Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2018

Ανακοίνωση της Αγ. Συνεργασίας στην ΟΤΟΕ για την επίθεση των τραπεζών στις εργασιακές σχέσεις




Οξύνεται σε όλα τα επίπεδα η επίθεση των τραπεζών στους εργαζόμενους που εργάζονται στον κλάδο, με τα σχέδια αναδιάρθρωσης να προχωρούν σε κάθε τράπεζα και την κεντρική επιδίωξη για διάλυση των εργασιακών σχέσεων να προχωρά βήμα βήμα. Μπαράζ δημοσιευμάτων τις τελευταίες βδομάδες σε όλα τα ΜΜΕ φτιάχνουν κλίμα τρομοκρατίας, με αναφορά σε κύμα αποχωρήσεων τραπεζοϋπαλλήλων, χιλιάδες απολύσεις, μειώσεις καταστημάτων. Η αναγκαία ψηφιοποίηση των τραπεζικών εργασιών, κάτι προφανώς θετικό, χρησιμοποιείται ως αφορμή από τους εργοδότες για να μειώσουν το εργατικό κόστος και τις θέσεις εργασίας, να αντικαταστήσουν το προσωπικό με φθηνούς και ελαστικά αμειβόμενους εργαζόμενους. Σε όλες τις τράπεζες κυριαρχεί η εργοδοτική τρομοκρατία, οι απειλές, η πίεση για επίτευξη των στόχων, οι απλήρωτες υπερωρίες, οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις, το ξεζούμισμα των εργαζόμενων.
Σ αυτό το πλαίσιο εκβιασμών και φόβου ξεκίνησαν νέα προγράμματα αποχώρησης εργαζομένων από την αρχή του 2018, που μόνο «εθελούσιες» δεν μπορούν να χαρακτηριστούν. Χρήματα για υπερωρίες και αυξήσεις μισθούς δεν υπάρχουν, όμως για εθελούσιες βρίσκουν, αποκαλύπτοντας το στηρατηγικό τους σχέδιο. Με τις ευλογίες του SSM και των ξένων μετόχων, πιέζουν αφόρητα για να μειωθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας επιπλέον των 20.000 που έχουν χαθεί τα τελευταία χρόνια, αναφέροντας ότι “οι ελληνικές τράπεζες έχουν μείνει πολύ πίσω, σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές, στο σκέλος της μείωσης του λειτουργικού κόστους με περικοπές καταστημάτων και προσωπικού». Φυσικά, το κόστος αυτό δεν αφορά καθόλου τα εκατομμύρια που σπαταλούν οι τράπεζες σε εταιρείες «outsourcing» για διάφορα «έργα», τους χρυσοπληρωμένους γιάπηδες που ακόμα κατακλύζουν τον κλάδο, μεγαλοστελέχη που φεύγουν με πακέτα εθελουσιών έχοντας ήδη κλείσει την επόμενη δουλειά τους, ή τα ανείσπρακτα δάνεια από μεγαλοεπιχειρηματίες εργολάβους, καναλάρχες, εφοπλιστές κλπ.
Έτσι, η Πειραιώς ξεκίνησε τα Χριστούγεννα με την ανακοίνωση απόσχισης του κλάδου των καθαριστριών και φυλάκων. Μετά από αντιδράσεις των συλλόγων και των ίδιων των καθαριστριών, συνεχίζεται η διαβούλευση μεν, ωστόσο φημολογείται ότι η πλειοψηφία των συναδέλφων αποχώρησε σιωπηλά με υψηλές αποζημιώσεις. Ταυτόχρονα, βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα «εθελούσιας», με αυξανόμενες πιέσεις ειδικά σε συγκεκριμένες περιοχές, με στόχο 1000 αποχωρήσεις.
Η Eurobank υλοποίησε πρόγραμμα αποχώρησης εργαζομένων, σε συγκεκριμένες περιοχές και διευθύνσεις, με καταγγελίες από τους εργαζόμενους για απίστευτες πιέσεις και τρομοκρατία από στελέχη της τράπεζας. Όσοι δεν συμφωνούσαν, τους ανακοινώνεται η μετάθεσή τους σε νεοσύστατη διεύθυνση φάντασμα (Customer File Completion), ενώ ταυτόχρονα μετέφεραν τους εργαζόμενους στην καταμέτρηση σε ιδιωτική εταιρεία. Παρά ωστόσο το κλίμα εκφοβισμού και απειλών, λιγότεροι από 300 εργαζόμενους αποχώρησαν, ενώ ο στόχος που είχε θέσει η τράπεζα ήταν 500.
Στην Alpha Bank, υπήρξε απευθείας εκβιασμός από την Τράπεζα σε φύλακες και καθαρίστριες στα τέλη του 2017, ότι ή θα μεταφερθούν σε εργολάβο ή θα απολυθούν. 13 φύλακες που δεν δέχτηκαν, έλαβαν καταγγελία απόλυσης, ενώ οι καθαρίστριες που μεταφέρθηκαν σε εταιρεία αμείβονται με 3 ευρώ την ώρα! Ταυτόχρονα, σε όλα τα καταστήματα της τράπεζας υπάρχει τρομοκρατία για πωλήσεις και στόχους από διευθυντές με το φόβητρο της απόλυσης.
Στην Εθνική, επικρατούν η εντατικοποίηση, η πίεση για στόχους, η καθημερινή παραβίαση του ωραρίου, η παραβίαση του κανονισμού εργασίας με τοποθετήσεις συμβούλων από την αγορά, η αύξηση του ενοικιαζόμενου προσωπικού και του outsourcing σε όλους τους κλάδους (πληροφορική, τεχν. υπηρεσίες, ακίνητα κλπ). Παράλληλα, η Διοίκηση έχει αφήσει χωρίς επικουρική εδώ και 4 μήνες τους 16.500 συνταξιούχους της ΕΤΕ, καθώς ισχυρίζεται ότι αν συνεχίσει να καταβάλει τα χρήματα του ελλείμματος του Λογαριασμού Επικούρησης, για το οποίο η ίδια ευθύνεται, θα κλείσει η τράπεζα!
Στη δε Τράπεζα Αττικής, τη στιγμή που έχει ανοίξει η συζήτηση για αλλαγή του κανονισμού εργασίας, στο μάτι της τράπεζας μπήκαν οι συνάδελφοι που έχουν προσφύγει στο ν. 3869, με μεταθέσεις και απειλές από πλευράς τράπεζας.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Οι τράπεζες, με τη στήριξη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, επιτίθενται στο προσωπικό αλλά και στην κοινωνία, φορτώνοντας τις ζημιές τους από τους μεγαλοκαρχαρίες στο φτωχόκοσμο, με ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς για σπίτια χαμηλόμισθων και χαμηλοσυνταξιούχων, που δεν προστατεύονται πια μετά τους κατάπτυστους νόμους της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Ακόμα δεν έχει στεγνώσει το μελάνι για το πολυνομοσχέδιο του Ιανουαρίου που ψήφισε η κυβέρνηση Τσίπρα για τη γ΄ αξιολόγηση. Η ουσιαστική κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας στα πρωτοβάθμια σωματεία, η καθιέρωση των ηλεκτρονικών ως μοναδικού τρόπου διενέργειας των πλειστηριασμών και η επέκτασή τους ακόμα και για χρέη 500 ευρώ! προς την εφορία, οι ιδιωτικοποιήσεις βασικών υπηρεσιών (ΔΕΗ, ενέργεια, νερό, συγκοινωνίες),  οι μειώσεις συντάξεων είναι τα δώρα της κυβέρνησης στο ντόπιο και ξένο κεφάλαιο. Η Λαγκάρντ δηλώνει ότι οι μεταρρυθμίσεις δεν έχουν σαφές σημείο τερματισμού και … μένουν πολλά να γίνουν ακόμα. Όλα αυτά διευκολύνουν τις ομαδικές απολύσεις, ιδιαίτερα στον κλάδο μας, την επιβολή ενός εργασιακού και κοινωνικού μεσαίωνα.
Η συνδικαλιστική ηγεσία του κλάδου, με την κυριαρχία του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού σε ΟΤΟΕ και Συλλόγους, βάζει πλάτη στους τραπεζίτες, αλλά και στην κυβέρνηση. Είχαμε δίκιο όταν καταγγέλαμε την κλαδική σύμβαση με το ευχολόγιο περί «βούλησης» για προστασία της απασχόλησης. Αρνήθηκαν να κηρύξουν απεργία στις 12/1 ενάντια στο χτύπημα του δικαιώματος στην απεργία και το πολυνομοσχέδιο, συναινούν στα σχέδια αναδιάθρωσης, διαφημίζουν πολυδάπανες εκδηλώσεις όπου καλούν τα μνημονιακά κόμματα και τους τραπεζίτες, αποδέχονται τη μείωση χιλιάδων θέσεων εργασίας με «ταμεία απολύσεων»!

