Τετάρτη 2 Ιουνίου 2021

Συνεδρίαση ΓΣ ΟΤΟΕ 4/6

 

Την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4/6/2021 και ώρα 10:30 το πρωί, θα γίνει συνεδρίαση του Γ.Σ. της Ο.Τ.Ο.Ε., η οποία θα πραγματοποιηθεί με τηλεδιάσκεψη, με Θέμα Ημερήσιας Διάταξης:

 

1.    Ενημέρωση – προετοιμασία για την ΑΠΕΡΓΙΑ 10/6/21.

2.    Οικονομικά:

-    Έγκριση Ισολογισμού , Αποτελέσματα Χρήσης  2019, Προϋπολογισμός 2020

και

-    Έγκριση Ισολογισμού , Αποτελέσματα Χρήσης  2020, Προϋπολογισμός 2021.

 



Τρίτη 1 Ιουνίου 2021

Για την ακύρωση της απεργίας 3/6

 


 

H ντροπή του συνδικαλισμού!

 

Για άλλη μια φορά εκφυλίζουν την έννοια του συνδικαλισμού ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ-ΣΥΡΙΖΑ, με τη συμφωνία και του ΠΑΜΕ!

Την Παρασκευή 28/5 συνεδρίασε η εκτελεστική γραμματεία του ΕΚΑ και προκήρυξε απεργία για την Πέμπτη 3/6, απέναντι στο νομοσχέδιο-τερατούργημα του Χατζηδάκη που συμπληρώνει όλο το αντεργατικό οπλοστάσιό τους  καταργώντας ουσιαστικά το δικαίωμα  στην απεργία.

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι της ανακοίνωσης που καλούσε στην απεργία, και σε συνεννόηση με την ΑΔΕΔΥ την πήραν πίσω 3 μέρες αργότερα επειδή «άκουσον άκουσον» η ΓΣΕΕ προκήρυξε τελευταία στιγμή απεργία στις 10 Ιούνη! Το γνωστό «μνημόσυνο» που καλεί η «ΥΕΣ ΕΕ» την ημέρα της ψήφισης ή κατάθεσης του νομοσχεδίου, για να βγάλει την υποχρέωση και να ξεφτιλίσει και το όπλο της απεργίας.

Όλες οι παρατάξεις μαζί στην εκτελεστική του ΕΚΑ, ψήφισαν ομόφωνα την ακύρωση της απεργίας, παίρνοντας γραμμή από τα κόμματα και τις παρατάξεις τους στη ΓΣΕΕ, για να «πάνε ενωτικά» . Με ποιον να ενωθούν; Τους ξεφτιλισμένους της ΓΣΕΕ που κάνουν τις μεγαλύτερες πλάτες στην κυβέρνηση Μητσοτάκη από κάθε άλλη φορά, μην οργανώνοντας απεργίες και αγώνες και ζητώντας την απόσυρση όχι όλου του νομοσχεδίου αλλά «κάποιων διατάξεων»; Η ΓΣΕΕ έχει πάρει διαζύγιο από τους εργαζόμενους, εδώ και καιρό.

Ένας τέτοιος συνδικαλισμός δεν αποτελεί λύση, αλλά κομμάτι του προβλήματος. Οι εργαζόμενοι το βλέπουν και γι’ αυτό τους γυρίζουν την πλάτη. Οι δε ευθύνες του ΠΑΜΕ είναι πολύ μεγάλες καθώς, αντί να συντάσσονται με τις φωνές που ζητούν άλλο κέντρο αγώνα και ρήξη με τον υποταγμένο συνδικαλισμό, ακολουθούν τις προσταγές των ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ-ΕΑΚ ακυρώνοντας αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων (!) σωματείων  και ΔΣ εργατικών κέντρων για την απεργία 3/6, προσπαθώντας με κάθε τρόπο να διατηρήσουν τις «καρέκλες» τους.

Αυτό το νομοσχέδιο για να ανακληθεί όπως είναι το δίκαιο για την εργατική τάξη, θέλει τεράστιο αγώνα διαρκείας και άγριες απεργίες, όχι απεργία μιας μέρας χωρίς οργάνωση και με κόσμο ασυνδικάλιστο.

