Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017

Ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων Τράπεζας Αττικής για την επιχειρησιακή


ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ: Η ΛΕΗΛΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΜΑΣ ΖΩΗΣ
Αυτή τη φορά θα πρέπει να ξεκινήσουμε συγχαίροντας τη Διοίκηση… Σπεύδοντας να πιστώσει τους λογαριασμούς μας με την προκαταβολή μισθού το βράδυ της Παρασκευής, αφενός, συνέβαλε στο να περάσουμε ένα… ωραιότατο εορταστικό τριήμερο και, αφετέρου, μας απάλλαξε από ατελείωτες ώρες υπολογισμών με πίνακες, μισθοδοσίες και αριθμομηχανές. Σε κάθε περίπτωση, αυτή η σαρακοστή απέκτησε νόημα, εγκαινιάζοντας μια περίοδο με τις απολαβές μας λεηλατημένες και τις συνθήκες της καθημερινότητάς μας να επιδεινώνονται δραματικά.
Η εισβολή της νέας πραγματικότητας στις ζωές μας ήταν σαρωτική. Το Σάββατο, τα τηλέφωνα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πήραν φωτιά. Η προκαταβολή που είδαμε στους λογαριασμούς μας ήταν πετσοκομμένη σχεδόν κατά το μισό (κάποιοι μάλιστα βρέθηκαν να αναρωτιούνται πώς θα περάσουν ένα δεκαπενθήμερο με 250€…). Το σοκ που βίωσε ο καθένας από μας βλέποντας να αποκρυσταλλώνεται στο δικό του εισόδημα η νέα επιχειρησιακή σύμβαση ήταν μεγάλο. Άλλο να περιμένεις γενικά μειώσεις κι άλλο να τις βλέπεις να επηρεάζουν τη ζωή σου, την προσωπική και οικογενειακή σου κατάσταση.
Χρειάστηκε να φτάσουμε στην Τρίτη για να ενημερωθούμε στοιχειωδώς από τη Διοίκηση. Τώρα περιμένουμε όλοι με αγωνία την εκκαθάριση (να δούμε κι αυτή την περιβόητη εξομάλυνση… Παρεμπιπτόντως, εκκρεμούν κι οι αναδρομικές περικοπές του Γενάρη-Φλεβάρη …). Όμως ήδη η γενική εικόνα για το εγγύς μέλλον μας έχει αποκαλυφθεί. Πιθανότατα όλοι μας, ενώ μεν την αναμέναμε, ταυτόχρονα προσπαθούσαμε όλο αυτό τον καιρό να την παραβλέψουμε, να την απωθήσουμε ή να την αποδεχτούμε ως άλλη μια πρόσκαιρη δυσκολία που με κάποιο τρόπο θα την ξεπεράσουμε και δη σχετικά αναίμακτα. Μια τέτοια βίαιη μεταβολή ωστόσο δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για ευοίωνες προσδοκίες. Οι αντικειμενικές συνθήκες είναι εδώ για να μας θυμίζουν την υποβάθμιση των συνθηκών της ζωής μας.
Το μεγάλο ποσό που λείπει πια από τη μισθοδοσία μας κάλυπτε για τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων αποκλειστικά ανελαστικές δαπάνες. Κι αν παλιότερα, παράλληλα με τις μειώσεις προωθούνταν και ορισμένα αντισταθμιστικά ημίμετρα/ασπιρίνες (π.χ. ρυθμίσεις δανείων) ώστε τουλάχιστον να εξακολουθούν να καλύπτονται κάποιες βασικές ανάγκες, τώρα πια ούτε αυτό δε γίνεται. Οι μισθοί μας μειώθηκαν «μεσοσταθμικά κατά 17,74%», αλλά το κόστος ενοικίων, διδάκτρων, τροφίμων, φαρμάκων δε θα μειωθεί ανάλογα. Θα παραμένει σταθερό (αν δεν αυξηθεί κιόλας…). Βρισκόμαστε πλέον αντιμέτωποι με μια σαρωτική αλλαγή της καθημερινότητάς μας, αυτού που κάποιοι αποκαλούν «κοινωνικό μας στάτους»… Μένει τώρα σε μας, να ανακαλύψουμε τρόπους για να συνεχίσουμε να καλύπτουμε τις ανάγκες μιας σκληρής καθημερινότητας με πολύ λιγότερα χρήματα.

ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΑΣ…
Γιατί όμως όλα αυτά; Δε θα σταθούμε καν στα όσα ισχυρίζεται το προεδρείο του ΣΥΤΑ. Ούτως ή άλλως, δε λέει τίποτα διαφορετικό από τη Διοίκηση της Τράπεζας. Κινδυνολογεί βέβαια περισσότερο, για να μας πείσει για την ορθότητα της επιλογής του, κρούει τον κώδωνα για «ατυχήματα», μπας και μας κάνει να δεχθούμε τη σαρωτική μείωση των μισθών μας περίπου σαν νίκη και να μην αναλωνόμαστε σε «γκρίνια», όπως χαρακτηρίζει τη δίκαιη αγανάκτηση που νιώθουμε.
Η Διοίκηση της Τράπεζας λοιπόν, στη χθεσινή επιστολή της, επισημαίνει ότι οι μειώσεις έγιναν για την «περαιτέρω ανάπτυξή της και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας» της Τράπεζας. Δε μιλάει για «αυθυπαρξία» της Τράπεζας, θα ήταν γελοίο άλλωστε να ισχυριστεί ότι η Αττικής κινδυνεύει από τους εργαζόμενούς της. Ούτε η κριτική τους, ούτε ενδεχόμενες κινητοποιήσεις τους δε θα προκαλούσαν «αρνητική δημοσιότητα» σε μια Τράπεζα που βρίσκεται στο στόχαστρο ενός άγριου πολέμου συμφερόντων. Αυτήν αντίθετα την προκάλεσε και πάλι η Διοίκηση της Τράπεζας της Ελλάδος που πριν από λίγες ημέρες έβγαλε, για μια ακόμη φορά, μέσω επιλεκτικών διαρροών, την Αττικής στη σέντρα ανακυκλώνοντας το σίριαλ του Σεπτέμβρη. Κι όλα αυτά μόνο και μόνο για να προκαλέσει αντιπερισπασμό σε δημοσιεύματα που κατήγγειλαν τις ευθύνες της για τη διαφυγή κεφαλαίων στο εξωτερικό κατά τη διάρκεια των capital control (δηλαδή, για πολύ πιο σοβαρές και με σημαντικότερες συνέπειες παραβιάσεις από αυτές για τις οποίες κατηγορήθηκαν και απολύθηκαν κάποιοι συνάδελφοί μας). Εμείς οι «καλοπληρωμένοι» και «όχι αρκετά αποδοτικοί» εργαζόμενοι θα κληθούμε και πάλι να αντιμετωπίσουμε τα απόνερα από το «ρεπορτάζ» του Βήματος. Αποδεικνύεται λοιπόν περίτρανα ότι δεν είναι οι εργαζόμενοι το πρόβλημα. Κι αν κάποιος θέλει πραγματικά να υπερασπιστεί την «αυθυπαρξία» της Τράπεζας θα πρέπει να αναμετρηθεί με συγκεκριμένους παράγοντες (όπως π.χ. τον κ. Στουρνάρα), αντί να αναλώνεται σε αβρότητες και φιλοφρονήσεις μαζί του...
Όπως λοιπόν ευθαρσώς λέει η Διοίκηση, η μείωση των μισθών μας έγινε «για να αναπτυχθεί περαιτέρω» η Τράπεζα, με την ανάπτυξή της φυσικά να περνάει πάνω από τα δικές μας πλάτες. Μπορεί ενδεχομένως κάποιοι λίγοι να χαίρονται που «παραχώρησαν» ένα μέρος του μισθού τους για τον ευγενή αυτό σκοπό ή να πιστεύουν πραγματικά ότι στο μέλλον «μόνο κερδισμένοι θα βγουν». Είναι αμφίβολο όμως αν αυτό μπορεί κανείς να το πει στο σύντροφό του, τα παιδιά του ή τους γονείς του για να τους εξηγήσει γιατί πια τα πράγματα στο σπίτι τους δεν θα είναι ποτέ πια τα ίδια…
Μένει βέβαια ένα ερώτημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε, όταν οι δικοί μας θα μας ρωτήσουν τι κάναμε για να υπερασπίσουμε τους μισθούς μας, την ποιότητα ζωής μας, τη δυνατότητά μας να καλύπτουμε ικανοποιητικά τις ανάγκες μας, τι μάχη τέλος πάντων δώσαμε πριν χάσουμε όσα χάσαμε. Θα πρέπει λοιπόν να εξηγήσουμε ότι ο Σύλλογός μας αποφάσισε, πλειοψηφικά, σε μια ΓΣ, να αποδεχθεί μια «επιστημονικά και τεχνοκρατικά» τεκμηριωμένη πρόταση του προεδρείου του που μίλαγε… γενικά κι αόριστα για μειώσεις, υποσχόμενο, εξίσου γενικά κι αόριστα «κάτι καλύτερο» από το 25% που αρχικά ζήταγε η Διοίκηση. Και να επιμένει ότι δε χρειάζεται ούτε να κινητοποιηθούμε, ούτε να απεργήσουμε, ούτε να φωνάξουμε, ούτε να διεκδικήσουμε. Αποκλείοντας οποιαδήποτε σχετική πρόταση μετά βδελυγμίας, με τρόπο σκαιό, σαν «επαναστατική γυμναστική»… Ε, μάλλον ήρθε η ώρα να απολογηθούν κάποιοι απέναντί μας, τώρα που τα εκπληκτικά αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης που έκαναν τα βιώνουμε όλοι μας. Και να παραδεχθούν επιτέλους ότι το να αντιμετωπίζεις την εργοδοσία έχοντας παραιτηθεί από τα βασικά σου όπλα είναι σαν ένας πυγμάχος να ανεβαίνει στο ρινγκ με τα χέρια δεμένα πισθάγκωνα, με ένα και μόνο ερώτημα στο κεφάλι του: πόσο ξύλο θα φάει.
Μειώθηκε λοιπόν το «μισθολογικό  κόστος». Μόνο που οι εργαζόμενοι δεν είναι «λειτουργικά έξοδα», σαν το νερό και το ρεύμα. Δεν είναι ντουβάρια, ούτε υπολογιστές. Είναι άνθρωποι με ανάγκες και υποχρεώσεις. Τις οποίες πια αδυνατούν να καλύψουν. Οι εργαζόμενοι δεν είναι ούτε απλά ένας «μηχανισμός εφαρμογής των στρατηγικών επιλογών και της αποτελεσματικής επιχειρησιακής λειτουργίας», όπως λέει η Διοίκηση. Η λειτουργία και η ύπαρξη της Τράπεζας είναι προϊόν της δικής μας εργασίας (ακόμα και όταν οι υπόλοιποι επικουρικοί συντελεστές παραγωγής δε λειτουργούν, όπως στην περίοδο της κατάρρευσης του μηχανογραφικού συστήματος).

«ΑΤΕΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΕ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ»…
Ο πρόεδρος του ΣΥΤΑ βλέπει εργαζόμενους που ατενίζουν το μέλλον με σιγουριά κι αισιοδοξία κι απαιτεί την ευγνωμοσύνη μας και βέβαια δεν μπορούμε να του στερήσουμε αυτό το δικαίωμα. Όπως άλλωστε κι ο παλιός του γνώριμος (άλλος ένας υπερασπιστής των συμφερόντων μας…) υφυπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων που όταν κυκλοφορεί στο δρόμο πνίγεται στις αγκαλιές του κόσμου ενώ οι ελευθεροεπαγγελματίες του ζητούν να βάλει κι άλλες εισφορές…
Μπορεί ακόμα να επιχαίρει για τις περιορισμένες μειώσεις της προηγούμενης ΕΣΣΕ, αποφεύγοντας ωστόσο επιμελώς να αναφέρει ότι αυτές ήρθαν σωρευτικά στις οριζόντιες μειώσεις της τάξης του 9,5% που επιβλήθηκαν με την κλαδική σύμβαση της ίδιας περιόδου. Τότε τη «βρώμικη δουλειά» την είχε φέρει σε πέρας η ηγεσία της ΟΤΟΕ, τώρα την ανέλαβε ο ίδιος.
Εμείς όμως πρέπει να δούμε πώς φθάσαμε ως εδώ προκειμένου να αποφύγουμε να επαναλάβουμε τα ίδια λάθη στο μέλλον. Επειδή η νέα επιχειρησιακή σύμβαση μολονότι θέτει  ένα ασφυκτικό πλαίσιο για την επόμενη τριετία, δεν πρόκειται να είναι το τέλος της διαδρομής, πόσο μάλλον η «βάση να εκκινήσουμε και πάλι … για νέους νικηφόρους συνδικαλιστικούς αγώνες». Δεν αποτελεί παρά ένα σημείο με απότομη κλίση σε μια διαρκώς συνεχιζόμενη καθοδική πορεία. Τα ακόμα χειρότερα έπονται εκτός αν μπορέσουμε να τα αποτρέψουμε προβάλλοντας αποτελεσματικές αντιστάσεις και σίγουρα όχι αναθέτοντας εν λευκώ, σε πνεύμα τυφλής εμπιστοσύνης τις διαπραγματεύσεις για τη δική μας ζωή σ’ αυτούς που μας έφτασαν ως εδώ.

Description: clip_image001

Ανακοίνωση της Πρότασης Προοπτικής ΕΤΕ για την παραβίαση του κανονισμού εργασίας από την ΕΤΕ


ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ
Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Εργαζομένων Εθνικής

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΝΟΜΕΙ Η ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ!
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ!