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ! ΝΑ ΠΑΝΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΛΛΙΩΣ!
Όσο κι αν θέλουν να τα παρουσιάζουν όλα μαύρα, μπορούμε να βάλουμε ένα φρένο στην επίθεση που δεχόμαστε, πριν να είναι πολύ αργά. Και μόνο το γεγονός της λυσσαλέας επίθεσης και τελικά ψήφισης της περιστολής του δικαιώματος της απεργίας δείχνει τι είναι αυτό που πραγματικά φοβούνται. Υπάρχουν οι σπίθες, τα μικρά αν και ανεπαρκή βήματα που δείχνουν το δρόμο, το ρεαλισμό του αγώνα. Πρώτη φορά πριν την ψήφιση πολυνομοσχεδίου πραγματοποιήθηκε απεργιακή κινητοποίηση από ομοσπονδίες, εργατικά κέντρα και πρωτοβάθμια σωματεία κόντρα στον ξεπουλημένο συνδικαλισμό ΓΣΕΕ, ΟΤΟΕ, ΕΚΑ που διάλεξαν στρατόπεδο και τάχθηκαν ανοικτά με την εργοδοσία, την ΕΕ, το κράτος.
Να οργανώσουμε την αντίδρασή μας στον κλάδο! Σε κάθε κατάστημα, πόλη, τράπεζα, να συντονιστούμε και να σηκώσουμε κεφάλι. Με αποφάσεις από τα κάτω, γενικές συνελεύσεις,  δημιουργία επιτροπών αγώνα. Ο ατομικός δρόμος δεν οδηγεί πουθενά. Η φυγή δεν είναι λύση. Οι ανάγκες και τα δικαιώματά μας δεν παίρνουν αναβολή, ούτε χωρούν στη λογική της συνεχούς υποχώρησης και του μικρότερου κακού, που μας οδηγούν σε ήττες.
Επιμένουμε στην πρόταση που καταθέσαμε και στο πρόσφατο ΓΣ της ΟΤΟΕ: Να πραγματοποιηθούν μέσα στο Φεβρουάριο γενικές συνελεύσεις των συλλόγων. Να εντάξουμε τους ελαστικά εργαζόμενους στα πρωτοβάθμια σωματεία. Πρώτος κρίσιμος σταθμός για μας και την κοινωνία η 21/2 (μέρα έναρξης των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών), να συμμετέχουμε σε  πρωτοβουλίες για να αποφασίσουμε τις δράσεις ενάντια στην αρπαγή της λαϊκής κατοικίας. Προτείνουμε απεργιακή κινητοποίηση στις 22 Φεβρουαρίου σε όλο τον κλάδο. Αποφασίζουμε την παραπέρα κλιμάκωση με αγωνιστικές απεργιακές κινητοποιήσεις.
Να μην αποδεχθούμε καμία απόλυση. Να μειωθούν οι αστρονομικοί μισθοί και οι παροχές  των golden boys. Να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό με ίδια δικαιώματα – εργασιακές σχέσεις. Να καταργηθούν οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις στις τράπεζες, όλα από το προσωπικό των τραπεζών. Να απαιτήσουμε αυξήσεις μισθών και μείωση ωρών εργασίας ώστε οι νέες τεχνολογίες και στον τραπεζικό τομέα να χρησιμοποιηθούν για την καλυτέρευση των συνθηκών εργασίας και όχι για ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των κερδών των τραπεζών.
ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2018

Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018

Ανακοίνωση της Πρότασης Προοπτικής για τους συμβούλους πελατείας

                        ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ
                    Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Εργαζομένων Εθνικής Τράπεζας


Η Διοίκηση εφαρμόζει επίσημα την ατομική στοχοθεσία,
 παραβιάζοντας ακόμη και εγκυκλίους!

Σοβαρό ατόπημα αποτελεί για τη Διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας  η έκδοση της Πράξης Διοίκησης της 29/12/2017, για την αναβάθμιση των συναδέλφων που εκτελούν καθήκοντα συμβούλων πελατείας. Παρότι η ισχύουσα εγκύκλιος (Β 51/2008) διατυπώνει ρητά ότι «αν ανατεθούν καθήκοντα Συμβούλου Πελατείας σε υπαλλήλους που δεν κατέχουν κλιμάκιο ευθύνης, εφόσον παραμείνουν στον ίδιο ρόλο του ΣΠ επί τουλάχιστον 18 μήνες λαμβάνουν το κλιμάκιο ευθύνης που αντιστοιχεί στον Προϊστάμενο Υπηρεσίας του Καταστήματος», η πράξη που υπογράφει ο Γενικός Διευθυντής Προσωπικού δεν το εφαρμόζει σε περίπου 30 συναδέλφους που έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 18 μήνες στην εν λόγω θέση. Αντίθετα, η Διοίκηση επιλέγει με εντελώς αδιαφανή τρόπο να προχωρήσει σε προαγωγές και μη, επιβεβαιώνοντας όσα καταγγέλλουμε εδώ και πολλά χρόνια και για το καθεστώς αδικιών, και για την τρομερή εξάπλωση των στόχων και μάλιστα της ατομικής στοχοθεσίας που εφαρμόζεται πλέον επίσημα!
Συγκεκριμένα, η επίσημη απάντηση εκ μέρους του Γενικού Διευθυντή Δικτύου, όπως μας μεταφέρθηκε στο ΔΣ του ΣΥΕΤΕ στις 24/1, είναι ότι παρά τα όσα  προέβλεπε η εγκύκλιος του 2008, δεν αποδόθηκαν κλιμάκια σε όσους
·      δεν είχαν την αντίστοιχη πιστοποίηση
·      έχουν καθυστέρηση στα δάνειά τους
·      απασχολήθηκαν και σε άλλες θέσεις, οπότε δεν «έπιασαν» το 18μηνο
·      δεν έπιασαν τους στόχους - συγκεκριμένα την επίτευξη στοχοθεσίας του 2016 (κατά 85%) και στα ομόλογα ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΟΠΑΠ (κατά 15%).
Δηλαδή, η Διοίκηση, με απόλυτη εργοδοτική αυθαιρεσία, εφαρμόζει εκ των υστέρων και χωρίς να έχουν ενημερωθεί οι συνάδελφοι μια σειρά κριτήρια, μεταξύ των οποίων και τη στοχοθεσία μιας προηγούμενης χρονιάς αλλά και για ένα συγκεκριμένο προϊόν, και μάλιστα χρηματιστηριακής αξίας!
Η Διοίκηση οφείλει να απαντήσει σε ορισμένα σοβαρά ερωτήματα:
-       Εφαρμόζεται πλέον επίσημα η ατομική στοχοθεσία ως κριτήριο για προαγωγές ή μη; Μας λέει κατάμουτρα ότι «προάγεται όποιος πουλάει ό,τι πω εγώ». Αν δεν πιάνεις τους στόχους, δεν προάγεσαι ή αύριο μπορεί και να απολύεσαι; Τους στόχους που βάζουν καλοπληρωμένοι ειδικοί συνεργάτες που δεν έχουν επαφή με την κοινωνία; Τους στόχους που οι συναδέλφισσες που έλειψαν εκείνη τη χρονιά εξαιτίας άδειας λοχείας αποκλείονται εξαρχής;
-       Η πιστοποίηση στα επενδυτικά προϊόντα είναι απαραίτητη και την επικαλούνται για τη μη απονομή κλιμακίου, αλλά για την πώληση των προϊόντων δεν τους ενοχλεί που δεν υπάρχει;
-       Παραβιάζει επίσημα δική της εγκύκλιο, όταν απαιτεί από τους εργαζόμενους να τις εφαρμόζουν με απειλές πειθαρχικών κλπ; Μήπως να μην παίρνουμε στα σοβαρά κι άλλες εγκυκλίους;
-       Όλο αυτόν τον καιρό που απαιτούσαν διάφορα καθήκοντα από τους συναδέλφους που εκτελούσαν καθήκοντα συμβούλων πελατείας, δεν τους έλεγαν ότι υπάρχει το κίνητρο της προαγωγής; Γιατί τους κορόιδευαν;
-       Γιατί απέκλεισαν συμβούλους πελατείας Μικρομεσαίων επιχειρήσεων, λέγοντας ότι αφορά άλλη υπηρεσία (business banking), όταν οι ίδιοι τους έχουν δώσει δικαίωμα υπογραφής; Τους έχουν φορτώσει μόνο τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντα στελεχών, όμως όχι τα δικαιώματα και την ανταμοιβή που απορρέουν από τις θέσεις ευθύνης;
