι εμείς στη συνεδρίαση του ΔΣ του ΣΥΕΤΕ.

Εφόσον πρώτη φορά συμμετείχαμε στις διαπραγματεύσεις, είδαμε τη στάση της Διοίκησης, πώς καθυστερούσε και δεν ικανοποιούσε τα αιτήματά μας. Με ευθύνη της πλειοψηφούσας ΔΗΣΥΕ, χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Φτάσαμε στο τέλος της 3μηνης μετενέργειας. Αρνήθηκαν να κάνουν συγκεντρώσεις, συνελεύσεις, να ενεργοποιήσουν τις ΕΑΚ και τα νομαρχιακά παραρτήματα. Για να γίνει ένας αγώνας όσο γίνεται πιο «μαζεμένος», χωρίς δυναμική.

Αυτά τα ζητήματα φυσικά τα θέτουμε την ώρα του αγώνα, γιατί τότε παίζουν ρόλο για την έκβαση. Μας κάνει εντύπωση που η Ενιαία (ΠΑΜΕ) επέλεξε να μας ασκήσει «δεξιά» κριτική με τα επιχειρήματα του αστικοποιημένου συνδικαλισμού, ενώ άφησε στο απυρόβλητο τη ΔΗΣΥΕ. Κι ενώ 7 μήνες μετά τις εκλογές , έχουν 2 αποσπασμένες συναδέλφισσες μη εκλεγμένες με 1 έδρα στο ΔΣ, ενώ ως Πρόταση Προοπτικής έχουμε 3 έδρες και καμία απόσπαση.  

Η ΔΗΣΥΕ ακύρωσε την πραγματική δυναμική που υπήρχε από τους αγώνες των συναδέλφων κι από τη διαπαραταξιακή ομάδα, όταν τέλη Ιουνίου μάθαμε ότι πήγαιναν και διαπραγματεύονται μόνοι τους οι Πρόεδρος και Γ. Γραμματέας του ΣΥΕΤΕ. Ακόμη και μετά την απεργία, μόνοι τους κατέληξαν σε αυτή τη συμφωνία μετά από 3ωρη συνάντηση με τη Διοίκηση και μετά φώναξαν τη διαπαραταξιακή ομάδα για να μας ανακοινώσουν τι κατέληξαν. Ήταν όλα στημένα.

Ρωτήσαμε πόσο κόστισε αυτή η σύμβαση στην Τράπεζα, δεν μας απάντησαν. Πραγματικά, λάδι την έβγαλε η Διοίκηση με κάτι ελάχιστα εκατομμύρια σε 3 χρόνια. Οι μέτοχοι όμως έλαβαν 402 εκ μέρισμα φέτος, και το ίδιο ετοιμάζονται και για του χρόνου!

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Την ίδια περίοδο με εμάς, έκαναν απεργία τέλη Ιουνίου και οι ναυτεργάτες στη γραμμή της Αδριατικής για Ιταλία. Απέναντι σε εργοδότες εξίσου ισχυρούς με τους τραπεζίτες. Με δέκα συνεχόμενες μέρες 24ωρης απεργίας, αλληλεγγύη από δεκάδες σωματεία και εργατικά κέντρα, πέτυχαν 300 ευρώ αύξηση και άλλα θεσμικά αιτήματα. Πέτυχαν μια πραγματική νίκη γιατί ο αγώνας βασίζονταν και συνεχίζονταν με καθημερινές γενικές συνελεύσεις, και η συμφωνία ψηφίστηκε από τους ίδιους τους εργαζόμενους.

Ο ΣΥΕΤΕ γιατί ποτέ δεν θέτει τη συμφωνία στην κρίση των εργαζόμενων για λήψη απόφασης;

Προτίμησαν αντ΄ αυτού να τη ψηφίσουν μόνοι τους οι συνδικαλιστές της ΔΗΣΥΕ στο ΔΣ του ΣΥΕΤΕ στις 2/7. Με οριακή πλειοψηφία 13 στους 25, αποφάσισαν να κλείσουν την απεργία και να δώσουν ένα «δωράκι» στη Διοίκηση. Μια σύμβαση που της δίνει τη δυνατότητα να συνεχίζει το έργο της διάλυσης των εργασιακών μας δικαιωμάτων και της σύνδεσης μισθού – παραγωγικότητας, μέσω των μεταβλητών αποδοχών. Και να ετοιμάζεται να αλλάξει και τον κανονισμό εργασίας.