Μπορούμε να ανακόψουμε τη φόρα κυβερνώντων και εργοδοτών και να πετύχουμε νίκες, όχι με 24ωρες τουφεκιές και ξεπουλήματα, αλλά με δυναμικούς αγώνες διαρκείας, απεργιακό αγώνα με συντονισμό και συνελεύσεις που θα αποφασίζουν και θα παίρνουν πάνω τους τον αγώνα, με συμμετοχή των ίδιων των εργαζόμενων, όχι με ανάθεση σε εκπροσώπους που τα βρίσκουν πίσω από τις πλάτες τους με το σύστημα και τα παπαγαλάκια του.

Μόνος δρόμος ο συνδικαλισμός βάσης και οριζόντιου συντονισμού από τα κάτω, η συγκρότηση ενός άλλου κέντρου αγώνα, σε ρήξη με τον υποταγμένο συνδικαλισμό. Αν δεν διώξουμε από πάνω μας αυτά τα βαρίδια, θα χάνουμε και θα μετρούμε ήττες κάθε μέρα, γιατί το βαρέλι δεν έχει πάτο. Είναι ζήτημα επιβίωσης η ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος, η αναγέννησή του, κι αυτό δεν συνιστά ιδεοληψία αλλά ανάγκη που αποδεικνύεται από την ίδια τη ζωή.

01/06/2021

e-mail:protasiprooptikis@gmail.com, Ιστοσελίδα:www.protasiprooptikis.blogspot.com

6980925499, 6947724051, 28162, 23218,  19923

Ανακοίνωση για τη μείωση μισθών των εργαζομένων στο δίκτυο στην Εθνική Τράπεζα


Τεράστια κέρδη για την Εθνική Τράπεζα,

νέο πετσόκομμα μισθών για τους εργαζομένους της!

 

 

ανελέητη επίθεση της Διοίκησης της ΕΤΕ στους εργαζόμενους συνεχίζει ακόμη πιο βίαια και προκλητικά, όπως είχαμε καταγγείλει αναλυτικά και στην ανακοίνωση του Απριλίου.

Η Τράπεζα μας βομβαρδίζει με πράξεις Διοίκησης, κόβοντας σωρηδόν οργανικές θέσεις σε διευθύνσεις της.Παράλληλα, βολεύει από την άλλη τους έχοντες τις «σωστές» γνωριμίες είτε τοποθετώντας τους σε θέσεις διευθυντών καταστημάτων, είτε εξαιρώντας τους από την ομάδα έργου που διαδέχτηκε τον «Ηρακλή», ή προωθώντας τους στις νέες προαγωγές. Την ίδια στιγμή, το νέο «αξιοκρατικό» σύστημα αξιολόγησης το οποίο βασίζεται απροκάλυπτα στη στοχοθεσία, εντείνει επικίνδυνα το κλίμα τρομοκρατίας.

Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα τραγική και αβίωτη για τους εργαζόμενους στο δίκτυο, που η Διοίκηση τους έχει στοχοποιήσει, όπως αναδεικνύεται και στα οικονομικά δημοσιεύματα αλλά και βιώνουμε καθημερινά όσοι υπηρετούμε στα καταστήματα πανελλαδικά. Αφού έβαλαν στο μάτι τα οδοιπορικά των συναδέλφων για τη μετακίνησή τους, προχωρούν τώρα σε νέες μειώσεις μισθών σε συναδέλφους της 1ης γραμμής, δηλαδή ταμίες και chieftellers!

Το περίφημο πελατοκεντρικό μοντέλο είναι μόνο πρόσχημα για περικοπές, όπως αναδείξαμε, δυστυχώς, προφητικά, όχι λόγω μαντικών ιδιοτήτων αλλά με βάση τα λόγια της Διοίκησης και την εμπειρία που όλοι πια διαθέτουμε. Ήδη από το 2015 που πρωτοεμφανίστηκε και το 2018 με τις πρώτες εγκυκλίους λέγαμε: «…στην αρχική παρουσίαση της Διοίκησης πριν ένα χρόνο, τα επιδόματα Teller Chief Teller αναφέρονται ως “αντικίνητρο για μετακίνηση” και ως “εμπόδια για την αποτελεσματική λειτουργία της ομάδας”…». Και παρά τις καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις της ηγεσίας του Συλλόγου ότι δήθεν με τις κατά περίπτωση παρεμβάσεις θα προστατεύονταν θέσεις chief tellers και ταμιών (πχ ανακοίνωση ΣΥΕΤΕ 14/10/2020), η Διοίκηση προχωρά ακάθεκτη εναντίον μας.