-       Τελικά, τι άλλο μετράει για τη Διοίκηση, αφού και σε συναδέλφους με εξαιρετικά σημειώματα από Διευθυντές καταστημάτων, δεν υπήρξε προαγωγή; Μήπως προάγεται όχι όποιος εργάζεται ευσυνείδητα και κάνει καλά τη δουλειά του αλλά κι όποιος έχει κατάλληλες γνωριμίες; Αυτές τις προαγωγές υπερασπίζεται η ΔΗΣΥΕ στην τελευταία της ανακοίνωση;
Οι 30 περίπου συνάδελφοι έστειλαν την παρακάτω επιστολή προς το ΣΥΕΤΕ:
« Με αφορμή την Πράξη Διοικήσεως  683 της 29.12.2017 θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη δυσαρέσκεια μας προς την απόφαση της Διοίκησης να καταστρατηγήσει την εγκύκλιο Β 51 της 21.3.2008 σύμφωνα με την οποία αναφέρεται ρητά πως ‘’αν ανατεθούν καθήκοντα Συμβούλου Πελατείας σε υπαλλήλους που δεν κατέχουν κλιμάκιο ευθύνης, εφόσον παραμείνουν στον ίδιο ρόλο του ΣΠ επί τουλάχιστον 18 μήνες λαμβάνουν το κλιμάκιο ευθύνης που αντιστοιχεί στον Προϊστάμενο Υπηρεσίας του Καταστήματος’’. Οι κάτωθι υπογράφοντες υπάγονται ανεξαιρέτως στην κατηγορία των υπαλλήλων που περιγράφεται ως άνω και αδικαιολόγητα δεν έλαβαν το κλιμάκιο ευθύνης το οποίο τους αναλογεί. Παρακαλούμε σε δικές σας ενέργειες για την αποκατάσταση της αδικίας και των εγκυκλίως προβλεπόμενων.»
Επιτέλους η πλειοψηφία του ΣΥΕΤΕ να αντιδράσει στην απόλυτη ασυδοσία των στόχων, αλλά και στο διευθυντικό δικαίωμα της Τράπεζας. Δεν είναι δυνατόν η Τράπεζα να κάνει ό,τι θέλει, και οι παρατάξεις του ΣΥΕΤΕ να κοιτούν αν είναι δικά τους παιδιά ή όχι και πώς θα βολέψουν συγκεκριμένους συναδέλφους. Είναι ντροπή για τη ΔΗΣΥΕ να υποστηρίζει στη συνεδρίαση του ΔΣ του ΣΥΕΤΕ ότι «πάλι καλά που δόθηκαν κι αυτά τα κλιμάκια και οφείλεται σε εμάς», αλλά και υποκρισία για τη ΔΑΚΕ που ενώ υποστηρίζει με πάθος τη στοχοθεσία, υπερασπίστηκε δήθεν όσους δεν κατάφεραν να πιάσουν τους στόχους, για λόγους πέραν της θέλησής τους.
Η κίνησή μας δεν υπερασπίζεται ούτε τις εγκυκλίους της τράπεζας, ούτε το στελεχιλίκι και το «κυνήγι κλιμακίων». Υπερασπιζόμαστε τη θέσπιση κριτηρίων συλλογικά για τις εργασιακές συνθήκες, την εργατική αξιοπρέπεια, και ορθώνουμε το ανάστημά μας στην εφαρμογή της σύνδεσης μισθού – παραγωγικότητας και τη λογική κανιβαλισμού που θέλει η Τράπεζα να μας επιβάλει. Τελικά, όλοι οι συνάδελφοι,  premium και μη, με κλιμάκια και μη, στέλνουν το μήνυμα ότι δεν αντέχουν άλλο την αφόρητη πίεση των 15 τηλεφωνημάτων μέσα στην ημέρα για την στοχοθεσία!
Αποδεικνύεται ό,τι καταγγέλλουμε εδώ και χρόνια: η Διοίκηση θέλει να επιβάλει ατομική στοχοθεσία, να μην έχουμε δικαιώματα μέσω συλλογικών συμβάσεων, να προάγει όποιον θέλει όποτε θέλει και για όποιον στόχο θέλει. Θα το επιτρέψουμε;
Οι συνάδελφοι πλέον αντιλαμβάνονται ότι είναι μάταιο να κοπιάζουν για τη στοχοθεσία, να «κάνουν θυσίες για ένα κλιμάκιο», κι ότι χρειάζεται συλλογικά να επιβάλουμε ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ σταθερούς μισθούς, μέσω συλλογικών συμβάσεων, για να καλύπτουμε τις ανάγκες μας! Είναι απαραίτητη η αντίδραση όλων, μην περιμένει καθένας πότε θα έρθει η σειρά του!
Δεν θα ανεχτούμε άλλο να γίνουμε δούλοι στο όνομα των στόχων, ούτε το αδιαφανές σύστημα προαγωγών που θέλει η Τράπεζα για να μας έχει όμηρους ανά πάσα στιγμή. Η τράπεζα άνοιξε τον ασκό του Αιόλου, εφαρμόζοντας την ατομική στοχοθεσία κι επιλεκτικές αδιαφανείς προαγωγές, στο χέρι μας είναι να θερίσει ανέμους!
31-1-2018

 6980925499, 6936548328, 6946465296, 6948788704, 19923, 74306, 79836, 83908

Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018

Νέα ανακοίνωση της Αγων. Πρωτοβουλίας στην Πειραιώς για την απόσχιση καθαριστριών κ φυλάκων


ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΗ – ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ

ΝΑ ΑΝAΚΛΗΘΕΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΣΧΙΣΗ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΦΥΛΑΚΩΝ

Την Πέμπτη 18-01-2018 πραγματοποιήθηκε Γενικό Συμβούλιο της ΟΤΟΕ με θέμα τις εξελίξεις στην Πειραιώς σχετικά με την απόφαση της τράπεζας για απόσχιση του κλάδου των φυλάκων και καθαριστριών.

