Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016

Ανακοίνωση της Αγ. Πρωτοβουλίας για τις απολύσεις στν Alpha Bank

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ, Ιούλιος 2016 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες 
 Την ώρα που ο Σύλλογος Προσωπικού ALPHA BANK καθώς και ο ΕΝ.Α.Σ εργαζομένων alpha-Εμπορικής ενημερώνουν τους συναδέλφους για πακέτα-προσφορές διακοπών δύο τουλάχιστον συνάδελφοί μας έχουν απολυθεί ενώ αρκετοί άλλοι βρίσκονται αντιμέτωποι με πιέσεις και εκβιασμούς προκειμένου να αποχωρήσουν από την τράπεζα. 
 Η συνάδελφός  μας  Αγάθη  Τσουκιά αφού πρώτα δέχτηκε αφόρητη πίεση και εκβιασμούς από την Π. Κονιδάρη για να παραιτηθεί,  εκβιασμούς στους οποίους αντιστάθηκε με θάρρος καταγγέλλοντας την απαράδεκτη πρακτική  του ανθρώπινου δυναμικού μέσα από τον Σύλλογο της πρώην Ιονικής, στη συνέχεια υποαξιολογήθηκε αναδρομικά για τρία χρόνια και απολύθηκε! 
Ταυτόχρονα η τράπεζα έχει προχωρήσει και σε δεύτερη απόλυση συναδέλφου ο οποίος έχει προσληφθεί με τον Ν.1648/83, απόλυση παράνομη αφού για να καταγγελθεί η σύμβαση  ατόμων που έχουν προσληφθεί με αυτόν τον νόμο απαιτείται έγκριση από αρμόδια επιτροπή. 
Και βέβαια η προκλητικά αυταρχική πρακτική της διοίκησης δεν σταματά εδώ, εμφανίζονται νέα κρούσματα άσκησης πιέσεων  σε συναδέλφους οι οποίοι απειλούνται με μετακίνηση από τον τόπο στον οποίο εργάζονται και έχουν χτίσει τη ζωή τους, προς άλλες περιοχές και πόλεις της Ελλάδας, με στόχο να αναγκαστούν να παραιτηθούν! 
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, 
Η συνάδελφος  Α. Τσουκιά σήμερα βρίσκεται σε δικαστικό αγώνα εναντίον της τράπεζας με αίτημα την επαναπρόσληψή της. 
Αυτός ο αγώνας πρέπει να μας βρει όλους αλληλέγγυους, οφείλουμε να τον αναδείξουμε και να τον στηρίξουμε 
  1. Γιατί κανένας εργαζόμενος δεν περισσεύει, αυτοί που περισσεύουν είναι οι τραπεζίτες και τα ακριβοπληρωμένα στελέχη τους που στέκουν όρθιοι από τον δικό μας κόπο, από τη δική μας δουλειά και την απλήρωτη υπερεργασία-υπερωρία, από τις δικές μας τσέπες και την τσέπη ολόκληρου του ελληνικού λαού που πλήρωσε για τρίτη φορά την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών! 

  1. Γιατί αν δεν βάλουμε σήμερα φραγμό στην αυθαιρεσία της διοίκησης, οι απολύσεις και οι μετακινήσεις θα στέκουν μόνιμα σαν φόβητρο πάνω από τα κεφάλια μας και  αύριο θα είμαστε εμείς στη θέση των συναδέλφων που σήμερα εκβιάζονται και απολύονται. 

  1. Γιατί πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να αντιδράσουμε συνολικά σε αυτά που συμβαίνουν εντός και εκτός τράπεζας. Η απελευθέρωση των απολύσεων που συζητάνε Κυβέρνηση και Τρόικα εν όψει του νομοσχεδίου για τα εργασιακά(που θα ρθει μέσα στο φθινόπωρο) έρχεται να  λύσει ακόμα περισσότερο τα χέρια των τραπεζιτών, ενώ το χτύπημα στα συνδικαλιστικά δικαιώματα έρχεται να φιμώσει και να περιορίσει την δυνατότητα και το δικαίωμα των εργαζομένων στη συλλογική διεκδίκηση. 

  1. Γιατί ειδικά σε συνθήκες καλλιέργειας κλίματος φόβου και τρομοκρατίας όταν ένας συνάδελφος αποφασίζει να ορθώσει ανάστημα και να αντισταθεί στους σχεδιασμούς της τράπεζας, τότε αυτός ο αγώνας δεν μπορεί παρά να αποτελεί υπόθεση όλων των εργαζομένων.  



Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, 
Η εργοδοτική αυθαιρεσία της τράπεζας, οι πιέσεις, οι εκβιασμοί και οι απολύσεις, αναπτύσσονται και εντείνονται πάνω στο έδαφος της απόλυτης αδράνειας από την πλευρά των κυρίαρχων παρατάξεων των σωματείων μας. 
Συνδικαλιστικές δυνάμεις που την ώρα που συνάδελφοί μας απολύονται, ενημερώνουν για προσφορές της wind, συνδικαλιστικές δυνάμεις που αναπαράγουν τους εκβιασμούς της διοίκησης και παροτρύνουν συναδέλφους να αποχωρήσουν από την τράπεζα, δεν έχουν θέση στο συνδικαλιστικό κίνημα, όχι απλά δεν μπορούν να υπερασπιστούν τα συμφέροντά μας αλλά υπηρετούν πιστά την εργοδοσία και τα σχέδιά της ενάντια στους εργαζόμενους. 
Αυτόν τον συνδικαλισμό πρεσβεύει με απροκάλυπτο τρόπο  η παράταξη «Ενωμένος Σύλλογος» του συλλόγου ALPHA - άλλωστε έβαλε πλάτη ώστε να περάσει μέσα στον οργανισμό προσωπικού η σύνδεση της αξιολόγησης με τις απολύσεις! Από πίσω με σταθερό βηματισμό  ακολουθεί και η ΔΗΣΥΕ που κρατάει τα ινία του ΕΝ.Α.Σ. Μεταξύ τους αυτές οι δυνάμεις , την ώρα που συμβαίνουν όλα αυτά , ανταγωνίζονται για καλύτερες προσφορές παροχών υγείας και πακέτων διακοπών, ξεφτιλίζοντας και απαξιώνοντας τον ρόλο που πρέπει να υπηρετούν ως εκπρόσωποι των εργαζομένων και την αξία του σωματείου. 
Έτσι λοιπόν :  
  • Συνάδελφοί μας μετακινούνται  σε άλλες πόλεις και περιοχές πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, με αποτέλεσμα κάποιοι να αναγκάζονται να παραιτηθούν και να δεν υπάρχει καμία αντίδραση. 
  • Συνάδελφοί μας απολύονται και επικρατεί νεκρική σιγή. 
Αυτή η κατάσταση πρέπει να καταδικαστεί από το σύνολο των εργαζομένων. 
Απαιτούμε άμεσα το αυτονόητο : 
Σύλλογος προσωπικού alpha, ΕΝ.Α.Σ και ΟΤΟΕ να πάρουν τώρα θέση για τις απολύσεις των συναδέλφων μας, να στηρίξουν έμπρακτα τον αγώνα της Α. Τσουκιά και κάθε συναδέλφου που βρίσκεται σε αντίστοιχη θέση.  Αυτό αποτελεί υποχρέωσή τους, βρίσκονται αποσπασμένοι στις καρέκλες τους για να υπηρετούν τους εργαζόμενους και όχι τους εργοδότες. 
Να συγκληθούν άμεσα γενικές συνελεύσεις  με στόχο την κινητοποίηση όλων :  
  • Με αίτημα την άμεση επαναπρόσληψη των συναδέλφων μας. 
  • Με στόχο την διαμόρφωση ενός πραγματικά διεκδικητικού πλαισίου για τη νέα επιχειρησιακή σύμβαση με πρώτο και κύριο αίτημα να υπάρχει ρήτρα μη απολύσεων. 
  • Με στόχο την προετοιμασία των εργαζομένων σε αγωνιστική κατεύθυνση ώστε να μπορέσουμε να απαντήσουμε στο νέο αντεργατικό νομοσχέδιο που έρχεται και την απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ 
            Εργαζομένων πρώην Εμπορικής-Alpha http://protovoulia-alpha.blogspot.gr

Σάββατο 9 Ιουλίου 2016

Ανακοίνωση της Πρότασης Προοπτικής για την επιχειρησιακή σύμβαση στην ΕΤΕ

ΣΥΜΒΑΣΗ ΥΠΟΤΑΓΗΣ ΜΕ ΧΑΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ!