Σε κατάστημα 3ης κατηγορίας στην επαρχία, με τεράστιο όγκο εργασιών και ανάγκες για ταμεία (χρηματαποστολές Τράπεζας Ελλάδος, εισπράξεις μεγάλων σουπερμάρκετ κλπ), ξαφνικά ενημέρωσαν ότι από τους 4 ταμίες προβλέπονται μόνο 2.  Έτσι, από τη μια μέρα στην άλλη 2 συνάδελφοι χάνουν 250 ευρώ καθαρά το μήνα, κάτι που αποτελεί ξεκάθαρη βλαπτική μεταβολήΣυνάδελφοι που είναι ταμίες αρκετά χρόνια και συστηματικά κάλυπταν με αποσπάσεις ανάγκες άλλων καταστημάτων πολλά χιλιόμετρα μακριάΣτην αρχή μάλιστα διέδιδαν ότι δήθεν θα κοπεί το επίδομα αναδρομικά αρκετούς μήνες νωρίτερα, για να αποδεχτούν την περικοπή του επιδόματος από δω και στο εξής. Τα γνωστά κόλπα της Τράπεζας που τα τρώνε αμάσητα μόνο όσοι θέλουν να τη στηρίξουν στις πλάτες μας.

Την ίδια στιγμή, περιέκοψαν το επίδομα σε αρκετούς chief tellers των 71 ευρώ μεικτά και μάλιστα αναδρομικά από 1/1/2020, ανακαλύπτοντας τους προϊστάμενους με εποπτεία 1 teller! Η Διοίκηση προσπαθεί να βγάλει από τη μύγα ξύγκι, κόβοντας €50 από μια θέση με ιδιαίτερα αυξημένες ευθύνες, όπως αυτή του chief teller. Ποσό που γι΄ αυτούς είναι ένα brunch, για τους περισσότερους από μας είναι κάλυψη κόστους διαβίωσης, ένας λογαριασμός ρεύματος.

Παράλληλα, μεταφέρεται σε καταστήματα πως συνάδελφοι είναι υπεράριθμοι(!) με την επικαιροποίηση του πελατοκεντρικούΔηλαδή, προτείνουν να μετατεθούν οι συνάδελφοι σε καταστήματα 100 χλμ μακριά ή να φύγουν εντελώςΕίναι δυνατόν να λένε ότι περισσεύουμε στο δίκτυο, όταν δεν παίρνουμε ανάσα, και μας στέλνουν συνέχεια πέρα δώθε να καλύπτουμε κενά λόγω κορονοιού; 

Σαν να μην έφτανε αυτό, ετοιμάζονται τώρα να κλείσουν κι άλλα καταστήματα, ανακοινώνουν νέα εθελούσια μόλις 5 μήνες μετά την τελευταία (για ποιους και πόσους άλλους πια), με στόχο να πιέσουν και να διώξουν κόσμο και πάλι «εθελοντικά».

Αυτοί που η μόνη τους φράση κάθε μέρα είναι «Πιάστε τους στόχους», μας αντιμετωπίζουν σαν σύγχρονους σκλάβουςΚόστος είναι οι τεράστιοι μισθοί που παίρνουν δεκάδες μεγαλοστελέχη, που έχουν βολέψει και τα παιδιά τουςόχι οι μισθοί των συναδέλφων στο δίκτυο

Η Εθνική Τράπεζα με κέρδη 578 εκατομμύρια ευρώ στο α΄ Τρίμηνο του 2021, έχει το θράσος να κόβει τους μισθούς των εργαζομένων που εδώ και πάνω από ένα χρόνο με περισσή αυτοθυσία εξυπηρετούν το κοινωνικό σύνολο!

Δεν τους φτάνει που μέσα σε λίγα χρόνια έχουν κόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας και συμβάλλουν στην αύξηση της ανεργίας, μας ξεζουμίζουν να δουλεύουμε καθένας για 3-5 άτομα, τα θέλουν όλα και κυρίως εμάς φθηνούς και χωρίς δικαιώματα! Ο ορισμός της υπερεκμετάλλευσης και η χαρά του manager. Η εξήγησητης περικοπής 17% των δαπανών προσωπικού μέσα σε ένα έτος!