Εξακολουθεί να είναι παράνομη η Διοίκηση της ΕΤΕ, μην εφαρμόζοντας τον κανονισμό εργασίας εδώ και πάνω από 3 χρόνια. Η υποχρέωσή της με βάση τα σημερινά ισχύοντα να εντάξει στους κανονισμούς εξειδικευμένου προσωπικού όσους συναδέλφους από πρ. Probank – Fbb, Εθνοντάτα, εργάζονται σε εξειδικευμένες θέσεις (αλλά και όσους συναδέλφους μετακινήθηκαν σε αυτές από άλλες διευθύνσεις της ΕΤΕ), είναι αναμφισβήτητη και επιτέλους πρέπει να γίνει πράξη!
Γι αυτό άλλωστε, και δικαιώθηκαν στην Επιθεώρηση Εργασίας συνάδελφοι από πρ. Εθνοντάτα που προσέφυγαν για το αυτονόητο δικαίωμά τους για ίση αμοιβή για ίση εργασία και επιδικάστηκε η υποχρέωση της ΕΤΕ να τους καταβάλει αναδρομικά δεδουλευμένα για το επίδομα εξειδικευμένης εργασίας από τον Απρίλιο του 2015, οπότε και εντάχτηκαν στον κανονισμό εργασίας. Οι συνάδελφοι παράλληλα με τον απεργιακό αγώνα αντιτάχθηκαν στο φόβο και στη λογική «να περιμένουμε εσαεί» και διεκδίκησαν και νομικά τα δικαιώματά τους, ενώ και μετά τη δικαίωσή τους, υπάρχουν καταγγελίες ότι άλλοι συνάδελφοι αποτρέπονται από το να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.
Δεν μπορούμε άλλο να ανεχτούμε την παραβίαση των κανονισμών και την κατά περίπτωση εφαρμογή τους από την Τράπεζα, όπως και όποτε θέλουν οι διοικούντες. Οι συνάδελφοι έχουν χάσει επιδόματα ετών που τα δικαιούνται πέραν πάσης αμφισβήτησης. Οι μεθοδεύσεις, εδώ και πάνω από 2 χρόνια, της Διοίκησης, προκειμένου να καθυστερήσουν οι εντάξεις αλλά και να αλλάξουν προς το χειρότερο οι επιμέρους κανονισμοί, απαντήθηκαν το προηγούμενο διάστημα και στην πράξη με τις απεργίες και τις συνελεύσεις που κάλεσε ο Σύλλογος εργαζομένων πρ. Εθνοντάτα, στις οποίες συμμετείχαν και πολλά μέλη του ΣΥΕΤΕ.
Οι ευθύνες της πλειοψηφίας του ΣΥΕΤΕ είναι παραπάνω από τεράστιες εδώ και πάνω από 2 χρόνια, καθώς ΔΗΣΥΕ-ΔΑΚΕ-ΔΑΣ βάζουν πλάτη στα σχέδια της Διοίκησης, αναμένοντας ως θεατές τις αποφάσεις που θα μας ανακοινωθούν από τις συνεδριάσεις της επιτροπής, όπου συμμετέχουν σα μαριονέτες και μην αντιδρώντας στην παρανομία της Διοίκησης. Έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια ομόφωνες αποφάσεις του ΔΣ του ΣΥΕΤΕ για απεργία στο Γέρακα, αγνόησαν τις αντιδράσεις των συναδέλφων και τις αποφάσεις γενικών συνελεύσεων των εργαζομένων στην Επιχειρηματική Ανάλυση και αρνήθηκαν να προκηρύξουν απεργία μαζί με το Σύλλογο Εθνοντάτα. Ξέχασαν κόκκινες γραμμές και συμφώνησαν στις ποσοστώσεις και στην αλλαγή των κανονισμών προς το χειρότερο.  Μήπως η μη εκλογή νέας ΕΑΚ Πληροφορικής και η αδράνεια της υπάρχουσας εδώ και 1,5 χρόνο βολεύει το Σύλλογο; Συνάδελφοι απευθύνονται προς το ΣΥΕΤΕ για την αναμενόμενη χειροτέρευση της θέσης τους αν και όποτε ισχύσει ο νέος κανονισμός, και συναντούν πλήρη αδιαφορία.
Όλα αυτά βολεύουν τη Διοίκηση, που σχεδιάζει τη μείωση του εργατικού κόστους και τη διάλυση των κανονισμών, ώστε να γίνεται πάρτι εταιρειών και ελαστικών εργασιακών σχέσεων. Μας κάνει εντύπωση δε η στάση ισορροπιών και αναμονής που τηρεί εδώ και λίγο καιρό ο Σύλλογος πρ. Εθνοντάτα, που εξέδωσε μια περίεργη ανακοίνωση κατά των συναδέλφων που προσέφυγαν στην επιθεώρηση στοχοποιώντας τους και δίνοντας έτσι επιχειρήματα στις εργοδοτικές παρατάξεις του ΣΥΕΤΕ και τη Διοίκηση.
Η κίνησή μας, όλο αυτό το διάστημα, ήταν σταθερή στη στήριξη των συναδέλφων και στην αγωνιστική διεκδίκηση κι έχουμε δικαιωθεί από τις εξελίξεις. Δεν συναινούμε στην ισοπέδωση προς τα κάτω, για να έχει φθηνούς εργαζόμενους η εργοδοσία. Απαιτούμε εδώ και τώρα να ενταχθούν οι συνάδελφοι στους ισχύοντες κανονισμούς εξειδικ. προσωπικού. Να καταβληθούν αναδρομικά τα δεδουλευμένα, αλλιώς να πληρώσει πρόστιμα η Τράπεζα. Όχι σε εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων. Είμαστε στο πλευρό των συναδέλφων που διεκδικούν τα δικαιώματά τους, καλούμε όλους τους εργαζόμενους να οργανωθούν και να παλέψουν, με νέα Γ. Συνέλευση, εκλογή ΕΑΚ και αγωνιστικές κινητοποιήσεις.
01-03-2017
 6980925499, 6936548328, 6946465296, 6948788704, 19923, 74306, 79836, 83908

Όλοι στην εργατική διαδήλωση Πέμπτη 2/3, Προπύλαια, 6.00

ΟΧΙ στα νέα μέτρα, το 4ο μνημόνιο, την κοινωνική βαρβαρότητα που επιβάλλουν κυβέρνηση-Ε.Ε.-ΔΝΤ-κεφάλαιο!

Έξω η τρόικα

 Ο λαός οργανωμένος να βγει στο προσκήνιο

Συλλαλητήριο Πέμπτη 2 Μάρτη, 6μμ, Προπύλαια


Σημείο συνάντησης τραπεζουπαλλήλων Eurobank πλ. Κοραή 6.00

Σε μια ακόμα κακόγουστη παράσταση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με τους δανειστές, οι κόκκινες γραμμές κατέρρευσαν ξανά και ο «έντιμος συμβιβασμός» προμηνύει νέα δυσβάστακτα μέτρα για τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους άνεργους και τη νεολαία. Η τρόικα καταφτάνει πάλι στην Αθήνα προκειμένου να συγκεκριμενοποιήσει την συμφωνία της 20ης Φλεβάρη που δεν αποτελεί μόνο έναν νέο γύρο μέτρων, αλλά και την επίσημη θεσμοθέτηση ενός καθεστώτος διαρκούς ευρωμνημονίου. Εξάλλου αυτό απαιτούν σύσσωμοι ο ΣΕΒ, τα ΜΜΕ και όλα τα κόμματα που ψήφισαν το τρίτο μνημόνιο προκειμένου «να κλείσει τώρα η αξιολό­γηση».

Η συμφωνία έχει την πλήρη έγκριση όχι μόνο της ΕΕ, αλλά και του ΔΝΤ, όπως και των ΗΠΑ, καταδεικνύοντας το γεγονός πως οι όποιες διαφορές ΕΕ-ΔΝΤ, έχουν έναν κοινό παρονομαστή που δεν είναι άλλος από τα νέα σφαγιαστικά μέτρα και τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, που έρχονται να προστεθούν σε όσα ήδη ασήκωτα βιώνει η εργατική τάξη και ο λαός.