Τελικά, και στην κλαδική σύμβαση και στην επιχειρησιακή σύμβαση το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: οι τράπεζες με αμύθητα κέρδη «τη βγάζουν λάδι». Και για αυτό φροντίζουν ΠΑΣΚΕ - ΔΗΣΥΕ και ΔΑΚΕ που τις υπογράφουν και τις υπερασπίζονται, είτε σε ΟΤΟΕ είτε σε ΣΥΕΤΕ. Αυτός είναι ο υποταγμένος συνδικαλισμός. Κουβέντα για το νέο νόμο του Υπουργείου Εργασίας που φέρνει η ΝΔ μέσα στο καλοκαίρι, για 13 ώρες εργασία στον ίδιο εργοδότη!

Στο χέρι μας είναι η οριακή πλειοψηφία που έχουν αυτές οι παρατάξεις είτε στην ΟΤΟΕ είτε στο ΣΥΕΤΕ, να ανατραπεί από τη βάση των συναδέλφων. Για να δούμε μια άσπρη μέρα. Όπως απορρίπτουμε αυτά τα σχέδια της εργοδοσίας, όπως έδειξε η συμμετοχή στην απεργία, έτσι να απορρίψουμε κι αυτό το συνδικαλισμό, του συμβιβασμού και της υποταγής. Να μην τους κάνουμε τη χάρη. Να παλεύουμε κάθε μέρα, με συναδελφικότητα, ανθρωπιά, αγωνιστικό πνεύμα, αξιοπρέπεια, και χωρίς να χαρίζουμε τίποτα σε όσους μας κλέβουν τη ζωή.

Ιούλιος 2025

e-mail:protasiprooptikis@gmail.com, Ιστοσελίδα: protasiprooptikis.blogspot.com

6980925499, 6947724051 , 34709, 69321 (διεπ.)

Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025

Νέα ανακοίνωση για τη δικαίωση των 3 συναδέλφων απολυμένων στην Attica Bank

 

Να επαναπροσληφθούν τώρα οι τρεις συνδικαλιστές

 στην Attica Bank!

 

Όπως ήταν αναμενόμενο, δικαιώθηκαν οι συνάδελφοι στην Επιθεώρηση Εργασίας όπου προσέφυγαν τέλη Μαΐου. Η εργοδοσία κλήθηκε να εξετάσει την επαναπρόσληψή τους.

Αποδείχτηκε το προφανές: οι απολύσεις ήταν καθαρά για συνδικαλιστικό λόγο, όπως κι η ίδια η τράπεζα παραδέχεται.

Δηλαδή, ότι τους απέλυσε εξαιτίας της συνδικαλιστικής ανακοίνωσης τη μέρα της γυναίκας 8 Μάρτη, υπέρ της απολυμένης συναδέλφισσας από το κατάστημα Κέρκυρας. Τόσο ευαίσθητη η Διοίκηση της Attica Bank

Στο Γενικό Συμβούλιο της ΟΤΟΕ στις 2 Ιουνίου, υποστηρίξαμε κι εμείς το προφανές: να γίνει νέα απεργία, να γίνει έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Υπαλλήλων Attica Bank όπου είναι μέλη οι 3 συνάδελφοι, να υπάρξει δηλαδή συνδικαλιστική και συλλογική δράση όλο το μήνα Ιούνιο. Με τους εργαζόμενους να γίνουν κοινωνοί πραγματικοί του αγώνα.

Πώς είναι δυνατόν να μην έχει γίνει μια Γενική Συνέλευση;; Πώς θα σπάσει ο φόβος που θέλει η εργοδοσία να επιβάλει, όπως έκανε με την απαράδεκτη επιστολή προς την ΟΤΟΕ;

Η πλειοψηφία της ΟΤΟΕ, ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ, αφού ξεκίνησε τη γνωστή φιλολογία περί αποτυχίας των απεργιών και των αγώνων, πρότεινε να μην γίνει καμία νέα κινητοποίηση και να αναμένουμε την απόφαση του δικαστηρίου, στις 2/7, για τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσαν οι συνάδελφοι.