Μπροστά στην κατάσταση αυτή, όλοι οι Σύλλογοι που ελέγχονται από ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ-ΣΥΡΙΖΑ, φροντίζουν να διατηρήσουν τις πολύτιμες καρέκλες τους και να μην  αντιδρούν σε τίποτα. Όμως η απάθειά τους είναι εξοργιστική και ομολογία συνενοχής τους.

Η Τράπεζα κάνει ό,τι θέλει ανενόχλητη, η κυβέρνηση ΝΔ είναι έτοιμη να ψηφίσει το πλέον αντεργατικό νομοσχέδιο – έκτρωμα που θα εφαρμοστεί βέβαια και στις τράπεζες, και ο ΣΥΕΤΕ είναι εντελώς απών, στις 6 Μάη έκανε απεργοσπασία στη γραμμή ΓΣΕΕ, και το ΔΣ δεν έχει συνεδριάσει εδώ και 3 μήνες σχεδόν.

Δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση! Απαιτούμε την άμεση αναίρεση όλων αυτών των περικοπών των επιδομάτων. Όχι σε νέο εθελούσιο πρόγραμμα! Υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματά μας με κάθε τρόπο. Αντιδρούμε αγωνιστικά και συλλογικά.

Χρειαζόμαστε εδώ και τώρα ένα αγωνιστικό σωματείο να μας οργανώσει! Οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι να περάσουμε στη δράση και την κινητοποίησηόχι στην ανάθεση και την παθητικότητα, να σπάσουμε το φόβο και να καταγγέλλουμε κάθε τι. Δεν έχουμε πει ακόμα την τελευταία λέξη!

Μια πρώτη απάντηση είναι η συμμετοχή μας στην απεργία στις 3/6 που έχει προκηρύξει το Εργατικό Κέντρο Αθήνας και άλλα εργατικά κέντρα και επιβάλλεται να προκηρυχθεί από τον ΣΥΕΤΕ, την ΟΤΟΕ και άλλα πρωτοβάθμια σωματεία για πανελλαδική και παντραπεζική κάλυψη, ενάντια στο απαράδεκτο αντεργατικό νομοσχέδιο Χατζηδάκη.

31-5-2020

e-mail:protasiprooptikis@gmail.com, Ιστοσελίδα:www.protasiprooptikis.blogspot.com

6980925499, 6947724051, 28162, 23218,  19923

Τετάρτη 28 Απριλίου 2021

Ανακοίνωση για Πρωτομαγιά 2021- Κάλεσμα στην απεργία 6 Μάη

 

 

Πρωτομαγιά 2021: Όλα είναι δρόμος…

 

 

Όταν η εξουσία αποτυγχάνει να επιβληθεί στα κοινωνικά κινήματα με την καταστολή και μόνο, καταφεύγει, εναλλακτικά ή και συμπληρωματικά, στη μέθοδο της ενσωμάτωσης. Υιοθετεί δηλαδή τα πρόσωπα, τα γεγονότα και τα σύμβολα του αντιπάλου, δίνοντάς τους θεσμική διάσταση, διαγράφοντας ή και παραποιώντας το νόημά τους κι εντάσσοντάς τα στο δικό της αφήγημα. Αυτό που απομένει είναι μια αποστειρωμένη επέτειος μουσειακού χαρακτήρα χωρίς καμία σύνδεση με τους αγώνες και τα διακυβεύματα του σήμερα και συνεπώς παντελώς ανώδυνη για την πολιτική και οικονομική εξουσία. Όταν μπουν στο κάδρο και οι πομπώδεις “αγωνιστικές” κορόνες, εκπορευόμενες συνήθως από τους ίδιους που έχουν ξεπουλήσει με τον πιο απροκάλυπτο τρόπο τα συμφέροντα της εργατικής τάξης, τότε η επέτειος καταντά μια καρικατούρα της ιστορίας.  

 

Χάρη στην κυβέρνηση ΝΔ και το συνεταιράκι της τη ΓΣΕΕ, η φετινή εργατική Πρωτομαγιά δεν μοιάζει με τις προηγούμενες. 

 Η μεν κυβέρνηση φρόντισε να την καταστήσει επίκαιρη καταθέτοντας ένα αντεργατικό νομοσχέδιο που μας γυρνά κι άλλους αιώνες πίσω, στην εποχή πριν από το 1886 και τους αγώνες για το 8ωρο. Η ΓΣΕΕ, από την πλευρά της, μερίμνησε ώστε δια του αυτοεξευτελισμού της να «αποσαφηνίσει» το χαρακτήρα της πρωτομαγιάς, δηλαδή το γνωστό “δεν είναι αργία, είναι απεργία”. ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ με μια φωνή χειροκροτούν πια τον Κ. Μητσοτάκη.