Η Κυβέρνηση μέσα από έναν κυκεώνα δηλώσεων κάνει λόγο για επιτυχία προκειμένου να ενισχύσει το κλίμα αμηχανίας και αναμονής. Ωστόσο η συμφωνία του eurogroup προβλέπει την πρωτοφανή πρακτική προνομοθέτησης μέτρων για μετά το 2018, αιματηρά πρωτογενή πλεονάσμα­τα 3,5%, νέους φόρους ακόμα και για τους ανέργους, νέες μειώσεις μισθών και συντάξεων, ιδιωτικοποιήσεις, ομαδικές απολύσεις και άλλα βάρβαρα μέτρα, που θα «εξειδικευτούν» από τα τεχνικά κλιμάκια, για την επιστροφή των οποίων «πάλεψε» η κυβέρνηση!

Το μεγάλο ζητούμενο τώρα είναι να βγει στο προσκήνιο το εργατικό, λαϊκό και νεολαιίστικο κίνημα, διεκδικώντας τα δικαιώματα του κόσμου της εργασίας, για την ανατροπή της επίθεσης κυβέρνησης, ΕΕ, ΔΝΤ και κεφαλαίου.

Πρώτος σταθμός είναι το πανεργατικό παλλαϊκό συλλαλητήριο στην Αθήνα την Πέμπτη 2 Μάρτη στις 6 μμ στα Προπύλαια. Την συμμετοχή τους έχουν ήδη δηλώσει μια σειρά σωματείων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, εργατικές λέσχες, ο Συντονισμός Συλλογικοτήτων Αττικής, άλλες αγωνιστικές συλλογικότητες. Το απόγευμα της ίδιας μέρας θα πραγματοποιηθεί αντίστοιχο συλλαλητήριο στην Θεσσαλονίκη (Άγαλμα Βενιζέλου, 6μμ) από το Συντονισμό Συλλογικοτήτων Θεσσαλονίκης.

o        Καλούμε τους εργαζόμενους και τα σωματεία τους, κάθε αγωνιστική συλλογικότητα, να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο της 2 Μάρτη, για να ξεπεραστεί και έμπρακτα η αδράνεια. Να γυρίσουν την πλάτη στις δυνάμεις του εργοδοτικού και κυβερνητι­κού συνδικαλισμού, που πραγματοποιεί συναντήσεις με …το ΔΝΤ, όπως η ΓΣΕΕ πριν μερικές μέρες.

o        Καλούμε τα σωματεία, τις αγωνιστικές συλλογικότητες, τους ταξικούς συνδικαλιστές να μετατρέψουν την Τρίτη 28 Φλεβάρη σε μέρα πανεξόρμησης και προπαγάνδισης του συλλαλητηρίου στους χώρους δουλειάς, στο κέντρο της Αθήνας αλλά και στις γειτονιές.

o        Θέτουμε την ανάγκη της οργάνωση 24ωρη Γενικής Απεργίας μέσα στο Μάρτη για να μην περάσει η 2η αξιολόγηση και τα νέα αντιλαϊκά μέτρα.

o        Στηρίζουμε τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις και αντιστάσεις σε διάφο­ρους χώρους δουλειάς και κλάδους. Τις καθαρίστρι­ες του ΕΜΠ με τις 48ωρες απεργίες, τις εργάτριες και τους εργάτες στο ερ­γοστάσιο της Σκοτ, τις απεργίες σε Μετρό- ΗΣΑΠ-Τραμ, τις απεργίες των υγειονομικών και των εργαζόμενων στα ασφαλιστικά ταμεία. Τους αγώνες των συμβασιούχων των δήμων, τις κινητοποιήσεις των μπλοκάκηδων και των αυτοαπασχολούμενων, το κίνημα ενάντια στους πλειστηριασμούς κλπ. Η πρωτοβουλία πρωτοβάθμιων σωματείων θα συμβάλλει ώστε οι διάσπαρτοι αγώνες να συντονιστούν και να ενωθούν με τους αγώνες για την ανατροπή της κλιμακούμενης επίθεσης κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ-εργο­δοσίας.

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

Αγωνιστική Συνεργασία στην ΟΤΟΕ για πλειστηριασμούς


Είμαστε αλληλέγγυοι στους αγωνιστές του κινήματος κατά των πλειστηριασμών της λαϊκής κατοικίας