Όλοι καταλαβαίνουν ότι μόνο μια 24ωρη απεργία της ομοσπονδίας δεν αρκεί για να παρθούν πίσω οι απολύσεις. Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης, μέχρι στιγμής και το πρωτοβάθμιο σωματείο δεν έχει κάνει ένα σοβαρό αγώνα, πολύ περισσότερο που απολύθηκε η μία εκ των 9 μελών του ΔΣ.

Επιμένουμε να γίνει άμεσα έκτακτη Γενική Συνέλευση του ΣΥΤΑ και του Συλλόγου Παγκρήτιας, που ελέγχονται από την ΠΑΣΚΕ και τη ΔΗΣΥΕ αντίστοιχα.

Οι συνάδελφοι να επιστρέψουν άμεσα στην εργασία τους!

Ούτε σκέψη για ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης!

Οι απολύσεις στις τράπεζες δεν πρέπει να περάσουν!

 

18/6/2025

https://pantrapezikosxhma.blogspot.com/ 6947724051


Τετάρτη 21 Μαΐου 2025

Ανακοίνωση κάλεσμα στην απεργία ενάντια στις απολύσεις στην Attica Bank



 
 

Στις 23 Μαΐου απεργούμε για την ανάκληση των απολύσεων

και το δικαίωμα στο συνδικαλισμό!

 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

 

Ο κλάδος πρέπει να δώσει επιτέλους μια δυναμική συλλογική απάντηση στην απαράδεκτη κίνηση της Attica Bank  να απολύσει τους 3 ενεργούς συνδικαλιστές πριν λίγες μέρες!

 

Απεργούμε και ξεσηκωνόμαστε γιατί:

·      Η Διοικηση της Attica πρέπει να λάβει το μήνυμα ότι ο συνδικαλισμός δεν ποινικοποιείται! Οι απολύσεις αυτές πρέπει να ανακληθούν άμεσα, καθώς αποτελεί πρόκληση για το εργατικό κίνημα να απολύεται ολόκληρη παράταξη επειδή υπερασπίστηκε στις 8 Μάρτη μια απολυμένη συναδέλφισσα, η οποία δικαιώθηκε και δικαστικά!

·      Η διοίκηση Βρεττού έχει το θράσος να υπερασπίζεται τις απολύσεις των τριών συναδέλφων, θράσος που απέκτησε από τις κυβερνήσεις που την ανακεφαλαιοποίησαν με τα εκατομμύρια του ελληνικού λαού και αντί να τεθεί σε δημόσιο έλεγχο, την μανταζάρουν τώρα οι γιάπηδες.

·      Οι απολύσεις δεν χωρίζονται σε αιτιολογημένες και αναιτιολόγητες, σε εργαζομένων και συνδικαλιστών, σε νόμιμες και παράνομες. Η απόλυση της συναδέλφισσας από το κατάστημα Κέρκυρας κρίθηκε δικαστικά ως καταχρηστική, σίγουρα κι αυτές θα κριθούν, όμως πλέον βάσει νόμου Χατζηδάκη δεν είναι υποχρεωτική η επαναπρόσληψη. Άλλωστε, υπάρχει αιτία γι αυτές τις απολύσεις, κι αυτή είναι ότι η ανακοίνωσή τους ενόχλησε και έπρεπε να διωχθούν για τη συνδικαλιστική δράση. Αυτές οι απολύσεις είναι απαράδεκτες και ΑΔΙΚΕΣ, στηρίζονται στους αντεργατικούς νόμους όλων των κυβερνήσεων! 

·      Οι τράπεζες ανακοινώνουν κάθε μέρα αμύθητα κέρδη, τα μεγαλοστελέχη λαμβάνουν προκλητικούς μισθούς και μπόνους, και για μας έχουν μόνο εντατικοποίηση, καθηλωμένους μισθούς και θέλουν να μην διαμαρτυρόμαστε κιόλας!