 

Αν και τυπικά το νομοσχέδιο Χατζηδάκη δεν έχει τεθεί επίσημα ακόμα προς διαβούλευση, παρότι από τον Οκτώβρη το «κλωθογυρίζουν» αλλά δεν τόλμησαν εν μέσω λοκντάουν να το καταθέσουν, κυβερνητικοί παράγοντες και πρόθυμα παπαγαλάκια φροντίζουν να παρουσιάζουν τις βασικές πλευρές του εξωραΐζοντάς τις ώστε να παρουσιάζονται μάλιστα και ως φιλεργατικές. Η συζήτηση κυρίως αφορά την ελαστικοποίηση του ωραρίουόπου πλέον η εργοδοσία έχει το ελεύθερο να το ρυθμίζει όπως αυτή επιθυμεί, με 10ωρη καθημερινή εργασία, σπαστό ωράριο, 7 μέρες την εβδομάδα και προπάντων απαλλασσόμενη από κάθε υποχρέωση καταβολής υπερωριών. Έχει δουλέψει κανείς από αυτούς 10 ώρες να δει πώς είναι; Ο ευπατρίδης υπουργός, που δεν έχει κολλήσει ένα ένσημο στη ζωή του, αγωνιά για το μάζεμα της ελιάς και διαβεβαιώνει ότι τον πρώτο λόγο θα έχει ο εργαζόμενος. 

 

Οι τραπεζοϋπάλληλοι έχουμε υποστεί τα τελευταία χρόνια μεγάλες απώλειες σε πολλά επίπεδα: κατάργηση των προστατευτικών διατάξεων κανονισμών και συμβάσεων απέναντι σε απολύσεις, μεγάλες μισθολογικές περικοπές, απώλεια ασφαλιστικών δικαιωμάτων, επιδείνωση εργασιακών συνθηκών και επέλαση ελαστικών εργασιακών σχέσεων. Το τελευταίο ίσως οχυρό, η σταθερά που μας επιτρέπει ακόμα να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε στοιχειωδώς κάποιες από τις προσωπικές, οικογενειακές και κοινωνικές μας ανάγκες είναι το ωράριο, αν και υπάρχει ήδη τεράστια παραβίαση και απλήρωτες υπερωρίες εδώ και χρόνια.  Με το νέο νόμο -αν ψηφιστεί- το τοπίο θα αλλάξει ριζικά για όλους, καθώς η ρύθμιση του χρόνου εργασίας εναπόκειται σε ατομική διευθέτηση μεταξύ εργοδότη κι εργαζόμενου, η οποία θα υπερτερεί έναντι των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, παρακάμπτοντας έτσι τις όποιες σχετικές προβλέψεις είχαν αυτές και αναπόφευκτα συμπαρασύροντας όλες τις υπόλοιπες, όπως π.χ. τις μισθολογικές. 

 

Γνωρίζουμε πολύ καλά τι σημαίνει ατομική διαπραγμάτευση, με ποιους όρους γίνεται και πώς, με όπλο τον εκβιασμό της απόλυσης, αποσπάται η “συμφωνία” του εργαζόμενου. Αν στο κάδρο μπει και η περαιτέρω περικοπή της κυριακάτικης αργίας σε μια σειρά κλάδους, με τελικό στόχο την πλήρη κατάργησή της, η ζοφερή εικόνα του εργασιακού μας μέλλοντος προδιαγράφεται με αρκετή σαφήνεια. Μισθωτοί σκλάβοι που θα είναι διαρκώς στη διάθεση του εργοδότη, με ζωές λάστιχο που θα συστέλλονται και θα διαστέλλονται ανάλογα με τις προτεραιότητες της επιχείρησης, με σταθερό γνώμονα τη μείωση του περιβόητου “μισθολογικού κόστους”.  

 

Αντί το 2021 να διεκδικούμε 6ωρη εργασία καθημερινά, αφού σήμερα με τις νέες τεχνολογίες πραγματικά η παραγωγικότητα έχει αυξηθεί τρομακτικά κι αυτό θα συνιστούσε πρόοδο για την ανθρωπότητα και θα έβρισκαν όλοι δουλειά, μας πάνε και στα προ Σικάγο επίπεδα, σε όρους δουλείας. Ενώ δεν ξεχνάμε τους νεκρούς εργαζόμενους, καθώς τους τελευταίους μήνες τα θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα μας έχουν συγκλονίσει.