Η τράπεζα ανακοίνωσε αυτή την απόφασή της στις 15-12-2017.

Η πρόταση μας τότε ήταν άμεση σύγκληση του Γενικού Συμβουλίου της ΟΤΟΕ με συμμετοχή των γενικών συμβούλων όλων των συλλόγων, άμεσες απεργιακές κινητοποιήσεις από 27-12-2017   και συνέλευση όλων των συλλόγων για την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Οι σύλλογοι στην Πειραιώς μαζί με την ΟΤΟΕ αφού διακήρυξαν με πύρινες ανακοινώσεις  την αγωνιστική τους ετοιμότητα, και την αποφασιστικότητά τους να μην αποδεχθούν  τις συγκαλυμμένες ομαδικές απολύσεις, κατέληξαν να χαρακτηρίσουν θετικό βήμα την … μετατόπιση της τράπεζας, που δήλωσε στην τριμερή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο, ότι θα παγώσει τη διαδικασία μεταφοράς μέχρι τις 20-01-2018 ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία διαβούλευσης για εξεύρεση λύσης στο θέμα (της επιβαλλόμενης από τα πλάνα αναδιάρθρωσης μείωσης του προσωπικού) που έχει προκύψει.

Πέρασε λοιπόν σχεδόν 1 μήνας, κατά τη διάρκεια του οποίου από τους 120 συναδέλφους φύλακες και καθαρίστριες περίπου 80 έχουν ήδη «οικειοθελώς» αποχωρήσει με εθελούσια,  για να αποφασίσει   η ΟΤΟΕ να πραγματοποιήσει Γενικό Συμβούλιο.

Αποκαλυπτική ήταν η στάση σε αυτό της πλειοψηφίας των συμβούλων του εργοδοτικού και κυβερνητικού μπλοκ.

·       Θεώρησαν  κατόρθωμα !!!!! τη διαβούλευση.
·       Επιδιώκουν έστω και μια «πύρρειο νίκη» με οποιοδήποτε τρόπο είτε στο προσκήνιο είτε στο παρασκήνιο.
·       Έκλιναν σε όλες τις πτώσεις την ενιαία ενωτική στάση συμπόρευσης και συμφωνίας των οργάνων των συλλόγων με την ΟΤΟΕ και καταδίκασαν όσους δε συμφωνήσαμε με τους μέχρι τώρα «αγωνιστικούς χειρισμούς».
·       Κατέληξαν δε σε …. ανώτερου επιπέδου αγωνιστικές αποφάσεις κλιμάκωσης που περιλαμβάνουν :
Κάλεσμα της διοίκησης της τράπεζας να εγκαταλείψει τους σχεδιασμούς της,
Διάβημα στην κυβέρνηση και στα κόμματα για «νομοθετικές πρωτοβουλίες προστασίας των εργαζομένων από ανάλογες  μεθοδεύσεις»,
Περιοδείες των συλλόγων για ενημέρωση και προετοιμασία των εργαζόμενων για αγωνιστικές κινητοποιήσεις αν χρειαστούν, με τη συμμετοχή στα κλιμάκια και μέλους της ΟΤΟΕ,
Εξουσιοδότηση της εκτελεστικής γραμματείας να προχωρήσει σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις σε περίπτωση αντεργατικής και αδιάλλακτης στάσης της τράπεζας.


Με απλά λόγια :
Καμιά κινητοποίηση των εργαζόμενων δεν προετοιμάζεται ούτε επιδιώκεται. Οδηγούμαστε σαν πρόβατα στη σφαγή και την έσχατη στιγμή θα γίνει διαπραγμάτευση και διαβούλευση  ποιοι και αν  θα γλιτώσουν το μαχαίρι.
Είναι πρόσφατη άλλωστε η στάση της ΓΣΕΕ, της ΟΤΟΕ και του ΕΚΑ (με πρόεδρο το συνάδελφο  του ΣΕΥΤΠΕ Μυλωνά) που μπροστά στην ψήφιση του νομοσχεδίου των προαπαιτούμενων (που έβαζε στο στόχαστρο το δικαίωμα της απεργίας, τις εργασιακές σχέσεις , τα ασφαλιστικά δικαιώματα, τους πλειστηριασμούς, τις ιδιωτικοποιήσεις κλπ) πήραν θέση στηρίζοντας ανοικτά την εργοδοσία, τις πολιτικές της κυβέρνησης του ΣΕΒ, της ΕΕ,  αρνούμενοι κάθε απεργιακή κινητοποίηση (πόσο μάλλον κλιμάκωση) συμβάλλοντας στην προσπάθεια επικράτησης σιγής νεκροταφείου.