·      Η τρομοκρατία που ασκεί η Διοίκηση της Attica πρέπει να σπάσει. Να μην περάσει ότι όποιος «μιλάει» θα διώκεται.

·      Η κυβέρνηση της ΝΔ πρέπει να νοιώσει την ανάσα του εργατικού κινήματος, καθώς μέλημά τους είναι πώς θα υπερασπίζονται τους εργοδότες. Ο Γ. Γραμματέας του Υπουργείου Εργασίας απάντησε στην ΟΤΟΕ σαν Πόντιος Πιλάτος.  Όλα στους τραπεζίτες από τον Μητσοτάκη, να μην το δεχθούμε!

·      Η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας. Θέλουν να μας πείσουν ότι ο αγώνας δεν έχει κέρδος. Όμως δεν είναι έτσι, η αλληλεγγύη νίκησε στους εκπαιδευτικούς και η συναδέλφισσα Χρύσα Χοτζόγλου  που είχε τεθεί σε αργία από τον Πιερρακάκη, επέστρεψε στη δουλειά πριν λίγες μέρες λόγω του τεράστιου κινήματος αλληλεγγύης!

 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Στην κλαδική σύμβαση που υπογράφτηκε πρόσφατα, τονίσαμε ότι δεν υπήρχε ρήτρα περί μη απολύσεων και ήταν ένας από τους λόγους που την καταψηφίσαμε. Δυστυχώς, η Attica έκανε χρήση των νόμων και εκμεταλλεύτηκε ότι δεν υπήρχε τέτοια ρήτρα .

Είναι στο χέρι μας να επιστρέψουν στη δουλειά οι 3 συνάδελφοι, καθώς και η απολυμένη συναδέλφισσα που κατήγγειλε τον διευθυντή της για παρενόχληση και γι αυτό η Τράπεζα την απέλυσε. Κατά τα άλλα, διαφημίζουν συνεχώς πόσο νοιάζονται για την ισότητα των δύο φύλων.

Θα είμαστε όλοι και όλες στην απεργία και στο δρόμο!

Όλοι στις συγκεντρώσεις σε κάθε πόλη, έξω από κάθε κατάστημα της τράπεζας Αττικής.

Η ΟΤΟΕ να κλιμακώσει τώρα τον αγώνα και με νέες απεργίες, συγκεντρώσεις, συνελεύσεις σε κάθε τράπεζα, όλα τα σωματεία να μπουν στον αγώνα.  Ο αγώνας πρέπει να συνεχιστεί μέχρι να γυρίσουν στη δουλειά οι συνάδελφοί μας.

 

Όλοι και όλες στην περιφρούρηση της απεργίας

Δεν πάμε για δουλειά – δεν τηλεργαζόμαστε

 

Όλοι και όλες στη συγκέντρωση Αθήνα στα κεντρικά της Διοίκησης της Attica Bank στις 7.45  (Λεωφ. Κηφισίας 260 -262, Χαλάνδρι)

 

https://pantrapezikosxhma.blogspot.com/ 6947724051

 

Πέμπτη 15 Μαΐου 2025

Συνεδρίαση ΓΣ ΟΤΟΕ, 19/5

 

Τη Δευτέρα 19/5  θα γίνει συνεδρίαση του ΓΣ της ΟΤΟΕ με θέμα:

 

- Απολύσεις στην Attica Bank - ενημέρωση - λήψη απόφασης

 

 

Τετάρτη 14 Μαΐου 2025

Αίτημα σύγκλησης του Γενικού Συμβουλίου της ΟΤΟΕ για τις απολύσεις στην Attica Bank

  

Αγωνιστική Ενότητα Τραπεζοϋπαλλήλων

 

Προς τον Πρόεδρο, Γ. Γραμματέα και την Εκτελεστική Γραμματεία της ΟΤΟΕ

 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

 

Ζητούμε την άμεση σύγκληση του Γενικού Συμβουλίου με θέμα ημερήσιας διάταξης τις απολύσεις εργαζόμενων -συνδικαλιστών στην Attica Bank.