Καταγγέλουμε τις αστυνομικές και εισαγγελικές διώξεις σε βάρος του κινήματος κατά των πλειστηριασμών στη Θεσσαλονίκη, και προσωπικά ενάντια στα μέλη του Συντονισμού Συλλογικοτήτων Θεσ/νίκης, το δάσκαλο Ηλία Σμήλιο, δημοτικό σύμβουλο Αμπελοκήπων-Μενεμένης και πρ. μέλος του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και το δικηγόρο Ζήση Κλεισιάρη, μέλος της Εναλλακτικής Πρωτοβουλίας και πρ. μέλος του ΔΣ του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.
Τους τελευταίους μήνες το κίνημα κατά των πλειστηριασμών της λαϊκής κατοικίας, με πρωτοφανή μαζικότητα και μαχητικά χαρακτηριστικά, δίνει μια σημαντική μάχη με επιτυχία ενάντια στα συμφέροντα των τραπεζών και των μεγαλοσυμβολαιογράφων, για να υπερασπίσει τη λαϊκή κατοικία των εργαζομένων, ανέργων, συνταξιούχων, ανήμπορων.
Το κίνημα αυτό έχει την υποστήριξη πολλών συλλογικοτήτων, συνελεύσεων γειτονιάς και επιτροπών αγώνα, σωματείων, φοιτητικών συλλόγων κ.ά. Αγκαλιάστηκε από πλατιά στρώματα της  κοινωνίας στη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις, που όλο και πιο συχνά απευθύνονται στον Συντονισμό Συλλογικοτήτων για να ζητήσουν βοήθεια και αλληλεγγύη για πλειστηριασμούς, κομμένες παροχές ρεύματος από τη ΔΕΗ, κατασχέσεις λογαριασμών κ.ά. Προκάλεσε έντονες συζητήσεις, πολιτικές αντιπαραθέσεις  και αναταράξεις, φόβο στους κυρίαρχους κύκλους και ελπίδα στην πληττόμενη κοινωνία για  σοβαρό πλήγμα στην ασκούμενη μνημονιακή και αντιλαϊκή πολιτική.
Έτσι μετά την πρώτη αποτυχία συκοφάντησης και απαξίωσης του από την κυβέρνηση και τα συμφέροντα που εκπροσωπεί, η επίθεση εναντίον του πήρε τα γνωστά χαρακτηριστικά της αστυνομικής και δικαστικής δίωξης και καταστολής. Στον Ηλία Σμήλιο  αποδίδεται η παραβίαση του μισού ποινικού κώδικα(!!!) απλά και μόνο γιατί με εκατοντάδες άλλους πολίτες υπεράσπισαν το δικαίωμα των εργαζόμενων, των συνταξιούχων και των ανέργων στην λαϊκή κατοικία απέναντι στην λεηλασία που ασκούν οι τράπεζες.
Οι τραπεζουπάλληλοι γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι ενώ πολλοί επιχειρηματίες εξακολουθούν να έχουν ασυλία, προκλητική μεταχείριση στα «δανεικά κι αγύριστα» και στα χαμηλά επιτόκια για εκατομμύρια ευρώ, όπως συχνά αποκαλύπτονται και δημόσια (π.χ. συζήτηση στη βουλή για δάνεια ΜΜΕ, κομμάτων κλπ), την ίδια στιγμή οι άνεργοι, οι συνταξιούχοι και οι χαμηλόμισθοι, που είδαν μισθούς και συντάξεις να πετσοκόβονται, κυνηγιούνται ανελέητα από τους τοκογλύφους τραπεζίτες για μικροποσά, δεν έχουν καμία στήριξη και κινδυνεύουν να βρεθούν χωρίς καν ένα σπιτικό. Κι όλα αυτά, ενώ ο λαός έχει πληρώσει με το αίμα του κυριολεκτικά τις τράπεζες με πάνω από 250 δις τα τελευταία χρόνια.
*       Είμαστε στο πλευρό τους και εκφράζουμε την αλληλεγγύη και συμφωνία με τον αγώνα και τους στόχους αυτού του κινήματος. Καταγγέλουμε τις πρακτικές των τραπεζιτών και του κράτους.
*       Απαιτούμε την άμεση παύση κάθε δίωξης και την απόσυρση όλων των κατηγοριών.
*       Απαιτούμε την πλήρη προστασία της λαϊκής κατοικίας και εισοδήματος από πλειστηριασμούς και κατασχέσεις, τη διαγραφή των χρεών των μακροχρόνια ανέργων κ.ά. ευπαθών ομάδων, τη δραστική μείωση των δανείων των εργαζομένων προς τις τράπεζες.  
*       Καλούμε τις εργατικές συσπειρώσεις, τα σωματεία και κάθε εργαζόμενο να σταθεί έμπρακτα αλλέγγυος στους διωκόμενους αγωνιστές, και να κάνει σημαία του τον αγώνα ενάντια στην καταλήστευση του εργατικού εισοδήματος και το τραπεζικό κεφάλαιο. Απαιτούμε επιτέλους από το συνδικαλιστικό κίνημα των τραπεζών όλων των ρευμάτων να πάρει θέση υπέρ του λαού και της εργατικής τάξης και να καταγγείλει τις διαθέσεις των αρπακτικών τραπεζιτών.
Φλεβάρης 2017