Υπογράφτηκε η επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας, την τελευταία ημέρα ακριβώς πριν λήξει και η 3μηνη παράταση, δηλ. στις 30 Ιουνίου, κυριολεκτικά στο παραπέντε όπως προειδοποιούσαμε. Δύο εβδομάδες μετά τη συνεδρίαση του ΔΣ του Συλλόγου, όπου ΔΗΣΥΕ-ΔΑΚΕ-ΔΑΣ ψήφισαν το απαράδεκτο τελικό πλαίσιο, μετά από μαγειρέματα και κοπτοραπτική, είδαμε το τελικό κείμενο που υπέγραψαν.
Μην υλοποιώντας ούτε την 3ωρη στάση εργασίας που είχε αποφασίσει το ΔΣ του Συλλόγου με συγκέντρωση την ημέρα της διαπραγμάτευσης, παρότι έκαναν πολλές συναντήσεις με τη Διοίκηση, παρουσιάζουν σαν επιτυχία την υπογραφή μιας επιχειρησιακής που δεν διασφαλίζει τους εργαζόμενους και δεν κερδίζουμε τίποτα απολύτως!
Παρότι η ανακοίνωση του Συλλόγου είναι πανηγυρική, αν κάποιος πρέπει να πανηγυρίζει αυτή είναι η Διοίκηση, αφού δεν έδωσε τίποτα επί της ουσίας και συγκριτικά με την προηγούμενη σύμβαση.  Αντίθετα, οι πλειοψηφούσες παρατάξεις υποχώρησαν ακόμη κι από το ελάχιστο πλαίσιο διεκδίκησης που οι ίδιες πάλι είχαν ψηφίσει.
Αυτός είναι ο λεγόμενος εργοδοτικός συνδικαλισμός: κάνει τα χατίρια του εργοδότη, νοιάζεται πρώτιστα «για να πηγαίνει καλά το αφεντικό μου και να μου πετάει κανένα ψίχουλο αν περισσέψει», ξεπουλώντας τα δικαιώματα των εργαζόμενων. Δεν κάνει αγώνες για να πετύχει αληθινές συμβάσεις, αντίθετα παζαρεύει σε συναντήσεις και τα βρίσκει στο χειρότερο σενάριο. Και μετά φωτογραφίζεται χαμογελαστός μαζί με τον εργοδότη σαν να είναι μια παρέα..
Ας δούμε λοιπόν την αλήθεια για την επιχειρησιακή σύμβαση, γιατί στις ανακοινώσεις των ΔΗΣΥΕ, ΔΑΚΕ, και του ΣΥΕΤΕ ακόμη, διαβάζουμε ψεύδη και ανακρίβειες.
·      Το κύριο ζήτημα είναι ότι δεν υπάρχει αυτή τη φορά ρήτρα μη απολύσεων. Αντίθετα, αναγνωρίζονται τα σχέδια αναδιάρθρωσης και οι δεσμεύσεις της Τράπεζας, και δεν προστατεύονται καν οι θέσεις εργασίας, αλλά απλά η «απασχόληση».. Η διατύπωση που ήθελε η Διοίκηση και δυστυχώς συμφώνησαν οι 3 παρατάξεις ήταν παραπλήσια αυτή της κλαδικής, δηλ. ένα απλό ευχολόγιο που δεν δεσμεύει τη Διοίκηση: «Η Τράπεζα έχει τη βούληση να προστατεύσει την απασχόληση των εργαζομένων της..», αντί για τη ρήτρα που υπήρχε στην προηγούμενη επιχειρησιακή: «Η Τράπεζα δεν θα προχωρήσει σε καταγγελίες συμβάσεων για οικονομοτεχνικούς λόγους». Η Διοίκηση το ξεκαθάρισε: δεν ήθελε να υπάρχει ρήτρα, για να μπορεί να τρομοκρατήσει για να πετύχει η εθελουσία, ή για να προχωρήσει σε απολύσεις αν δεν πετύχει! Και ο ΣΥΕΤΕ υποχώρησε.
·      Το δεύτερο αφορά τη μη αποκατάσταση των μειώσεων στους μισθούς μας, που οι ίδιες παρατάξεις είχαν συμφωνήσει τον Δεκαπενταύγουστο του 2012 («κουτάκι»), τότε που η Διοίκηση ζητούσε επιτακτικά να μειωθούν οι μισθοί μας. Τότε, για να μας χρυσώσουν το χάπι, μας έλεγαν ότι θα είναι για λίγο, και στη σύμβαση  είχε διατυπωθεί ότι «Ρητά συμφωνείται ότι 3 μήνες πριν τη λήξη της παρούσας, και εφόσον η κατάσταση τόσο της ελληνικής οικονομίας εν γένει, όσο και της Τράπεζας ειδικότερα,  το επιτρέπει τα μέρη θα εξετάσουν από κοινού τη δυνατότητα κατάργησης της παραπάνω αρνητικής διαφοράς». Όμως, όχι μόνο δεν το εξέτασαν 3 μήνες πριν τη λήξη της προηγούμενης, όπως ζητούσαμε έγκαιρα, αντίθετα σήμερα υπέγραψαν ότι «θα επανεξετάσουν το τελευταίο τρίμηνο του 2017 τη σταδιακή αποκατάσταση των απωλειών»! Ούτε καν θα αποκατασταθεί ολόκληρο ή τμηματικά, αλλά θα το επανεξετάσουν! Όπως το εξέτασαν και στην προηγούμενη σύμβαση, άραγε; Μήπως στη Δευτέρα Παρουσία ή ποτέ; Το συνολικό κόστος δε από την άρση του κουτιού, είναι λιγότερο από τα χρήματα που έχουν προβλέψει για την εθελουσία, για να διώξουν τους συναδέλφους.
·      Η μεγάλη «επιτυχία» της σύμβασης όμως είναι οι διευκολύνσεις για τα δάνεια, όπου κι εδώ ο Σύλλογος δεν πήρε τίποτα. Καταρχήν, το γεγονός ότι δεν κατοχυρώθηκαν όλα τώρα στη σύμβαση, αλλά θα υπάρχει πρακτικό για αργότερα, αποδεικνύει ότι η Τράπεζα αρνείται να χορηγήσει πραγματικές εκπτώσεις (ούτε καν το split and freeze κ.λπ.) και ελάχιστα πράγματα θα γίνουν στο παζάρι και ποιος ξέρει πότε.. Η έκπτωση 12% στο επιτόκιο όσων είναι ενήμεροι, και μάλιστα με επιστροφή σε 1 χρόνο και όχι από σήμερα στο επιτόκιο, είναι γελοία «κατάκτηση». Όσον αφορά τα στεγαστικά δάνεια, μας λένε ότι θα έχουμε πάλι για 3 χρόνια το 2,12%, όταν το επιτόκιο της ΕΚΤ είναι αρνητικό (!!!), κι ενώ όλοι γνωρίζουν ότι πολλοί πελάτες έχουν εδώ και καιρό χαμηλότερα επιτόκια.  Βέβαια, έχουμε την ευκαιρία να δανειστούμε περισσότερο, αφού αντί για 5 μισθούς μπορούμε να λάβουμε ατομικό δάνειο 6 μισθών. Διοίκηση και ΣΥΕΤΕ μας λένε ότι αντί να ζούμε από τους μισθούς μας, πρέπει να δανειστούμε όσο γίνεται περισσότερο, να κερδίζει και η Τράπεζα κάτι.. Στην ανακοίνωση δε του ΣΥΕΤΕ, αναφέρονται ως σημερινές κατακτήσεις κάποια ήδη ισχύοντα (πχ διάρκεια ως 45 έτη, απαλλαγή από έξοδα κ.λπ.). Τόσο ήθελαν να παρουσιάσουν έργο, που αντέγραψαν τα παλιά;;