 

Νάνση Κωτίτσα

Μέλος ΓΣ ΟΤΟΕ

 

 

14/5/2025

https://pantrapezikosxhma.blogspot.com/ 6947724051

Παρασκευή 9 Μαΐου 2025

Ανακοίνωση για τις απαράδεκτες απολύσεις συνδικαλιστών στην Attica Bank

 

Πάρτε πίσω τώρα τις απολύσεις

των τριών συνδικαλιστών στην Attica Bank!

 

Η νέα Διοίκηση της Attica, μετά από τη συγχώνευση με την Παγκρήτια και τη συνδρομή του εφοπλιστικού κεφαλαίου, έδειξε ήδη τα δόντια της. Εν μια νυκτί, 3 συνάδελφοι συνδικαλιστές από συγκεκριμένη παράταξη βρήκαν την απόλυση στην πόρτα τους (6/5) που επιδόθηκε με δικαστικό επιμελητή!

Πρόκειται καθαρά για συνδικαλιστικές διώξεις, και μάλιστα απολύσεις. Η μία συναδέλφισσα είναι εκλεγμένο μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων Τράπεζας Αττικής, ο δεύτερος αντιπρόσωπος στο συνέδριο της ΟΤΟΕ, και ο τρίτος δραστηριοποιείται στο ΕΚΑ.

Οι συνάδελφοι το μόνο «μεμπτό» που έκαναν ήταν ότι εξέδωσαν συνδικαλιστική ανακοίνωση στις 8 Μάρτη, ημέρα της γυναίκας, με αναφορά στη δικαστική δικαίωση συναδέλφισσας, μητέρας 3 παιδιών, που είχε απολυθεί το 2023, εκφράζοντας την αλληλεγγύη τους.

Το HR, σε μια πρωτοφανή κίνηση για τα δεδομένα στο χώρο των τραπεζών, κάλεσε τη συνδικαλίστρια σε απολογία, ζητώντας να απαντήσει «αν συμφώνησε ή συνέπραξε στη σύνταξη της ανακοίνωσης κι αν εγκρίνει το περιεχόμενό της»!!!

Σε συνέχεια της από κοινού απάντησης των 3 συναδέλφων, που υπέγραψαν ως η συντονιστική επιτροπή της παράταξης, η Τράπεζα 1 μήνα αργότερα τους απέλυσε. Δεν τηρήθηκε ούτε ο κανονισμός εργασίας, που προβλέπει πειθαρχική εξέταση, γιατί προφανώς η νέα Διοίκηση θέλει ένα στείλει ένα ξεκάθαρο τρομοκρατικό μήνυμα!

Η Attica Bank κάνει χρήση όλου του αντεργατικού νομοθετικού πλαισίου των τελευταίων κυβερνήσεων που επιτρέπει τις απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα, ενώ σύμφωνα με το νόμο 4808/21 (Χατζηδάκη) ακόμα και σε περίπτωση δικαίωσης, δεν είναι υποχρεωμένη η εργοδοσία να τους προσλάβει ξανά. Εκμεταλλεύεται επίσης την έλλειψη αγωνιστικών αντανακλαστικών από την συνδικαλιστική εκπροσώπηση του κλάδου που πετάει το μπαλάκι στη δικαιοσύνη για την επίλυση εργατικών διαφορών.

Σε αυτό το ευνοϊκό πλαίσιο για τους εργοδότες, τις τελευταίες μέρες είχαμε την απόλυση του συνδικαλιστή Γενηδούνια στον ΟΣΕ, ο οποίος κατήγγειλε τη διάλυση του οργανισμού πριν το έγκλημα των Τεμπών, τις απολύσεις όλης της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής στο Allou Fun Park μόλις έφτιαξαν σωματείο, τις απολύσεις στη Speedex.

Το συμπέρασμα είναι ότι ο συνδικαλισμός, η οργάνωση των εργαζομένων, οι αγώνες τούς απειλούν και γι’ αυτό προσπαθούν να απαλλαγούν απ΄ αυτούς. Θέλουν να φιμώσουν τις συνδικαλιστικές φωνές μας και να σπείρουν το φόβο. Να μην τους περάσει!