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017

Ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων Τράπεζας Αττκής


Οι άμεσα επικείμενες πλέον εξελίξεις με την επιχειρησιακή σύμβαση, που γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι δεν πρόκειται να είναι ευνοϊκές για τους εργαζόμενους, δημιουργούν την ανάγκη στο προεδρείο του ΣΥΤΑ να αντισταθμίσει τις εντυπώσεις παρουσιάζοντας μια κάποια «επιτυχία», ένα success story.
Ως τέτοιο παρουσιάστηκε από το προεδρείο  του ΣΥΤΑ η έναρξη συνεργασίας με ένα θεραπευτήριο/διαγνωστικό (ας είμαστε λίγο φειδωλοί με τη χρήση του όρου «νοσοκομείο») στην Κυψέλη σε αντικατάσταση αυτής με το Πραξιτέλειο με το άδοξο τέλος που όμως θα ζει για πάντα στις καρδιές μας. Η ανακοίνωση Νο 120/10-02-2017, που κατά βάση αποτελεί μια αντιγραφή κι επικόλληση από την ιστοσελίδα του θεραπευτηρίου, παρουσιάζει μια ειδυλλιακή εικόνα μιας υπερσύγχρονης μονάδας με εξοπλισμό της πιο τελευταίας τεχνολογίας και με κορυφαίους επιστήμονες που ανυπομονούν να μας παράσχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, κάτι σαν το Greys Anatomy α λα ελληνικά.
Ωστόσο, μία πρόχειρη αναζήτηση στο διαδίκτυο  μας φέρνει αντιμέτωπους με μια πραγματικότητα αρκετά διαφορετική από τη διαφημιστική ανακοίνωση του ΣΥΤΑ, κάποιες όψεις της οποίας θα ήταν χρήσιμο να γνωρίζουμε:
1.     Η συγκεκριμένη επιχείρηση, όπως και πολλές άλλες στον κλάδο της ιδιωτικής υγείας, στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην απλήρωτη εργασία με καθυστερήσεις μισθών που φτάνουν μέχρι και τους 14 μήνες. Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/ergasia-me-enanti-stin-idiotiki-ygeia-0
2.     Καθώς το παραπάνω άρθρο της Εφημερίδας των Συντακτών είναι από το 2015 και σε περίπτωση που αναρωτιέται κανείς αν από τότε έχει υπάρξει κάποια βελτίωση, μπορεί να δει ότι και το 2016 η επιχείρηση εξακολουθεί να συμπεριλαμβάνεται σε αυτές που αφήνουν συστηματικά απλήρωτους τους εργαζόμενους. Πηγή: http://www.pamehellas.gr/index.php/component/content/article/157-greek-categories/2012-10-02-11-32-37/2012-12-17-12-32-39/6136-%CE%B1%CF%80%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B7-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BA%CE%BB%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BA%CE%AD%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B1
3.     Η επιχείρηση δεν είναι ιδιαίτερα ανεκτική σε όσους διεκδικούν τα δεδουλευμένα τους. Καταγγελία του Σωματείου Προσωπικού Ιδιωτικών Κλινικών για απόλυση εργαζόμενης, μέλους του Δ.Σ. του σωματείου η οποία απολύθηκε για τη συνδικαλιστική της δράση, επειδή διεκδικούσε καταβολή δεδουλευμένων 11 μηνών και πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού για την ασφάλεια ασθενών και εργαζομένων. Πηγή: http://www.902.gr/eidisi/ergatiki-taxi/20859/apolysi-syndikalistrias-kataggellei-somateio-prosopikoy-idiotikon
4.     Και για να μην κατηγορηθούμε για μια στενή «εργατίστικη» αντίληψη που παραβλέπει το ιατρικό/επιστημονικό σκέλος (αν και το κατά πόσο υπάρχει «ουδέτερη» επιστήμη χωρίς κοινωνικό και πολιτικό πρόσημο είναι κάτι το συζητήσιμο) διαφωτιστικό είναι ένα παλιότερο περιστατικό στο οποίο η εν λόγω επιχείρηση σε συνεργασία με εταιρεία τηλεοπτικών παραγωγών καταγγέλλεται ότι διενήργησε εν κρυπτώ ομαδικές εξετάσεις για HIV στους συμμετέχοντες σε τηλεπαιχνίδι. Αξίζει δε τον κόπο να δει κανείς το ποιος ήταν ο χειρισμός των αποτελεσμάτων των εξετάσεων αυτών.
Ο λόγος που παραθέτουμε τις πληροφορίες αυτές δεν είναι φυσικά ότι προκρίνουμε κάποια άλλη επιχείρηση του κλάδου για συνεργασία αλλά για να αντιληφθούμε καλύτερα τη συνολική εικόνα του τεράστιου ζητήματος της υγείας. Η εμπορευματοποίηση της υγείας σημαίνει για τους εργαζόμενους/ασφαλισμένους αφενός μετακύλιση του κόστους  περίθαλψης σε βάρος τους αλλά ταυτόχρονα και υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Ας είμαστε όμως πρακτικοί και ρεαλιστές. Το προεδρείο του ΣΥΤΑ κάνει μπίζνες και εκεί δε χωρούν συναισθηματισμοί για απλήρωτους εργαζόμενους, απολύσεις συνδικαλιστών, ιατρικά απόρρητα και ρατσιστικές συμπεριφορές. Οπότε δε μένει παρά να τους ευχηθούμε:
Καλές δουλειές!
Description: clip_image001

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

Κάλεσμα της Πρότασης Προοπτικής ΕΤΕ για τις εκλογές του Ταμείου Υγείας


Αγωνιστικό κάλεσμα συνεργασίας της Πρότασης Προοπτικής και στην εκλογική μάχη του ΤΥΠΕΤ


Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Τον Μάϊο θα γίνουν εκλογές στο ΤΥΠΕΤ. Σε μια περίοδο πολύ κρίσιμη, καθώς η επίθεση που δέχονται οι εργασιακές σχέσεις λόγω των μνημονίων και της πολιτικής συνολικά κεφαλαίου κυβερνήσεων Τρόικας έχουν άμεσες επιπτώσεις στον τομέα παροχών & υπηρεσιών υγείας και περίθαλψης.

Το Ταμείο Υγείας βρίσκεται συνεχώς σε σημείο καμπής τα τελευταία χρόνια. Οι παρατάξεις της ΔΗΣΥΕ (ΠΑΣΚΕ) και ΔΑΚΕ που ήταν πλειοψηφία στο ΔΣ τα τελευταία χρόνια έχουν σοβαρές ευθύνες για τη δυσμενή κατάσταση του Ταμείου και το οικονομικό του έλλειμμα, από το τζογάρισμα των αποθεματικών σε μετοχές, την κακοδιαχείριση, την πλήρη έλλειψη ενημέρωσης των συναδέλφων. Ως συνέπεια το τελευταίο διάστημα χειροτερεύουν οι παροχές υγείας.