·      Το επίδομα για τους γονείς 3 ανηλίκων παιδιών και άνω είναι μόλις μια ανάσα, αφού είναι πολύ πίσω από τις ανάγκες των πολυτέκνων. Αντίθετα, εντύπωση προκαλεί η αναλγησία της τράπεζας να μη δεχτεί τελικά επίδομα 120 ευρώ για μονογονεϊκές οικογένειες, δηλ. άγαμες μητέρες ή πατέρες, που αφορά και πολύ λίγους συναδέλφους. Η αιτία είναι ακόμα πιο εξοργιστική: είναι τόσο μεγάλη η κοινωνική ευαισθησία της τράπεζας, που δήλωσε ότι επειδή μονογονεϊκές οικογένειες μπορεί να θεωρηθούν και οι διαζευγμένοι με παιδιά, και επειδή είναι πολλοί αυτοί και όλο αυξάνονται, για να μη διεκδικήσουν το επίδομα δεν το δίνει σε κανέναν!  
·      Ακόμα και για  τους συναδέλφους με σοβαρά προβλήματα υγείας (ΑΜΕΑ), κι εδώ είναι κατώτερα τα θεσμικά που κατοχυρώθηκαν και από αυτά που έπρεπε και από αυτά που μπορούσαν. Γιατί, πχ, δεν δίνεται και δεν κατοχυρώθηκε στη σύμβαση για όλους τους συναδέλφους με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω το επίδομα κίνησης (130 €), που χορηγείται μόνο για ορισμένες κατηγορίες ασθενειών. Αλλά και το μειωμένο ωράριο, για 2 ή 3 ώρες, αναφέρεται ότι χορηγείται σε συναδέλφους  με αναπηρία 67% για τους ίδιους ή για παιδιά / συζύγους, κατόπιν έγκρισης της υγειονομικής επιτροπής, που όλοι γνωρίζουν ότι εδώ και καιρό «τσεκουρώνει» τους συναδέλφους, και με βάση τις υπηρεσιακές ανάγκες!  Δηλαδή, οι ανάγκες της τράπεζας πάνω από την υγεία των συναδέλφων ή των οικογενειών τους.
·      Θετικές είναι οι πρόσθετες άδειες που χορηγούνται (φοιτητικές, σε διαζευγμένους, εκπαιδευτικές κ.λπ.), αν και η αλήθεια που γνωρίζουμε ειδικά στα καταστήματα είναι ότι λόγω της πίεσης της δουλειάς και των στόχων και της έλλειψης προσωπικού, υπάρχει δυσκολία να λαμβάνουν οι συνάδελφοι αυτές τις άδειες και συχνά στελέχη τις αρνούνται, με συνέπεια π.χ. να μην παίρνουν κάποιοι ούτε όλες τις γονικές, παρά μόνο μετά από παρέμβαση μελών του Συλλόγου. Η πρόβλεψη μάλιστα πολλές από αυτές τις άδειες να χορηγούνται αφού εξαντληθεί η κανονική, σημαίνει αυτό ακριβώς. Και η Διοίκηση το γνωρίζει αυτό γι’ αυτό και εύκολα τις υπογράφει στα κείμενα..
·      Τελικά, άλλα λέει η ανακοίνωση του ΣΥΕΤΕ ότι υπέγραψαν, άλλα διαβάσαμε στη σύμβαση. Έλαμψαν δια της απουσίας τους ορισμένα θέματα. Μας διαβεβαίωναν πχ, , ότι η ενίσχυση της Λέσχης θα κατοχυρωθεί με αναφορά στην επιχειρησιακή. Πουθενά η αναφορά. Μας είχαν πει πχ ότι θα ενισχυθούν τα 3 ασφαλιστικά ταμεία, όμως για Αυτασφάλειας και Επικουρικό καμία αναφορά στη σύμβαση, δηλαδή καμία δέσμευση. Συμφώνησαν προφορικά (!) ότι θα δώσουν 2% εισφορά στο ΤΑΠΕΤΕ σε όσους  εντάχθηκαν στον Κανονισμό Εργασίας από 1-1-14.Για το δε ΤΥΠΕΤ, η Διοίκηση δίνει το χρόνο μόλις 350.000 ευρώ παραπάνω από την άλλη φορά, και αν τα δώσει κι αυτά, καθώς η σύμβαση αναφέρει ότι «δίνονται έως 2,350 εκ ευρώ». Ενώ το έλλειμμα του ΤΥΠΕΤ στο φετινό προϋπολογισμό είναι γύρω στα 900.000 ευρώ! Ούτε η πρόσληψη των συναδέλφων από θυγατρικές (Εθν. Κεφαλαίου, Asset, Χρηματιστηριακή) υπήρχε στη σύμβαση, όπως είχε γίνει παλιότερα με παρόμοιες περιπτώσεις.
·      Το σοβαρό θέμα των ελαστικών σχέσεων εργασίας, που έχουν κατακλύσει την τράπεζα τα τελευταία χρόνια, δεν αντιμετωπίστηκε. Πάνω από 1300 ενοικιαζόμενοι που δουλεύουν δίπλα μας, συνάδελφοι με ατομικές συμβάσεις ή συμβάσεις έργου, που καλύπτουν πάγιες ανάγκες εδώ και χρόνια, ακόμη και φοιτητές για «πρακτική» με 490 ευρώ, οι συνάδελφοι από τη Συνεταιριστική Πελοποννήσου, όλοι εκτός συμβάσεων. Πετυχαίνει το σχέδιο της Διοίκησης, με τη συναίνεση του ΣΥΕΤΕ. Αλλά και εντός κανονισμού εργασίας, εργαζόμενοι πολλών ταχυτήτων, με τους συναδέλφους από Εθνοντάτα, Probank, Fbb, εκτός κανονισμών εξειδικευμένου προσωπικού. Ούτε το θέμα του ωραρίου καταστημάτων, που παραβιάζεται, με απλήρωτες υπερωρίες, τέθηκε στο τραπέζι.
·      Βέβαια, για να μη φανούμε αχάριστοι έχουμε σίγουρα ένα λόγο να πανηγυρίζουμε: θα λαμβάνουμε διπλάσιους πόντους GO 4 MORE από τους πελάτες! Μήπως θα μας δίνουν και προνομιακά νούμερα στο I bank pass;;
 Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Η ανακοίνωση του ΣΥΕΤΕ ξεκινά με τη γνωστή παραδοχή ότι οι συνθήκες είναι δύσκολες, για να δικαιολογήσουν ότι πέτυχαν ό,τι καλύτερο. Η λογική του μη χείρον βέλτιστον είναι κάθε φορά μπροστά μας, για να αποδεχθούμε τη χασούρα κάθε φορά. Αυτό θεωρούμε κι εμείς, ότι είναι πολύ δύσκολες οι συνθήκες για τους εργαζόμενους. Γι’ αυτό επιμένουμε ότι έπρεπε η σύμβαση να μας διασφαλίζει και να κερδίσουμε κάτι. Γιατί με τη νέα φορολογία, ο μειωμένος μισθός μας θα μικρύνει κι άλλο, άρα είχαμε ανάγκη τώρα αύξηση. Γιατί, με τα νέα αντεργατικά μέτρα που σχεδιάζει να φέρει η κυβέρνηση, για μαζικές απολύσεις κ.λπ., είχαμε ανάγκη τη ρήτρα μη απολύσεων. Γιατί με την εντατικοποίηση, αλλά και την τεράστια ανεργία, έπρεπε να συμφωνήσουμε για νέες προσλήψεις και μείωση του χρόνου εργασίας.
Όμως, οι ίδιες δύσκολες συνθήκες δεν υπάρχουν και σε άλλες περιπτώσεις στον κλάδο; Για παράδειγμα, μόλις πριν λίγες μέρες ο Σύλλογος Εθνικής Ασφαλιστικής κατάφερε στον ΟΜΕΔ να υπογράψει επιχειρησιακή, ανώτερη κι από τη δική μας (με επίδομα ισολογισμού, ρήτρα μη απολύσεων κ.ά.). Αντίστοιχα, πριν ένα χρόνο στην Τράπεζα της Ελλάδος, υπογράφτηκε σύμβαση με άρση της διαφοράς σταδιακά, με τους εργαζόμενους να έχουν ήδη πάρει το μισό «κουτάκι» πίσω και να ετοιμάζονται να πάρουν και το άλλο μισό.