Οι απολύσεις αυτές πρέπει να ανακληθούν, όλοι καταλαβαίνουμε τι σημαίνει ένα τέτοιο τετελεσμένο στον κλάδο. Ο ΣΥΤΑ , αλλά και ο Σύλλογος της πρώην Παγκρήτιας, πρέπει άμεσα να προχωρήσουν σε απεργιακή κινητοποίηση, εάν δεν ανακληθούν οι απολύσεις μέχρι τη λήξη της 3ωρης στάσης εργασίας που αποφασίστηκε για τη Δευτέρα 12/5: 12.15-15.15). Η ΟΤΟΕ πρέπει να ενημερώσει τους εργαζόμενους σε όλες τις τράπεζες και να συγκαλέσει Γενικό Συμβούλιο για αγωνιστικές αποφάσεις σε όλο τον κλάδο. Μέχρι να πετύχουμε την ανάκληση.

Κάθε απόλυση στον κλάδο πρέπει και θα μας βρίσκει απέναντι.

9/5/2025

https://pantrapezikosxhma.blogspot.com/ 6947724051

Δευτέρα 5 Μαΐου 2025

Ανακοίνωση για τη νέα κλαδική σύμβαση Τραπεζών - ΟΤΟΕ

 

Αγωνιστική Ενότητα Τραπεζοϋπαλλήλων

 
 


 

Κλαδική σύμβαση: μνημείο συνδικαλισμού της καρέκλας

 

     

Η νέα συμφωνία ΟΤΟΕ - τραπεζών ανέδειξε με τον πιο εύγλωττο τρόπο τις παθογένειες του συνδικαλιστικού κατεστημένου στον κλάδο μας. Απέδειξε ότι οι αλλαγές στο Προεδρείο της Ομοσπονδίας και η όξυνση του ανταγωνισμού μεταξύ πρώην και νυν μελών δεν έφερε καμία αλλαγή πλεύσης, παρά μόνο ρητορικές αντιπαραθέσεις και διεκδικητικά πλαίσια για εκγύμναση των συνδικαλιστών της καρέκλας.  

Άλλωστε, είναι οι ίδιες παρατάξεις πάνω κάτω: ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ, με κυριαρχία των εργοδοτικών συνδικαλιστών Alpha Eurobank, όπως ίσχυε και τα προηγούμενα χρόνια με ευθύνη της ΔΗΣΥΕ που συγκυβερνούσε μαζί τους.  

      Συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι πρόκειται για μία σύμβαση που: 

·       αφορά λίγο πάνω από τους μισούς εργαζόμενους στον κλάδο, αφήνοντας απέξω τους χιλιάδες ελαστικά εργαζόμενους (με ατομικές συμβάσεις, ενοικιαζόμενους, με δελτία παροχής υπηρεσιών κα) 

·       συνομολογεί συνέχιση των μειώσεων που υπογράφτηκαν από την προηγούμενη κλαδική 

·       και κυρίως, δεν απηχεί τις δυνατότητες των εργαζομένων που δεν κλήθηκαν ούτε σε μία κινητοποίηση παρά μόνο σε αγωνιστική ετοιμότητα που δεν δοκιμάστηκε ποτέ!  

Το Γενικό Συμβούλιο της OTOE στις 1/4 συγκλήθηκε μετά από 2 αναβολές απλώς για να επικυρώσει και όχι να συζητήσει επί της ουσίας την προτεινόμενη συμφωνία.  

Από τις 5 προτάσεις που κατατέθηκαν (οι 4 εκ των οποίων υποστήριζαν τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων με συγκεκριμένο πλαίσιο για την καθεμιά, ανάμεσά τους και αυτό της Αγωνιστικής Ενότητας) επικυρώθηκε με οριακή πλειοψηφία 38-37 αυτό του Προεδρείου.  

Από το σύνολο των διεκδικήσεων και των κόκκινων γραμμών, οι 6 συναντήσεις (που σύμφωνα με έμπειρο συνδικαλιστικό στέλεχος της Alpha Bank ήταν επί της ουσίας 9, γιατί μετράει και τις διακοπές που γίνονταν σε κάποιες από αυτές...) οδήγησαν σε αυτό που όλοι διαβάσαμε, δηλαδή σε «αυξήσεις» κάτω από τον επίσημο πληθωρισμό, όπως αυτές που υπογράφτηκαν με την προηγούμενη κλαδική, του ξεζουμίσματος και της τεράστιας υποτίμησης της εργασίας μας. 