 

Λιγότερη προσοχή στο δημόσιο διάλογο έχει δοθεί στις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που αφορούν τον έλεγχο της συνδικαλιστικής οργάνωσης και δράσης. Το φακέλωμα των σωματείων και των μελών τους μέσα από το ηλεκτρονικό μητρώο συνδικαλιστικών οργανώσεων, η περαιτέρω αποδυνάμωση του δικαιώματος της απεργίας με ρυθμίσεις που ανεβάζουν το ποσοστό του προσωπικού ασφαλείας μέχρι και το 40% του συνολικού εργατικού δυναμικού μιας επιχείρησης, η ποινικοποίηση ακόμα και καθαρά συμβολικών μορφών κινητοποίησης, όπως μια παράσταση διαμαρτυρίας έξω από την έδρα του εργοδότη, ίσως σε κάποιους να φαίνονται δευτερεύοντα ζητήματα, που αφορούν μόνο τους “συνδικαλιστές” (σε αντιδιαστολή με τους “απλούς εργαζόμενους”). 

 

Στην πραγματικότητα αυτές οι ρυθμίσεις είναι μακροπρόθεσμα και οι πιο σημαντικές, καθώς εδώ δε μιλάμε για την κατάργηση ή περιστολή ενός εργασιακού κεκτημένου αλλά για τον ενταφιασμό συνολικά της δυνατότητας των εργαζομένων να υπερασπίζονται αγωνιστικά, πόσο μάλλον να διεκδικούν τα δικαιώματά τους στο μέλλον. Το κράτος δεν αρκείται στο να παρεμβαίνει στα εργατικά σωματεία, θέλει να τα ελέγχει και να τα ποδηγετεί ολοκληρωτικά. Θέλει να απαγορέψει την απεργία.

 

Μέχρι και το πρόσφατο παρελθόν, μια τέτοια κίνηση από πλευράς κυβέρνησης θα προκαλούσε και αντιδράσεις από τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία, έστω μόνο φραστικές και για το θεαθήναι ή στην καλύτερη των περιπτώσεων με την κήρυξη μιας “εθιμοτυπικής” 24ωρης απεργίας. Εδώ και καιρό όμως η ΓΣΕΕ και οι συν αυτή δεν ενδιαφέρονται ούτε να κρατούν τα προσχήματα. Ενώ ήδη πληθώρα πρωτοβάθμιων συλλόγων, εργατικών κέντρων και ομοσπονδιών προσανατολιζόταν στο γιορτασμό της εργατικής Πρωτομαγιάς με απεργία στις 6 Μάη και συντονιζόταν ανάλογα, ήρθε η εκτελεστική επιτροπή της ΓΣΕΕ να λειτουργήσει ξεκάθαρα απεργοσπαστικά μεταθέτοντας το γιορτασμό για την Τρίτη του Πάσχα, όλως τυχαίως δηλαδή την ημέρα που είχε επιλέξει η κυβέρνηση για να μεταφέρει την υποχρεωτική αργία, εφαρμόζοντας το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ που είναι επαγγελματίες στην «ενσωμάτωση» των κινημάτων, δημιουργώντας έτσι ένα τετραήμερο αργιών και “πουλώντας” στους εργαζόμενους την Πρωτομαγιά ως μια ημέρα επιπλέον άδειας. 

 

Το ίδιο κατάπτυστη στάση έσπευσε αμέσως να υιοθετήσει η ΟΤΟΕ, που δεν θέλει ούτε κατά διάνοια απεργία και να «ενοχληθούν» οι τραπεζίτες, ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ κρύβουν την απεργία των εργατικών κέντρων. 