Η απόφαση αυτή της διοίκηση της Πειραιώς είναι πλήρως εναρμονισμένη με την διακηρυγμένη στρατηγική της όπως παρουσιάζεται στην  AGENTA 2020 και στα πλάνα αναδιάρθρωσης που έχει συμφωνήσει με τους θεσμούς. Έχει δηλαδή προγραμματίσει μεταξύ άλλων μείωση λειτουργικού κόστους με κλείσιμο καταστημάτων και  μειώσεις προσωπικού. Όσον αφορά τις μειώσεις προσωπικού η αρχή έγινε με τις μέχρι τώρα εθελούσιες συνεχίζεται με την απόσχιση του κλάδου των καθαριστριών και φυλάκων και θα συνεχιστεί με κάποιο άλλο τμήμα, κομμάτι εργαζομένων  ( είτε στα καταστήματα , βλέπε ψηφιοποίηση και επέκταση δημιουργίας καταστημάτων e-branch, είτε εργαζόμενους στα δάνεια κλπ).

Το προηγούμενο διάστημα η διοίκηση της ALPHA προχώρησε σε ανάλογες ενέργειες (πιέσεις για να φύγουν οι καθαρίστριες με εθελούσια, όσες δεν δέχθηκαν μεταφέρθηκαν σε συνεργεία όπου θα ήταν διασφαλισμένη η εργασία τους μέχρι να συνταξιοδοτηθούν αλλά απολύθηκαν μετά από 2-3 μήνες, μετατάχθηκαν όσοι φύλακες δεν έφυγαν με εθελούσια σε άλλες θέσεις έχοντας υποστεί μειώσεις στο μισθό τους). Η ΟΤΟΕ ήταν απούσα, το ίδιο και ο εργοδοτικός σύλλογος της ALPHA και  τώρα δηλώνουν αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν  καμία απόλυση !!

Η απόφαση αυτή της διοίκησης της Πειραιώς είναι μέρος των αναδιαρθρώσεων που προωθούνται στις τράπεζες συνέπεια των μνημονιακών πολιτικών ισοπέδωσης εργατικών και εργασιακών δικαιωμάτων. Δεν ξεκίνησε τώρα η επίθεση που δεχόμαστε σαν κλάδος. Οι ενοικιαζόμενοι, και οι τραπεζικές εργασίες που ήδη εκτελούνται και από εργαζόμενους που δεν είναι τραπεζοϋπάλληλοι, η εκχώρηση ολοένα και περισσότερων εργασιών σε outsourcing, η ψηφιοποίηση των εργασιών και  τα  e-branch καταστήματα δεν ξεκίνησε σήμερα. Η ΟΤΟΕ όμως ενώ τα σημάδια υπήρχαν  συνομιλούσε με τις διοικήσεις των τραπεζών υπέγραφε μειώσεις μισθών και κλαδικές με τη «βούληση» για μη απολύσεις και πανηγύριζε πάλι στο όνομα της  βιωσιμότητας και κερδοφορίας των τραπεζών, της  ανάπτυξης της οικονομίας του κεφαλαίου. 

Από το  ΓΣ του Ιουλίου φάνηκαν οι αντιδραστικά «ρεαλιστικές» προτάσεις και σκέψεις αντιμετώπισης των συνεπειών της  ψηφιοποίηση των εργασιών, για δημιουργία φορέα εκπαίδευσης ελαστικού τραπεζοϋπαλλήλου που να μπορεί να ανταποκρίνεται ευέλικτα στις αλλαγές, αλλά και ταμείου κάλυψης απολυμένων!!

ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ

Είναι απαραίτητο  να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, να θέσουμε στο περιθώριο  τη λογική της συνδιαλλαγής και του «ρεαλισμού» με αίτημα την ανάκληση των απολύσεων και όχι τη διαχείρισή τους στη λογική του μικρότερου κακού και «εφικτού»..
Να μην χαρίσουμε και άλλο χρόνο -  προβάδισμα στη διοίκηση για  δημιουργία   τετελεσμένων γεγονότων.

Στο ΓΣ της ΟΤΟΕ καταθέσαμε την παρακάτω πρόταση :

Έπρεπε, όπως από το Δεκέμβρη είχαμε πει,  να γίνουν τότε απεργιακές κινητοποιήσεις  με κλιμάκωση και ΓΣ συλλόγων καθώς  και ΓΣ ΟΤΟΕ γιατί το κόστος όντως (τέλος του χρόνου) θα έτσουζε την τράπεζα.
Ακόμα και τώρα όμως είναι απαραίτητη η απεργιακή κινητοποίηση  κατά την ημέρα της διαβούλευσης, η συνεδρίαση των συλλόγων με γενικές συνελεύσεις  που θα αποφασιστεί και η παραπέρα κλιμάκωση. Κινητοποιήσεις πραγματικά αγωνιστικές και απεργιακές όχι προδιαγεγραμμένες τουφεκιές με αρχή και τέλος.

Ο μόνος δρόμος για να διασφαλίσουμε την εργασία μας είναι η άμεση καθολική αγωνιστική απεργιακή απάντηση.
Παίρνουμε ξεκάθαρα θέση και δηλώνουμε ότι δεν αποδεχόμαστε καμιά απόλυση.

Να δώσουμε τον αγώνα μαζί με ενοικιαζόμενους, καθαρίστριες, φύλακες. Ενωμένοι στη βάση των κοινών μας προβλημάτων .

 

·       Καμία διαπραγμάτευση.

·       Άμεση ανάκληση της απόσχισης καμιά απόλυση.


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ στην ΠΕΙΡΑΙΩΣ


Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018

Νέα ανακοίνωση της Πρότασης Προοπτικής για την επικούρηση


Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Εργαζομένων Εθνικής Τράπεζας


Η ΕΤΕ προχωρά το σχέδιό της για τη διάλυση της επικούρησης
με τη σύμπραξη του υποταγμένου συνδικαλισμού ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ !

Συνεχίζει η Εθνική Τράπεζα την προκλητική στάση της στο θέμα του ΛΕΠΕΤΕ. Ενώ δεν έχει καταβάλει στους συνταξιούχους εδώ και 3 μήνες την επικουρική σύνταξη, παρόλο που συνεχίζει να παρακρατά κανονικά τις υψηλές εισφορές μας σύμφωνα με το καταστατικό του ΛΕΠΕΤΕ, ζήτησε συνάντηση ξανά στις 15/1 με τους Συλλόγους των εν ενεργεία και συνταξιούχων. Στη συνάντηση, ΣΥΕΤΕ, ΣΥΤΑΤΕ, ΣΕΠΕΤΕ,ΣΣΕΤΕ και το ΤΥΠΕΤ (εκπρόσωποι όλοι των ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ) συμφώνησαν όλοι στην πρόταση της Τράπεζας να φτιαχτεί επιτροπή τεχνοκρατών (!) για να δει το θέμα της βιωσιμότητας του ΛΕΠΕΤΕ. Είναι σαφές ότι  ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ-ΔΑΣ (που συμφωνούσε στη συμμετοχή στην επιτροπή) έχουν σκοπό να ακολουθήσουν την ίδια ξεπουληματική τακτική.
Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Με επιτροπές και αναλογιστικές μελέτες κούρεψαν και το εφάπαξ το 2013 η Τράπεζα μαζί με τις παρατάξεις ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ-ΔΑΣ. Επιτροπή από «ειδικούς», που το πόρισμά της το ξέρουμε κιόλας: για να γίνει βιώσιμος ο ΛΕΠΕΤΕ, πρέπει να μειωθούν οι συντάξεις σε συντριπτικό βαθμό! Έτσι, θα ξεπλυθούν και όσοι -Τράπεζα και συνδικαλιστές- τα προηγούμενα χρόνια συμφώνησαν σε δανειοδότηση του ΛΕΠΕΤΕ, τζογάρισμα των αποθεματικών του σε μετοχές της ΕΤΕ, συμμετοχή στις ΑΜΚ κλπ. Όσο καιρό θα κάνει τις εργασίες της η “επιτροπή”, οι συνταξιούχοι θα μένουν απλήρωτοι και σε κατάσταση αναμονής! Η Τράπεζα θα γλιτώσει εκατομμύρια και θα ξεφορτωθεί τις υποχρεώσεις της. Άλλωστε, στη συνάντηση η Διοίκηση απάντησε ότι δεν θα καταβάλει τους 3 μήνες που χρωστά στους συνταξιούχους, και οι εκπρόσωποι του εργοδοτικού συνδικαλισμού το αποδέχτηκαν!
Ταυτόχρονα, οι ηγεσίες σε ΣΥΕΤΕ και ΣΣΕΤΕ συνεχίζουν από τη μια να διατυμπανίζουν ότι θα μας σώσουν οι νομικές ενέργειες και όχι ο αγώνας, από την άλλη τις χειρίζονται με τρόπο που υποννοεί συνεννόηση με τη Διοίκηση. Αναβολή έως τις 29/1 στα ασφαλιστικά μέτρα, που ο ΣΥΕΤΕ ισχυρίζεται ότι ζήτησε ο ΣΣΕΤΕ, ο ΣΣΕΤΕ ισχυρίζεται ότι ζήτησε η Τράπεζα, κοινώς μας εμπαίζουν κανονικά. Κι αν χάσουν, ή αν πάρουν άλλη αναβολή, θα έιναι βούτυρο στο ψωμί της Τράπεζας. Ταυτόχρονα, πολλοί συνταξιούχοι καταφεύγουν επίσης σε δικηγορικά γραφεία – που προφανώς ψάχνουν πελατεία - σε ατομικό επίπεδο, καθώς δεν εμπιστεύονται πλέον τους χειρισμούς του ΣΣΕΤΕ. Οι μαζικές αντιδράσεις των συνταξιούχων εμπόδισαν καταρχήν το ΣΣΕΤΕ (ΔΣ 22/1) να πάρει απόφαση για συμμετοχή στην επιτροπή.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Τις ευθύνες και τις ζημιές της Τράπεζας δεν θα τις πληρώσουμε εμείς! Αυτοί που διαχειρίστηκαν το Λογαριασμό έχουν εγκληματικές ευθύνες και πρέπει να πληρώσουν. Δεν θα επιτρέψουμε η επικουρική μας να γίνει ψίχουλα!
Υπάρχει συνολικό σχέδιο για όλες τις τράπεζες, να μη μείνει κανένα ταμείο ή λογαριασμός εκτός ΕΤΕΑΕΠ κι έτσι να φορτωθεί το ελληνικό δημόσιο πάλι με τις υποχρεώσεις των τραπεζιτών, και να δημιουργηθούν επαγγελματικά ταμεία (είναι μέσα στις 7 προτάσεις του ΣΕΒ άλλωστε).  Αυτό φάνηκε και στη μαζική εκδήλωση της Ανοιχτής Επιτροπής Αγώνα στις 10/1, όπου συνάδελφοι από άλλες τράπεζες παρουσίασαν τι έγινε στις επικουρικές τους, σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Σκοπός τους δεν είναι να είμαστε όλοι οι συνταξιούχοι σε ένα ταμείο και να λαμβάνουμε αξιοπρεπή σύνταξη, αυτό είναι επιθυμητό βέβαια, αλλά να εξισωθούμε όλοι προς τα κάτω με επικουρική των 50-100 ευρώ το πολύ! Η δε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αντί να νομοθετήσει καταργώντας τον νόμο 3371/2005 που αφορά το ΛΕΠΕΤΕ και όλες τις τράπεζες, αβαντάρει την Τράπεζα εις βάρος μας.

ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!
Είναι φανερό ότι η πλειοψηφία του ΣΥΕΤΕ, όπως και οι άλλοι Σύλλογοι βέβαια, έχουν ήδη ξεχάσει κόκκινες γραμμές, τα περί “εγγυημένων παροχών” και προσπαθούν να μας σερβίρουν το “ρεαλιστικό” σενάριο, δηλαδή αυτό που επιθυμεί η Τράπεζα.
Είναι φανερό όμως ότι και οι συνάδελφοι, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, με τη μέχρι τώρα μαζική παρουσία τους στις απεργίες, τις συγκεντρώσεις ακόμα και μέσα στις γιορτές, δεν είναι διατεθειμένοι να χάσουν τα δικαιώματά τους, τον κόπο τόσων ετών. Μέχρι στιγμής έχουμε εμποδίσει το σχέδιό τους. Είναι στο χέρι μας να αναγκάσουμε την Τράπεζα να υποχωρήσει, την κυβέρνηση να νομοθετήσει υπέρ μας, τους συνδικαλιστές να μην ξεπουλήσουν και πάλι τα δικαιώματά μας. Με δυναμική παρουσία στα γραφεία των Συλλόγων, στις συγκεντρώσεις, με αποφάσεις καταστημάτων, νομαρχιακών παραρτημάτων, πρωτοβουλίες δικές μας, συντονισμό με άλλους κλάδους, να επιβάλουμε το δίκιο μας!
Δεν νομιμοποιείται η ηγεσία του ΣΥΕΤΕ, παραμονές εκλογών, να επιβάλει πραξικοπηματικά και παρά τη θέληση των συναδέλφων τη διαπραγμάτευση με την Τράπεζα που θα οδηγήσει σε περικοπή την επικουρική μας!
Εδώ και τώρα έκτακτη Γενική Συνέλευση, με συνελεύσεις σε κάθε νομό την τελευταία εβδομάδα του Γενάρη! Να αποφασίσουν οι συνάδελφοι τη μορφή του αγώνα, δυναμικές ενέργειες, κοινό μέτωπο με την κοινωνία και όχι συντεχνιακά και απομονωτικές ενέργειες, για να πετύχουμε ένα πλήγμα στα σχέδια της Τράπεζας. Πρέπει να υπάρξει κλιμάκωση με νέες απεργίες, ενεργοποίηση του απεργιακού ταμείου, κοινές συνελεύσεις πανελλαδικά με τους συνταξιούχους και συντονισμός.
Αυτή θα είναι η πρόταση που θα καταθέσουμε στο ΔΣ του ΣΥΕΤΕ στις 24/1, καλούμε τους συναδέλφους να έχουν μαζική παρουσία (έστω μετά τις 3.15). Μένουμε αταλάντευτοι στις θέσεις και προτάσεις που έχουμε καταθέσει ως Πρόταση Προοπτικής, καθώς είναι εφικτό με έναν καλά οργανωμένο αγώνα να τις επιβάλουμε σε Τράπεζα και κυβέρνηση.
ü  Να καταργηθούν όλοι οι αντιασφαλιστικοί νόμοι ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ.
ü  Να ενταχθούν στο ΛΕΠΕΤΕ όλοι οι εργαζόμενοι στην Εθνική. Να καταργηθούν όλες οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις. 
ü  Να προσληφθούν με δημόσιο διαγωνισμό νέοι συνάδελφοι, για να καλυφθούν τα κενά και να αντιστραφεί ο αρνητικός συσχετισμός εργαζόμενων-συνταξιούχων.
ü  Να αυξηθούν οι μισθοί μας, να φύγουν κουτάκια και περικοπές, να πληρώνονται όλες οι υπερωρίες, όχι σε μπόνους και έκτακτες αμοιβές, για να αυξηθούν οι εισφορές και να μη χάνεται ούτε 1 ευρώ από το επικουρικό. 
ü  Να αυξηθούν και να επανέλθουν τα δώρα στις κύριες συντάξεις, να επανέλθουν τα ηλικιακά όρια για σύνταξη, για τραπεζοϋπαλλήλους και όλους τους εργαζόμενους. 
ü  Να δημιουργηθεί άμεσα ενιαίο επικουρικό ταμείο τραπεζοϋπαλλήλων με τις ανώτερες κατακτήσεις.
ü  Να αυξηθεί η εργοδοτική εισφορά που συνεχώς μειώνεται, να πληρώσουν οι εργοδότες και το κράτος για τα ελλείμματα που δημιούργησαν.

Η επίθεση δεν γίνεται μόνο σε εμάς, αφορά όλους τους συνταξιούχους και το ασφαλιστικό σύστημα συνολικά. Καλούμε τους συναδέλφους εν ενεργεία και συνταξιούχους να συμμετέχουν στις δράσεις της Ανοιχτής Επιτροπής Αγώνα Εργαζομένων – Συνταξιούχων Εθνικής Τράπεζας.
Απαιτούμε αξιοπρεπή επικουρική σύνταξη για ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ! Τώρα να πληρώσει η ΕΤΕ τα χρωστούμενα! Η Τράπεζα δεν νομιμοποιείται να έχει τη διαχείριση του Λογαριασμού, που τον χρεοκόπησε για να γλιτώσει εργατικό κόστος. Να συντονιστούμε με όλους τους τραπεζουπαλλήλους για λύση σε κλαδικό επίπεδο καταρχήν, με τις τράπεζες να βάλουν το χέρι στην τσέπη.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2018

ΜΕ ΑΓΩΝΕΣ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΑΖΑΡΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΔΙΑΛΥΣΗ
ΤΙΠΟΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΟΣΑ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ!

 6980925499, 6936548328, 6946465296, 6948788704, 19923, 74306, 79836, 83908