Δεν έλειψαν και στιγμές αυτοκριτικής από τη ΔΗΣΥΕ που βρισκόταν το 2022 στο Προεδρείο και τη διαπραγματευτική ομάδα: "δεν είχε κάνει σωστή ανάγνωση της συγκυρίας". Αυτό βέβαια θα συμβαίνει πάντα όταν δέχεσαι τα όρια που σου βάζουν οι άλλοι και δεν κάνεις κανέναν αγώνα για να διεκδικήσεις.  

Συνάδελφοι/ισσες, τα επιχειρήματα υπέρ της νέας κλαδικής σύμβασης μοιάζουν βγαλμένα από τμήματα Marketing, επιχειρήματα που βαφτίζουν το 8% σε βάθος τριετίας ως διψήφιο ποσοστό.  Παροχές υπό τον όρο της κερδοφορίας των τραπεζών και των αποφάσεων Γ. Συνελεύσεων μετόχων, ως επαναφορά του μισού μισθού.

Μέχρι και επαίνους για την πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη ακούσαμε από χείλη συνδικαλιστή της ΔΑΚΕ από την Εθνική Τράπεζα, αποσπασμένου στην ΟΤΟΕ!   

Η παράταξη της Συνδικαλιστικής Πρωτοπορίας (ΣΕΥΤΠΕ) που ανήκει στον χώρο της κεντροαριστεράς ξεπλένει με την υπερψήφιση αυτής της σύμβασης τις δυνάμεις του υποταγμένου συνδικαλισμού και τα τσιράκια της ΝΔ.  

Δεν κερδίσαμε τίποτα: ούτε τη μείωση του χρόνου εργασίας λόγω της τεχνολογίας, ούτε φρένο στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, και φυσικά επισφραγίστηκε η σύνδεση μισθού – παραγωγικότητας που τόσο θέλουν οι τραπεζίτες!  

Κερδισμένες οι τράπεζες λοιπόν, αφού με τεράστια κερδοφορία δις ευρώ τα τελευταία χρόνια, προκλητικές αμοιβές για τα στελέχη τους, πάρτι εκατομμυρίων σε εργολάβους και κανάλια για να εξαγοράζουν τη σιωπή τους, πέτυχαν μια σύμβαση που δεν τους κοστίζει τίποτα μισθολογικά ! Αφού για το 2025, τελικά μένει αναγωγικά μόλις μια αύξηση 1,25% (2% από 1/7/25 και 2% από 1/12/25). Τόσο μας επιφύλαξαν... 

            Οι 4 διευθύνοντες σύμβουλοι όμως των 4 συστημικών τραπεζών, το 2024 είχαν αποδοχές 7,566 εκ ευρώ (αύξηση 45% από το 2023)!

Δεν είναι τυχαίο ότι αμέσως μετά από την υπογραφή της σύμβασης, με τη σειρά τους οι τράπεζες ανακοίνωσαν προκλητικά προγράμματα διάθεσης χιλιάδων μετοχών και χιλιάδων ευρώ ως bonus σε μια χούφτα μεγαλοστελέχη ! 

Σαν Αγωνιστική Ενότητα, επιμένουμε στη δύναμη της οργάνωσης από τα κάτω και στον ακηδεμόνευτο από κόμματα και παρατάξεις συνδικαλισμό. Στην αξία της μάχης που δίνεται κι ας μην είναι νικηφόρα. Συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων, συλλογικές διαδικασίες συνελεύσεων, δημοκρατία στους χώρους δουλειάς.

 Στις δύσκολες εποχές για τον κόσμο της εργασίας, οι επόμενες μάχες πρέπει να δοθούν στη βάση της αλληλεγγύης και των κοινών εργατικών συμφερόντων. 

Μάιος 2025

https://pantrapezikosxhma.blogspot.com/, 6947724051