Αντίθετα, φαίνεται ότι για την Εθνική Τράπεζα, οι συνθήκες για αρκετά στελέχη είναι αρκετά εύκολες, ενώ και σε αρκετές περιπτώσεις φαίνεται ότι “Λεφτά υπάρχουν” και μάλιστα πολλά. Γι αυτό θεωρούμε ότι μπορούσαμε και δικαιούμαστε περισσότερα! Η Τράπεζα φαίνεται ότι αντιμετωπίζει εμάς ως κόστος, ενώ άλλα χρήματα τα χαρίζει ή τα πετάει με μεγάλη ευκολία:
Ø  Οι καθαρές αμοιβές κάποιων μελών του ΔΣ της ΕΤΕ για το 2015 ξεπερνούν τα 130.000 € ετησίως (κόστος για ΕΤΕ πάνω από 250.000 € έκαστος, συν αρκετά έξτρα..), σύμφωνα με το δελτίο της ΓΣ 30/6, και δεν θα μειωθούν το 2016.
Ø  Αποζημιώσεις συνολικού ύψους 782.000 € μοιράστηκαν λίγα  μέλη του ΔΣ, του αποχώρησαν το 2015 (5 ή 6 συνολικά). Μπορεί για κάποιους να είναι στήριξη για το χρόνο «ανεργίας, κάποιοι ήδη μεταπήδησαν σε άλλες διευθυντικές θέσεις εταιρειών, αφού υπάρχουν δουλειές για τα golden boysgirls.. Άλλωστε, συνεχίζουν να έρχονται ακώλυτα από την αγορά στην Τράπεζα και σήμερα, με μισθούς 4000-7000 ευρώ..
Ø   Η Τράπεζα χορηγεί αυτοκίνητο (και πάρκινγκ) σε 180 στελέχη συνολικά. Χώρια, πιστωτικές κάρτες, οδοιπορικά, ξενοδοχεία, ταξίδια, αποχαιρετιστήρια σε ξένες χώρες  κλπ.
Ø  Τα i-bank stores, εξοπλισμένα με πανάκριβους υπολογιστές που μέχρι και οι λίγοι πελάτες που τα επισκέπτονται αναγνωρίζουν ότι ήταν περιττοί, κόστισαν μια περιουσία. Αντίστοιχα, αναρωτιόμαστε πόσο κόστισαν οι υπερπολυτελείς γωνίες Premium που χτίστηκαν-χτίζονται σε κάποια κατ/τα (Σταδίου, Θεσσαλονίκης κλπ), με πολυτελή σαλόνια και καφετιέρες…
Ø  Μια χαρά τη βγάζουν και διάφορες εταιρείες πληροφορικής, που αναλαμβάνουν έργα δια μέσου στελεχών. Είναι αλήθεια ότι ο προϋπολογισμός των έργων πληροφορικής για φέτος είναι 125 εκ ευρώ; Η εκχώρηση εργασιών γίνεται για το παραμικρό και σε μεγάλες εταιρείες (πχ Άκτορας), γι αυτό και ο λογαριασμός προμηθειών της τράπεζας είναι φουσκωμένος.
Ø  Λειτουργικό κόστος που μπορούσε να κοπεί, υπάρχει πολύ λοιπόν. Για παράδειγμα, είναι αλήθεια ότι η ΠΑΝΓΑΙΑ, ισραηλινών συμφερόντων, αφού της παραχώρησαν όλα τα κτήρια της Εθνικής, αφού τη χρηματοδότησαν με σκανδαλώδη τρόπο, υπέγραψαν σύμβαση η οποία προβλέπει ότι λαμβάνει ενοίκια από την Τράπεζα ύψους 70 εκ ευρώ το χρόνο;; Είναι αλήθεια ότι η Τράπεζα πληρώνει και για άδεια κτήρια;
Ø  Τα ΜΜΕ φαίνεται ότι λαμβάνουν επίσης προνομιακή μεταχείριση από την ΕΤΕ. Καναλάρχες και μεγαλοεκδότες, έχουν δάνεια συνολικού ύψους 430 εκ. Κάθε μέρα βλέπουν το φως της δημοσιότητας ολοένα και περισσότερα σκάνδαλα (Αλαφούζος, Ψυχάρης κλπ) με δανεικά κι αγύριστα. Αλλά και οι διαφημίσεις της Εθνικής κατέχουν μεγάλο μερίδιο στο κόστος, με μία μόνο διαφήμιση πχ  να ακούγεται ότι κόστισε πρόσφατα 800.000 ευρώ.. Η Εθνική επίσης, χορηγεί αρκετές δραστηριότητες με σεβαστά ποσά, με το αζημίωτο της προβολής βέβαια..
Αμέτρητα είναι τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι μπορούσαμε να υπογράψουμε και δικαιούμαστε μια αξιοπρεπή επιχειρησιακή σύμβαση. Είχαμε αναφέρει και στην προηγούμενη ανακοίνωση για τα στοιχεία που έδωσε η ίδια η Δ/νση Ανθρώπινου Δυναμικού. Και οι συνάδελφοι τα γνωρίζουν τα περισσότερα, οπότε ας μη νομίζουν η Διοίκηση και η ηγεσία του ΣΥΕΤΕ ότι τρώμε κουτόχορτο.
Η υπογραφή της  σύμβασης υποταγής έγινε χωρίς κανέναν αγώνα. Ούτε καν στάση εργασίας δεν έκανε ο  Σύλλογος. Η δικαιολογία ήταν ότι τρόμαξε η Τράπεζα και συμφώνησε άρον άρον! Ακόμα κι έτσι αν είναι, ισχύει τελικά ότι η εργοδοσία δεν θέλει με τίποτα απεργίες και κινητοποιήσεις. Αν είχαμε κάνει αληθινό αγώνα, με κινητοποιήσεις, κλιμάκωση, συμμετοχή των συναδέλφων, κι όχι κλειστές συναντήσεις του Προεδρείου, θα είχαμε μια σύμβαση αξιοπρέπειας. Αντίθετα, η εργασιακή ειρήνη που έχουν προσφέρει οι παρατάξεις του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού, ΔΗΣΥΕ, ΔΑΚΕ και προστέθηκε με χαρά και η ΔΑΣ τώρα, εξυπηρετεί την τράπεζα, που γνωρίζει ότι θα της κοστίσει κι ο παραμικρός αγώνας.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες.
Με περίσσιο θράσος, ΔΗΣΥΕ και ΔΑΚΕ διακήρυσσαν ότι οι συνάδελφοι συμφωνούν με την πρακτική τους. «Είδατε κανέναν να διαμαρτύρεται, να στέλνει κείμενα, να έρχεται ξεσηκωμένος να μην τα υπογράψουμε;», μας έλεγαν στη συνεδρίαση. «Πριν δυο μήνες ήταν η Γ. Συνέλευση, και ψηφίστηκε το πρόγραμμα δράσης», συνέχιζαν ειρωνικά. Η αδράνεια, η μη συμμετοχή, η μοιρολατρία γίνονται όπλα στις παρατάξεις του υποταγμένου συνδικαλισμού και την εργοδοσία. Δεν αναθέτουμε σε άλλους να εκπροσωπούν εμάς χωρίς εμάς. Δεν αποδεχόμαστε ότι πρέπει να γίνουμε σύγχρονοι σκλάβοι, για να σωθούν τα κέρδη των εργοδοτών. Δεν θα πληρώσουμε εμείς την κρίση και τις ζημιές τους.  Υπάρχει δύναμη στο συλλογικό αγώνα και στο συνδικαλιστικό κίνημα και είναι στο χέρι μας να την αξιοποιήσουμε. Ο Σύλλογος είμαστε εμείς. Έχουμε και ευθύνη  και δικαίωμα να αποφασίζουμε και να αγωνιζόμαστε για τα δικαιώματά μας. Η κινητοποίηση των ίδιων των εργαζόμενων, μπορεί να τρομάξει εργοδότες και οσφυοκάμπτες συνδικαλιστές. Με αγώνες στα δικά μας χέρια, πρέπει να αντεπιτεθούμε!

Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016

Ενημέρωση από την Πρόταση Προοπτικής για τη συνεδρίαση του ΣΥΕΤΕ για την επιχειρησιακή σύμβαση

Ενημέρωση από το ΔΣ ΣΥΕΤΕ 10/6/2016

13-6-2016

Στο ΔΣ του Συλλόγου το βασικό θέμα ήταν οι εξελίξεις για την επιχειρησιακή σύμβαση. Έγινε ενημέρωση από τον Πρόεδρο για την τελευταία συνάντηση με τη Διοίκηση την προηγούμενη μέρα, όπου συμμετείχε όλο το Προεδρείο, δηλ. οι 4 παρατάξεις. Οι απαντήσεις που έδωσε η Διοίκηση δεν ήταν καθόλου ικανοποιητικές στα βασικά θέματα από αυτά που ζητάει ο Σύλλογος στο πλαίσιό του, επιβεβαιώνοντας την τελευταία ανακοίνωση που βγάλαμε στις 25 Μαΐου ως Πρόταση Προοπτικής. Συγκεκριμένα και από όσα μεταφέρθηκαν από τις 4 παρατάξεις: 
  • Η Διοίκηση δεν θέλει να υπάρχει η ίδια ρήτρα μη απολύσεων που υπήρχε στην προηγούμενη επιχειρησιακή, και δέχεται να μπει μόνο για σύμβαση 1 έτους. Διαφορετικά, δέχεται να υπάρχει η διατύπωση της κλαδικής σύμβασης , «περί βούλησης των δύο μερών» σε 3ετή σύμβαση, γιατί δεν είναι ρήτρα αλλά ένα ευχολόγιο.
  • Η Διοίκηση δεν δέχεται να υπάρχει αποκατάσταση της μείωσης (κουτάκι) ούτε από 1-1-2017 όπως ζητάει ο ΣΥΕΤΕ, παρότι η προηγούμενη επιχειρησιακή έθετε ότι θα επανεξεταστεί η δυνατότητα να φύγει το κουτάκι, κι ενώ ήδη το 2016 υπάρχουν υψηλά κέρδη 189 εκ το τρίμηνο. Αν προκύψει κάτι το 2016, δήλωσε ότι θα δώσει κάτι με τη μορφή «μπόνους» σε κάποιους!
  • Η Διοίκηση δεν δέχεται μεγάλες μειώσεις στα επιτόκια για στεγαστικά – καταναλωτικά δάνεια (ο Σύλλογος ζητάει γενναία έκπτωση σε καταναλωτικά-στεγαστικά-πιστωτικές κάρτες), συγκεκριμένα προτείνει μόλις 10% μείωση στους τόκους όσων είναι ενήμεροι, ενώ για τα στεγαστικά προτείνει το split and freeze μόλις για όσους είναι ληξιπρόθεσμοι πάνω από 3 μήνες και όχι για ενήμερους. Δήλωσε ότι η κλαδική που υπογράφτηκε δεν ανέφερε συγκεκριμένα ότι θα ενταχθούν σε αυτά τα προγράμματα ελάφρυνσης και οι συνάδελφοι με ληξιπρόθεσμα.
  • Για την ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων, για το ΤΥΠΕΤ δήλωσε ότι έδωσε αυτά που προέβλεπε η προηγούμενη επιχειρησιακή, και παρότι ακολούθησε η εθελουσία του 2013 με τις συνέπειες να έχουν ήδη φανεί, δήλωσαν προχθές ότι προτίθενται να δώσουν πάλι τα ίδια με αύξηση κατά 10%, δηλ. περίπου 2,25 εκ, που είναι πολύ λίγα σε σχέση με τα αναγκαία. Ως προς το Ταμείο Αυτασφάλειας, επίσης δεν δεσμεύτηκε να καταβάλει εισφορά για όσους έχουν προσληφθεί από 1/1/2014.
  • Η Διοίκηση έδωσε έμφαση στην επιτυχία της εθελουσίας που σχεδιάζει. Γι αυτό, ζήτησε ουσιαστικά να βάλει πλάτη ο ΣΥΕΤΕ , μη ζητώντας πολλά για την επιχειρησιακή. Επί της ουσίας, η άρνηση να μπει ρήτρα περί μη απολύσεων – παρά μόνο για 1 έτος -, η άρνηση να παρθεί πίσω το κουτάκι, η άρνηση να γίνουν εκπτώσεις και διευκολύνσεις στα δάνεια, αποσκοπεί στο να πιεστούν και αναγκαστούν περισσότεροι συνάδελφοι να φύγουν με εθελουσία και χωρίς σύνταξη. 
Στη συζήτηση που έγινε μετά και μετά από ερώτηση της κίνησής μας, για το θέμα του εξειδικευμένου κανονισμού ο Πρόεδρος δήλωσε ότι όντως υπάρχει καθυστέρηση από τη Διοίκηση, έχει γίνει ο βασικός κορμός και τα παραρτήματα, εκκρεμούν οι μεταβατικές διατάξεις, είναι πολύπλοκο θέμα γιατί είναι πολλές Διευθύνσεις, έχουν ενημερώσει όλες τις ΕΑΚ και ήταν υποδειγματικοί στο συγκεκριμένο θέμα, ενώ άσκησε κριτική στο Σύλλογο Εθνοντάτα για τη 2ωρη στάση εργασίας για το θέμα. 
Επίσης, η ΔΗΣΥΕ και η ΔΑΚΕ δεν έκαναν καμία πρόταση, και ανέφεραν γενικά «να πιέσουμε τη Διοίκηση, με μια αγωνιστική κινητοποίηση».