 

Όμως η πρωτομαγιάτικη απεργία αποτελεί κατάκτηση της εργατικής τάξης κι όχι αντικείμενο κρατικών ρυθμίσεων. Δεν ήταν ποτέ και δεν είναι ούτε τώρα στο χέρι αυτής ή οποιασδήποτε κυβέρνησης το αν, πότε και πώς θα γιορταστεί από τους εργαζόμενους. Η αντίθεση δεν αφορά μόνο μια διαφορετική επιλογή ημερομηνίας για τεχνικούς λόγους, αλλά το νόημα που θέλουμε να δώσουμε και το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε. Αν η Πρωτομαγιά δεν είναι παρά η γιορτή των λουλουδιών, η Τρίτη του Πάσχα είναι μια εξαιρετική επιλογή για παράταση των διακοπών. Για όσους όμως η Πρωτομαγιά αποτελεί ένα σταθμό στο διαρκή αγώνα για ψωμί, παιδεία, υγεία, ελευθερία, για το μέλλον που μας αρμόζει, δεν υφίσταται κανένα δίλημμα.

 

Στις 6 Μάη απεργούμε και διαδηλώνουμε, λαμβάνοντας όλα τα μέτρα προστασίας. 

 

 Συγκέντρωση 11 π.μ. Προπύλαια.

 

http://pantrapezikosxhma.blogspot.com/, τηλ 6947724051, 6980925499

 

Δευτέρα 26 Απριλίου 2021

Τα εργατικά κέντρα που καλούν στη απεργία 6 Μάη

Για ενημέρωση των τραπεζουπαλλήλων, δεδομένου ότι η ΟΤΟΕ κρατά ξανά απεργοσπαστική στάση αντιγράφοντας τη ΓΣΕΕ, δημοσιεύουμε τις οργανώσεις που καλούν και "καλύπτουν" τους εργαζόμενους στις τράπεζες να απεργήσουν:

Εργ Κέντρο Αθήνας 
Εργ Κέντρο Άρτας
Εργ Κέντρο Αγρινίου 
Εργ Κέντρο Βόρειου Συγκροτήματος Δωδεκανήσου,
Εργ κέντρο Εύβοιας
Εργ Κέντρο Ζακύνθου
Εργ Κέντρο Θεσπρωτίας
Εργ Κέντρο Ιωαννίνων
Εργ Κέντρο Κεφαλλονιάς - Ιθάκης
Εργ Κέντρο Κορίνθου
Εργ Κέντρο Λακωνίας
Εργ Κέντρο Λαμίας
Εργ Κέντρο Λάρισας
Εργ Κέντρο Λαυρίου - Ανατ. Αττικής
Εργ Κέντρο Λέσβου
Εργ Κέντρο Λευκάδας - Βόνιτσας
Εργ Κέντρο Νάουσας
Εργ Κέντρο Πάτρας
Εργ Κέντρο Πειραιά
Εργ Κέντρο Σάμου
Εργ Κέντρο Φωκίδας




Ανακοίνωση για τις "απαγορευμένες" συναλλαγές των τραπεζών

 

Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Εργαζομένων Εθνικής Τράπεζας

 

Δουλειά δεν είχαμε, δουλειά βρήκαμε..

 

Τα καταστήματα του δικτύου λειτουργούν, εδώ και μήνες, με το μισό προσωπικό. Το μισό του μισού για την ακρίβεια, αφού και προ κορονοϊού ήμασταν υποστελεχωμένοι. Οι υπάλληλοι αναγκάζονται να μπαλώνουν τρύπες από δω κι από κει, σαν να προσπαθούν να κρατήσουν το νερό μέσα σ’ ένα σουρωτήρι, αναπληρώνοντας σε καταστήματα με κρούσματα, μια μέρα εδώ, μια μέρα εκεί. 

 

Αλλά και μέσα στο ίδιο το κατάστημα κάθε υπάλληλος καλύπτει εργασίες δυο και τριών θέσεων. Το ωράριο συνεχίζει να καταπατάται, με τη Διοίκηση να μην λαμβάνει υπόψιν την πρωτοφανή για την ελληνική κοινωνία συγκυρία και προκλητικά, να αυξάνει τις πιέσεις μέσω της μη ρεαλιστικής στοχοθεσίας. 

 

Και μέσα σε όλα αυτά, έρχεται και νέα οδηγία για τις «απαγορευμένες» συναλλαγές. Απαγορευμένες από ποιον; Ο κάθε «πάνω» το ρίχνει στον «πιο πάνω». Αόριστα. Καλούμαστε μέσα σε λίγες μόνο μέρες να απαντήσουμε ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ για εκατοντάδες ή και χιλιάδες συναλλαγές του περασμένου μήνα, λες και οφείλουμε να θυμόμαστε για ποιον λόγο ο πελάτης εξυπηρετήθηκε. 