 Η φθίνουσα πορεία του οφείλεται κυρίως στις επιλογές της Εθνικής Τράπεζας (μείωση προσωπικού, εθελούσιες, προσλήψεις προσωπικού με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, μείωση μισθών, απλήρωτες υπερωρίες κλπ), αλλά και στην αδυναμία του συνδικαλιστικού κινήματος να αντιπαρατεθεί αποφασιστικά και να αγωνιστεί για ποιοτικές παροχές στους ασφαλισμένους. Ταυτόχρονα, η κυρίαρχη πολιτική που εφαμρόζεται σε κοινωνική ασφάλιση και περίθαλψη (κύκλωμα φαρμάκου, ασφαλιστικές εισφορές, ιδιωτική υγεία κλπ) επηρεάζει και εμάς, σε αντίθεση με συντεχνιακές λογικές και όσα υποστηρίζουν διάφοροι για δυνατότητα δήθεν καλύτερης διαχείρισης ή εξαίρεσης.

Όλες οι διοικήσεις του Ταμείου των τελευταίων χρόνων είναι υπόλογες για ρουσφέτια, δημιουργία μηχανισμού ημετέρων, αδιαφάνεια, κακοδιαχείριση. Ευθύνες για αυτά έχουν και οι αριστερές παρατάξεις που συμμετείχαν στις Διοικήσεις μέχρι πρόσφατα και με αποσπασμένους, μέχρι πρόσφατα και στο Προεδρείο, χωρίς όμως ουσιαστική δράση ή έστω ενημέρωση των συναδέλφων.

Η Πρόταση Προοπτικής παρεμβαίνει τα τελευταία χρόνια στα συνδικαλιστικά δρώμενα της Εθνικής Τράπεζας με θέσεις και προτάσεις, με πολλούς νέους και παλιούς συναδέλφους που δεν είχαν εμπλοκή στα γρανάζια της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας, Δεν διεκδικούσαμε ούτε διεκδικούμε το αλάθητο στις θέσεις και τις προτάσεις μας. Κινηθήκαμε ανοιχτά, με ενωτική διάθεση, με προσανατολισμό για κοινή δράση. 

Ωστόσο, δεν έχουμε συμμετάσχει ως τώρα στις εκλογές του ΤΥΠΕΤ, λόγω του αντιδημοκρατικού καταστατικού του, που προϋποθέτει για την κατάρτιση ψηφοδελτίου στην Αττική 40 συναδέλφους, με το 1/3 να είναι με βαθμό άνω του λογιστή Β. Γι’ αυτό και τα προηγούμενα χρόνια υπήρξε αδυναμία στην παρέμβασή μας ενώ έχουμε και έλλειψη ενημέρωσης για τις αποφάσεις του ΔΣ του ΤΥΠΕΤ, αν και παρευρισκόμαστε στην ετήσια Γεν. Συνέλευση.

Απευθύνουμε λοιπόν πλατύ αγωνιστικό κάλεσμα σε παλιούς και νέους συναδέλφους, ακόμα κι αν μπορεί σε επιμέρους ζητήματα να διαφωνούν ή να επιφυλάσσονται, αλλά θέλουν να βοηθήσουν για μια ανεξάρτητη παρέμβαση στις εκλογές του ΤΥΠΕΤ και αλλαγή πορείας του Ταμείου, για τη συμβολή τους σε συγκρότηση ανεξάρτητου αγωνιστικού ψηφοδελτίου Πρόταση Προοπτικής - Συνεργασία για το ΤΥΠΕΤ.

Άλλωστε, τον Ιούνιο του 2016 είχαμε θέσει δημόσια στην κρίση των εργαζόμενων αναλυτικές θέσεις και προτάσεις συνολικά για το ζήτημα του ΤΥΠΕΤ και της υγείας (4σέλιδο – Δεν παζαρεύουμε το δικαίωμά μας στην υγεία – το ΤΥΠΕΤ δεν είναι προς διαπραγμάτευση), τα προβλήματα, τη στάση των παρατάξεων και την ανάγκη αλλαγής καταστατικού σε δημοκρατική κατεύθυνση.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Θεωρούμε ότι έστω αυτή η μικρή συμβολή είναι σημαντική βοήθεια στους δύσκολους αυτούς καιρούς, που κάθε απόπειρα για ριζοσπαστική παρουσία συναντά τεράστιες δυσκολίες από το συνδικαλιστικό κατεστημένο. Και όλοι καταλαβαίνουμε ότι ούτε η ουδετερότητα είναι λύση, ούτε η απογοήτευση, η παθητικότητα, ο ατομικός δρόμος και η επιλογή της απλής καταγγελίας χωρίς συμμετοχή.

Τα μόνα που μπορούμε να υποσχεθούμε είναι ότι :

·      θα επιμένουμε να λειτουργούμε συλλογικά & αμεσοδημοκρατικά, ώστε οι προβληματισμοί και οι σκέψεις του καθένα να μπορούν να διαμορφώσουν μια κοινή και υπεύθυνη πορεία για το μέλλον

·      θα προσπαθήσουμε να συμβάλουμε σε όλα τα επίπεδα για την αναγέννηση της συλλογικής διεκδίκησης και πάλης των εργαζόμενων.



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
 Μ. Ξιφαρά 6980925499, Χρ. Πανδή 6944425544, Δαμ. Τσίγκανος 6936548328,
 Άρ. Κούκουνος 6948788704, 2103388783, 2103349923 (διεπ. 18783, 19923, 74306, 83908)