Η τοποθέτησή μας ως Πρόταση Προοπτικής ήταν η εξής:
  • Ο κόφτης που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σε σύμπνοια με τους δανειστές ΕΕ-ΔΝΤ, χωρίς απεργία μάλιστα, στέλνει μήνυμα προς όλους τους εργαζόμενους ότι δεν υπάρχει περιθώριο για τίποτα, μηδέν αύξηση, ότι δεν νομιμοποιούνται να ζητούν τίποτα για τα επόμενα 100 χρόνια. Ήδη επίσης ξεκίνησαν επιχειρησιακές συμβάσεις κάτω κι από τη γενική συλλογική, που δείχνει το πλαίσιο και τους αρνητικούς συσχετισμούς.
  • Επιβεβαιώνεται η εγκληματική καθυστέρηση από πλευράς ΣΥΕΤΕ να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις για την επιχειρησιακή αρχές Απρίλη, ενώ προτείναμε ήδη από τον Απρίλη του 2015 και το χειμώνα πλαίσιο και να ξεκινήσουμε διαπραγματεύσεις, κι ενώ πάντα οι διαπραγματεύσεις ξεκινούσαν πριν λήξει η επιχειρησιακή. Προειδοποιούσαμε ότι θα βρεθούμε με την πλάτη στον τοίχο, όμως ΔΗΣΥΕ-ΔΑΚΕ αρνήθηκαν και στη ΓΣ να το συζητήσουμε και άφησαν να λήξει και η 3μηνη παράταση.
  • Επιβεβαιώνεται πόσο κακή ήταν η απόφαση που πήραν τον Δεκέμβρη του 2013 οι 3 παρατάξεις (ΔΗΣΥΕ-ΔΑΚΕ-ΔΑΣ) στο Ταμείο Αυτασφάλειας, απόφαση που είχαμε καταγγείλει για τις συνέπειες που θα είχε και για τους συναδέλφους και για το Ταμείο, να ψηφίσουν την πρόταση της Διοίκησης να καταβάλει εισφορά μόνο για όσους είχαν προσληφθεί ως 31-12-2013, με συνέπεια για 2,5 χρόνια να μην έχει καταβάλει ούτε το 2% για τους συναδέλφους από Probank-Fbb-Ethnodata, δηλ. περίπου 1500 συναδέλφους. 
  • Επιβεβαιώνεται η κριτική μας και στην πρόσφατη κλαδική σύμβαση. Και στο θέμα της διατύπωσης περί βούλησης για διατήρηση των θέσεων εργασίας, που είναι ευχολόγιο και γι αυτό την προτιμά η Διοίκηση, και στο κομμάτι των δανείων που είναι τόσο γενική και γι αυτό η Διοίκηση υποστηρίζει ότι δεν δεσμεύεται να κάνει διευκολύνσεις στα στεγαστικά, παρά μόνο για όσους έχουν ληξιπρόθεσμα πάνω από 3 μήνες. 
  • Το ρεαλιστικό πλαίσιο του ΣΥΕΤΕ πάντως το απορρίπτει κι αυτό η Διοίκηση, και ο πήχυς πέφτει αρκετά με συνέπεια αν τελικά υπογραφεί κάτι να είναι ακόμα πιο κάτω, οπότε δικαιωνόμαστε ότι έπρεπε οι προτάσεις του Συλλόγου να ήταν με βάση τις ανάγκες πραγματικά γι ανα χουμε καλύτερα αποτελέσματα. Ωστόσο, τους εγκαλέσαμε ότι δεν μπορούν να πάνε πίσω κι αυτό το ελάχιστο πλαίσιο, θα ναι σαφής ήττα. 
  • Προτείναμε επομένως, έστω και τώρα, και με βάση ότι Λεφτά Υπάρχουν, και μετά τα κέρδη του πρώτου τριμήνου 2016 και αφού οι εταιρείες και πάνω από 300-400 σύμβουλοι πληρώνονται πλουσιοπάροχα, να διεκδικήσουεμ αγωνιστικά μια ικανοποιητική σύμβαση εργασίας. Η τακτική μέχρι στιγμής των συναντήσεων δεν έχει φέρει κανένα αποτέλεσμα. Ζητήσαμε να συμμετέχουμε στη διαπραγματευτική ομάδα, καθώς μόνο η Πρόταση Προοπτικής έχει αποκλειστεί. Η πρότασή μας ήταν: 1. συνελεύσεις σε κάθε πόλη Δευτέρα-Τρίτη και στην Αθήνα σε όλα τα μεγάλα κτίρια και ανά 10 καταστήματα, να ενημερωθούν οι συνάδελφοι και να αποφασίσουμε αγωνιστικές κινητοποιήσεις, 2. στάση εργασίας την ημέρα της επόμενης συνάντησης και συγκέντρωση, 3. Κάλεσμα και στους συνταξιούχους να συμμετέχουν στις συγκεντρώσεις, 4. 48ωρη απεργία Πέμπτη-Παρασκευή, ώστε να την έχουμε ετοιμάσει, κλιμάκωση, και να ναι 5 μέρες οι τράπεζες κλειστές, με περιφρούρηση σε βασικά κτίρια. 
Από τη συζήτηση μετά, αρκετοί σύμβουλοι έλεγαν ότι «καλή είναι κι η διατύπωση της ΟΤΟΕ, αφού δεν έχουν γίνει ακόμα απολύσεις», πράγμα που δείχνει ότι θα υποχωρήσουν σε αυτό το κορυφαίο θέμα και θα αποδεχθούν το αίτημα της Διοίκησης να μην υπάρχει η ρήτρα περί μη απολύσεων όπως την προηγούμενη φορά. Επίσης, φάνηκε ότι και στο θέμα των μισθών, έλεγαν ότι είναι «πολυτέλεια» τα κουτάκια, εδώ έκλεισαν άλλες τράπεζες κλπ. Δηλαδή, αν οι εργαζόμενοι δεν απαιτήσουν πραγματικά μια επιχειρησιακή που να διασφαλιστούμε και να κερδίσουμε κάτι, φαίνεται ότι οι δύο πλειοψηφούσες παρατάξεις θα συμφωνήσουν με τη Διοίκηση , εις βάρος μας.
Η πρόταση της ΔΗΣΥΕ στο τέλος ήταν να γίνει μια 2ωρη στάση εργασίας την ημέρα της επόμενης συνάντησης με εξουσιοδότηση στο Προεδρείο ανάλογα πότε θα γίνει, μετά από διαμαρτυρία αρκετών να γίνει 3ωρη, είπαν οκ για 3ωρη στάση. Ζητήσαμε να γίνουν συνελεύσεις τις 2 πρώτες ημέρες, αρνήθηκαν κατηγορηματικά. Ζητήσαμε να υπάρχει ανακοινωμένη έστω 24ωρη απεργία μέσα στη βδομάδα, καθώς δεν έχουμε χρόνο, αρνήθηκαν. Την πρόταση ψήφισαν ΔΗΣΥΕ-ΔΑΚΕ-ΔΑΣ, οπότε αποφασίστηκε μια 3ρη στάση εργασίας και βλέπουμε. Είναι σαφές ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να δώσουν ένα δυναμικό μήνυμα προς τη Διοίκηση και το Σύλλογο, σχετικά με το αν θέλουν να υπογραφεί επιχειρησιακή και τι επιχειρησιακή.