 

Λες και έχουμε χρόνο οι λίγοι που εργαζόμαστε ανάμεσα στα χιλιάδες μηνύματα, τηλεφωνήματα, ραντεβού με πελάτες κλπ. να ψάχνουμε εκατοντάδες συναλλαγές, όπως αναλήψεις 400 ευρώ, συμψηφιστικές συναλλαγές κλπ, που ξαφνικά έγιναν απαγορευμένες! Ο λόγος: η Εθνική κάνει εκστρατεία εναντίον οποιασδήποτε συναλλαγής γίνεται στο κατάστημα!

 

Εδώ και πολύ καιρό η Τράπεζα έχει χάσει κάθε είδους κοινωνικό πρόσωπο.  Εξισώνονται όλες οι συναλλαγές. Γίνονται άσπρο -μαύρο. Επιτρεπτή και απαγορευμένη. H οδηγία της EET ανέφερε 4 κατηγορίες, και με αφορμή αυτό, χωρίς να έχουν εκδοθεί εγκύκλιες οδηγίες, καλούμαστε να ερχόμαστε κάθε φορά σε αντιπαράθεση με τους πελάτες που εκφράζουν τα δίκαια παράπονά τους.

 

Γιατί, είναι απαγορευμένη συναλλαγή

·      να κάνει ανάληψη από το λογαριασμό του ο 98χρονος παππούς που δεν ξέρει να χρησιμοποιήσει το ΑΤΜ. Ξαφνικά λογοδοτούμε και για αναλήψεις 400 ευρώ.

·      να κάνει ανάληψη ο άνεργος τα 18 ευρώ που έμειναν στο λογαριασμό του ΚΕΑ και που μπορεί να καθορίσει το αν θα έχει κάτι να φάει ή όχι.

·      η πληρωμή λογαριασμών ή εφορίας μέσα από το λογαριασμό, γιατί πρέπει όλοι ανεξαιρέτως να έχουν κινητό τελευταίας τεχνολογίας ή υπολογιστή! Και χρήματα για ίντερνετ …

·      η κατάθεση επιταγών (γιατί μπορεί να γίνει και με άλλον τρόπο!! Αλήθεια, ποιον; ) ή η κατάθεση ξένων τραπεζογραμματίων στο λογαριασμό συναλλάγματος (μα τα ΑΤΜ δεν δέχονται δολάρια;)

·      η κατάθεση του κουμπαρά του παιδιού μου στο λογαριασμό γιατί, φυσικά, μπορώ να το κάνω από το APS και να το ταΐζω κέρματα κάνα μισάωρο.

 

Μήπως τελικά δεν είναι οδηγία της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, μα άλλο ένα -νέο- μέτρο πίεσης ώστε να επιτευχθεί μια πιο ολοκληρωτική εκδίωξη των πελατών (και των υπαλλήλων) από τα καταστήματα; Μήπως δεν δίνουν δεκάρα για τη διασπορά του κορονοϊού, και θέλουν απλά να πανηγυρίζουν για τη μείωση του λειτουργικού κόστους και τη μείωση των συναλλαγών;

 

Αφήστε ήσυχους τους τραπεζοϋπαλλήλους,  έχουμε πάρα πολλή δουλειά για να μας προσθέτετε κι άλλη που δεν χρειάζεται. Αφήστε μας να εξυπηρετήσουμε το κοινωνικό σύνολο και να κάνουμε τη δουλειά μας και όχι να διώχνουμε και να τσακωνόμαστε με τον κόσμο. Μας ενδιαφέρει και το 18% της χώρας που δεν έχει πρόσβαση στο ίντερνετ και δεν πρέπει να αποκλειστεί από τις τραπεζικές συναλλαγές, οι συνταξιούχοι, οι άνεργοι, οι μετανάστες κλπ. 

 

Προφανώς και θεωρούμε ότι είναι καλύτερο να γλιτώνει κάποιος χρόνο και ουρές για όποια συναλλαγή μπορεί να γίνει εύκολα με τις νέες τεχνολογίες, αλλά αυτό θα το επιλέξει καθένας, αν θέλει και αν μπορεί. Όχι με το ζόρι, όχι με γελοία καψόνια.

21/4/2021

 

e-mail:protasiprooptikis@gmail.com, Ιστοσελίδα:www.protasiprooptikis.blogspot.com

6980925499, 6947724051, 28162, 23218,  19923