Για την Πρόταση Προοπτικής,

Μαρία Ξιφαρά
Δαμιανός Τσίγκανος

Ανακοίνωση της Αυτόνομης Πρωτοβουλίας Alpha για το Ταμείο Αλληλοβοηθείας Πίστεως



Ταμείο Αλληλοβοηθείας Πίστεως (Τ.Α.Π): Τράπεζα και Σύλλογος ξεφτιλίζουν τα Ασφαλιστικά δικαιώματα
και την νοημοσύνη των συναδέλφων.

 Η προδοτική ηγεσία του Συλλόγου, εκτελώντας «κοντράτο» της Τράπεζας, έστειλε προσωπικές επιστολές στους συναδέλφους του ΤΑΠ που έχουν πρωτοασφαλιστεί μετά το 1993 για να τους πείσει να εγγραφούν στο ασφαλιστήριο της ΑΧΑ. Το μέγεθος της κοροϊδίας και της προδοσίας της ηγεσίας του Συλλόγου φαίνεται μόνο και μόνο από το γεγονός ότι στην αρχή της επιστολής αναφέρουν ότι οι συνάδελφοι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΗ του Τ.Α.Π. Φυσικά γεννιούνται αμέσως τα ερωτήματα σε ποιο Ταμείο πλήρωναν εισφορές τόσα χρόνια οι συνάδελφοι αν δεν ήταν στο ΤΑΠ, και γιατί ψήφισαν στις εκλογές του Ταμείου πριν από 2 μήνες!!! Εκτός αν η εξοχότητα ο πρόεδρος κος Γκιάτης εννοεί ότι φρόντισε με την παράνομη σύμβαση της 21/4/2016 να τους αποκλείσει καταχρηστικά για να γλυτώσει η τράπεζα χρήματα.
  Συγχρόνως οι Διευθυντές των Καταστημάτων και των Διευθύνσεων των εν λόγω συναδέλφων, κατόπιν εντολών της Τράπεζας άρχισαν τις «φιλικές» συμβουλές και πιέσεις για να εγγραφούν οι συνάδελφοι στην ΑΧΑ. Οι συνάδελφοι που δεν έχουν υπογράψει όλα αυτά τα χρόνια παρά τις επανειλημμένες πιέσεις γνωρίζουν καλά ότι η σύμβαση που υπέγραψε ο Γκάτης την 21/4/2016 είναι πλήρως καταχρηστική όσον αφορά τη μη παροχή ίδιων όρων Εφάπαξ σε όλα τα μέλη του Ταμείου και θα πέσει στα δικαστήρια. Το Ασφαλιστήριο παγίδα της ΑΧΑ μόνο την τράπεζα εξυπηρετεί. Χαρακτηριστικά στην παράγραφο 2.4 της σχετικής σύμβασης Συλλόγου-Τράπεζας προβλέπεται για τους συμμετέχοντες στην ΑΧΑ : « καταργείται κάθε αποζημίωση για την περίπτωση λύσεως η λήξεως της συμβάσεως εργασίας, προερχομένη από σύμβαση, κανονισμό , πράξη Διοίκησης , υπουργική απόφαση και νόμο»!!! Δηλαδή με λίγα λόγια με το Ασφαλιστήριο της ΑΧΑ θα πληρώσει η τράπεζα την εθελουσία ή την απόλυση του εργαζόμενου
 Η παραπληροφόρηση και τα γελοία επιχειρήματα που επιστρατεύουν τράπεζα και ηγεσία του Συλλόγου, δεν μπορούν να κρύψουν την αλήθεια. Εξάλλου μόνο και μόνο η παρουσία της Διευθύντριας Προσωπικού, ξεφτίλισε τον Γκιάτη και τα επιχειρήματα του. Το Εφάπαξ και τα ασφαλιστικά δικαιώματα του ΤΑΠ, αμφισβητούνται από την τράπεζα και γι αυτό η κα Κονιδάρη επί τόσες μέρες καθόταν «σαν τον γύπα» πάνω από τα κεφάλια των συναδέλφων όταν καλούνται να υπογράψουν. (παρεμπιπτόντως η προσωπάρχης υπέγραψε για τον εαυτό της παραίτηση από το ΤΑΠ;)       
Σκυφτά κεφάλια και αίσθημα εγκατάλειψης ένοιωσαν οι περισσότεροι συνάδελφοι που αναγκάστηκαν να υπογράψουν την παραίτηση από το ΤΑΠ. Όμως πρέπει να υπενθυμίσουμε σε ορισμένους ότι τελικά δεν την γλύτωσαν ούτε οι ίδιοι όπως νόμιζαν, όταν στο παρελθόν προξένευαν στους νεώτερους την ένταξη στην ΑΧΑ για να κάνουν τους «καλούς στην τράπεζα». Διπλή πίκρα και οργή από τους συναδέλφους μετά το 1993 που ο Γκιάτης τους θεωρεί β΄ κατηγορίας και μειωμένης αντίληψης ώστε να μην τους δίνει ούτε καν το Εφάπαξ αλλά μόνο τις εισφορές τους. 
   
Ø  Δεν υπογράφουμε την ένταξη στο Ασφαλιστήριο παγίδα της ΑΧΑ, ούτε προσερχόμαστε για να υπογράψουμε καμία δήλωση.
Ø  Δεν υπάρχει κανένας λόγος να βιαστεί κανένας συνάδελφος να απαντήσει στις πιέσεις της τράπεζας. Τα χρήματα δεν χάνονται και έχει χρόνο ο καθένας για να αποφασίσει ανάλογα με τις νομικές εξελίξεις αν θα τα πάρει η αν θα διεκδικήσει τα δικαιώματα από το ΤΑΠ.
Ø  Εκ των πραγμάτων υπάρχει ενιαίο μέτωπο συνταξιούχων και εν ενεργεία για την υπεράσπιση του ΤΑΠ, και είμαστε σε πλήρη συνεννόηση για την κάλυψη όλων των νομικών ενεργειών όλων των συναδέλφων (εν ενεργεία και συνταξιούχων).

          ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ALPHA BANK
Ιούνιος 2016

Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Ανακοίνωση της Πρότασης Προοπτικής για την πίεση της στοχοθεσίας στα καταστήματα

14-6-2016

Δεν πάει άλλο με τη στοχοθεσία στους εργαζόμενους στο δίκτυο!
 Για άλλη μια φορά, στα πρόσφατα αποτελέσματα του Ομίλου ΕΤΕ για το Α΄ τρίμηνο του 2016 (26/5/), εμείς οι εργαζόμενοι-ες αποτυπωνόμαστε σαν δαπάνη που η Τράπεζα βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι μειώθηκε κατά 4% σε ετήσια βάση και ότι αναμένεται να περισταλεί "περαιτέρω μετά τη σχεδιαζόμενη εθελούσια έξοδο". Προφανώς, και τα κέρδη 189 εκ που ανακοίνωσαν στην ίδια έκθεση έχουν άμεση σχέση με τη μείωση αυτού του περίφημου εργατικού κόστους. Παράλληλα, βλέπουμε στοιχεία για την ποιότητα του δανειακού χαρτοφυλακίου με ειδική αναφορά στα δάνεια σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών (τη στιγμή που όλα τα κόκκινα αλλά και ενήμερα δάνεια παραχωρούνται σε funds και καινούριες εταιρείες ξεπηδάνε σαν τα μανιτάρια με παλιά στελέχη που έχουν θητεύσει στις τράπεζες). Ας γειώσουμε όμως τα δεδομένα αυτά στην εργασιακή μας πραγματικότητα.
        Η αλλοτινή ζέση της Τράπεζας για πιστωτική επέκταση, με ενθάρρυνση της έκθεσης σε δανεισμό, έχει τώρα μετατραπεί σε αφόρητη πίεση στις πλάτες μας για να μαζέψει τα ασυμμάζευτα... Καθημερινά πάνε κι έρχονται e-mail με τα οποία μας εγκαλούν γιατί είμαστε πίσω στη στοχοθεσία και ζητούν να στέλνουμε μέχρι και προβλέψεις για το πόσα δάνεια θα ρυθμίσουμε στις επόμενες 5,10,15 μέρες (χωρίς να παραλείπουμε φυσικά να κάνουμε ασφάλιση ζωής στους δανειολήπτες)! Η πιο πρόσφατη απαίτηση είναι να καταγράφουμε και να στέλνουμε στις Περιφερειακές Δ/νσεις την καθημερινή παραγωγή με στοιχεία για την προέλευση των δανείων που ρυθμίστηκαν, λες και δεν υπάρχουν τα τεχνολογικά μέσα για να αντλούν αυτά τα στοιχεία οι ακριβοπληρωμένοι σύμβουλοι-ειδικοί συνεργάτες της Διοίκησης! Μήπως πρόκειται απλά για τακτική που στόχο έχει να αυξάνει την πίεση; Μήπως ξέχασαν ότι η τακτική των στόχων τη δεκαετία 2000 - 2010 για δάνεια και πιστωτικές κάρτες έφερε τη σημερινή κατάσταση;
        Το κυνήγι των πελατών υιοθετείται σαν τακτική και στο κομμάτι των πωλήσεων POS, αφού πλέον οργανώνονται επισκέψεις συναδέλφων μας σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται γύρω από Καταστήματα της Τράπεζας σε περιοχές με υψηλή εμπορική κίνηση. Κι όλα αυτά με αποδεκατισμένο το Δίκτυο, με εντατικοποίηση της δουλειάς ( η Τράπεζα δεν έχει αναστείλει τη λειτουργία της ούτε οι εργασίες της περιορίζονται στα στοχοθετημένα μεγέθη!), με προσωρινές αναπληρώσεις και μετακινήσεις συναδέλφων ώστε να καλύπτονται όπως-όπως τα τεράστια κενά. Προφανώς, κάποιοι έχουν ξεχάσει ότι δεν έχουμε προσληφθεί ως «πωλητές» αλλά έχουμε υπογράψει σύμβαση ως τραπεζοϋπάλληλοι. 
        Σε συναντήσεις που γίνονται πλέον πιο συχνά στα καταστήματα, πέραν του ωραρίου (το οποίο παραβιάζεται συνεχώς, χωρίς να καταγράφονται και να πληρώνονται οι υπερωρίες), μας μεταφέρεται μια ζοφερή εικόνα για την κατάσταση της Τράπεζας που πρέπει να βάλουμε πλάτη για να αντιστραφεί. Μήπως σε λίγο μας ζητήσουν να φορτωθούμε με μετοχοδάνεια, όπως οι συνάδελφοι της τ. Probank, για το καλό του εργοδότη;
Η πίεση που ασκείται  στους συναδέλφους, με στόχους άπιαστους και απαξιωτικά μηνύματα για το προσωπικό, έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Διάφορα ειρωνικά σχόλια, που αν συνεχιστούν θα αναγκαστούμε να βγάλουμε στη δημοσιότητα, στέλνονται καθημερινά προς τους εργαζόμενους. Προφανώς, τα μεγαλοστελέχη με τους παχυλούς μισθούς δεν έχουν επαφή με τη ζοφερή πραγματικότητα της συντριπτικής πλειοψηφίας του κόσμου που μπαίνει στις τράπεζες, και που η κατάσχεση πχ στο λογαριασμό του δεν του επιτρέπει να αγοράσει κάποιο τραπεζοασφαλιστικό προϊόν.
Από την άλλη πλευρά, τις ανάγκες σε προσωπικό σε περιπτώσεις καταστημάτων σε νησιά τις καλύπτουν με αποσπάσεις συναδέλφων για πάνω από 1 χρόνο και 40 χιλιόμετρα μακριά (πχ Λευκίμμη), ή αρνούμενοι να ικανοποιήσουν αιτήματα μεταθέσεων για οικογενειακούς λόγους (πχ Μύκονο), ενώ μπορούν να προσλάβουν κάποιον επιλαχόντα από τελευταίο διαγωνισμό ή να προκηρύξουν θέση ταμία για το καλοκαίρι όπως γινόταν πριν κάποια χρόνια. Μήπως η τράπεζα ωθεί τους συναδέλφους σε άδειες άνευ αποδοχών, αντί για μετάθεση ή απόσπαση για παράδειγμα; Προφανώς τα καταστήματα δεν είναι Δ/νση Δημοσίων Σχέσεων όπου οι προσλήψεις γίνονταν αφειδώς..
Συνάδελφοι-ισσες, μέσα σ΄αυτό το κλίμα δεν υπάρχουν περιθώρια για αδράνεια και παθητική στάση. Δεν είμαστε άβουλοι εντολοδόχοι ούτε λειτουργικό κόστος που πρέπει να συρρικνωθεί. Δεν πρέπει να ενδώσουμε στον καθημερινό παραλογισμό των στόχων και των αναφορών. Δε θα περιμένουμε αύριο να μας αξιολογούν με το αν πιάσαμε τους στόχους, ούτε θα ανεχθούμε να δουλεύουμε τζάμπα για να κερδίζουν κάποιοι άλλοι. Δεν θα δεχθούμε καμία σύνδεση μισθού – παραγωγικότητας. Να γίνουν προσλήψεις τώρα. Αγωνιζόμαστε για αξιοπρεπείς συνθήκες δουλειάς, την προάσπιση των δικαιωμάτων μας, την κατάργηση των ανισοτήτων (ενοικιαζόμενη εργασία, συνάδελφοι-ισσες εκτός Κανονισμών) και διεκδικούμε έλεγχο στις αποφάσεις που αφορούν τις ζωές μας! 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: e-mail:protasiprooptikis@gmail.com, Ιστοσελίδα:www.protasiprooptikis.blogspot.com
Επικοινωνία: 6980925499, 6974861242, 6948788704, 2103388783, 18783, 19923, 74306, 83908